جمعه , اکتبر 18 2024
آخرین خبرها

جاهای دیدنی ملارد

جاهای دیدنی ملارد

ملارد یکی از شهرهای تهران است که در غرب این استان واقع شده است. فاصله شهر ملارد تا تهران پنجاه کیلومتر و تا کرج بیست و دو کیلومتر می باشد. یکی از آثار باستانی و جاهای دیدنی ملارد تخت رستم است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

قلعه محمودآباد ملارد، بقعه امام زاده ابراهیم (ع) ملارد، امام زاده بی بی سکینه (ع) ملارد، تپه بالکین ملارد، کوه کفترلو، تپه ارسطو ملارد، روستای گمرکان ملارد، امام زاده قاسم (ع) ملارد از جاهای دیدنی و تاریخی ملارد می باشد که در سفر به این شهر می توانید از آن ها دیدن کنید.

هتل های ملارد

همواره یکی از دغدغه های مسافران پیدا کردن محل اقامت مناسب می باشد. باید با توجه به موقعیت مکانی و بوجه ای که می خواهید برای آن در نظر بگیرید بهترین گزینه را انتخاب کنید تا از سفر خود لذت ببرید. سعی کنید قبل از سفر رزرو خود را انجام دهید تا در طول سفر دغدغه پیدا کردن محل مناسب برای اقامت را نداشته باشید.

هتل باغ گیلاس (تک ستاره)، هتل پردیس تهران(سه ستاره)، هتل سامان کرج (دو ستاره) و هتل امیر کبیر تهران(دو ستاره)،هتل پیام البرز کرج (سه ستاره)، هتل مرمر کرج ( دو ستاره) و هتل پژوهش تهران (سه ستاره) از جمله هتل های اطراف شهر ملایر در استان تهران می باشد که می توانید برای اقامت انتخاب کنید.

رستوران های ملارد

یکی از قسنت های خوشمزه سفر رفتن به رستوران های آن شهر و خوردن غذاهای خوشمره می باشد. در سفربه شعرملارد حتما سری به رستوران های آن بزنید.

رستوران های ملارد

باغ رستوران عمارت، رستوران امیران، باغ رستوران نانی، رستوران زمرد، کته کبابی آذربایجان، کباب سرای مسعود، کافه رستوران قصر میلاد، رستوران سنتی بهشت و … همگی از رستوران های ملارد هستند کهی توانید برای صرف غذا به آنجا بروید.

اجاره سوئیت دز ملارد

اگر قصد ماندن در هتل را ندارید می توانید با اجاره سوئیت  مکان مناسبی را برای اقامت خود اجاره نمایید. با نصب یک اپلیکیشن مناسب بر روی تلفن همراه خود به راحتی رزرو خود را انجام دهید. اپلیکیشن میزبان یاب این امکان را به شما می دهد که بدون نگرانی در هر جایی محل مورد نظر خود را رزرو کنید.

برای اجاره بهترین اقامتگاهها اینجا را کلیک کنید

تخت رستم ملارد

قدمت آتشکده تخت رستم ملارد به دوران ساسانی برمی گردد و از جاهای دیدنی و تاریخی ملارد است. این بنا دارای سقف کوتاهی بوده و بلندی نوک گنبد تا کف آن دویست و سی و هشت سانتی متر است.  تخت رستم ملارد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

تخت رستم ملارد

قلعه محمودآباد ملارد

این قلعه که قدمت آن به دوره صفویه برمی گردد در روستای محمود آباد از توابع دهستان اختر آباد و در شمال جاده اختر آباد به بیدگنه واقع شده است. از خصوصیات ساختمانی قلعه محمود آباد ملارد می توان به برج های مدور در چهار گوشه قلعه که ارتفاع آن ها به هشت متر می رسد و باروی چینه ای در چهار ضلع با ارتفاع چهار متر اشاره کرد.

قلعه محمودآباد ملارد

بقعه امام زاده ابراهیم (ع) ملارد

اهالی این منطقه بر این باور بودند که امام زاده سید ابراهیم از فرزندان امام هادی علیه السلام می باشد. این زیارتگاه در قدیم به شکل اتاقکی کاه گلی بود که عمده مصالح به کار رفته در آن از خشت و گل بود. در سال های اخیر مکان این امام زاده خاک برداری شده و در حال بازسازی می باشد.

بقعه امام زاده ابراهیم (ع) ملارد

امام زاده بی بی سکینه (ع)

امام زاده بی بی سکینه یکی از زیارتگاه هایی است که هر ساله زائران زیادی به این منطقه مشرف می شوند. این زیارتگاه در جاده ملارد و در مسیر جاده ترانزیت غرب کشور قرار دارد. ساختمان اصلی این زیارتگاه نوساز و دارای معماری اسلامی از جمله کاشی کاری، آینه کاری و سقف طاق ضربتی با نمای سنگ می باشد که توسط استاد کاران اصفهانی ساخته شده است. در دو طرف ایوان ورودی، دو گلدسته بنا شده است.

امام زاده بی بی سکینه (ع)

تپه بالکین

این تپه یکی از جاهای دیدنی ملازد به شمار می رود و به ترکمان نیز معروف است. وسعت این تپه حدود شصت هزار متر مربع می باشد. قدمت تپه بالکین ملارد به چهار هزار سال قبل برمی گردد. تپه در پانصد متری شرق روستای مهرچین از توابع بخش مرکزی این شهرستان واقع شده است. بر اساس شواهد موجود گمان میرود که در دل تپه شهری باستانی وجود داشته باشد.

تپه بالکین

کوه کفترلو

قدمت این کوه به بیش از چهار هزار سال پیش برمی گردد و هنر گذشتگان بر روی سنگ را به تصویر می کشد. کوه کفترلو که از جاهای تاریخی ملار به شمار می رود در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و در برگیرنده نقوش و حکاکی هایی از مردمان گذشته است.

کوه کفترلو

تپه ارسطو ملارد

وسعت این تپه حدود بیست و دو هزار متر مربع است و از جاهای تازیخی ملار به حساب می آید. تپه ارسطو ملارد نه هزاز سال قدمت دارد. در این منطقه باستانی آثاری مانند تکه های سفالی، اسکلت های انسان و انبار آذوقه کشف شده است که نشان از تمدن و فرهنگ ایرانیان در گذشته دارد.

تپه ارسطو ملارد

روستای گمرکان ملارد

این منطقه تاریخی در ضلع شمالی دهستان اخترآباد و در بخش صفا دشت شهرستان ملارد قرار دارد. اهالی این منطقه بر این باورند که یک قلعه نظامی در نقطه گذرگاهی این ناحیه مستقر بوده و بر رفت آمد کاروان ها نظارت می کرده است. در این روستا دو تپه باستانی قرار دارد که قدمت آن به هزاره اول قبل از میلاد برمی گردد. بافت قدیمی خانه های این روستا تصویری از بناهای تاریخی و کهن دوران گذشته را به نمایش می گذارد.

روستای گمرکان ملارد

 

امام زاده قاسم (ع) ملارد

بقعه این امام زاده در روستای بیدگنه شهرستان نلارد قرار دارد. گفته می شود امام زاده قاسم (ع) از نوادگان امام حسن مجتبی (ع) است. مساحت این بقعه حدود پنجاه متر است و هر ساله زائران زیادی برای زیارت به این منطقه مشرف می شوند.

صنایع دستی شهرستان ملارد

در شهرستان ملارد بیش از شصت کارگاه تولید صنایع دستی جود دارد. بیش از سیصد نفر نیز به صورت صنایع دستی خانگی فعالیت می کنند. نقاشی روی شیشه و تراش روی شیشه از جمله صنایع دستی این شهر به شمار می روند.

صنایع دستی ملارد

درباره‌ی هستی پورعلی

همچنین ببینید

جاهای دیدنی میاندوآب

جاهای دیدنی میاندوآب

جاهای دیدنی میاندوآب این شهر مرکز شهرستان میاندوآب می باشد و در جنوب استان آذربایجان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *