سه‌شنبه , آوریل 16 2024
آخرین خبرها

مناطق دیدنی اهواز

مناطق دیدنی اهواز

اهواز یکی از مهم‌ترین شهرهای ایران است که قدمت آن به دوران عیلامیان برمی‌گردد. در طول تاریخ شاهد اتفاقات تلخ و شیرین بسیاری بوده است که آخرینش به حدود چهل سال قبل و جنگ هشت ساله ایران و عراق برمی‌گردد. با این که اهواز در طول این جنگ دچار خسارت‌های بسیاری شد اما هنوز هم یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری بخصوص در فصول پاییز و زمستان می‌باشد. هر ساله مسافرین زیادی برای بازدید از مناطق دیدنی اهواز راهی این شهر می شوند.

رکورد دار پل خاورمیانه

جالب است بدانید که اهواز از نظر تعداد پل در خاورمیانه رکورددار است . پل‌های زیبای این شهر که اکثراً بر روی کارون ساخته شده‌اند یکی از جاذبه‌های معروف این شهر به حساب می‌آیند. همچنین اهواز به شهر همیشه بیدار معروف است و بازارها و مراکز گردشگری آن تا ساعات پایانی شب به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

پیاده‌روی‌های شبانه در خیابان‌های این شهر لذت خاصی دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا بخشی از مناطق دیدنی اهواز را با هم بررسی کنیم.

جاذبه‌های طبیعی و تاریخی

همانطور که در قسمت قبل به آن اشاره شد اهواز یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران است. همین موضوع باعث شده است جاذبه‌های تاریخی بسیاری را در خود جای دهد. علاوه بر این از نظر جغرافیایی نیز در موقعیت خاصی قرار دارد. عبور کارون از میانه این شهر جاذبه‌های گردشگری فراوانی را پدید آورده است.

 

پل سفید، پل سیاه، بازار عبدالحمید، دانشگاه سه گوش، پل طبیعت کیانپارس، آرامگاه علی ابن مهزیار، رود کارون، کلیسای سورت مسروپ بخشی از مناطق دیدنی اهواز هستند.

علاوه بر آن  آبشار پل هفتم، موزه هنرهای معاصر، خانه ماپار، حمام نفت سفید، سرای معین التجار، گورستان سنگی تپه کوهساران، خیابان نادری، موزه تاریخ طبیعی، موزه خراطی، سرای عجم، خانه دادرس، کلیسای شبان نیکو، لشکرآباد اهواز و بازار فلافل آن، بازار کاوه و اسکله تفریحی بخشی دیگر از جاذبه‌های این شهر هستند.

در ادامه با هم معروف‌ترین‌های آنها را بررسی خواهیم کرد.

  • بازار عبدالحمید اهواز

 

قدمت بازار عبدالحمید به دوران قاجاریه برمی‌گردد که در آن زمان ثروتمندان منطقه برای خریدهای خود به این بازار می‌‌‌آمدند. با اینکه بازار عبدالحمید رونق آن دوران را ندارد اما هنوز هم بافت سنتی خود را حفظ کرده است. جاذبه‌های دیگری را نیز همچون کاروانسرای شیخ خزعل و خانه دادرس را در خود جای داده است. این بازار در سال 1382 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

  • پل سفید اهواز

 

پل سفید یا پل معلق از مناطق دیدنی اهواز و معروف‌ترین پل این شهر است که روی کارون ساخته شده است و به نوعی نماد این شهر به حساب می‌آید. این پل که در سال 1315 احداث شده است عنوان نخستین پل معلق ایران و چهارمین پل معلق جهان را به خود اختصاص داده است. 

اجاره بهترین اقامتگاهها در سایت میزبان یاب

با اینکه پل سفید قدمتی تقریباً 90 ساله دارد اما از معماری بسیار مدرنی بهره می‌برد و به واسطه رنگ بدنه‌اش به این نام شهرت یافته است. پارک‌ها، رستوران‌ها و مراکز تفریحی بسیاری در اطراف این پل احداث شده‌اند که به زیبایی پل افزوده‌اند. در بازگشت از اهواز یکی از تصویرهایی که هیچ‌گاه فراموش نخواهید کرد تصویر زیبای پل سفید اهواز است.

 

کلیسای سورت مسروپ که در دوره پهلوی اول و در سال 1347 توسط ترداد داویدیان ساخته شد از مناطق دیدینی اهواز است. به واسطه اکتشافات نفتی که در آن زمان در مناطق جنوبی کشور انجام می‌شد. مسیحیان بسیاری از سایر کشورها برای کار به این منطقه می‌آمدند. علاوه بر ارامنه‌ای که ساکن خود اهواز بودند آنها نیز از این کلیسا استفاده می‌کردند. 

بنای کلیسای کاتولیک سورت مسروپ تماماً سفید است و همین باعث شده است فضای دلنشینی داشته باشد. این کلیسا در حال حاضر زیاد فعال نیست و بیشتر جنبه گردشگری دارد. اما هنوز هم تعدادی از ارمنی‌های کاتولیک که در اهواز مانده‌اند یکشنبه‌ها برای راز و نیاز به آنجا می‌روند. لازم به ذکر است ورود عموم به این مکان آزاد نیست و برای بازدید از آن باید با تورهایی هماهنگ کنید که با کلیسا قرارداد دارند.

اجاره ویلا ورزرو هتل میزبان یاب

  • آبشار پل هفتم 

با اینکه آبشار پل هفتم اهواز مصنوعی است اما در ترکیب با نورپردازی‌های شبانه منظره بسیار زیبایی را خلق می‌کند. این آبشار نزدیک به 200 متر طول دارد و به عنوان طولانی‌ترین آبشار مصنوعی خاورمیانه شناخته شده است. آب رود کارون توسط 6 پمپ به بالا کشیده می‌شود و سپس به صورت آبشار از کناره‌های پل هفتم دوباره به درون کارون می‌ریزد. در حاشیه این پل کافه‌ها و رستوران‌های بسیاری وجود دارند.

پیشنهاد می‌شود در یکی از آنها میزی را رزرو کرده و از زیبایی منظره شبانه این پل لذت ببرید.

  • کاروانسرای معین التجار

کاروانسرای معین التجار یکی از بناهای قدیمی شهر اهواز است که در دوران قاجاریه و در سال 1306 ساخته شده است. به گفته منابع تاریخی در آن زمان ناصرالدین شاه عبور و مرور کشتی‌های خارجی را در رود کارون آزاد ساخت. همین موضوع باعث ورود تجار زیادی به منطقه شد و حاج محمد تقی معین التجار این کاروانسرا را در کنار کارون و پل سفید امروزی احداث کرد. 

با اینکه در سال 1374 آتش سوزی قسمتی از این بنا را نابود ساخت اما هنوز هم زیبایی خود را حفظ کرده است و بازدید از آن می‌تواند برای گردشگران جالب باشد.

  • بازار لشکرآباد 

احتمالاً شما هم شنیده‌اید که خوزستان و مخصوصاً اهواز فلافل‌ها و سمبوسه‌های بسیار معروفی دارد. لشکرآباد محله‌ای در خیابان انوشه اهواز است که به دلیل تعداد زیاد فروشنده‌های غذاهای خیابانی مخصوصاً فلافل شهرت یافته است. همچنین علاوه بر فلافل خوراکی‌های خوشمزه دیگری نیز مانند باقلوای عربی در این خیابان به فروش می‌رسد. اگر عاشق غذاهای تند هستید پیشنهاد می‌شود در سفر به اهواز فلافل‌های بسیار خوشمزه لشکرآباد را فراموش نکنید.

  • کلیسای شبان نیکو

یکی دیگر از کلیساهای شهر اهواز کلیسای شبان نیکو است که منظور عبادت مسیحی‌های پروتستان احداث شده است. با توجه به تعداد بسیار کم مسیحی‌های پروتستان در اهواز این بنا تقریباً بلا استفاده مانده است و بیشتر جنبه گردشگری دارد.

کلیسای شبان نیکو

البته هنوز هم درهای این کلیسا به روی مسیحی‌های پروتستانی که به این شهر سفر می‌کنند باز است. آنها می‌توانند برای عبادت از آنجا استفاده کنند. کلیسای شبان نیکو در خیابان رستگاری اهواز قرار دارد.

هتل های اهواز

شهر اهواز دارای هتل های زیادی می باشد که این هتل ها بنا به امکانات و موقعیت مکانی دارای قیمت های متفاوتی می باشند اگر بخواهیم برخی از این هتل ها را به شما میتوانیم هتل هایی مانند هتل پارس اهواز  ٫ هتل آپارتمان ایرانیکا(مهر سابق) ٬ هتل پرشیا اهواز ٬  هتل آپارتمان آرامش اهواز ٬  هتل تختی اهواز ٬  هتل سومیا اهواز ٬  هتل اکسین اهواز ٬  هتل نیشکر اهواز ٬  هتل زاگرس اهواز ٬  هتل نادری اهواز ٬  هتل ایران اهواز ٬  هتل آپارتمان هدیه اهواز ٬  هتل باغ معین اهواز  اشاره نمود این هتل ها که دارای امکانات و قیمت های متفاوتی از یکدیگر هستند  می توانند در پیک  مسافرت ها  پذیرای مهمانان سفر کرده به اهواز باشند. هتل های اهواز بنا به اینکه این شهر یکی از مهمترین شهر های اقتصادی ایران است بسیار زیاد میباشد باید پذیرای مسافران ایرانی و خارجی  بوده که بسیاری از آنها جهت کارهای شرکت نفت به این شهر مراجعه نمایید.

بهترین هتل های اهواز

بهترین هتل های اهواز از لحاظ کیفیت و قیمت می توانند گزینه هایی مانند هتل پارس اهواز و هتل پرشیا اهواز هتل نیشکر اهواز و هتل آپارتمان ایرانیکا (مهر سابق) اهواز باشد  هتل های معرفی شده به عنوان بهترین هتل های اهواز مطابق با نظر کاربران و مسافران بوده است که به شهر اهواز سفر کردند و این هتل ها را رزرو نمودند بنابراین به درستی نمی توانیم تایید کنیم که این مطلب کاملاً صحت داشته باشد ممکن است هتل های دیگر نیز در اهواز وجود داشته باشد که خدمات بسیار مطلوبی ارائه می نمایند و ما به عنوان بهترین هتل های اهواز در اینجا از آنها نام نبرده باشیم و این موضوع حمل بر آن میشود که هتل های دیگر دارای کیفیت پایینی هستند.

بهترین رستوران های اهواز

بنا به اینکه اهواز یکی از کلان شهرهای ایران دارای رستوران ها و هتل های بسیاری باشد که بتواند پذیرای میهمانان این شهر باشد اما ما می خواهیم به شما بهترین رستوران های اهواز را اگر برای مسافرت به این شهر رفتید بدانید به کدام رستوران و با چه کیفیتی قرار است بروید است در ادامه همراه ما باشید تا بهترین رستوران های اهواز را به شما معرفی نماییم:

اولین رستوران که با نظر کاربران یکی از بهترین رستوران های اهواز است رستوران کنجد می باشد این رستوران با داشتن غذاهای ایرانی و فرنگی با طیف وسیعی از غذا ها آماده پذیرایی از مهمانان می باشد

رستوران کنجد

آدرس و شماره تماس رستوران کنجد:

استان خوزستان، اهواز، کیانپارس، اسفند شرقی

تلفن تماس:06133338383

 

 

سوغاتی‌های معروف اهواز

خرما سوغاتی مشترک تمامی شهرهای جنوبی است. اما شیرینی‌ها و خوراکی‌های خاصی نیز با این میوه خوشمزه درست می‌شود که در بازگشت از اهواز سوغاتی مناسبی برای اقوام و آشنایان باشد. رنگینک، نان خرمایی و خرمای شکلاتی شیرینی‌هایی هستند که ماده اصلی آنها را خرما تشکیل می‌دهد. 

از دیگر فرآورده‌های خرما که در شهرهای جنوبی به فروش می‌رسند می‌توان به شیره خرما و قهوه خرما اشاره کرد. اما جالب‌ترین آنها قند خرما است که می‌تواند جایگزین بسیار خوبی برای قند سفید باشد. ماهی نیز یکی دیگر از سوغاتی‌هاییست که در اکثر شهرهای جنوبی به فروش می‌رسد. اما نمی‌توان آن را سوغاتی در نظر گرفت چون که اگر راه درازی در پیش داشته باشید قطعاً فاسد می‌شود. 

سوغاتی‌های معروف اهواز

صنایع دستی اهواز

صنایع دستی اهواز

در زمینه صنایع دستی نیز اهواز شهر بسیار ثروتمندی است. گلیم افشار یکی از معروف‌ترین صنایع دستی استان خوزستان است که توسط عشایر بختیاری و عرب‌های استان خوزستان تولید می‌شود و بافت و زیبایی بسیار خاصی دارد. 

بوریا بافی یکی دیگر از صنعت‌های مردم منطقه است که قدمت زیادی دارد و در آن از نی و علف استفاده می‌شود. مردم منطقه با استفاده از نی‌های مردابی صنایع دستی بسیار زیبایی خلق می‌کنند. قیم‌زنی نیز یکی دیگر از هنرهای بسیار زیبای خوزستان است که در آن هنرمندان روی ظروفی از جنس طلا، نقره و مس حکاکی‌های بسیار زیبایی انجام می‌دهند. آثاری که از طریق قلم‌رنی تولید می‌شوند به صورت سینی، گلدان، قندان و … وارد بازار می‌شوند.

رزرو اقامتگاه‌ های اهواز از طریق میزبان یاب

در سفر به هر جایی و خصوصاً شهر اهواز که یکی از کلانشهرهای ایران است به اقامتگاهی برای استراحت نیاز دارید. شما می‌توانید قبل از سفر به اهواز از طریق اپلیکیشن و وب سایت میزبان یاب به صورت آنلاین و کاملاً امن نسبت به رزرو اقامتگاه مورد نظر خود اقدام کنید. 

رزرو اقامتگاه‌ های اهواز از طریق میزبان یاب

اقامتگاه‌ های موجود در سایت هم از نظر قیمت و هم از نظر کیفیت از تنوع بالایی برخوردارند و شما می‌‌توانید بسته به نیاز خود یکی از آنها را انتخاب کنید. همچنین میزبان یاب تحویل اقامتگاه به شما را تضمین می‌کند. اگر بنا به هر دلیلی اقامتگاه به شما تحویل داده نشود مبلغ پرداختی تمام و کمال عودت داده می‌شود. در صورت وجود هرگونه سوال می‌توانید از طریق ایمیل و شماره تلفن‌های موجود در سایت با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

درباره‌ی هستی پورعلی

همچنین ببینید

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر شوشتر به عنوان پایتخت سازه های آبی جهان شناخته می‌شود. جاذبه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *