جمعه , آوریل 19 2024
آخرین خبرها

جاذبه های گردشگری نور

جاذبه های گردشگری نور

در شمال کشور ایران مناطق و شهرهای زیبایی واقع شده اند که با توجه به وجود دریای خزر و رشته کوه های البرز دارای طبیعتی دلچسب و دلپذیر و همچنین هوایی پاک و مطبوع می باشد. شرایط هوایی معتدل و مرطوب این ناحیه باعث شده است که در تمام فصول سال مسافران زیادی به این سمت کشور سفر کنند.

یکی از شهرهای ساحلی، مسافر خیز و پرطرفدار این خطه شهر نور واقع در استان مازندران می باشد. شهر نور یکی از قدیمی ترین نواحی شهرنشین استان مازندران می باشد که دارای 26947 نفر جمعیت بر اساس آخرین سرشماری در سال 1395 و مرکز شهرستان نور است.

موقعیت جغرافیایی

این شهر از سمت شمال به دریای خزر، از سمت جنوب به رشته کوه های البرز، از سمت غرب به شهر رویان و از سمت شرق به شهر آمل منتهی می شود. برای سفر به شهر نور می توان جاده چالوس و یا هراز را انتخاب کرد. فاصله از تهران تا این شهر از طریق جاده چالوس 212 کیلومتر و تقریبا 3 ساعت و 40 دقیقه و همچنین از جاده هراز 242 کیلومتر و 4 ساعت و 15 دقیقه است. برای اقامت در شهر نور یکی از انتخاب های پیش رو اجاره ویلا می باشد که معمولا در شهرهای شمالی برای اسکان مسافران این نوع اقامتگاه طرفداران بیشتری دارد.

در ادامه به مروری اجمالی در مورد جاذبه های گردشگری نور می پردازیم، با ما همراه باشید.

پارک جنگلی نور

شاید از معروف ترین جاذبه های گردشگری نور پارک جنگلی این شهر باشد. در شرق شهر نور، پارک جنگلی به وسعت 3600 متر واقع شده است که ورودی غربی آن در کیلومتر 5 جاده اصلی نور به سمت محمودآباد می باشد. این پارک جنگلی در سال 1351 به دست حسین سعیدی آشتیانی، بنیانگذار پارک های جنگلی در ایران احداث شده است. این پارک به عنوان بزرگ ترین پارک جنگلی طبیعی در خاورمیانه شناخته می شود.

از ویژگی های این پارک برای گردشگری می توان به موارد متعددی اشاره کرد. درختان سر به فلک کشیده ای که در تمام فصول سال سرسبز می باشند و از میانشان نسیم خنک می وزد که در اینجا می توان تمام دغدغه های زندگی روزمره را به دست فراموشی سپرد. از دیگر خصوصیت مثبت این پارک جنگلی آسفالت بودن مسیر داخل پارک می باشد که می توان تا منطقه ای که برای اتراق کردن در نظر دارید به راحتی و بدون دغدغه رانندگی کنید.

در این منطقه آلاچیق هایی برای نشستن و تفریح مسافران در نظر گرفته شده است، لازم به ذکر است که این پارک دارای رستوران، قهوه خانه، دو دریاچه بزرگ، مسجد و سرویس بهداشتی نیز می باشد. از برگترین مزایای این پارک دسترسی سریع به ساحل می باشد که می توانید با سپری کردن زمان کوتاهی خود را به پلاژ روبرو رسانده و از تفریحات ساحلی همچون قایق سواری، جت اسکی و غیره لذت ببرید.

پارک جنگلی نور

هتل نارنجستان نور

هتل 4 ستاره و لوکس نارنجستان واقع در کیلومتر7 جاده محمودآباد به نور می باشد. این هتل در سال 77 در زمینی به متراز 7000 هکتار و در 5 طبقه ساخته شده است و دارای 119 اتاق است که شامل 52 اتاق 2 تخته و 3 تخته لوکس، 10 سوئیت و رویال سوئیت و همچنین 57 ویلای دوبلکس می باشد.

این هتل نه تنها مکانی آرام و مناسب برای اقامت شماست، بلکه می توان از آن به عنوان یک مجموعه تفریحی برای گذراندن اوقاتی خوش نام برد که تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری نور شده. محوطه زیبا این مجموعه مناسب برای پیاده روی و دوچرخه سواری می باشد.

برای تفریحات دریایی می توان به کلوپ ورزش های آبی مجموعه که دارای امکاناتی همچون جت اسکی، بنانا،  موتور جهر چرخ، قایق موتوری و غیره است، مراجعه کرد. این مجموعه دارای رستوران سنتی، رستوران غذاهای صدف و مروارید، رستوران گردان و فست فود می باشد. هتل نارنجستان دارای آمفی تئاتر و همچنین مراکز تجاری برای لذت بردن از خرید است.

هتل نارنجستان

دریاچه الیمالات

در سراسر ایران دریاچه های مختلفی وجود دارد که هر کدام دارای زیبایی منحصر به فرد خود می باشند و دیدن هر کدام لذت خاص خود را دارد. دریاچه الیمالات که به نام سد الیمالات هم شناخته می شود در 8 کیلومتری شهر نور در جاده نور – چمستان و به فاصله 3 کیلومتری از جاده اصلی  واقع شده که می توان به عنوان یکی دیگر از جاذبه های گردشگری نور نام برد.

این دریاچه در دل جنگل واقع شده است و کنار هم بودن جنگل و دریاچه زیبایی بصری بی نظیری پدید آورده است. این مکان برای گذراندن اوقاتی برای تفریح و کسب آرامش بسیار مناسب می باشد. این دریاچه دارای امکاناتی همچون قایی سواری، ماهی گیری، کافی شاپ، آلاچیق، محوطه نصب چادر و رستوران می باشد.

جاذبه های گردشگری نور

آبشار آب پری

یکی از خوش آب و هواترین مناطق استان مازندران در 17 کیلومتری شهر رویان واقع شده است. این شهر که نام قدیم آن علمده می باشد در فاصله 5 کیلومتری از شهر نور قرار دارد. این منطقه که موسوم به آب پری می باشد، هر سال پذیرای گردشگران و مسافران کثیری از تمام نقاط ایران می باشد. در این منطقه خوش آب و هوا و دل انگیز آبشاری نیز به همین نام واقع شده است. آبشار آب پری که نام اصلی و صحیح آن در زبان محلی «پری او» می باشد، در بین مسیر رویان به گلندرود و در همسایگی کجور و یوش قرار دارد.

آب پری آبشاری متفاوت از آنچه تصور می کنید می باشد و شباهت چندانی به آبشار ندارد و دلیل آن این است که سنگ های این قسمت از کوه به دلیل رانش در شیب کوه انباشته شده اند و آب اندکی از میانشان عبور می کند. با این حال رفتن به این منطقه و دیدن این جاذبه طبیعی جذابیت های خاص خود را دارد و می توان اوقاتی خوش را به دور از دغدغه و استرس در آب و هوایی خنک و مطبوع نسبت به مناطق اطراف سپری کرد.

آبشار آب پری

دسترسی به شهرهای دیگر

برای اینکه از شهر نور به شهرهای استان گیلان مانند رشت و تالش سفر کنید بهترین مسیر، مسیرهای زیر می باشد:

اگر به شهر رشت سفر کردید، از غذاهای خوشمزه گیلکی غافل نشید.

بهترین زمان سفر به این شهر و بهره بردن از جاذبه های گردشگری نور اواخر بهار و اوایل پاییز می باشد. برای اقامت در این شهر و لذت بردن از جاذبه های طبیعی آن می توانید با اجاره ویلا در نور اقامتی خوش را تجربه کنید. اگر می خواهید هزینه های سفر خود را کاهش دهید و سفر مقرون به صرفه تری داشته باشید با اجاره سوئیت در نور می توانید در جهت کاهش هزینه ها گام بردارید.

 

درباره‌ی alipour

همچنین ببینید

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر شوشتر به عنوان پایتخت سازه های آبی جهان شناخته می‌شود. جاذبه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *