پنج‌شنبه , مارس 28 2024
آخرین خبرها

فلای بورد

فلای برد

تفریحاتی که انسان دوست دارد آنها را امتحان کند باید علاوه بر لذت بخش بودن ، بتواند سطح آدرنالین خون او را  بالا ببرد.یکی از این تفریحات لذت بخش فلای بورد در جزیره کیش است.

انسان ها همواره به دنبال تجربه جدید و هیجانات جدید می باشد.همچنین ، که میخواهد اوقات فراغت خود رو به خوبی بگذراند.

فلای بورد کیش

 

توضیحات مختصر در باره ی جزیره زیبای کیش و جاهای دیدنی کیش

کیش جزیره در جنوب ایران ، واقع در دریای خلیج فارس و جز استان هرمزگان می باشد.

کیش جاهای دیدنی و تفریحات بسیاری دارد.

از جمله تفریحات کیش میتوان به پاراسل ، غواصی ، شاتل و فلای بورد اشاره کرد.

همچنین از جاهای دیدنی کیش می‌توان به کشتی یونانی ، سواحل مرجانی ، سواحل صخره ای و …. اشاره کرد.

اما ما در این مقاله قصد توضیح درباره یکی از تفریحات کیش  که همان فلای بورد کیش می باشد را داریم.

پس اگر شما هم به دنبال تجربیات جدید به همراه آدرنالین بالا هستید با ما همراه باشید تا در ادامه برای شما بیشتر راجع به این ورزش هیجان انگیز بگویید.

فلای بورد

فلای بورد کیش

 

 

از زمانی که  جت های مسابقه ای قدرتمند که در آب ها با یکدیگر مسابقه میدادند زمان زیادی نگذشته بود که عده‌ای از مردم که به دنبال هیجانات و تفریحات جدید بودند و همچنین از قوه تخیل بالایی برخوردار بودند وسیله ای را اختراع کردند که توسط همین جت ها که امروزه به جت اسکی مشهور است ، بتوانند با استفاده از قدرت این جت اسکی ها و با استفاده از فشا آب در آب شنا کنند و حتی بیرون از آب بین  آسمان و دریا در حالت پایدار به صورت معلق قرار بگیرند.

تاریخچه فلای بورد

 

فلای بورد در واقع وسیله ای است که با کمک یک جت اسکی شخص را بین آسمان و دریا معلق نگه میدارد.

این دستگاه با پمپاژ افشارها به شخص اجازه می دهد تا به انجام حرکات نمایشی و مانور دادن بپردازد.

این ورزش هیجان انگیز که در سال ۲۰۱۱ در ابتدای مسابقات جهانی جت اسکی در کشور چین به عموم مردم جهان معرفی شد.

یک فیلم از این ورزش در همان سال در فضای مجازی پخش شد که توانست در مدت دو هفته رکوردی حدود ۵ میلیون بازدید به خود اختصاص دهد.

پس از آن مستندها و مقالات بیشماری درباره این ورزش در دنیای ورزش و همچنین سرتاسر دنیا پخش شد ، که باعث مشهور شدن این ورزش در سطح جهانی شد جالب است بدانید اولین نسل این وسیله مهیج در سال ۲۰۱۲ بازار های عمومی معرفی شد تا عموم مردم بتوانند از این وسیله استفاده کنند.

انواع فلای بورد و نحوه استفاده از  آن

اگر می خواهید از دستگاه فلای بورد استفاده کنید حتماً قبل از آن باید به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه از دستگاه مبتدی فلای بورد استفاده کنید تا پس از پشت سر گذاشتن این آموزش ها به شما مجوز استفاده از دستگاه حرفه ای و پیشرفته فلای بورد داده شود.

شاید با خود فکر کن کنید که فرق بین دستگاه مبتدی و حرفه ای چیست؟ در ادامه با ما همراه باشید تا تفاوت‌های دستگاه حرفه ای و مبتدی فلای بورد را  برای شما توضیح دهیم.

تفاوت دستگاه حرفه ای و مبتدی فلای بورد

فلای بورد کیش

تفاوت این دو نوع در یک قطعه الکترونیکی گاز آنهاست.

کسانی که به صورت حرفه ای فلای بورد سواری می کنند یک کیت الکترونیکی را به وسیله خود اضافه کرده اند ، تا نازل های تعادل دستی را حذف کنند.

فردی که از وسیله ای فلای بورد حرفه ای استفاده می کند احتیاجی به داشتن اپراتور ندارد و خود به شخصه می تواند فشار آب خروجی و همچنین گاز را کنترل کنند.

ترس از فلای بورد؟

 

اگر سن شما بالای ۱۸ سال است  و قصد تجربه این ورزش هیجان انگیز را دارید ٬ احتیاجی نیست که نگران باشید.مربیان ماهر و با تجربه از ابتدا تا انتهای این ورزش کنار شما خواهند بود که در طول انجام این تفریح و ورزش دچار  صدمه ای نشوید.

در ابتدا مربیان به شما نکات ایمنی و توضیحات ایمنی را میگویند.

پس از این که نکات ایمنی را دریافتید ، حال موقع آن است که به آب بروید.فردی که همراه شما می باشد مقدار آب خروجی و پمپاژ آن را کنترل می کند.

البته باید بدانید که کلاه ایمنی لباس مناسب برای شنا و جلیقه نجات از اولین ملزومات این رشته ورزشی می باشد.لازم به ذکر است تمامی آنها توسط مربی به شما داده می شود.

فلای بورد برای چه کسانی ممنوع است؟

توجه کنید که اگر شما سابقه بیماری از قبیل صرع ، بیماری های قلبی و همچنین ترس از ارتفاع و آب را دارید ، نباید به سمت این ورزش بروید.

چراکه که در این ورزش به دلیل تحرکات بالایی بدنی و هیجان بیش از حد و این موضوع که این ورزش در دریا همراه با ارتفاع انجام می شود ، برای آن دسته از بیماران و افرادی که نام بردیم خطرناک است. همچنین زنان باردار نیز مجوز انجام این ورزش را را ندارند.

ورزش فلای بورد در ایران

 

ورزش فلای بورد در ایران در بهار سال ۱۳۹۱ به جمع ورزش های ایران اضافه شد.اما این ورزش در مسابقات کشوری جت اسکی که توسط فدراسیون انجمن های ورزشی و انجمن جت اسکی در سال ۱۳۹۲  برگزار شد به طور رسمی به عموم مردم معرفی شد.

در پایان این مسابقات،نمایشی بسیار هماهنگ و چشم نواز که توسط یک تیم حرفه ای در جزیره کیش انجام شد توجه عموم مردم را بیش از پیش به خود جلب کرد.

کمیته فلای بوردینگ ایران در سال ۱۳۹۲ ریاست آقای پیمان عرب زاده آغاز به کار کرد.هدف از انجام این کار معرفی هر چه بیشتر این ورزش هیجان انگیز و همچنین جذب استعدادهای درخشان در این رشته و شرکت دادن آنها در مسابقات جهانی بود.

معرفی مراکزی که در ایران این ورزش را ارائه می دهند

امروزه فلای بورد در برخی از مراکز مانند ؛ مراکزی در شمال کشور ، مراکزی در جنوب کشور ، جزیره کیش ، جزیره قشم و همچنین دریاچه فشافویه تهران ارائه می‌شود.

ورزش هیجان انگیز فلای بورد تلفیقی از ورزش جت اسکی ، اسکی روی آب و شنا است.بنابراین اگر شما هم جزء آن دسته از افراد هستید که به ورزش های آبی علاقه دارید و همچنین به دنبال آدرنالین بالا می باشید ، به شما توصیه می کنم  این ورزش آبی که شما را همانند دلفینی شاد و رها که در آب در حال قوطه ور شدن است ، حتماً امتحان کنید.

درپایان باید به شما بگویم که فلای بورد  یکی از ورزش هایی است که شما میتوانید با خیال راحت آن را امتحان کنید.چرا که از ایمنی خوبی برخودار است.

درباره‌ی alipour

همچنین ببینید

هتل های ملارد

هتل های ملارد

هتل های ملارد ملارد یکی از شهرهای تهران است که در غرب این استان واقع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *