سه‌شنبه , آوریل 23 2024
آخرین خبرها

پارک های شمال تهران

پارک های شمال تهران

تهران علاوه بر شلوغی و ترافیک دارای پارک های سرسبز و زیبا نیز می باشد.  می توانید در این پارک ها اوقات خوشی با خانواده و دوستان خود سپری کنید .برخی از این پارک ها امکاناتی از جمله لوازم ورزشی و محل دوچرخه سواری و .. دارند. در این مقاله همراه میزبان یاب باشید تا به بررسی اجمالی پارک های شمال تهران در مناطق مختلف بپردازیم تا به راحتی بتوانید با مطالعه این مطلب بهترین مکان را برای وقت گذارنی , پیاده روی و یا پیک نیک آخر هفته با خانواده در شمال تهران پیدا کنید.

پارک جمشیدیه

پارک جمشیدیه 

این پارک برای افرادی که عاشق کوهنوردی و پیاده روی هستند بسیار مناسب است. زیرا دارای نمای سنگی و متفاوتی از دیگر پارک های تهران دارد و باید از پله های پارک بالا رفت و هرچه بیشتر پیاده روی کنید چشم اندازی زیبا تر از شهر را خواهید داشت و می توانید از هوای پاک و منظره ی زیبای پارک لذت ببرید.

این پارک در شمال خیابان نیاوران قرار دارد و چسبیده به کوه کلک چال است . از قسمت جنوبی پارک متصل به باغ دولومی باشد. از سمت شرق نیز به خیابان جمشیدیه و از سمت غرب به جاده کلک چال متصل است. در قسمت مرکزی این پارک یک بوفه کوچک قرار دارد که می توانید از آن انواع خوراکی و نوشیدنی تهیه کنید.

پارک جمشیدیه

در این پارک تعدادی المان هنر تجسمی , یک دریاچه ی کوچک و آبشار مصنوعی زیبایی می بینید .در کنار آبشار پله های پارک قرار دارند و میتوانید ازآن بالا بروید و به سمت های بالا تر پارک دست پیدا کنید.

پارک نیاوران

پارک نیاوران

این پارک در زمان محمدرضا شاه پهلوی ساخته شده است و  با طراحی معماران انگلیسی در سال 1348 بنا شده است . این پارک دارای ویژگی های منحصر به فردی است. دارای پله های فراوان است که این یکی از ویژگی های پارک  است . کانون فرهنگی کودکان , کتابخانه  و آمفی تئاتر در این پارک قرار دارد . زمین بازی کودکان در پارک موجود است همچنین زمین تمرین اسب سواری ,اسکیت سواری و سالن ورزشی بانوان در پارک موجود می باشد.  8000متر زمین در این پارک گل کاری شده است و زیبایی بی نظیری به پارک داده است . 4 استخر بزرگ نیز در این پارک می باشد. این پارک دارای 2 درب شمالی و جنوبی می باشد که هر دو در خیابان پاسداران قرار دارند.

پارک قیطریه

پارک قیطریه

این پارک در گذشته به عنوان باغ خواهر ناصرالدین شاه بوده است و بعدها در سال 1356 شهردار تهران این باغ را به یک پارک تبدیل کرد. این پارک دارای درختان بسیار زیادی می باشد و نقش به سزایی در آب و هوای این منطقه دارد. این پارک در ناحیه 7 منطقه یک تهران قرار دارد. این پارک زیستگاه پرندگان نیز می باشد. فرهنگسرای ملل در این پارک قرار دارد که در آن فعالیت های آموزشی و هنری بسیاری نجام می شود. علاوه بر این موارد این پارک دارای پیست اسکیت , نماز خانه و نگار خانه و … می باشد.

پارک آب و آتش

این پارک از زیبا ترین پارک های تهران می باشد  و تندیس هایی در گوشه و کنار پارک قرار داده شده است که جذابیت پارک را بیشتر می کند. اگر به دنبال مکانی برای استراحت , قدم زدن , بازی کودکان و ورزش کردن هستید این پارک تمام موارد را در بر میگیرد. در قسمتی از پارک فواره های آب وجود دارد که برای بازی کودکان در فصل های گرم سال می باشد  و هیجانی فراوان برای کودکان دارد.

پارک آب و آتش

برج های آتشی در گوشه و کنار پارک  هستند که از آن ها آتش به سمت بالا خارج می شود و هم زیبایی وصف نشدنی و صدایی جذاب را به همراه دارد. علاوه بر موارد ذکر شده این پارک دارای پل ابریشم , لانه کبوتر , کالسکه رانی , فانوس دریایی ,فضای سبز  و.. می باشد. آسمان نمای گنبد مینا نیز یکی از جالب ترین دیدنی های این پارک است.  برای رصد آسمان در شب ایجاد شده است و برای علاقه مندان بسیار سرگرم کننده و جذاب می باشد. پل طبیعت نیز که از روی اتوبان مدرس می گذرد از سمتی به این پارک و از سمت دیگر به پارک طالقانی متصل است و می توانید از طریق این پل به آن پارک نیز دسترسی داشته باشید. در پارک آب و آتش بوفه برای تهیه ی تنقلات و نوشیدنی هم وجود دارد.

پارک طالقانی

پارک طالقانی

پارک طالقانی بر روی تپه های عباس آباد ایجاد شده است و مکانی مناس برای پیاده روی است. به دلیل وجود تنوع گیاهی و انواع درخت در این پارک در فصل های گرم سال مکانی خنک برای سپری کردن اوقات فراغت است . در این پارک آلاچیق ها و نیمکت های فراوانی برای استراحت قرار داده شده است. علاوه بر این زمین بسکتبال بزرگی نیز در بخشی از این پارک قرار دارد که محل ورزش و بازی نوجوانان و بزرگسالان می باشد . مسیری چوبی بسیار زیبایی در پارک طالقانی می باشد که در انتها به پل طبیعت میرسد

پارک ملت

پارک ملت با مساحت 34 هکتار یکی از بزرگ ترین بوستان های تهران محسوب می شود . این پارک واقع در خیابان ولیعصر می باشد و از جنوب به اتوبان نیایش و از شمال به  مجموعه صدا و سیمای ایران متصل است. علاوه بر این در بخش غرب یاین پارک نیز مجموعه درزشی انقلاب قرار دارد.

پارک ملت

این پارک با سر سبزی و معماری خاصی که دارد افراد زیادی را به خود جذب می کند . مردم برای پیک نیک و اسکیت سواری و یا قدم زدن به پارک ملت میروند.ذر بخش مرکزی پارک نیز دریاچه ای زیبا قرار دارد که به زیبایی پارک کی افزایدو در فصل پاییز بهترین موقعیت مکانی برای عکاسی و لذت بردن از فضای پاییزی می باشد زیرا سرتاسر پارت به رنگ طلایی و زرد می شود.

اگر تجربه رفتن به هر یک از پارک های شمال شهر را دارید می توانید در قسمت نظرات ویژگی ها و امکانت پارک را با ما در میان بگذارید

 

 

مطالب خواندنی
جاذبه هایگردشگری گیلان
جاذبه های گردشگری رشت

 

درباره‌ی alipour

همچنین ببینید

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر شوشتر به عنوان پایتخت سازه های آبی جهان شناخته می‌شود. جاذبه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *