یکشنبه , می 12 2024
آخرین خبرها

جاهای دیدنی کرمانشاه

جاهای دیدنی کرمانشاه

بزرگترین شهر کوردنشین ایران و یکی از پرجاذبه‌ترین شهرهای کشورمان است. با اینکه بیشتر مردم کرمانشاه را با طاق بستان و بیستون می‌شناسند، اما جاذبه‌های گردشگری در این شهر بسیار بیشتر از این حرف‌هاست. در کرمانشاه می‌توانید از آثار باستانی، مذهبی و یا جاذبه‌های طبیعی دیدن کنید. بهترین زمان سفر به کرمانشاه اول بهار و اول پاییز است که در این فصول می‌توانید از آب و هوای معتدل این شهر و جاهای دیدنی کرمانشاه لذت ببرید.

اگر می‌خواهید در این شهر اقامت داشته باشید، ادامه مقاله را با ما همراه باشید، همچنین از لیست هتل های کرمانشاه و رستوران های کرمانشاه دیدن کنید.

بیستون کرمانشاه

یکی از مهمترین آثار باستانی ایران و جاهای دیدنی کرمانشاه هم از نظر گردشگری و هم از نظر باستان شناسی، بیستون است. آثار تاریخی زیادی از جمله مجسمه هرکول، پل بیستون، کاروانسرای شاه عباسی، نقشه برجسته مهرداد دوم، فرهاد تراش و… در بیستون قرار دارد که قدمتشان از چهار هزار تا چند صد سال پیش برمی‌گردد.

به عبارتی بیستون، گنجینه‌ای از آثار ملی ایران و مجموعه‌ای از اسناد مهم تاریخی را در خود جای داده است.

بیستون کرمانشاه

نام “بیستون” در اصل از بغستان یا بگستان می‌آید که به معنی جایگاه خدا است. این اسم در دوره اسلام به بهستون و در عصر معاصر به بیستون تغییر کرده‌است. علاوه بر آثار تاریخی بسیار مهم، جاذبه‌های طبیعی بسیار زیادی هم در این منطقه وجود دارد که سفر به بیستون را به کلاس تاریخ برایمان تبدیل می‌کند.

طاق بستان کرمانشاه

طاق بستان، که در شمال شرق کرمانشاه قرار دارد یکی دیگر از جاهای دیدنی کرمانشاه در سده سوم میلادی و در دوران ساسانیان ساخته شد. در زمان اردشیر دوم، به دلیل قرار گرفتن کرمانشاه در مسیر جاده ابریشم و آب و هوای معتدل و فضای سرسبز این منطقه، باعث شد تا پیکره‌ها و تندیس‌های آن‌زمان در طاق بستان ساخته شوند.

طاق بستان کرمانشاه

سنگ تراشه‌هایی که در طاق بستان وجود دارند، بیانگر رویدادهای تاریخی و تاج گذاری‌های مهم وقت است. مجموعه طاق بستان طی سالیان و ادوار گذشته بارها مورد بازسازی قرار گرفته‌است. فضای سبز، دریاچه، چشمه‌های زیرزمینی و… باعث جلب توجه گردشگرانی می‌شود که برای دیدن آثار باستانی به این مجموعه آمده‌اند و از زیبایی های طبیعی هم لذت می‌برند.

برای رزرو بهترین اقامتگاهها اینجا را کلیک کنید

تکیه معاون الملک

برجسته‌ترین اثر تاریخی کرمانشاه مربوط به دوره قاجار، تکیه معاون الملک است. این اثر باشکوه توسط معاون الملک و در سه قسمت حسینیه، آزادیه و عباسیه بنا شد. در آن زمان، از تکیه به عنوان مکانی برای برگزاری مناسبات مذهبی استفاده می‌شد. در بحبوحه جنبش و جنگ مشروطه خواهان از این ساختمان به‌عنوان محل تجمعات برای مخالفان مشروطه استفاده می‌شود به همین دلیل تکیه معاون الملک با آتش و توپ مواجه بود.

تکیه معاون الملک

از تاریخچه این بنا که بگذریم، معماری، کاشی کاری و تزئینات این ساختمان بسیار خیره کننده و جذاب است و افراد زیادی برای دیدن همین زیبایی‌ها به تکیه معاون الملک، یادگار بزرگ دوره قاجار می‌روند.

پارک کوهستان

در نزدیکی طاق بستان و در شمال کرمانشاه، پارک کوهستان کرمانشاه وجود دارد که با عناصر طبیعی آرامش بخش مانند آبشار، درخت های تنومند، آب و هوای معتدل و… یک جاذبه طبیعی به شمار رفته و محیطی آرام را برای استراحت و تفریح مسافران فراهم می‌کند.

پارک کوهستان

پارک کوهستان، از بزرگترین و زیباترین پارک‌های کوهستان کشور است که چشم اندازی بسیار زیبایی از شهر کرمانشاه به بازدیدکنندگان ارائه می‌کند. این پارک، به علت نورپردازی‌های جذاب شبانه، محلی مناسب برای تفریح در شب‌های کرمانشاه است.

غار پراو

از مخوف‌ترین غارهای جهان، غار پرآو یا پراو در کرمانشاه است که در میان کوه‌های مرتفع زیادی قرار گرفته‌ است. اگر کوهنورد و غارنورد حرفه‌ای نیستید فکر پیمایش این غار ترسناک را از سرتان بیرون کنید چرا که سالانه افرادی به علت سوانح مختلف در این غار جان خود را می‌بازند.

غار پراو

بهترین زمان سفر به غار پراو بهار و تابستان است چرا که در این فصول علاوه بر آب و هوای معتل، بارش کمتری را شاهد هستیم.

سراب نیلوفر

سراب نیلوفر از جاذبه‌های طبیعی کرمانشاه است که در نزدیکی روستایی با همین اسم قرار دارد. نیلوفرهای روی آب، در این دریاچه فضایی رویایی و زیبا برای لذت بردن و یا عکاسی به وجود آورده است.

سراب نیلوفر

افسانه‌های زیادی در مورد سراب نیلوفر وجود دارد. مثلا برخی معتقدند، گنجی با ارزش در کف این دریاچه توسط خسرو پرویز پنهان شده است.

اطراف سراب نیلوفر محل مناسبی برای چادر زدن و کمپ کردن است. همچنین تفریحاتی از جمله قایقرانی در دریاچه سراب نیلوفر وجود دارد.

تالاب هشیلان

تالاب هشیلان کرمانشاه، با تمام 110 جزیره کوچک و بزرگی که دارد، توسط اداره حفاظت محیط زیست، منطقه شکار و تیراندازی ممنوع اعلام شده است. هشیلان در زمان بومی به معنی لانه مار است و علت این نامگذاری به وجود تعداد زیادی مار به ویژه مار آبی در این تالاب بر می‌گردد.

تالاب هشیلان

برخی از جزایر این تالاب در روزهای پرباران به علت بالا آمدن آب تالاب، زیرآب دفن و پنهان می‌شوند. جانوران زیادی در این تالاب وجود دارند که از ارزش علمی و طبیعی زیادی برخوردار هستند. از جمله این جانوران می‌توان به لاک پشت مهمیزدار، سوسمار آگاما، سمندر، عروس ماهی، سیاه ماهی، پرندگانی مانند نوک سرخ، غراب، ‌تیهو و… اشاره کرد.

باغ گل‌ ها

باغ بزرگ گل ‌ها در کرمانشاه، با ساختاری جذاب و تنوع گیاهی بسیار بالا، یکی از برجسته‌ترین جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه است. این باغ پس از باغ گل‌های اصفهان، رتبه دوم را در میان باغ گل‌های کشور ازآن خود کرده است.

باغ گل‌ ها

باغ گل های کرمانشاه، با مجموعه‌ای رنگارنگ از گل‌های ایرانی و خارجی از مسافران و بازدیدکنندگان پذیرایی می‌کند. بازدید از این باغ برای عموم آزاد و رایگان است و امکاناتی را مانند محل بازی برای کودکان، آلاچیق، پارکینگ خودرو و… در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

غار قوری قلعه کرمانشاه

بزرگترین غار آبی آسیا و طولانی ترین غار آبی کشور، غار شگفت انگیز قوری قلعه در کرمانشاه است. تالارهای زیبا، قندیل‌های خیره کننده و… ویژگی‌هایی از غار قوری قلعه هستند که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

غار قوری قلعه کرمانشاه

غار قوری قلعه از گذشته محل زندگی دو جانور خفاش گوش موشی و سمندر خال زرد بوده که امروزه به دلیل محافظت‌های انجام نشده تعداد آن‌ها در حال کاهش است.

امکانات زیادی در غار قوری قلعه از جمله شهربازی کودکان، پارکینگ، رستوران، بازارچه، سرویس بهداشتی، آلاچیق وجود دارد. قرار است به زودی تفریحاتی مانند زیپ لاین، سورتمه و… به امکانات این مجموعه افزوده شود.

 

مواردی که مطالعه کردید تنها گوشه‌ای از صدها و هزاران جاذبه گردشگری کرمانشاه بود. اگر قصد سفر به کرمانشاه را دارید و می‌خواهید در این شهر اقامت کنید، اقامتگاه‌های کرمانشاه را در سایت و اپلیکیشن میزبان یاب مشاهده نمایید.

 

درباره‌ی هستی پورعلی

همچنین ببینید

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر شوشتر به عنوان پایتخت سازه های آبی جهان شناخته می‌شود. جاذبه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *