دوشنبه , می 13 2024
آخرین خبرها

جاذبه های گردشگری تهران

جاذبه های گردشگری تهران

تهران به عنوان پایتخت کشور ایران شناخته شده است . مردم از شهر های مختلف برای کار و تفریح بهتهران سفر می کنند. جاذبه های گردشگری تهران شامل بخش های مختلفی می باشد که در این مطلب آن ها را بیان می کنیم .اگر قصد سفر به تهران را دارید یا حتی در تهران زندگی میکنید و قصد گشتن در شهر را دارید این مطلب برای شماست . چرا که می توانید از میان این تفریحات در تهران گزینه ی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

پارک های تهران

تهران در کنار شلوغی ها و ترافیک , فضای سبز و پارک های بسیاری دارد که بهترین مکان برای رفع خستگی و کسب آرامش است . اگر می خواهید تفریحی کم هزینه اما لذت بخش در کنار خانواده و دوستان خود داشته باشید پارک و فضای سبز بهترین گزینه است. در پارک ها فضایی برای قدم زدن در میان شاخ و برگ درختان وجود دارد . برخی پارک ها دارای آلاچیق هستند که بهترین مکان برای افرادی ست که قصد پیکنیک در پارک را دارند. علاوه بر این پارک ها زیادی وجود دارد که لوازم ورزشی دارند و برای دویدن و ورزش کردن مناسب هستند. در برخی پارک ها بخشی برای اجاره دوچرخه به صورت ساعتی نیز موجود می باشد.

پارک های تهران

پارک های معروف تهران شامل نهج البلاغه , بوستان گفتگو , پارک لاله , آب و آتش , جمشیدیه و … می شود. برای ریلکس کردن و دوری از فشار و استرس از پارک ها غافل نشوید.

مراکز خرید تهران

مراکز خرید تهران

 

پاساژ گردی  از هیجان انگیز و لذت بخش ترین کار هاست . در تهران از بازار های قدیمی و سنتی گرفته تا پاساژهای لوکس و امروزی که هر کدام جذابیت مخصوص به خود را دارند . بازار بزرگ تهران که دارای بخش های مختلفی است و همه چیز در آن یافت می شود. وسعت این بازار حدود 105 هکتار است و در فهرست آثار ملی ایران نیز ثبت شده است. بازار سرپوشیده ی تجریش از دیگر بازار های قدیمی و معروف تهران است و شور و هیجان خاصی دارد . علاوه بر این بازار های قویمی بسیاری در تهران هستند که می توانید از آن ها دیدن کنید و هریک به نوعی لذت بخش هستند . از پاساژ های لوکس مانند مرکز خرید کوروش , مگا مال , ایران مال , قائم , دنیای نور و بم لند غافل نشوید و حتما به این ها سر بزنید و اجناس با بهترین کیفیت را میتوانید خریداری کنید.

موزه های تهران

تهران از شهر هایی ست که با گشت و گزار و بازدید از موزه های آن می توانید کاملا با تاریخ و فرهگ غنی ایران آشنا شوید. این موزه ها به قدری زیبا و دیدنی هستند که هر سلیقه ای را راضی نگه میدارند. یکی از جذاب ترین تفریحات در تهران موزه گردی است و تعداد موزه های تهران کم نیست.

موزه های تهران

موزه زمان که اولین موزه ساعت در ایران است و به آن موزه ساعت نیز می گویند و در شمال تهران در خانه تاریخی حسین خدادا واقع است.موزه ملی ایران که از قدیمی ترین و غنی ترین موزه های ایران محسوب می شود و قدمت آن به پیش از تاریخ ایران باز می گردد یکی از مهم ترین موزه های باستان شناسی کشور است . موزه آبگینه , موزه جواهرات ملی, موزه هنر های معاصر و … از دیدنی های بسیار مهم تهران محسوب میشوند.

رستوران های تهران

بهترین و لذت بخش ترین تفریحات در تهران رستوران گردی ست. تهران دارای انواع رستوران ها در مناطق مختلف می باشد و هر کدام به نوعی جذاب هستند. رستوران ها با سرو انواع غذا ها مردم را به خود جذب می کنند .در بسیاری از پاساژ ها و مراکز خرید نیز فود کورت وجود دارد که بعد از گشتن در پاساژ بهترین تفریح محسوب می شود.

رستوران های معروف در تهران بسیارند که چند نمونه از آن ها را نام میبریم. برگر 1385 که یکی از قدیمی ترین فست فودی های تهران است و کیفیت فوق العاده ای دارد. از دیگر رستوران های تهران بناب می باشد که چندین شعبه داردو در شهر های دیگر نیز معروف است . فود کورت پل چوبی واقع در پارک آب و آتش بخش های مختلفی دارد . می توانید انواع غذا ها را با کیفیتی عالی امتحان کنید.خیابان 30 تیر که معروف به ساندویچ های خوشمزه است و حتما یک شب به آن سر بزنید و از طعم دل انگیز غذا ها لذت ببرید. رستوران گردان برج میلاد که بسیار شیک و دارای منظره ای عالی است و کیفیت غذا ها نیز درجه 1 می باشد .

سینماها و تئاتر های تهران

در تهران یکی از رایج ترین و دوس داشتنی ترین تفریحات رفتن به سینما و تئاتر می باشد. سینماهای بسیاری در تهران وجود دارد و هر یک  از آن ها همه روزه مخاطبان بسیاری دارند. رفتن به تئاتر نیز یکی از کار های جذاب است و هنر دوستان بسیار از این کار لذت می برند. برای اطلاع از تئاتر های مختلف نیز می توانید در سایت ها موضوعات را بررسی کنید و در زمان مورد نظرتان بلیط تهیه نمایید. از سینماهای معروف تهران می توان به سینما آزادی , سینما انقلاب , سینما بهمن , سینما آفریقا و … اشاره کرد.

برج میلاد

برج میلاد تهران خود به تنهایی دارای ویژگی هایی ست که یکی از جاذبه های گردشگری مهم و پر طرفدار در تهران محسوب می شود و بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جذب می کند. این برج دارای غرفه های خرید , دیدنی های متنوع ,رستوران گردان , آمفی تئاتر , آبنما و  دارای چشم انداز فوق العاده به شهر می باشد

 

در آخر این مطلب باید گفت که تهران شهری شلوغ و پر ترافیک است. برای اینکه بتوان این شلوغی ها را تحمل کرد از تفریحات غافل نشوید. زمانی را برای گشتن و لذت بردن از مکان های دیدنی قرار دهید و تهران را بهتر بشناسید.مکان های دیدنی دیگری که در تهران وجو دارد و این مطالب گفته نشد را با ما درمیان بگذارید

 

مطالب خواندنی
اجاره خانه یک روزه تهران
اجاره آپارتمان مبله در تهران

 

 

 

 

 

درباره‌ی alipour

همچنین ببینید

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر شوشتر به عنوان پایتخت سازه های آبی جهان شناخته می‌شود. جاذبه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *