جمعه , اکتبر 18 2024
آخرین خبرها

هتل‌ های آباده

هتل‌ های آباده

آباده شهری کوچک در شمال استان فارس با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان است که به واسطه منبت‌کاری‌ اش شهرتی جهانی دارد که با اقامت در یکی از هتل‌ های آباده میتوانید به تماشای این شهر تاریخی بپردازید.

قدمت خود آباده به عنوان شهر معلوم نیست اما قدمت سکونت در این ناحیه به هزاره اول پیش از میلاد برمی‌گردد. همین موضوع موجب شده است این شهر جاذبه‌های تاریخی فراوانی را در خود جای دهد. همچنین آباده به دلیل قرار گرفتن در مسیر شیراز به اصفهان در سالیان اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و رونق بیشتری پیدا کرده است.

آب و هوای آباده از نوع نیمه کوهستانی است و زمستانی سرد و تابستانی نه چندان گرم و بعضاً خنک دارد.

جاذبه‌های طبیعی آباده

از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این شهر می‌توان به قلعه ایزدخواست، کاروانسرای ایزدخواست، عمارت کلاه فرنگی، تیمچه صرافیان، قصر بهرام گور، دشت لاله‌های واژگون خسرو شیرین، باغ‌های فیروزی، شور چشمه و شیرین چشمه اشاره کرد.

اما شهرت آباده بیش ار هر چیزی به دلیل صنایع دستی منحصر به فردش است.

جاذبه‌های طبیعی آباده

منبت‌کاری و قالی بافی آباده از شهرتی جهانی برخوردارند و در بازارهای جهانی مشتریان زیادی دارند. این شهر در سال 1397 از سوی شورای جهانی صنایع دستی به عنوان شهر منبت‌کاری معرفی شد.

البته در بازدید از شهر آباده و جاذبه‌های دیدنی‌اش به جایی برای ماندن و استراحت نیاز دارید. عرصه هتلداری در این شهر رونق چندانی نداشته است. هتل‌های آن به دو سه مورد محدود می‌شود که البته در سالیان اخیر توانسته‌اند خدمات بسیار خوبی را به گردشگران ارائه دهند.

قیمت اتاق در هتل‌های این شهر از شبی 300 هزار تومان شروع می‌شود. در ادامه با هم معروف‌ترین هتل‌ های آباده را بررسی خواهیم کرد.

هتل‌ های آباده

  • هتل لاله

هتل لاله آباده

یکی از هتل‌ های آباده هتل لاله است که در سال 1355 در مرکز شهر احداث شد. همین موضوع نشان دهنده این است که این شهر از دیرباز مورد توجه گردشگران بوده است. این هتل که در سال 1378 مورد بازسازی قرار گرفت در سه طبقه حدود 32 اتاق را در خود جای داده است و خدمات قابل قبولی را به مشتریانش ارائه می‌دهد.

این هتل دو ستاره امکاناتی از قبیل پارکینگ، اینترنت، رستوران، کافی‌شاپ، صبحانه رایگان، روم سرویس و صندوق امانات را دارد و قیمت اتاق‌های آن از شبی 660 هزار تومان شروع می‌شود.

  • مهمانسرا شهرداری آباده

مهمانسرا شهرداری آباده

مهمانسرا شهرداری آباده یکی از مهمانسراهای قدیمی این شهر است که با تازگی مورد مرمت قرار گرفته است. این مهمانسرا در نزدیکی مراکز مهمی مانند پاساژ سلسبیل، تیمچه صرافیان، مسجد امام حسن (ع)، فروشگاه هنرهای دستی شهریاری و … قرار دارد. این مهمانسرای تک ستاره در دو طبقه تعداد 11 اتاق را در خود جای داده است و امکاناتی از قبیل پارکینگ، اینترنت، رستوران، صبحانه رایگان و صندوق امانات را دارد. قیمت اتاق در این مهمانسرا از شبی 310 هزار تومان شروع می‌شود.

اجاره ویلا ورزرو هتل میزبان یاب

با وجود اینکه آباده هتل‌ها و مهمانسراهای زیادی ندارد اما به دلیل تاریخی بودنش اقامتگاه‌های بومگردی زیادی در آن احداث شده است که با فضای متفاوت و قیمت بسیار مناسبی که دارند می‌توانند انتخاب بسیار مناسبی باشند.

در این اقامتگاه‌ها صنایع دستی و شیوه زندگی مردم بومی منطقه به نمایش گذاشته می‌شود. علاوه بر غذاهای ایرانی رایج، غذاهای محلی نیز در آنها سرو می‌شود. در ادامه با هم اقامتگاه‌های بومگری داخل شهر آباده را با هم بررسی خواهیم کرد.

اقامتگاه بومگردی درافشان

اقامتگاه بومگردی درافشان آباده معروف‌ترین و مجهزترین اقامتگاه بومگردی این شهر است. قدمت این اقامتگاه به 200 سال قبل برمی‌گردد و در سالیان اخیر مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است. معماری بنای اقامتگاه از نوع معماری دوران قاجاریه است. در داخل حیاط آن حوض آجری کوچکی به همراه کرسی و کوزه‌های سفالی زیبایی وجود دارد که حال و هوای خانه‌های قدیمی را در ذهن شما تداعی می‌کند.

این اقامتگاه در 7 اتاق پذیرای 30 گردشگر است. امکاناتی از قبیل رستوران، سیستم گرمایشی و سرمایشی، تلویزیون، راهنمای تور و سرویس ایرانی و فرنگی را دارد. در رستوران این اقامتگاه می‌توانید غذاهای محلی آباده را نیز سفارش دهید. قیمت اتاق‌های این اقامتگاه از شبی 300 هزار تومان شروع می‌شود.

  • اقامتگاه بومگردی سرقنات

اقامتگاه بومگردی سرقنات

اقامتگاه بومگردی سرقنات به گفته کارشناسان و مردم محلی قسمتی از قلعه محمودآباد بوده است و قدمتی سیصد ساله دارد. معماری و بافت سنتی این اقامتگاه زیبایی این اقامتگاه را دوچندان کرده است و می‌تواند تجربه بسیار متفاوتی را برای شما رقم بزند. این اقامتگاه در دو طبقه 6 اتاق را در خود جای داده است. امکاناتی از قبیل پارکینگ غیرمسقف، سرویس ایرانی و فرنگی، سیستم سرمایشی و گرمایشی و آشپزخانه را دارد.

در این اقامتگاه با هماهنگی قبلی می‌توانید غذاهای محلی را نیز سفارش دهید. همچنین این اقامتگاه چندین برنامه های گردشگری متنوعی نیز دارد. از جمله آنها می‌توان به اجرای موسیقی محلی، روستاگردی، سوارکاری و بازدید از بازارچه شهر اشاره کرد. قیمت اقامت در این اقامتگاه به ازای هر نفر از 95 هزار تومان شروع می‌شود.

برای رزرو بهترین اقامتگاهها اینجا کلیک کنید

رزرو اقامتگاه‌های آباده از طریق میزبان یاب

از طریق وبسایت و اپلیکیشن میزبان یاب می‌توانید قبل از سفر و کاملاً به صورت آنلاین اقامتگاه مورد نظر خود را رزرو کنید و سفری آرام و بدون دغدغه را تجربه کنید. اقامتگاه‌های موجود در میزبان یاب از تنوع بالایی برخوردارند و شما بسته به نیاز خود می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. همچنین میزبان یاب تحویل اقامتگاه به شما را تضمین می‌کند. بدین صورت که اگر بنا به هر دلیل اقامتگاه از سوی صاحب اقامتگاه به شما تحویل داده نشد مبلغ پرداختی عودت داده خواهد شد. بنابراین شما می‌توانید با خیال راحت نسبت به رزرو اقامتگاه مورد نظر خود اقدام کنید. در صورت وجود هر گونه سوالی می‌توانید از طریق ایمیل یا شماره تلفن‌های موجود در سایت با کارشناسان ما تماس بگیرید.

درباره‌ی هستی پورعلی

همچنین ببینید

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر شوشتر به عنوان پایتخت سازه های آبی جهان شناخته می‌شود. جاذبه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *