دوشنبه , می 13 2024
آخرین خبرها

جاهای دیدنی کرمان

جاهای دیدنی کرمان

کرمان، مرکز استان کرمان یک شهر فرهنگی مملو از جاذبه های طبیعی، باستانی و… است. جاهای دیدنی کرمان بسیار زیاد و متنوع‌اند و برای دیدن آن‌ها باید یک سفر چند روزه را برنامه ریزی کنید.

هتل های کرمان

در کرمان هتل های گوناگونی وجود دارد که همواره مورد استقبال گرشگران قرار گرفته است. با سفر به کرمان و رزرو هتل در این شهر تاریخی از جاذبه های گردشگری این شهر لذت ببرید و خاطره ای به یاد ماندنی برای خود و خانوادتان رقم بزنید.

رستوران های کرمان

رستوران های زیادی در کرمان وجود دارند که منوهای متفاوتی را به مشتریان ارائه می دهند. اگر به شهرزیبای کرمان سفر کردید حتما سری به رستوران های این شهر بزنید و غذاهای محلی این شهر را امتحان کنید.

اجاره سوئیت کرمان

استان کرمان یکی از مهمترین استان های کشور به حساب می آید که هر نوع آب و هوایی را در آن تجربه خواهید کرد. اگر قصد سفر به کرمان را دارید حتما چند روزی را برای دیدن مناطق طبیعی و گردشگری آن وقت بگذارید. با اجاره سوئیت کرمان در سایت یا اپلیکیشن میزبان یاب با خیال راحت به آنجا سفر کنید.

برای اجاره بهترین اقامتگاهها اینجا را کلیک کنید

مجموعه گنجعلی خان

مجموعه گنجعلی خانه که یکی از جاهای دیدنی کرمان است ، یک مجموعه کامل از آثار باستانی و فرهنگی، شامل بازار، حمام، ضرابخانه، کاروانسرا، مسجد، میدان، آب انبار و مدرسه گنجعلی خان است. این مجموعه که به دست حاکم وقت، شخصی به اسم گنجعلی خان ساخته شد، به زمان صفویه باز می‌گردد. گنجعلی‌ خان در رشد و توسعه شهر کرمان تاثیر به‌سزایی داشته و آثار زیادی را برای ما به جای گذاشته است.

مجموعه گنجعلی خان

میدان گنجعلی خان را می‌توان به میدان نقش جهان اصفهان تشبیه کرد و در گذشته نقش یک محل برای گردهمایی‌های اجتماعی و سیاسی را ایفا می‌کرد.

مجموعه گنجعلی خان که امروزه نمادی از بافت سنتی و قدیمی شهر کرمان است، در گذشته به‌عنوان سمبلی برای شهرسازی و زیرساخت‌های شهری مدرن بنا شد.

بخش‌هایی از مجموعه گنجعلی خان تغییر کاربری داده‌اند و به‌عنوان موزه مورد استفاده قرار می‌گیرند. مثلا در حمام و ضرابخانه آن شاهد موزه‌های دیدنی خواهید بود. به‌طور کلی در این مجموعه در میان قرن‌های گذشته قدم می‌زنید.

حمام وکیل کرمان

یکی از جاهای دیدنی کرمان و زیباترین حمام‌های سنتی شهر کرمان و حتی ایران، حمام وکیل کرمان است. در حمام وکیل از کاشی‌ها و سرامیک‌های زیبا و بی نظیری استفاده شده است. این حمام زیبا در سال 1270 و با سبک معماری زندیه و قاجاریه بنا شده است. البته این روزها از این بنا به عناوین تجاری-فرهنگی استفاده می‌شود. در اصل حمام وکیل کرمان، به یک چایخانه سنتی تبدیل شده که طعم اصیل تمدن ایرانی را یادآور می‌شود.

حمام وکیل کرمان

حمام وکیل هم مانند سایر حمام‌های سنتی ایران، شامل بخش هایی مانند، ورودی، سربینه، گرم‌خانه، خزینه و… است. حمام وکیل ستون‌های سنگی زیبایی دارد که تزیینات منحصر به فردی روی آن‌ها کار شده‌ است.

گنبد جبلیه 

گنبد عجیبی از جنس سنگ و آجر بین دو گورستان صاحب الزمان و سید حسین وجود دارد که به اسم گنبد جبلیه و گنبد گبری معروف است. این گنبد میان پارکی سرسبز قرار دارد و دارای تاریخچه مبهمی است. این روزها در گنبد جبلیه کتیبه و سنگ نوشته‌هایی وجود دارد و از این گنبد یک موزه سنگ ساخته است. (حدود 100 قطعه سنگ نوشته و کتیبه در موزه سنگ کرمان یا همان گنبد جبلیه نگه داری می‌شود.)

گنبد جبلیه 

بنای اصلی گنبد گبری کرمان از جنس سنگ است و در هشت طرف آن هشت در وجود دارد. البته امروزه هفت عدد از این در ها را برای جلوگیری از تخریب بنا بسته‌اند. گفته می‌شود در ساخت این ساختمان به جای آب از ترکیب خاکستر، شیر شتر و تخم مرغ استفاده شده و همین موضوع موجب استحکام زیاد آن شده است.

اجاره ویلا ورزرو هتل میزبان یاب

جنگل پردیسان قائم

جنگل پردیسان قائم یک جنگل دست کاشت و در واقع بزرگترین جنگل دست کاشت ایران است که در میان کوه‌های صاحب الزمان کرمان قرار گرفته است.

جنگل پردیسان قائم

پارک جنگلی پردیسان کرمان، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای گذراندن وقت با خانواده و دوستان است. علاقه مندان به کوهنوردی هم می‌توانند از پتانسیل‌های کوه‌های اطراف آن بهره ببرند.

بام کرمان هم بر بلندای ای جنگل مصنوعی قرار دارد که همواره افراد زیادی را به خود جذب می‌کند. در این پارک جنگلی، امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی، آب آشامیدنی، رستوران، کافی شاپ، مسجد و… و همچنین تفریحاتی مانند شهربازی کودکان، پیست کارتینگ، پیست دوچرخه سواری، پیست موتور سواری، زمین پینت بال، سالن آمفی تئاتر و… در دسترس است.

مسجد جامع کرمان

مسجد مظفری یا مسجد جامع کرمان، یک بنای تاریخی با معماری خیره کننده است که در دوران امیر مبارزالدین محمد مظفر، از حاکمان حکومت آل مظفر ساخته شد.  یکی از قدیمی‌ترین مسجدهای ایران بوده و در سال 1315 هم در لیست آثار ملی ایران ثبت شده است.

مسجد جامع کرمان

این مسجد، سه در ورودی در ضلع‌های شرقی، غربی و شمالی ساختمان دارد. کاشی کاری‌ و مقرنس کاری‌های زیبایی در این ساختمان به چشم می‌خورد که در نوع خود کم نظیر است. روی سر در مسجد، علاوه بر کاشی کاری و تزئینات زیبا، یک ساعت بزرگ هم به چشم می‌خورد که زیبایی آن‌را چندین برابر کرده است.

مسجد مظفری کرمان در وسط شهر و در کنار بازار گنجعلی خان واقع شده به همین دلیل دسترسی به آن آسان است و همین موضوع موجب شده که هنوز هم از این مسجد باستانی برای برگزاری نماز‌های جماعت استفاده شود. 

باغ فتح آباد

باغ فتح آباد که به اسم باغ بیگلربیگی هم شناخته شده، یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری کرمان است. قدمت این باغ به دوران قاجار باز می‌گردد و در سال 1381 هم ثبت ملی شده است. البته این روزها با مرمت و بازسازی ساختمان، امکانات زیادی همچون رستوران، سرویس بهداشتی، چایخانه و… به آن افزوده شده است.

باغ فتح آباد کرمان

این باغ زیبا و پر درخت ملک شخصی یکی از حاکمان کرمان به اسم فضلعلی خان بیگلربیگی بود. نامبرده و همچنین حاکمان بعدی از باغ فتح آباد برای استراحت استفاده می‌کردند که بعدها توسط رستم خان امیری (یکی از نوادگان فضل علی خان) وقف شد.

باغ بیگلربیگی حدود 13 هکتار وسعت دارد و شامل بخش‌های زیادی (از جمله عمارت اصلی، موزه حکام، اتاق نقاشی، عمارت چهار فصل، ساختمان‌های جنوبی، کشتزارهای گیاهان دارویی و محوطه بیرونی) دارد.

 آبشار سیمک

یکی از جاذبه‌های طبیعی کرمان، مجموعه آبشار های سیمک است. در این مجموعه 13 آبشار کوچک و بزرگ که ارتفاع آن‌ها به 6 تا 20 متر می‌رسد وجود دارد. در اطراف آبشار های سیمک، امکاناتی همچون اردوگاه، سرویس بهداشتی و.. وجود دارد. امکانات اطراف این جاذبه طبیعی، زیبایی و طبیعی بودن آبشارها و همچنین آب و هوای معتدل و پاکیزه، موجب جذب گردشگران زیادی به این منطقه شده است.

آبشار سیمک

کتابخانه ملی کرمان

این کتابخانه که در سال 1308 و در دوران پهلوی بنا شد، یک جاذبه فرهنگی-تاریخی است و یکی از دیدنی‌های معروف کرمان است.

کتابخانه مرکزی کرمان، بنایی یک طبقه است که در میان درختان سرو سر به فلک کشیده، حوض آب و آبنماهای زیبای پارک ریاضیات قرار گرفته است. این کتابخانه زیبا دارای بخش‌ هایی مانند محل مطالعه، مخزن کتاب و محلی برای تحقیق و پژوهش است.

 

کتابخانه ملی کرمان

یخدان مویدی

یخچال‌های ساخته شده از خشت و گل، در زمان نبود برق یخ مورد نیاز مردم‌را در فصل تابستان تامین و نگهداری می‌کرد. یخدان‌ مویدی یکی از یخدان‌های معروف کرمان است که در گذر زمان سالم مانده و آسیب چندانی ندیده است. معمولا فالوده فروشان مالکان اصلی یخدان‌ها بودند و آب آن‌ها را قنوات تامین می‌کرد. البته بیشتر مالکان این بناها را وقف عام می‌کردند.

یخدان مویدی

هرچند که با وجود برق و یخچال‌های خانگی، یخدان مویدی هم مانند تمام یخدان‌های دیگر کارایی خود را از دست  دادند اما ویژگی‌های معماری آن ارزش مطالعه و بازدید دارند.

 پیست اسکی سیرچ

پیست اسکی سیرچ یکی از جاذبه‌های گردشگری کرمان است که محلی مناسب برای دوستداران برف و سرما است. این پیست اسکی به علت قرار گرفتن در موقعیتی مناسب در میان کوه‌ها، محلی عالی برای ورزش‌های زمستانه است. 

پیست اسکی سیرچ کرمان

اگر برای اقامت در کرمان قصد دارید در هتل بمانید بهتر است لیست هتل های کرمان را که توسط تیم میزبانیاب برای شما آماده شده است را مطالعه کنید. 

درضمن شناختن رستوران های کرمان هم به شما کمک می‌کند تا بهترین مکان را با بهترین کیفیت غذا و معقول‌ترین قیمت پیدا کنید. 

 

درباره‌ی هستی پورعلی

همچنین ببینید

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر شوشتر به عنوان پایتخت سازه های آبی جهان شناخته می‌شود. جاذبه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *