پنج‌شنبه , آوریل 25 2024
آخرین خبرها

پارک های جنوب تهران

پارک های جنوب تهران

پارک ها و بوستان های موجو در تهران بهترین مکان برای فرار از ترافیک و هوای آلوده می باشد. می توان چند ساعتی به دور از هر چیز در این پارک ها اوقات خوشی را سپری کرد و از استشمام هوای پاک به دلیل وجود درختان لذت برد و ا انرژی به زندگی روزمره بازگشت. در این مطلب چند مورد از پارک های جنوب تهران را معرفی می کنیم تتا درصورت علاقه مندی بتوانید این پارک ها را برای تفریح خود برگزینید.

پارک ولایت

بوستان ولایت

یکی از بزرگ ترین و برترین پارک های چنوب تهران در منطقه 19 پارک ولایت می باشد. مساحت این پارک 270 هکتار است و فضای بسیار گشترده ای برای این مجموعه در نظر گرفته شده است. در گذشته این پارک محل پادگان ارتش ایران بوده است و در سال 1390 به پارک ولایت تبدیل شده است. پارک ولایت دارای 7 درب ورودی می باشد  و به طور سبانه روزی درب های پارک باز است.این پارک فضایی مناس بریا دوچرخه سواری , پیاده روی , اسکیت سواری دارد. علاوه بر این شهر بازی سرپوشیده ای در این پارک قرار دارد که تفریحی بسیار هیجان انگیز برای کودکان است .

آدرس:تهران، منطقه 19، انتهای اتوبان نواب

در بخش دیگری از این مجموعه سالن بزرگ برای برگزاری عروسی  , نماز خانه , زمین بازی و ورزشی و پارکینگ برای خودرو های سواری وجود دارد .ب پارک ولایت می توانید انتخابی ایده ال برای گذراندن زمان فراغت و لذت بردن از فضای سبز و امکانات این پارک باشد

پارک بهمن

پارک بهمن

پارک بهمن از پارک های بزرگ جنوب تهران است و مساحتی بیش از 150 هزار متر مربع را دارا می باشد. این پارک  دارای زمین بازی برای کودکان و مجتمع ورزشی بهمن می باشد و مکانی مناسب برای قدم زدن و رفع خستگی است. ساکنین اطراف این پارک نیز بسیار از نزدیک بودن به این پارک استفاده می کنند و اغلب اوقات فراغت خود را در این پارک سپری می کنند.

آدرس:تهران، اتوبان تندگویان، محله نازی آباد، میدان بهمن

پارک بعثت

پارک بعثت

پارک بعثت در منطقه 16 یکی از قدیمی ترین پارک های تهران است و به همین دلیل دارای درختانی سرسبز و بلند است که فضای پارک را بسیار خنک و لذت بخش کرده است. ایپ پارک سه درب ورودی دارد و دارای پارکینگ برای خودرو می باشد. پارک به صورت شبانه روزی باز است و می توان از طبیعت آن در هر ساعتی لذت برد. این پارک دارای زمین بازی کودکان , لوازم ورزشی , کافی شاپ و رستوران , گلخانه , کتابخانه , تئاتر و انتظامات برای برقراری امنیت می باشد.

آدرس:تهران، بزرگراه بعثت، خیابان شهید صابونیان

پارک المهدی

پارک المهدی

یکی دیگر از پارک های نزدیک به مرکز تهران پارک المهدی در منطقه 9 می باشد. این پارک مساحتی حدود  65 مترمربع دارد و دارای امکانات فراروانی می باشد. امکانات این پارک شامل : شهر بازی , قایق رانی , دریاچه مصنوعی بزرگ در مرکز پارک , مسیر های مناس پیاده روی و دوچرخه سواری , آلاچیق و نیمکت ,بوفه و .. می باشد . همچنین جای پارک مناسب برای خودرو را دارا می باشد.

آدرس:تهران، ضلع جنوب شرقی میدان آزادی

پارک رضوان

یکی از پارک های قدیکی تهران محسوب می شود و دارای درختان بلند قامت می باشد  که نشان از قدمت پارک می باشد. این پارک مکانی مناسب برای پیاده روی ست و فضایی دل نشین دارد. علاوه بر این  بخش کوچکی به زمین بازی کودکان اختصاص داده شده است و قسمت دیگری از پارک شهر بازی قرار دارد. در مرکزیت پارک نیز کتابخوانه وجود دارد.

پارک رضوان

آدرس: تهران خیابان کمیل تقاطع قصرالدشت

پارک رازی

پارک رازی

یکی دیگر از پارک های جنوبی و نزدیک به مرکز تهران که از پارک های قدیمی محسوب می شود پارک رازی است. این پارک با فضای سبز و دریاچه ای زیبا در وسط پارک طرفداران بسیاری دارد. علاوه بر این جای پارک مناسب برای خودرو در این پارک وجود دارد و دارای بخش انتظامات برای برقراری امنیت می باشد.این پارک با مساحتی حدود 350 هزار متر مربع دارای بخش های مختلفی از جمله فضای سبز , زمین ورزشی کودکان و بزرگسالان , پیست اسکیت ,دریاچه و قایق سواری , شهر بازی و … می باشد.

آدرس:تهران، خیابان قزوین، خیابان مرادی

 

پارک شهر

پارک شهر

پارک شهر نیز در لیست برترین پارک های جنوب تهران قرار می گیرد. این پارک از شلوغ ترین پارک های تفریحی تهران می باشد و دارای امکانات فراوانی می باشد. بخشی از پارک دارای استخر است . آبنما در مرکز پارن قرار دارد که زیبایی پارک را چند برابر می کند. این پارک دارای زمین ورزشی , وسایل ورزشی , رستوران , کافی شاپ , سفره خانه , تندیس و زمین بازی کودکان می باشد. علاوه بر این جای پارک مناسب برای خودرو نیز دارد که  باعث آُودگی خیال مردم می شود و 24 ساعته نیز می توان از این پارک استفاده کرد.مساحت این پارک بیش از 250 متر مربع است و در منطقه 12 تهران قرار دارد.

آدرس:خیابان امام خمینی، خیابان وحدت اسلامی، خیابان بهشت

 

پارک آزادگان

بوستان آزادان

از بزرگ ترین بوستان های تهران می توان به این پارک اشاره کرد. فضایی حدود 112 هزار هکتار را در برمیگیرد و یک زمین بازی بزرگ با مساحت 6 هزار متر و دریاچه ای به اندازه 5 هزار متر در این بوستان قرار دارد. این پارک در گذشته باغی بزرگ برای خاندان قجری بود و پس از انقلاب به مکانی تفریحی در تهران تبدیل شد. این پارک دارای فضای سبز  و نیمکت و آلاچیق می باشد. زمین فوتبال و والیبال در این بوستان وجود دارد. مسیری مناسب برای پیاده روی , رستوران و کافی شاپ , کتابخانه , انتظامات بریا برقراری امنیت , دریاچه , تفریحات آبی مثل قایق سواری , آبنما و … از امکانات این پارک محسوب می شوند. علاوه بر این موارد پارکینگ برای خودرو نیز وجود دارد .

آدرس:تهران, بزرگراه امام علی میدان بسیج، کمربندی بزرگراه آزادگان، جنوب پارک آبی آزادگان

با جست و جویی ساده در اینترنت می توانید نزدیک ترین پارک به خود را در تهران پیدا کنید و اوقاتی خوش در پارک برای خود سپری کنید . تمامی پارک ها در تهران فضایی سبز و دل نگیز دارند و برای رفع خستگی و قدم زدن بسیار مناسب می باشند .

 

مطالب خواندنی
پارک های شمال تهران
جاذبه های گردشگری تهران
موزه های تهران
اجاره خانه یک روزه در تهران

 

 

 

درباره‌ی alipour

همچنین ببینید

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر شوشتر به عنوان پایتخت سازه های آبی جهان شناخته می‌شود. جاذبه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *