جمعه , آوریل 19 2024
آخرین خبرها

جاهای دیدنی آبسرد

جاهای دیدنی آبسرد

آبسرد در مرکز شهر دماوند قرار دارد. این شهر آب و هوایی دلپذیر، معتدل و ییلاقات زیبایی دارد. به علت فاصله کمی که با تهران دارد، مقصد بسیاری از مسافران است. شهر آبسرد، در سال 1375 از به هم پیوستن سه روستا (آبسرد، مرانک و تاسکین) به وجود آمد. این شهر، جاذبه‌های زیادی دارد که اگر طرفدار مسافرت‌های دو روزه و کوتاه مدت هستید می‌توانید بازدید این جاذبه‌ها را در لیست گزینه‌های خود قرار دهید. در ادامه علاوه بر معرفی خود شهر، جاهای دیدنی آبسرد را هم به شما معرفی می‌کنیم تا بیشتر با این شهر زیبا آشنا شوید.

آبسرد کجاست؟

آبسرد، در مرکز شهر دماوند واقع شده و از شرق و غرب تهران به ترتیب 45 و 65 کیلومتر فاصله دارد. در این شهر زیبا تولید گل‌های شاخه بریده و برخی از صیفی جات انجام می‌گیرد. آبسرد از ناحیه‌ شمالی با کوه‌های البرز، از غرب به دماوند، از جنوب به گیلان و از شرق به ابرشیوه و سربندان همسایه است.

قدمت آبسرد (روستا‌های تشکیل دهنده آبسرد) به هزاران سال پیش و قرن 6 و 7 بر می‌گردد. آب و هوای خوب، زمین حاصلخیز و نزدیکی به رودخانه پر آب، دلیل ماندگاری طولانی مدت انسان‌ها در این منطقه شده‌ است.

آبسرد در فصول مختلف سال، میزبان مسافران زیادی است که معمولا این شهر را برای مسافرتی کوتاه مدت انتخاب کرده‌اند تا مدتی را از سر و صدا و آلودگی‌های شهری دور باشند. تعطیلات آخر هفته بهترین زمان برای سفر به شهر آبسرد و بازدید از جاهای دیدنی آبسرد است که معمولا گردشگران زیادی هم در آن زمان در آبسرد اقامت دارند.

آبسرد کجاست؟

جاهای دیدنی آبسرد دماوند

آبسرد به علت موقعیت طبیعی و قدمت تاریخی‌اش، جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد که می‌تواند برای مسافران و گردشگران جذاب باشد. آبشار، خانه‌های تاریخی، امامزاده و… از جمله مکان هایی هستند که می‌توانید در سفر خود به آبسرد زیبا از آن‌ها دیدن کنید.

آب و هوای کوهستانی و خنک آبسرد هم یکی از فاکتور‌های مهمی است که جذابیت این شهر را برای گردشگران چند برابر کرده‌ است. به طوری که حتی گرمای تابستان هم شما را اذیت نکرده و به راحتی می‌توانید در این شهر وقت بگذرانید.

رزرو بهترین اقامتگاهها در سایت میزبان یاب

از جمله مناطق گردشگری آبسرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  آبشار آینه ورزان

آبشار بیست متری آینه ورزان در روستایی با همین نام در اطراف آبسرد قرار دارد. برای رسیدن به این آبشار که از دل کوه زرینه کوه بیرون آمده باید از روستا حدود دو ساعت پیاده روی کنید. در مسیر به باغات میوه هایی همچون گیلاس، زردآلو، سیب، آلبالو، گردو و… برخورد می‌کنید که اگر در فصل رسیدن این میوه‌ها به آبسرد رفته باشید می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

آبشار آینه ورزان

  •  پارک تل حاجی

پارک تل حاجی در سال‌های اخیر و در مرکز شهر احداث شده‌است. درختان و گل‌های زیبای کاشته شده در این پارک، نمای زیبایی به آن داده‌اند. در پارک تل حاجی که در دو فاز و در ارتفاع پانزده متری ساخته شده  تمام نقاط شهر را تماشاگر خواهید بود. کوه‌های اطراف شهر هم زیبایی این پارک جنگلی را دو چندان کرده‌ است. آلاچیق، سرویس بهداشتی، کتابخانه، نمازخانه و… از جمله امکانات این پارک زیباست.

 پارک تل حاجی

اجاره ویلا ورزرو هتل میزبان یاب

  •  بقعه میر مطهر

بقعه متبرک امامزاده سید محمد گتمیر (ع) معروف به میر مطهر در شهر آبسرد قرار دارد. این بقعه چلیپایی شکل، دو مستطیل متقاطع را شامل می‌شود که زاویه‌هایشان در بیرون و داخل بنا، زیبایی چشم نوازی ایجاد می‌کند. همچنین گنبد تخم مرغی شکل این بنا، وزن زیادی دارد که توسط چهار بازوی ساختمان مهار و تحمل می‌شود.

اصل این ساختمان، مربوط به قرن هشتم است اما خود بنا در دوره صفویه و قاجار احداث شده که در سال 1382 به ثبت ملی رسیده‌ است.

بقعه میر مطهر

  •  خانه تاریخی محمد باقر علوی

ساختمان خانه محمد باقر علوی، در آبسرد و در دوره پهلوی احداث شده است. این ساختمان دو طبقه دارد. طبقه اول راهرویی دارد که در دو طرف آن اتاق‌ها قرار گرفته‌اند. طبقه دوم هم مانند طبقه اول ساخته شده اما در این طبقه، دو ایوان کوچک ساخته شده‌ است.

استفاده از این خانه به عنوان موزه و… در دستور کار مسئولین قرار گرفته‌ است که بازدید از آن خالی از لطف نیست.

صخره‌های در هم پیچیده، آبشار و رودخانه‌های خروشان، ییلاقات سرسبز، طبیعت بکر و… از ویژگی‌ هایی است که گردشگران زیادی را جذب تنگه واشی آبسرد می‌کند. آب تنی در تنگه واشی در روزهای گرم تابستان از لذت‌ هایی است که حتما باید در طول زندگیتان آن‌ را تجربه کنید.

برای رسیدن به تنگه واشی نیاز به پیمودن مسیری نسبتا دشوار دارید که اگر سابقه کوهنوردی، دره نوردی و رودخانه نوردی ندارید حتما با افراد حرفه‌ای به این تنگه بروید که دچار سانحه نشوید.

تنگه واشی آبسرد

اگر قصد سفر به آبسرد و اجاره ویلا نزدیک به تهران را دارید، تردید نکنید. این شهر با تمام طبیعت بکر و جاذبه‌های زیبایش آماده پذیرایی از شما میهمانان عزیز است. برای اقامت در آبسرد می‌توانید از اقامتگاه‌های بومی، ویلاهای لوکس، خانه سنتی، سوئیت و… استفاده کنید و سفری خاطره انگیز تجربه کنید. برای رزرو اقامتگاه می‌توانید از طریق سایت و اپلیکیشن میزبان یاب، این‌ کار را به‌صورت امن و آسان انجام دهید.

 

 

درباره‌ی هستی پورعلی

همچنین ببینید

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر شوشتر به عنوان پایتخت سازه های آبی جهان شناخته می‌شود. جاذبه های …

2 نظر

  1. تنگه واشی فیروزکوه هست نه ابسرد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *