چهارشنبه , آوریل 24 2024
آخرین خبرها

جاذبه های گردشگری چالوس

جاذبه های گردشگری چالوس

شاید با شنیدن نام چالوس به یاد جاده ای نوستالژیک و خاطره انگیز بیفتید؛ اما شهری قدیمی در استان مازندران به همین نام قرار دارد که با توجه به طبیعت فوق العاده و جاذبه های گردشگری چالوس همیشه شاهد حضور مسافران زیادی از تمام نقاط کشور می باشد. چالوس شهری است ساحلی که دارای آب و هوایی معتدل و مرطوب می باشد و به دلیل سرسبزی چشم نوازش دوستداران سفر و طبیعت را به سمت خود جذب می کند.

برای سفر به این شهر زیباترین و بهترین راه بدون شک جاده زیبای چالوس می باشد. جاده ای پر پیچ و خم با طبیعتی مثال زدنی که مانند تابلویی نقاشی در جلوی چشمانتان قرار می گیرد. فاصله تهران تا چالوس 197 کیلومتر و از نظر زمانی بدون احتساب ترافیک 4 ساعت و 50 دقیقه است. قبل از سفر به این شهر حتما وضعیت جاده چالوس را بررسی کنید، چون این جاده در ایام تعطیل و آخر هفته ها ترافیک سنگینی دارد.

 

جاذبه های گردشگری چالوس

اگر سفر خود را از تهران آغاز کنید، در بین راه و از جاذبه های جاده چالوس نیز می توانید لذت ببرید. در جاده چالوس مکان هیا مختلفی نظیر سد و رودخانه کرج، شهرستانک، سیاه بیشه، دیزین، کجور، واریان و غیره واقع شده که مناسب برای تفریح می باشد. ما در این مقاله می خواهیم به معرفی مکان های گردشگری شهر چالوس بپردازیم.

رزرو ویلا در چالوس

دهکده توریستی نمک آبرود

اگر به استان مازندران سفر کرده اید و در شهر چالوس اقامت دارید، شاید گزینه ای بهتر از نمک آبرود برای گذراندن یک روز شاد و خاطره انگیز پیش رویتان نباشد. نمک آبرود را بیشتر به خاطر داشتن تله کابین می شناسند و دلیل آن این است که جزو اولین خطوط تله کابین در شمال کشور بود ولی در حال حاضر تفریحات زیادی به این مجموعه اضافه شده.  نمک آبرود دهکده ای گردشگری مسکونی در مسیر چالوس به تنکابن و  12 کیلومتری این شهر قرار دارد. این شهرک 650 هکتار وسعت دارد که 230 هکتار از آن مختص به بخش مسکونی و ویلایی آن می باشد. این قسمت از شهرک محوطه سازی شده و از قسمت های تفریحی جدا می باشد.

خطوط تله کابین نمک آبرود در سمت جنوب شرقی این شهرک واقع شده است. خط 1 تله کابین رسیدن به قله مدوبن رشته کوه های البرز را امکان پذیر می کند، این قله با داشتن امکانات پذیرایی از گردشگران، اختلاف دمای 10 درجه نسبت به پای کوه و همچنین وجود مه و نم باران در بیشتر فصول سال به مکانی دلپذیر برای سپری کردن دقایقی شاد تبدیل شده. اگر زمان کمی در اختیار دارید پیشنهاد ما استفاده از خط 2 تله کابین است. این خط به دلیل مسافت کمتر و سرعت بالاتری که نسبت به خط 1 دارد، زمان کمتری از سفرتان را می گیرد. از طریق خط فوق می توانید به قله دیو حمام که دارای طبیعتی بکر و دست نخورده با چشم اندازی دلپذیر و همچنین امکانات رفاهی می باشد، دسترسی پیدا کنید.

تله کابین نمک آبرود

اگر به هیجان بیشتری نیاز دارید و علاقمند به پرواز هستید، حتما به ضلع شمالی شهرک سر بزنید. در این قسمت مجموعه ای مجهز به امکانات پروازی وجود دارد که رویای پرواز بر روی زیبایی های طبیعی این تفرجگاه را تحقق می بخشد.

اگر به تفریحات ساحلی علاقمندید، تفرجگاه ساحلی نمک آبرود انتخاب های متعددی پیش رویتان قرار می دهد. با رفتن به قسمت ساحلی نمک آبرود می توانید از تفریحاتی همچون جت اسکی، شاتل، قایق سواری، هاور کرافت، پاراسل، اسب سواری، موتور سواری، دوچرخه سواری، شهربازی و ماشین ATV لذت ببرید. همچنین این ساحل دارای امکانات رفاهی دیگر مانند طرح سالم سازی شنا مخصوص بانوان و آقایان، رستوران ساحلی، چایخانه سنتی، 5 سوئیت مبله، کلبه های چوبی، امکانات کمپینگ، آلاچیق و صنایع دستی و گردشگری است.

از دیگر امکانات رفاهی و تفریح در نمک آبرود می توان به زیپ لاین، سورتمه،پارک تفریحی، ماشین رادیو کنترل، باشگاه تیراندازی، نمایشگاه حیوانات، کارتینگ، پیست دوچرخه سواری بانوان، سینما 6 بعدی، آکوالیون (نمایش شیر دریایی) ، تالار پذیرایی، انواع رستوران ها، کافی شاپ و فست فود اشاره کرد.

کاخ چایخوران

کاخ چایخوران از معروف ترین بناهای زمان پهلوی می باشد که در محوطه 4000 متری به دستور رضا شاه پهلوی ساخته شد. این کاخ که از سبک معماری اروپایی الهام گرفته جزو ساده ترین کاخ های دوره پهلوی و قاجار می باشد. کاخ چایخوران در یک طبقه و زیرزمین ساخته شده و دارای دو ورودی اصلی در سمت شرق و غرب می باشد. فضای داخلی کاخ از دو بخش اصلی و خدماتی تشکیل شده. نکته منحصر به فرد این کاخ گچ بری ها و کاشی کاری هاییست که به آن زیبایی بخشیده. این بنا در سال 1353 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده. این کاخ در ضلع جنوبی میدان معلم چالوس واقع شده ولی متاسفانه در حال حاضر امکان بازدید از آن وجود ندارد.

کاخ چایخوران

هتل پارسیان آزادی خزر

روبروی نمک آبرود و در کنار ساحل هتل 5 ستاره مجللی با بنایی خاص و زیبا واقع شده. با طی کردن 12 کیلومتر از شهر چالوس به سمت تنکابن، در خط ساحل به جاده ای جنگلی و زیبا می رسید که با پیمودن آن وارد این هتل با طراحی لوکس می شوید این هتل که به نام هتل هایت معروف می باشد دارای 163 اتاق و سوئیت است. قرار گرفتن میان کوه و دریا زیبایی وصف ناپذیر و هوایی مطبوع به این مجموعه بخشیده که باعث شده این هتل طرفداران خاص خود برای اقامت را داشته باشد. حتی اگر قصد اقامت در این هتل را ندارید، می توانید برای تفریح و ساختن خاطره ای خوش به آنجا عزیمت کنید.

رزرو آنلاین هتل های چالوس

هتل های دارای تمام تفریحات ساحلی از جمله جت اسکی، پاراسل، قایق موتوری و غیره می باشد. همچنین می توانید ساعاتی خوش را در گیم نت به بازی های مختلف مانند PS4، فوتبال دستی، پینگ پنگ، ایر هاکی بپردازید. از دیگر امکانات هتل می توان به رستوران، کافی شاپ، مسیر پیاده روی، دوچرخه سواری، پارک کودکان، استخر روباز، سونا و جکوزی اشاره کرد.

هتل هایت

برای اقامت در شهر زیبای چالوس انتخاب های متعددی پیش روی شماست، از اجاره ویلا گرفته تا اقامتگاه بوم گردی. با اجاره اقامتگاه بوم گردی می توانید اقامتی خاص و متفاوت را تجربه کنید، ولی با اجاره ویلا در چالوس راحتی و آزادی عمل شما بیشتر است و می توانید با استفاده از محوطه ویلا که در اختیار دارید، تفریحات مختلف را در اقامتگاه خود داشته باشید.

درباره‌ی alipour

همچنین ببینید

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر شوشتر به عنوان پایتخت سازه های آبی جهان شناخته می‌شود. جاذبه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *