چهارشنبه , آوریل 24 2024
آخرین خبرها

جاذبه های گردشگری آستارا

جاذبه های گردشگری آستارا

جاذبه های گردشگری آستارا بسیار فراوان است و هرکدام به نوعی جذابیت دارند. آستارا به پشت بام های سفالی مشهور است . اگر در میان شهر قدم بزنید متوجه سقف های سفالی خانه های این شهر می شوید این معماری علاوه بر جنبه تزئینی باعث می شود دمای خانه در تابستان خنک تر شود . این شهر در قلب تالش و بین دریای خزر و رشته کوه ها قرار گرفته است . آستارا در جنوب غربی دریای خزر و شمال شهر تالش قرار گرفته است . این شهر مرز گمرکی و بندر تجاری برای ارتباط اقتصادی میان ایران و کشور های همسایه شمالی است .

آستارا دارای جاذبه های طبیعی بکر و دست نخورده ای نظیر : جنگل ، کوه ، دریا ، رود  و برکه است . در این مقاله جاهای دیدنی آستارا را معرفی می کنیم تا هر زمان که خواستید به این شهر سفر کنید به راحتی از این جاذبه ها بازدید کنید . آستارا یکی از شهر های زیبای استان گیلان است و از تهران حدود 7 ساعت فاصله دارد.

جاذبه های گردشگری آستارا

تالاب بین المللی استیل :

این تالاب در 4 کیلومتری شهر آستارا و در حاشیه جاده آستارا به تالش قرار گرفته است . اهمیت اکوتوریستی این تالاب حیرت انگیز به دلیل نزدیکی به جاده چشم انداز های طبیعی را افزایش داده است . به دلیل قرار گرفتن ریشه درختان تالاب در آب آنها در پهنای تالاب جا به جا می شود .

تالاب آق

 

تالاب آق بین لوندویل و بخش مرکزی آستارا قرار دارد . حجم آب تالاب آق به دلیل برداشت بی رویه برای مصارف کشاورزی و برداشت غیر مجاز شن و ماسه کاهش پیدا کرده اما باز اکوسیستم این تالاب فعال و زنده است و از مناطق ممنوعه و حفاظت شده به شمار می رود .

روستای کوته کومه

روستای کوته کومه

عمده ی شهرت این روستا کوچک به دلیل وجود آبشار لاتون می باشد . دیگر مکان های مشهور روستای کوته کومه آبگرم کوچک آن است .

روستای دربند

 

در هفت کیلومتری جاده جنوب غربی آستارا روستای دربند قرار دارد . این روستا به دلیل اشراف داشتن به تالاب استیل ، کوهپایه های سرسبز ، رشته کوه های تالش ، مزارع وسیع برنج موقیعت فوق العاده ای دارد و یکی از زیبا ترین روستا های آستارا است .

کوه اسپیناس

کوه اسپیناس

در پشت تالاب حیرت انگیز استیل رشته کوه های پر ابهت اسپیناس قرار گرفته است و ابشار خروشان لاتون از دامنه های این کوه سر چشمه می گیرد .

گردنه حیران

 

حیران یکی از روستا های بهشتی گیلان است که به دلیل زیبایی شگفت انگیز و آب و هوای مطبوع که دارد از مناطق گردشگری پر طرفدار و معروف حساب می شود . گردنه حیران پوشیده از مه و در تابستان پوشیده از گل و گیاه جنگلی است . چشم انداز این روستا از یک طرف به کوه و جنگل و از سوی دیگر به دره ای کم عمق که از میان آن رودی به نام آی چاق می گذرد .

تله کابین حیران

تله کابین در انتهای گردنه حیران قرار گرفته است که مسیر سرسبز 1500 متری به شرقی ترین نقطه پارک جنگلی فندقلو متصل می شود . ارتفاع تله کابین حیران از سطح دریا 1/730 متر است .

آبشار لاتون

مرتفع ترین آبشار گیلان و ایران آبشار لاتون است که در 15 کیلومتری جنوب آستارا در روستای کوته کومه واقع شده است . ارتفاع این آبشار 105 متر است .

آستارا چای

رود کوچکی که در میان مرز ایران و آذربایجان جریان دارد رود آستارا چای می نامند . این رود شامل سه شاخه فرعی است که دو شاخه آن از ارتفاعات حیران و یک شاخه دیگر آن از ارتفاعات جنگلی بهارستان جریان می یابد .

ساحل صدف

یکی از زیبا ترین مناطق ساحلی دریای خزر ساحل صدف است که همواره پذیرای گردشگران از تمام نقاط ایران و سراسر دنیا است . امکانات این ساحل نظیر : محل شنا ، استراحتگاه موقت ، بازی و تفریح کودکان ، پلاژ های عرضه خدمات ، امکان نصب چادر ، اکیپ امداد ، نجات غریق و ماهی گیری است .

ساحل شریعتی

ساحل شریعتی در داخل شهر آستارا کنار جاده ترانزیتی منتهی به اداره گمرک بندر آستارا قرار دارد . این ساحل و پارک تفریحی و توریستی در میان سواحل شمالی ایران از همه نظر فوق العاده است و گردشگران با بازدید از این ساحل می توانند خاطرات ماندگاری برای خود رقم بزنند .

باغ پرندگان

در باغ پرندگان آستارا بیش از 300 پرنده و 60 گونه مختلف گیاه قرار دارد . برخی از این پرندگان شامل : طاووس ، قرقاول ، طوطی ، سر سفید کاکلی ، مرغ ها تزئینی ، بلدرچین ، امپراتور ، کبک ، قناری ، بلبل ، مرغ عشق ، مینای سخنگو است .

پناهگاه حیات وحش لوندویل

پناهگاه لوندویل درسال 1352 هجری شمسی به عنوان منطقه حفاظت شده ثبت شده است . این پناهگاه فوق العاده باقی مانده از جنگل جلگه ای هیرکانی است که گونه های گیاهی و جانوری گوناگونی دارد .

باغ چای عباس آباد

تنها مرکز کشت چای در آستارا باغ چای عباس آباد است که در 2 کیلومتری جنوب غربی آستارا واقع شده است و به دلیل داشتن چشم انداز بی نظیر مورد توجه گردشگران زیادی قرار گرفته است .

بهشت کاکتوس

این باغ در سال 1356 در خیابان فارابی افتتاح شده است و از 220 نوع کاکتوس گوناگون از کشور های برزیل ، مکزیک ، پرو ، بولیوی ، آرژانتین ، آمریکای جنوبی است . پر قدمت ترین کاکتوس خاورمیانه در این باغ بهشتی زندگی می کند .

برای سفری لذت بخش در آستارا و بازدید از جاذبه های گردشگری این شهر باید چند روزی در این شهر اقامت داشته باشید . شما می توانید برای اقامت در این شهر و اجاره ویلا, سوئیت , آپارتمان مبله از سایت های اینترنتی استفاده کنید .

اگر شما تجربه ای از سفر به آستارا را دارید برای کامل شدن و کارآمد تر شدن این مقاله نظرات و انتقادات خود را با ما و مخاطبان دیگر در میان بگذارید . ما منتظر پیشنهادات و نظرات شما مخاطبان عزیز هستیم .

درباره‌ی alipour

همچنین ببینید

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر شوشتر به عنوان پایتخت سازه های آبی جهان شناخته می‌شود. جاذبه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *