شنبه , آوریل 27 2024
آخرین خبرها

جاهای دیدنی اسلامشهر

جاهای دیدنی اسلامشهر

اسلامشهر دومین شهر پرجمعیت استان تهران ومرکز شهرستان اسلامشهر می باشد. این شهر از شهرهای تاریخی استان تهران می باشد که قدمت آن را حدود پنج هزار سال قبل از میلاد میدانند. همچنین تپه های تازیخی زیادی در این منطقه قرار دارد که قدمت بعضی از آنها به هفت هزار سال می رسد. با ما همراه باشید تا با جاهای دیدنی اسلامشهر آشنا شوید.

تپه مافین آباد، تپه چیچکلو، تپه واوان و تپه سفید گلدسته، تبه ده عباس و تپه نظام آباد جزو تپه های باستانی اسلامشهر می باشد که به ثبت آثار ملی ایران رسیده اند. جاهای دیدنی اسلامشهر تنها به این تپه ها محدود نمی شود بلکه در این شهر آثار تاریخی زیادی وجود دارد که تعدای از آنها را در اینجا نام می بریم.

یخچال علی آباد، یخچال جعفرآباد(دوران قاجار) و یخچال ترشنبه (دوران صفویه) بخش دیگری از جاذبه های گردشگری این شهر می باشد. از امام زاده های اسلامشهر می توان به امام زاده جعفر ابوطالب (ع)، امام زاده غیبی(ع)، امام زاده عیسی(ع)، امامزاده عقیل(ع)، امام زاده محمد (ع) و امام زاده سید رضا(ع) اشازه کرد.

گورستان ارامنه را هم به جاذبه های تاریخی این شهر اضافه کنید.

جاهای دیدنی اسلامشهر

هتل های اسلامشهر

در سفر به این شهر تاریخی یکی از گزینه هایی که می توانید برای اقامت انتخاب کنید هتل است. شما میتوانید با توجه ب بودجه خود و امکاناتی که از یک هتل می خواهید محل مناسب خود رار رزرو نمایید.

هتل پرشیا 2 تهران (سه ستاره)، هتل پیروز (دو ستاره)، هتل رمیس  تهران (چهارستاره)، هتل باغ گیلاس (تک ستاره)، هتل آپارتمان خلیج تهران (تک ستاره)، هتل آپارتمان پرند (تک ستاره)، هتل رکسان تهران (پنج ستاره)، هتل اطلس تهران (سه ستاره) از جمله هتل هایی هستند که در اطراف شهر اسلامشهر قرار داردند و می توانید برای اقامت انتخاب نمایید.

رستوران های اسلامشهر

از جمله رستوران هایی که در سفر به اسلامشهر و بازدید از جاهای دیدنی آن می توانید برای خوردن غذا انتخاب کنید رستوران نارسیس،رستوران سیمرغ طلایی، رستوران دکتر کباب آریا، رستوران دکترکباب اسلامشهر، رستوران گل سرخ، رستوران پدربزرگ و … می باشد.

رستوران های اسلامشهر

اجاره سوئیت اسلامشهر

در اسلامشهر هم مانند سایر نقاط کشور سوئیت هایی برای اجاره به مسافران وجود دارد تا در صورت تمایل بتوانند با اجاره این اقامتگاه ها چند روزی را به گردش و تفریح در این شهر زیبا و دیدنی بگذرانند. برای این کار بهتر است قبل از سفر رزروخود را انجام دهید تا هنگام ورود به شهر نگران پیدا کردن مکان مناسب برای اقامت خود نباشید.

سایت میز بان یاب همواره آماده ارائه خدمات به شما می باشد تا بدون هیچ نگرانی بتوانید اقامتگاه مورد نظر خود را انتخاب نموده و سفر خوب و خوشی را کنار خانواده تان داشته باشید.

برای اجاره بهترین اقامتگاهها اینجا را کلیک کنید

تپه مافین آباد

این تپه در شهرستان اسلامشهر و جنوب شهرک قائمیه و در حاشیه روستایی با همین نام قرار دارد. قدمت این تپه به هزاره چهارم و هزاره پنجم پیش از یلاد بر میگردد. تپه مافین آباد در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

تپه مافین آباد اسلامشهر

تپه چیچکلو

در شهرستان اسلامشهر، دهستان ده عباس و دو کیلوتری جنوب روستای چیچکلو این تپه قرار دارد. این تپه نیز در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

تپه چیچکلو اسلامشهر

تپه واوان

تپه به دوره اشکانیان تعلق دارد در شهرستان اسلامشهر، شهرکی با همین نام واقع شده است. در این تبه، بنایی کشف شده است که دارای چهارده اتاق می باشد. این اتاق ها که به صورت منظم بوده دازای اندازه یکسان و دیوارهای مشترک می باشند و در آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

تپه واوان اسلامشهر

تپه سفید گلدسته

این تپه یکی دیگر از آثار تاریخی و باستانی اسلامشهر می باشد که به ثبت آثار ملی ایران رسید است. تپه سفید گلدسته در شهرستان اسلامشهر، دهستان فیروز بهرام و جنوب غربی روستای گلدسته قرار دارد.

تپه سفید گلدسته

تپه ده عباس

این تپه در شهرستان اسلام شهر، بخش مرکزی، دهستان ده عباس و جنوب روستایی با همین نام واقع شده است. تپه ده عباس در سال 82 به ثبت آثار ملی ایران رسیده است.

تپه ده عباس

تپه نظام آباد

این تپه در شهر اسلامشهر، بخش مرکزی، یک و نیم کیلومتری جنوب شرقی روستای نظام آباد قرار دارد. این تپه باستانی نیز در سال 82 به ثبت آثار ملی ایران رسیده است.

تپه نظام آباد

یخچال علی آباد

این یخچال  از یک آب انبار و دیواری برای انبار کردن آب در پشت آن درست شده است. پس از اینکه آب یخ زد به یخچال منتقل می شود. یخچال تاریخی علی آباد در روستایی با همین نام قرار دارد.

یخچال علی آباد

یخچال جعفرآباد

قدمت این یخچال به دوران قاجار برمی گردد و دارای سه قسمت آسیاب، منبع آب و یخچال می باشد. یخچال جعفرآباد در شهرستان جعفرآباد و هزار و پانصد متری جنوب غرب روستایی با همین نام قرار دارد.

یخچال جعفرآباد

یخچال ترشنبه

این یخچال در شهرستان اسلامشهر و در روستای ترشنبه قرار دارد. یخچال ترشنبه مربوط به دوران صفوی می باشد و از آثار ملی ایران به شمار می رود.

یخچال ترشنبه

امام زاده جعفر ابوطالب(ع)

این امام زاده در اسلامشهر و روستای فیروزبهرام می باشد. امام زاده جعفر در میان درختان قدیمی و در کنار گورستانی بنا گردیده است. قدمت برخی از گورهای این گورستان بیش از صد سال است.

امام زاده جعفر ابوطالب(ع)

 

امام زاده غیبی(ع)

بقعه امام زاده غیبی در جنوب غرب اسلامشهرواقع شده است.این امازاده که بدون ضریح و سنگ قبر و گلدسته می باشد دارای گنبدی کاهگلی و کوتاه می باشد.

امام زاده غیبی(ع)

امام زاده عیسی(ع)

این امام زاده دارای گنبدخانه، دو شبستان شمالی و جنوبی که در دو طرف گنبد خانه قرار دارد، ایوان ورودی و دو اتاق مرتبط با ایوان است. امام زاده عیسی در جنوب غرب اسلامشهر می باشد.

امام زاده عیسی(ع)

امام زاده عقیل(ع)

این امام زاده مربوط به دوران صفویه می باشد و در دوره های بعد از ان نیز موردمرمت و بازسازی قرار گرفته است. امام زاده عقیل در داخل گورستان و گلزار شهدای اسلامشهر قرار دارد.

امام زاده عقیل(ع)

اما زاده سید رضا (ع)

این امام زاده با مساحتی بالغ بر پانزده هزار متر مربع گنبد خانه ای به شکل شمسه هشت ضلعی دارد. امام زاده سید را در شرق اسلامشهر قرار دارد.

اما زاده سید رضا (ع)

امام زاده محمد (ع)

این امام زاده که قدمت ان به دوران قاجار برمی گردد در یک کیلومتری روستای ایرین در اسلامشهر واقع شده است. عمده مصالح به کار رفته در این بنا خشت می باشد.

امام زاده محمد (ع)

گورستان ارامنه

این گورستان یکی از جاذبه های تاریخی اسلامشهر به شمار می رود. گورستان ارامنه در کمربندی اسلامشهر قرار دارد و نشان می دهد در این منطقه فرهنگ ها و دین های مختلفی وجود داشته است.

گورستان ارامنه

درباره‌ی هستی پورعلی

همچنین ببینید

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر شوشتر به عنوان پایتخت سازه های آبی جهان شناخته می‌شود. جاذبه های …

یک نظر

  1. شهری که هیچ جای تفریحی بجز امامزاده و قبرستون نداره جالبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *