جمعه , آوریل 19 2024
آخرین خبرها

جاهای دیدنی کرج

جاهای دیدنی کرج

کرج، مرکز استان البرز و یکی از شهرهای نام آشنای نزدیک تهران است. استان البرز که به “ایران کوچک” معروف است، باغ‌های سرسبز و آرام و موزه‌های زیادی در دل خود دارد. کرج هم به دلیل نزدیکی به تهران، آب و هوای مناسب و رودخانه‌های جاری، جاذبه‌های طبیعی و باستانی و… مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. از جمله جاهای دیدنی کرج می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مجموعه بین المللی تنیس در باغ فاتح

باغ فاتح، که در منطقه جهانشهر کرج قرار دارد، یکی از سرسبزترین و قدیمی‌ترین پارک‌های این شهر و از جاهای دیدنی کرج است. وسعت این باغ در ابتدا حدود 130 تا 300 هکتار بود اما امروزه تنها 20% آن باقی مانده است. درختان انبوه و سر به فلک کشیده باغ فاتح، هر بیننده‌ای را مجذوب خودش می‌کند.

موسس باغ فاتح، شخصی یزدی، به نام حاج محمد صادق فاتح که در رونق گرفتن کرج نقش بسیار مهمی داشت، در میان یزدیانی بود که حدود نیم قرن پیش برای کار و رفاه بیشتر به این منطقه مهاجرت کردند.

برای رزرو بهترین اقامتگاهها اینجا را کلیک کنید

باغ فاتح زمین‌های تنیس متعددی دارد که علاقه مندان به این ورزش را به این پارک جذب می‌کند. از آن‌جایی که ورزش تنیس طرفداران زیادی پیدا کرده، این پارک را به مجموعه‌ بین المللی برای تنیس تبدیل کرده است. این مجموعه تنیس کرج، شامل هفت زمین تمرین و یک زمین مسابقه با ظرفیت 1200 نفر است.

اگر می‌خواهید به پارک تنیس کرج که در خیابان جمهوری قرار دارد بروید، پیشنهاد می‌کنم در فصل بهار و تابستان به آن سر بزنید تا از زیبایی و سرسبزی بی‌نظیرش نهایت لذت را ببرید.

  • آق تپه کرج

آق تپه کرج

تپه‌های زیادی در اطراف کرج وجود دارند. بخشی از جنوب غربی کرج و مهرشهر، به آق تپه معروف است که تپه‌ای باستانی بوده و هزاران سال قدمت دارد. کاوشگران ظروف سفالی بسیاری در آق تپه پیدا کرده‌اند و گفته می‌شود قدمت این تپه به 4 هزار سال پیش از میلاد برمی‌گردد.

ظروفی که در آق تپه کشف شده‌اند مربوط به تمدن های مختلف هستند. همین باستانی بودن این تپه، موجب جذب گردشگران و مسافران به این منطقه شده‌است.

 

جاده 59 معروف به جاده چالوس، خاطره انگیز ترین جاده برای ایرانیان است. این جاده پر پیچ وخم که پر تردد ترین جاده به سمت شمال است، در سال 1312 به بهره برداری رسید. این جاده زیبا مقصد بسیاری از مسافران است که یا به قصد شمال از آن عبور می‌کنند و یا می‌خواهند جذابیت‌های خود این جاده را ببینند.

رودهای جاری کنار جاده، پل‌ها و تونل‌های متعدد، روستاهای سرسبز در مسیر و… از فاکتورهای زیبایی جاده چالوس کرج افزوده‌اند.

 

  • کاخ مروارید کرج

کاخ مروارید کرج

کاخ مروارید یا کاخ شمس  یکی دیگر از جاهای دیدنی کرج است. این کاخ به دستور شمس پهلوی در منطقه‌ای خوش آب و هوا بنا شد. این کاخ که با هزینه‌ای حدود یک میلیارد دلار توسط دو معمار خارجی ساخته شد سازه‌ای زیبا و جالب با نورگیرهای متعدد است.

این بنا که در یازده هکتار زمین ساخته شده، حلزونی شکل است و در قسمت شمالی کاخ، دریاچه‌ای به شکل باله‌های سفره ماهی ساخته شده است. این کاخ در سال 1357 در فهرست آثار ملی ایران ثبت گردید.

 

  • سد امیرکبیر (سد کرج)

سد امیرکبیر (سد کرج)

اولین سد چند منظوره ایران که محلی برای تفریح و ورزش هم هست، سد کرج است که در سال‌های 1337 تا 1342 ساخته شد.

این سد تاثیر به سزایی در تامین آب کرج و تهران دارد. همچنین گردشگران می‌توانند از مناظر و آب و هوای خنک این سد لذت ببرند و یا به صید ماهی هایی همچون قزل آلای رنگین کمان، خال قرمز، ماهی سیاه، ماهی سفید و… مشغول شوند.

 

  • آبشارهای کرج

آبشارهای کرج

کرج، جاذبه‌های طبیعی زیبا و دلپذیری دارد. یکی از این جاذبه‌های طبیعی، آبشارهای کرج هستند که بسیار زیادند و هر یک با ویژگی‌های منحصر به فردشان یک جاذبه گردشگری محسوب می‌شوند.

آبشار کندر کرج، آبشار سیجان، آبشار پیچه آدران، آبشار هفت چشمه کرج، آبشار نشترود و… از جمله آبشار‌های کرج هستند. بیشتر این آبشارها در مسیر جاده چالوس قرار دارند و با مناظر و محیطی بی نظیر، خاطرات دلچسپی برای مسافران خلق می‌کنند.

 

  • قلعه صمصام کرج

قلعه صمصام کرج

قلعه صمصام با 1122 متر مربع مساحت، در ورودی شهر کرج و در همسایگی رود کرج قرار دارد. ساخت این قلعه به دوره قاجار برمی‌گردد. در شهرکرد هم قلعه‌ای به همین نام وجود دارد که کاملا با هم متفاوت‌اند. این قلعه در موقعیت خاصی قرار دارد و نشان دهنده تاکتیک‌ها و استراتژه‌های نظامی و دفاعی آن دوران است.

با اینکه قسمت‌هایی از قلعه صمصام کرج تخریب شده‌است اما بخش بزرگی از آن هنوز سالم و پا برجاست. این بنا حیاطی بزرگ و مرکزی و تعدادی اتاق دارد.

 اجاره ویلا ورزرو هتل میزبان یاب

  • خانه احمد شاملو

خانه احمد شاملو

احمد شاملو، یکی از شاعران نام آشنای کشور عزیزمان ایران است. محل زندگی وی که در فردیس کرج قرار دارد، مقصد بسیاری از مسافران هنرمند و هنردوست است.

معروفیت خانه شاملو که امروزه تبدیل به موزه شده تنها به دلیل زندگی کردن این هنرمند پرآوازه در آن‌جا است و هیچ فاکتور دیگری از جمله معماری در آن دخیل نیست.

افراد به دلیل علاقه و احترامی که به احمد شاملو دارند، از محل زندگی وی دیدن می‌کنند و به بازدید اشیا و وسایل متعلق به این هنرمند مردمی می‌پردازند.

 

  • غار یخ مراد کرج

غار یخ مراد کرج

غار یخ مراد که در یکی از روستاهای اطراف کرج قرار دارد، در گذشته زیر آب بوده است. این غار که به گفته کارشناسان، یکی از زیباترین و بی نظیرترین غارهای کشور است، دارای چشمه‌های یخ زده متعدد و استالاکتیت‌های اسفنجی است.

این غار چهار طبقه‌است و ارتفاعی بیش از 30 متر دارد. برای بازدید از این غار، نیاز به وسایل غارنوردی و همراهی با افراد حرفه‌ای دارید.

اگر به بازدید از غار علاقه دارید، دیدن غار یخ مراد کرج را از دست ندهید.

 

  • پارک جنگلی جهان نما

پارک جنگلی جهان نما

کرج، پارک‌ها و باغ‌های زیادی دارد که پیشنهاد می‌کنم در سفرتان به کرج حداقل از یکی از آن‌ها بازدید کنید. پارک جهان نما کرج، زمینی در حدود 1400 هکتار است که جزو محبوب‌ترین پارک‌های کرج است. پوشش گیاهی زیبا و گوناگون و همچنین وجود پرندگان بسیار این پارک جنگلی را به پارکی خاص تبدیل کرده است.

آرامش و فضای سرسبز و همچنین بوی خوش گل‌ها، لذت مسافران از پارک جنگلی جهان نما را چندین برابر می‌کند.

 

  • حمام بیلقان

حمام بیلقان

حمام بیلقان، یکی از آثار باستانی و جاذبه‌های گردشگری مهم در کرج است. این حمام عمومی که در دوره قاجاری بنا شد تا سال 1350 هم مورد استفاده بومیان قرار می‌گرفت.

سقف این ساختمان گنبدی شکل است و از خارج و داخل به ترتیب با کاهگل و آهک پوشیده شده است.

 

  • پل شاه عباسی

پل شاه عباسی

پل شاه عباسی یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های دیدنی کرج، به پل دختر کرج و همچنین پل سلیمانیه شناخته می‌شود. این پل که روی رودخانه کرج بسته شده است، ابتدا در دوره سلجوقی بنا شده و در طول سالیان طولانی از جمله دوره صفوی بارها مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته است.

علاوه بر آثاری که ذکر شد، جاذبه‌های زیاد دیگری در کرج وجود دارد که این شهر را به شهری گردشگری تبدیل کرده‌است. اگر خواستید به کرج سفر کنید و در یکی از هتل های کرج بمانید و یا به دنبال پیدا کردن بهترین هتل های کرج و یا بهترین رستوران های کرج بودید، می‌توانید روی میزبانیاب حساب کنید.

در سایت و اپلیکیشن میزبان یاب می‌توانید انواع اقامتگاه در شهر مورد نظرتان را بررسی و پیدا کنید و مطابق میاز خود یکی از آن‌ها را رزرو کنید.

درباره‌ی هستی پورعلی

همچنین ببینید

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر شوشتر به عنوان پایتخت سازه های آبی جهان شناخته می‌شود. جاذبه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *