پنج‌شنبه , مارس 28 2024
آخرین خبرها

جاهای دیدنی بوشهر

جاهای دیدنی بوشهر

بوشهر یکی از شهر های بندری ایران است و مرکز یکی از استان های کشور به همین نام، یعنی استان بوشهر می باشد. از بوشهر همواره به عنوان یک شبه جزیره یاد می شود چرا که تقریبا از سه جهت به دریا و تنها از یک جهت (سمت شرق ) به خشکی متصل می شود. شهر بوشهر یکی از بنادر تاریخی ایران و قدمتی حدود پنج هزار سال دارد. در این مقاله سعی داریم تا به صورت اجمالی به معرفی تعدادی از جاهای دیدنی بوشهر بپردازیم.

این شهر از مراکز مهم در حکومت های مختلف اعم از عیلامی، ساسانی و افشاریان بوده است. بوشهر در ادوار مختلف تاریخ نام های گوناگونی به خود داشته است همچون رام اردشیر، ابوشهر، بخت اردشیر، لیان و ریشهر . بیشتر مردم این شهر به زبان فارسی و با گویش بوشهری که یکی از گویش های شیرین ایرانی است تکلم می کنند و شغل اصلی شان در گذشته ماهی گیری و داد ستد از طریق دریا بوده است.

برای اجاره بهترین اقامتگاهها اینجا کلیک کنید

بوشهر را پتانسیل هایی همچون نزدیکی به دریا، وجود بنادر واردات و صادرات، لنگرگاه های مختلف، شبه جزیره بودن، امکانات تفریحی و گردشگری مختلف، مردمان خون گرم، غذا های محلی بسیار خوشمزه و لذیذ و فرهنگ غنی آن مرز و بوم به یکی از جاذبه های اصلی خطه جنوب ایران تبدیل کرده است که هر ساله تعداد زیادی گردشگر داخلی و خارجی را از چهارسوی جهان به سمت خود جذب می کند.

رستوران های بوشهر

از جذابیت های هر سفر برای کسانی که به دنبال لذت بردن از لحظه های خود در طول مسافرت، ساختن تجربه های زیبا و آشنایی با فرهنگ، سنت ها و عمق اصالت هر جامعه و شهری هستند، غذا های محلی مقصد سفرشان است.

شهر بوشهر نیز از  مقاصد جذابی است که می توان به کسانی که به دنبال تجربه غذاهای خوشمزه محلی با تم دریایی هستند پیشنهاد کرد، غذاهایی همچون قلیه ماهی، قلیه میگو، میگو پلو بوشهری، دمی لخلاخ، کبه، قیمه بوشهری، شکر پلو، دال عدس بوشهری، یتیمک بوشهری، گمنه یا للک، دوقوس ماهی، ماهی شکم پر، لگیمات و …

رستوران های بوشهر

اگر دوست دارید این غذاهای خوشمزه بوشهری را در بهترین رستوران های بوشهر تجربه کنید می توانید در سفر خود و بازدی از جاهای دیدنی بوشهر به یکی از رستوران های این شهر سری بزنید. از جمله رستوران های این شهر می توان رستوران قوام، رستوران میداف، رستوران خلیج فارس، رستوران صوفی، رافائل، بریانی پل خواجو. رستوران بیرون بر دست چین بوشهر، رستوران خاتم، رستوران صدف، کافه و سفره خانه سنتی لیان، فست فود کابوک. رستوران بره سفید، رستوران پسر شمالی، رستوران لابستر لند، فلاسمبو، قیمه بوشهری، قلیه سرای عامو حسین، غذای خیابانی چرخ و فلک شغاب، بابیکیو شیش کباب و… سری بزنید.

اجاره سوئیت در بوشهر

از دغدغه های اصلی سفر، انتخاب بهترین مکان از لحاظ مختلف امنیت، پاکیزگی، فضای مناسب، خدمات دهی مناسب و … است که ما همواره در بدو سفر با آن روبرو هستیم. سایت میزبان یاب به شما کمک می کند که بهترین مکان را در شهر بوشهر جهت اقامت خود انتخاب و از سفر خود بیشترین لذت ممکن را ببرید.

اجاره سوئیت در بوشهر

هتل های بوشهر

در صورت انتخاب شهر زیبای بوشهر به عنوان مقصد سفر خود، می توانید یکی از هتل های زیر را جهت اقامت خود از جمله هتل آپارتمان پاسارگاد بوشهر، مهمانسرای دلوار بوشهر، هتل پلاس بوشهر، هتل آپارتمان یاس بوشهر، هتل آپارتمان آسمان بوشهر، هتل ناکو بوشهر، هتل دریا کنار بوشهر، هتل پرواز بوشهر را انتخاب کنید.

آب انبار قوام

این بنا  که از جاهای دیدنی بوشهر می باشد مربوط به حدود صد و پنجاه سال قبل و در دوره قاجار می باشد. موقعیت مکانی این آب انبار که هم اکنون به عنوان رستوران سنتی قوام در حال خدمات دهی به مردم می باشد در غرب شهر بوشهر و در نزدیکی ساحل دریا قرار دارد. اسکلت اصلی بنا از سنگ های رسوبی بسیار مقاوم و پوشش داخل آب انبار از ساروج می باشد.

آب انبار قوام

خانه رئیس علی دلواری

این خانه مربوط به سردار رئیس علی دلواری بوده که از دوره مشروطه از ایشان به جای مانده است. بازماندگان او این بنای قدیمی را به میراث فرهنگی هدیه کرده اند. خانه رئیس علی دلواری از لحاظ جغرافیایی در جنوب شرقی شهر دلوار در نزدیکی شهر بوشهر قرار دارد و از جاهای دیدنی بوشهر می باشد.

خانه رئیس علی دلواری

عمارت کلاه فرنگی و موزه دریانوردی

یکی دیگر از جاهای دیدنی بوشهر موزه دریانوردی خلیج فارس است که در محله بهمنی بوشهر قرار دارد. این مجموعه شامل دو بنای عمارت کلاه فرنگی و ساختمان کنسولگری بریتانیا می باشد و متعلق به دوره قاجار است که در سال 1858 میلادی به عنوان مقر کنسولگری دولت انگلیس بنا شده بود. در این موزه بیش از 40 قطعه از ادوات و تسلیهات جنگی مربوط به دوران مختلف نگهداری می شود.

عمارت کلاه فرنگی و موزه دریانوردی

عمارت گلشن بوشهر

یکی دیگر از جاهای دیدنی بوشهر که این بنا نیز مربوط به دوران قاجار می باشد عمارت گلشن است. این بنا در خیابان ساحلی شهر بوشهر و در محله بهبهانی ها واقع شده است. فاصله این بنا تا سطح دریا تنها ده متر بوده و توسط بافت قدیم شهر احاطه شده است. عمارت گلشن شامل سه طبقه بوده که طبقه اول آن دارای آب انبار می باشد.

عمارت گلشن بوشهر

 عمارت کازرونی بوشهر

از دیگر بناهای مربوط به دوره قاجار در شهر بوشهر عمارت کازرونی می باشد. این عمارت در محله قدیمی بهبهانی ها قرار دارد و مالک آن فردی به نام محمدرضا کازرونی از تجار معروف بوشهر قدیم می باشد.

 عمارت کازرونی بوشهر

بازار قدیمی بوشهر

از اماکن گردشگری هر شهر می توان به بازار یا بازار های قدیمی آن شهر اشاره کرد. بازار قدیم بوشهر نیز یکی از اماکن تاریخی، گردشگری این شهر بوده که مربوط به دوران قاجار می باشد. معماری زیبای این بازار طبق معماری عصر قاجار بنا نهاده شده است و امروزه نیز داد و ستد در این بازار دایر است. این بازار از جاهای دیدنی بوشهر می باشد.

بازار قدیمی بوشهر

سواحل زیبای بوشهر

همان طور که پیش تر گفته شد، بوشهر به واسطه نزدیکی به دریا و شبه جزیره بودن آن، دارای سواحل بسیار زیبا و چشم نواز است که از زیباترین آنها می توان به ساحل مرتفع ریشهر اشاره کرد. این ساحل در هشت کیلومتری جنوب شهر بوشهر در یک محله باستانی واقع شده است.

سواحل زیبای بوشهر

درباره‌ی هستی پورعلی

همچنین ببینید

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر شوشتر به عنوان پایتخت سازه های آبی جهان شناخته می‌شود. جاذبه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *