پنج‌شنبه , مارس 28 2024
آخرین خبرها

جاهای دیدنی آبش‌ احمد

جاهای دیدنی آبش‌ احمد

آّبش ‌احمد پنجاه و یکمین شهر استان آذربایجان شرقی است که در بخش آبش ‌احمد شهرستان کلیبر واقع شده است. اسم این شهر در قدیم امیش احمه بوده، که امیش به معنای زمین هایی که دارایی اهالی بودند نه خان‌ها و احمه نیز به معنی کاشتن است. برخی نیز می‌گویند آبش و احمد اسم دو برادر است که بنیانگذار این روستا بودند. افراد دیگری معتقدند که اسم این شهر در گذشته احمدلو بوده است. در ادامه با معرفی جاهای دیدنی آبش‌ احمد با ما همراه باشید.

مانند هر روستای دیگری که در موقعیت خوب جغرافیایی قرار دارد، آبش ‌احمد نیز بزرگ و بزرگتر شد. اکنون آبش ‌احمد را یک شهر مستقل می‌شناسند نه یک روستا.

آبش‌ احمد گزینه خوبی برای افرادی است که می‌خواهند سفری کوتاه به منطقه‌ای آرام و با آرامش داشته باشند و از سر و صدا و شلوغی‌ها دور شوند.

آبش ‌احمد در استان آذربایجان شرقی و در منطقه‌ای سرسبز و خوش آب و هوا واقع شده‌است. این منطقه به دلیل داشتن کوهستان و باغ‌های خدادادی مشهور است.

شهر آبش ‌احمد در 24 کیلومتری خداآفرین، 54 کیلومتری هوراند، 63 کیلومتری کلیبر و 95 کیلومتری اهر قرار دارد. جمعیت آبش ‌احمد حدود 3000 نفر است که بیشتر جمعیت آن به شغل کشاورزی و دامپروری مشغول هستند.

آبش احمد کجاست؟

آبش ‌احمد به عنوان منطقه‌ای سرسبز در دل طبیعت قرار گرفته و جاذبه‌های طبیعی زیبایی دارد که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. علاوه بر مکان‌های طبیعی، این شهر جاذبه‌های تاریخی و مذهبی دارد که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست.

برای رزرو بهترین اقامتگاهها کلیک کنید

جاهای دیدنی آبش‌ احمد عبارتند از:

آب گرم قلعه کندی آبش‌ احمد

آب گرم قلعه کندی در شهر آبش احمد و در منطقه گردشگری و جنگل‌های ارسباران و نزدیک رود مرزی ارس قرار دارد. این چشمه آب گرم، گردشگران زیادی را از سراسر کشور و حتی کشور‌های همسایه مانند ارمنستان، آذربایجان، نخجوان و… به خود جذب می‌کند.

دمای آب چشمه اصلی مابین 75 تا 80 و در استخرها به 65 تا 70 درجه سانتی گراد می‌رسد. گفته می‌شود این آب گرم برای درمان بیماری‌های زیادی از جمله رماتیسم مفید است. اگر می‌خواهید استخری با دمای ملایم‌تر و خواص بیشتر استفاده کنید، آب گرم معنی یل سوئی انتخاب خوبی است.

قلعه کندی آبش احمد، علاوه بر چشمه‌های آب گرم طبیعی، چشمه‌های معدنی طبیعی زیادی با املاح مفید دارد.

آب گرم قلعه کندی آبش‌ احمد

روستای متعلق آبش‌ احمد

یکی دیگر از جاهای دیدنی آبش‌ احمد روستای متعلق که نام اصلی آن متاللی است، روستایی در استان آذربایجان شرقی و شهر آبش احمد است. در آخرین آمار ارائه شده جمعیت این روستا که به چشمه‌های آب گرم متعددش معروف است، حدود 120 نفر اعلام شد. چشمه های آب گرم متاللی در فاصله یک کیلومتری این روستا قرار گرفته‌اند که حداکثر دمای آن‌ها حدود 68 درجه سانتی گراد است.

در روستای متعلق می‌توانید از چشمه‌های طبیعی آّب گرم استفاده کرده و اقامت دلپذیری برای خود رقم بزنید.

از خواص آب درمانی در آب گرم متعلق می‌توان به درمان بیماری‌های پوستی، مفصلی، رماتیسم، ناراحتی‌های کلیه، معده و… اشاره کرد. این آب گرم از شکاف سنگ‌های آتشفشانی ائوسن از زمین خارج می‌شود.

روستای متعلق

قلعه کند گرمادوز آبش‌ احمد

قلعه کند گرمادوز از قلعه ‌های تاریخی و باستانی این منطقه است که بازدید کنندگان زیادی را به خود جذب می‌کند. ساخت این قلعه که در روستای قلعه کندی در شهر آبش احمد واقع شده به قرن 6 تا 8 هجری قمری برمی‌گردد. این اثر باستانی در سال 1387 در لیست آثار تاریخی ایران ثبت شد.

امام زاده شاه قاسم (ع) کلیبر

آستان مطهر امامزاده شاه قاسم (ع) در آبش‌ احمد و روستای پیره لر قرار دارد. از ساختمان اصلی بقعه که در دوره صفویه بنا شده، فقط گنبدخانه و کفش کن به جا مانده‌است و مابقی قسمت‌ها به مرور زمان ساخته شده‌اند. به گفته بومیان و همچنین با توجه به حکاکی‌های روی دیوار‌های بقعه، شاه قاسم (ع) برادر امام رضا (ع) هستند.

اجاره ویلا ورزرو هتل میزبان یاب

سوغاتی آبش احمد

برای خرید یادگاری و سوغات می‌توانید از انواع گلیم، جاجیم، ورنی و یا انواع خشکبار مانند انجیر، گردو، کشمش (محلی) و… استفاده کنید.

رزرو اقامتگاه در آبش احمد

اگر قصد مسافرت به آبش احمد را دارید و می‌خواهید از آّب گرم این منطقا استفاده و یا از سایر جاذبه‌هایش دیدن کنید، برای روز یا روزهای اقامت خود در این شهر لازم است به فکر مکان امن و راحتی باشید.

رزرو اقامتگاه در آبش احمد

با استفاده از سایت میزبانیاب می‌توانید انواع اقامتگاه را از جمله اقامتگاه بومگردی، خانه و یا سوئیت را در آّبش احمد به‌صورت آنلاین و یا تلفنی رزرو کنید و نگران پیدا نکردن جا نباشید.

 

 

درباره‌ی هستی پورعلی

همچنین ببینید

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر شوشتر به عنوان پایتخت سازه های آبی جهان شناخته می‌شود. جاذبه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *