پنج‌شنبه , مارس 28 2024
آخرین خبرها

جاذبه های گردشگری شیراز

جاذبه های گردشگری شیراز

شیراز شهر عشق و ادب ، فرهنگ و هنر ، گل و بلبل و بهار نارنج هاست . شهر شیراز یکی از شهر های بزرگ و پر از جاذبه های  گردشگری است که با سفر به این شهر روح و جسم افراد جلا پیدا می کند . هوای ملایم و مطبوع با بوی بهار نارنج در بهار و گل نرگس در زمستان خاطره ای ماندگار می سازد و شما را از استرس و نگرانی دور می کند

شاعر پر آوازه محمد حافظ شیرازی در وصف حال بی نظیر این شهر می گوید :

خوشا شیراز و وضع بی مثالش                                 خداوندا نگهدار از زوالش

شهر شیراز از لحاظ گردشگری ، فرهنگی ، ادبی ، آثار باستانی ، اماکن زیارتی و مذهبی در بین شهر های ایران کم نظیر است . سالانه افراد زیادی یرای بازدید از باغ ها ، بنا های تاریخی ، مقبره های ادبی ، حمام وکیل ، بازار وکیل ، مسجد نصیرالملک ، خانه ی قوام ، باغ عفیف آباد به این شهر سفر می کنند .

بهترین زمان برای سفر به شهر شیراز اردیبهشت ماه است زیرا در این ماه از خشکی و سردی زمستان و گرمای غیر قابل تحمل تیر و مرداد خبری نیست و از شلوغی نورورز و ایام عید هم گذشته است .

آرامگاه حافظ شیرازی :

آرامگاه حافظ شیرازی

شاعر خواجه شمس الدین محمد بن بهاء الدین حافظ شیرازی ملخص به حافظ یکی از شاعران پر اوازه و بنام ایران است که درسال 727 هجری قمری چشم به جهان گشود و درسال 792 هجری و قمری از دنیا رفت . این شاعر القاب دیگری نظیر لسان الغیب ، ترجمان الاسرار ، لسان العرفا ، ناظم اولیاء است و نزد ما ایرانی ها جایگاه خاصی دارد .

مقبره این شاعر در شمال شیراز قرار دارد و بسیاری متقعد هستند که این شاعر در یکی از اشعارش این مسئله که مرقدش یکی از مکان های زیارتی خواهد شد را پیش بینی کرده است و چنین می گوید :

گلعذاری ز گلستان جهان ما را بس                                 زین چمن سایه آن سرو روان ما را بس

آرامگاه سعدی :

آرامگاه سعدی

مقبره شاعر برجسته ی پارسی گوی سعدی در محلی معروفی به نام سعدیه قرار دارد . خواجه شمس الدین محمد صاحب دیوان وزیر در قرن هفتم هجری مقبره ای در فراز مدفن شیخ اجل ساخت که توسط یعقوب ذوالقدر حکمران فارس در سال  998 هجری قمری ویران شد .

آرامگاه کوروش کبیر :

آرامگاه کوروش کبیر

بزرگ مرد تاریخ کوروش کبیر که یکی از محبوب ترین و دلیر ترین نامداران ایرانی است و در میان تمام ملت ها و ادیان جایگاه ویژه ای دارد . در گذشته آرامگاه کوروش در میان باغ های سلظنتی و دشت ها قرار داشت این بنای ساده ام زیبا با گذشت 25 قرن همچنان پا برجا و استوار است .

شاه چراغ :

شاه چراغ

شاه چراغ یکی از اصلی ترین جاذبه ی مذهبی شیراز است که در میان مردم محبوبیت دارد . در این مکان مقبره فرزند امام هفتم شیعیان امام موسی کاظم قرار دارد . معماری این مکان مربوط به دوره ی قاجاریه است و در مسجد شاه چراغ کاشی کاری و آینه کاری های دست ساز خود نمایی می کند .

تخت جمشید :

تخت جمشید

بی شک برترین و با شکوه ترین بنای تاریخی در شیراز تخت جمشید است . قدمت این بنای بی نظیر به 518 سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد و در  57 کیلومتری شهر شیراز قرار گرفته است . این بنای تاریخی به دستور داریوش شاه هخامنشی ساخته شده است . براساس سنگ نوشته و خشت نوشته ها اسم اصلی این بنا پارسه است . نوشته هایی بر روی دیوار تچر از دوره سامانیان باقی مانده که نشان می دهد آن دوره این بنا را صد ستون نامیده اند . اروپاییان به این مکان پرسپولیس می گویند که به معنای مرکز تمدن پارس است .

بازار وکیل :

بازار وکیل

بازار وکیل در مرکز شهر شیراز یکی از مشهورترین بازار های سنتی و تاریخی ایران و یادگار زیبایی از دوره ی کریم خان زند است .معماری این بازار برگرفته از بازار قیصریه لار بازارچه بلند اصفهان ساخته شاه عباس کبیر است .

حمام وکیل :

حمام وکیل

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شیراز حمام وکیل است که در کنار دو جاذبه برجسته دیگر بازار وکیل و مسجد وکیل قرار دارد . حمام وکیل یکی از بزرگ ترین حمام ها ساخته شده در زمان زندیه است با پیشرفته ترین اصول معماری در زمان خود بنا شده است .

برای سفری دلپذیر و لذت بخش در شیراز و بازدید از این اماکن بی نظیر باید چند روزی در این شهر اقامت داشته باشید . شما می توانید برای اقامت در این شهر و اجاره ویلا استخر دار از سایت های اینترنتی استفاده کنید .

روش اجاره ویلا استخر دار در شیراز از طریق سایت اینترنتی میزبان یاب :

یک. شما می توانید اپلیکیشن میزبان یاب را از برنامه بازار دانلود کنید و با وارد شدن به صفحه اصلی میزبان یاب فقط کافی است مقصد و زمان اقامت را وارد کنید تا ویلا های ثبت شده برای شما نمایش داده شوند .

دو . با واردن کردن آدرس میزبان یاب در گوگل وارد سامانه شوید . آدرس اینترنتی سامانه میزبان یاب mizbanyab.com  می باشد . بعد از وارد کردن این آدرس صحفه اصلی برای شما باز می شود و قسمت مقصد ، تاریخ ورود و خروج ، تعداد نفرات و هزینه برای شما نمایش داده می شود با وارد کردن این اطلاعات ویلای مورد نظر نمایان می شود .

سه . اگر که زمان شما بسیار کم است یا حوصله ی ندارید می توانید با شماره ی 02191300575 ،02166192583 تماس حاصل فرمایید که در این صورت پشتیبانی 24 ساعته میزبان یاب شما را راهنمایی می کنند و ویلا استخر دار در شیراز را به شما پیشنهاد می دهند . بخش پشتیبانی  از زمانی که شما اقامتگاه را تحویل می گیرید تا زمانی که تحویل بدهید در کنار شما خواهند بود .

اگر شما تجربه ای از اجاره ویلا در شیراز را دارید برای کامل شدن و کارامد تر شدن این مقاله نظرات و انتقادات خود را با ما و مخاطبان دیگر در میان بگذارید . ما منتظر پیشنهادات و نظرات شما مخاطبان عزیز هستیم .

 

مقالات مرتبط
جاذبه های گردشگری رشت
اجاره ویلا در کردان
اجاره خانه یک روزه در تهران

 

درباره‌ی alipour

همچنین ببینید

هتل های ملارد

هتل های ملارد

هتل های ملارد ملارد یکی از شهرهای تهران است که در غرب این استان واقع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *