جمعه , آوریل 19 2024
آخرین خبرها

جاهای دیدنی فریدونکنار

جاهای دیدنی فریدونکنار

فریدونکنار شهر ساحلی استان مازندران است که از شمال با دریای مازندران ، از جنوب با شهر های آمل و بابل ، از شرق بابلسر و از غرب با محمود آباد همسایه است . شهرک های ساحلی بسیار زیادی در این شهر وجود دارد که از دوره پهلوی بازمانده اند . فریدونکنار به دلیل داشتن ساحل های بی نظیر بعد از شهر چالوس دومین شهر توریستی شمال کشور است .جاهای دیدنی فریدونکنار بسیار زیاد است که در ایم مطلب به معرفی آن ها میپردازیم

علت نام گذاری :

این منطقه بعد از جنگ بین فریدون و ضحاک بر سر مرز های جنوبی ساحل خزر و پیروزی فریدون ، فریدونکنار نام گذاری شده است .

جاذبه های گردشگری فریدونکنار :

ساحل فریدونکنار :

جاهای دیدنی فریدونکنار

یکی از جاذبه های دیدنی و تفریحی فریدونکنار ساحل فوق العاده زیبای این شهر است . طول این ساحل 8 کیلومتری است و ازجمله ویژگی های بارز آن می توان به عمق کم ، شیب ملایم ، بستر شنی برای شنا و تفریح ، دسترسی آسان به ساحل و آلودگی نفتی بسیار کم اشاره کرد .هر ساله در فصل تابستان طرح سالم سازی دریا برگزار می شود تا برای افرادی که به شنا در این دریا علاقمند هستند محیطی امن ایجاد کنند.

بندرگاه :

بندرگاه

 

از مناطق دیدنی این شهر بندرگاه فریدونکنار است . فریدونکنار به دلیل ویژگی و امتیازات بندرگاهی خود ، مرکز تبادلات تجاری و مسیر آبی ایران و همسایگان مرز دریایی مازندران می باشد و صید ماهی در این منطقه بسیار پر رونق است .

پارک لاله :

پارک لاله در کنار دریا قرار دارد و مسافران و گردشگران می توانند با نشستن در آلاچیق از صدای امواج و پرندگان و منظره ی بی نظیر دریا لذت ببرند .

باغ پرندگان :

باغ پرندگان فریدونکنار

 

باغ پردگان در پارک لاله این شهرستان و همجوار دریای آرام خزر قرار دارد و گردشگران می توانند با گذر از این باغ لحظه های خوشی را برای خود رقم بزنند . این باغ اولین باغ پرندگان در بخش شمالی کشور ایران است که شامل گونه های مختلفی نظیر غاز وحشی ، پلیکان ، مرغابی ، قو ، خوتکا ، مرغ وحشی و پرندگان مهاجر از نواحی سیبری می شود .

پناهگاه حیات وحش :

پناهگاه حیات وحش فریدونکنار

یکی از مکان های تفریحی فریدون کنار پناهگاه حیات وحش به وسعت حدود 46 هکتار است و به عنوان یکی از مناسب ترین پناهگاه ها برای زیست پرندگان آبزی شناخته شده است . در این پناهگاه بیش از 78 گونه پرنده نظیر اردک بلوطی ، اردک سر سفید ، طاووسک ، چنگر ، چنگر نوک سرخ ، بوتیمار کوچک و پرستوی دریایی زندگی می‌کنند .

تالاب :

تالاب فریدونکنار

یکی از تالاب های بزرگ در شمال که در بخش جنوب شرقی این شهرستان واقع شده است تالاب فریدونکنار می باشد . این تالاب 5400 هکتار مساحت دارد و در فصل زمستان زیستگاه بین المللی موجودات آبزی نادری است . مجموعه ای از جانوران آبزی و گیاهان در این تالاب دیده می شود به همین دلیل از اکوسیستم های تالابی غنی شده در شمال است .

شالیزار ها :

شالیزار فریدونکنار

یکی از دیدنی های فریدونکنار شالیزار های این منطقه است . دیدن این شالیزار ها با جمیعتی از مردان و زنان با لباس های رنگارنگ محلی که در تلاش هستند، حس آرام بخش و دلپذیری در افراد ایجاد می کند و باعث می شود برای لحظاتی از دغدغه ها و هرج و مرج شهر دور شوید و لذت ببرید .

شهرک ساحلی خزر شهر :

شهرک ساحلی خزر شهر

شهرک ساحلی خزر شهر در 6 کیلومتری فریدونکنار قرار دارد و به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می شود . گردشگران برای ورود به این شهرک باید از قبل کارت ورود را تهیه کنند . طبیعت بکر و منحصر به فرد این شهرک که در جوار دریا قرار گرفته است باعث شده که این شهرک به یکی از جاذبه های گردشگری پرطرفدار تبدیل شود .

روستا ی حزین :

روستای حزین فریدونکنار

روستای حزین در فاصله 13 کیلومتری و در بخش جنوب شرقی این شهرستان واقع شده است . حدود 60 هکتار پوشش جنگلی و 50 هکتار دریاچه در این روستا وجود دارد . جنگل حزین از مکان های سرسبز و بکر فریدونکنار است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند . در این جنگل رودخانه ای زیبا وجود دارد که باعث شده این جنگل شگفت انگیز و سحر آمیز به نظر بیاید .

روستای ازباران :

این روستا فاصله 5 کیلومتری تا شهر فریدونکنار دارد و دارای قدمت طولانی است . در روستای ازباران شش آببندان وجود دارد در این سال های اخیر بازسازی شده است . مردم این روستا به مشاغلی نظیر کشاورزی ، شکار مرغان دریایی ، صیادی و ….. مشغول هستند .

امامزاده :

بقعه امامزاده سید محمد فریدونکنار

 

در این منطقه امامزاده فخر علی حیدر کلا ، امامزاده قاسم و بقعه امامزاده سید محمد وجود دارد که از امامزاده های قدیمی این شهر هستند و قدمت آن ها به دوران قاجار بر می گردد . این امامزاده ها جز بنا های تاریخی این منطقه محسوب می شوند .

بازار ماهی فروشان :

بازار ماهی فروشان فریدونکنار

در بین شهر های شمالی بزرگ ترین و قدیمی ترین بازار ماهی فروشان در فریدونکنار قرار دارد . صیادان هر روزه صید خود را در این بازار های قدیمی به فروش می رسانند . در این بازار انواع ماهی ها مثل کفال ، کولی ، ازون برون ، سوف و …. به فروش می رسد .

برای سفری دلپذیر و لذت بخش در فریدونکنار و بازدید از این اماکن بی نظیر که در آن وجود دارد باید چند روزی در این شهر اقامت داشته باشید . شما می توانید برای اقامت در این شهر و اجاره ویلا , اجاره خانه از سایت های اینترنتی معتبر اقدام نمایید

اگر شما تجربه ای از سفر به فریدونکنار را دارید برای کامل شدن و کارامد تر شدن این مقاله نظرات و انتقادات خود را با ما و مخاطبان دیگر در مورد جاهای دیدنی فریدونکنار در میان بگذارید . ما منتظر پیشنهادات و نظرات شما مخاطبان عزیز هستیم .

مطالب مرتبط
جاذبه های گردشگری رشت 
جاذبه های گردشگری چالوس 
اجاره خانه یک روزه تهران
اجاره ویلا کردان
جاذبه های گردشگری گیلان 

 

 

 

درباره‌ی alipour

همچنین ببینید

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر شوشتر به عنوان پایتخت سازه های آبی جهان شناخته می‌شود. جاذبه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *