دوشنبه , می 13 2024
آخرین خبرها

جاهای دیدنی اراک

جاهای دیدنی اراک

اراک یکی از کلانشهرهای ایران و مرکز استان مرکزی است. این شهراز شهرهای صنعتی ایران و یکی از چهار قطب صنعتی کشور به حساب می آید. از جاهای دیدنی اراک می توان به بناهای تاریخی آن اشاره کرد که قدمت بیشتر این بناها به دوره قاجار برمی گردد.

حمام چهار فصل، موزه مفاخر اراک، بازار اراک، قلعه حاج وکیل (عمارت کلاه فرنگی)،قنات ابراهیم آباد، پیست اسکی پاکل شازند، تالاب میقان، چشمه چپقلی، روستای هزاوه، روستای تاریخی انجدان از مناطق گردشگری و تاریخی اراک می باشد.

از دیگر جاهای دیدنی اراک می توان منطقه حفاظت شده هفتاد قله، خانه حسن پور، کلیسای مسروپ مقدس اراک، باغ وحش و پارک جنگلی شهید باهنر اراک را نام برد.

چندین مجتمع تجاری  در این شهر قرار دارد که  می توانید علاوه بر بازدید از این مراکز، اقلام مورد نیاز خود را خریداری کنید. مجتمع تجاری آسمان اراک، مجتمع تجاری طلا اراک، مجتمع تجاری گلستان اراک، مرکز خرید خاتم اراک و پاساژ اسلامی اراک از جمله این مراکز خرید هستند.

علاوه بر جاهای دیدنی اراک،  صنایع دستی این شهر نیز مانند گلیم بافی، قالی بافی، سفالگری و نگارگری از جذابیت های این شهر میباشد.

هتل های اراک

اراک از جمله شهرهایی است که هرساله گردشگران زیادی از آن بازدید می کنند. لذا هتل های مختلفی با امکانات و خددمات دهی خوب حهت ارائه خدمت رسانی به مسافران وجود دارد. اگر دوست ندارید هزینه زیادی را صرف محل اقامت خود کنید می توانید از هتل های ارزان تری استفاده کنید که از نظر امکانات رفاهی تفاوت چندانی با هتل های لوکس ندارند.

هتل امیرکبیر اراک (پنج ستاره)، هتل زاگرس اراک (چهار ستاره)، هتل آفتاب اراک(سه ستاره)، هت پیام اراک (چهار ستاره) از جمله هتل های خوب و با کیفیت اراک هستند که می توانید برای اقامت در شهر اراک رزرو نمائید.

 

رستوران های اراک

انتخاب یک رستوران خوب و خوردن غذایی که از آن لذت ببریم همیشه یکی از دغدغه هایی است که در سفر داریم. بنابرین بهتر است جایی را انتخاب کنیم که علاوه بر تنوع از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

رستوران گلباران و رستوران کوهستان از جمله رستوران های لوکس شهر هستند که علاوه بر غذای ایرانی، غذای فرنگی نیز در آنها سرو می شود.

از دیگر رستوران های اراک میتوان به رستوران کارن، رستوران هدهد صبا، ایزی دیزی، کافه رستوران پیانو، رستوران برگ، رستوران شهرزاد، قزل پارک و بسیاری رستوران های دیگراشاره کرد.

برای اجاره بهترین اقامتگاهها اینجا را کلیک کنید

اجاره سوئیت اراک

اراک یکی از شهرهای پر رفت و آمد ایران است که دارای زمستان های سرد و مرطوب و تابستان های گرم است. این شهر در میان رشته کوه های زاگرس قرار دارد و مناظر طبیعی و زیبایی را برای بازدید کنندگان خود رقم زده است. بهتر است قبل از سفر، با در نظر گرفتن موقعیت مکانی که قصد سفر به آن را دارید اقامتگاه مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

رزرو اجاره سوئیت می تواند یک انتخاب مناسب برای کسانی باشد که قصد دارند چند روزی را در اراک بمانند و از سفر خود لذت ببرند. با نصب اپلیکیشن میزبان یاب بر روی تلفن همراه خود در هر زمان و مکانی که هستید اقامتگاه مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

حمام چهار فصل اراک

این حمام شامل چهار بخش زنانه،مردانه، حمام ویژه اقلیتهای دینی و حمام خصوصی است. این حمام که مساحتی حدود ششصد متر مربع دارد به دستور احمد شاه قاجار و توسط محمدابراهیم خوانساری ساخته شده است.

حمام چهار فصل اراک

موزه مفاخر اراک

این موزه  یکی از جاهای دیدنی اراک است که دراسناد تاریخی آن نام بسیاری ازچهره های معروف و تاثیذ گذار ایران به چشم میخورد. معماری این ساختمان که از نوع عمارت فرنگی به حساب می آید بسیار زیبا و تماشایی است.

موزه مفاخر اراک

قلعه حاج وکیل(عمارت کلاه فرنگی)

این بنا ابتدا توسط یک شرکت تجاری انگلیسی به نام زیگلر به مساحت سه هزار و هشتصد مترمربع ساخته شد. پس از منحل شدن شرکت، حاج محمد حسین میثمی وکیل که یکی از افراد ثروتمند شهر اراک بود آن را خریداری کرد و از آن پس به نام قلعه حاج وکیل معروف شد.

قلعه حاج وکیل(عمارت کلاه فرنگی)

قنات ابراهیم آباد

طول این قنات یازده کیلومتر می باشد و یکی از طولانی ترین قنات های کشور می باشد. این قلعه از کوه های هفتاد قله سرچشمه میگیرد و تا روستای ابراهیم آباد ادامه دارد. قنات ابراهیم آباد در فهرست آثار ملی ایران قرار دارد.

قنات ابراهیم آباد اراک

پیست اسکی پاکل شازند

این پیست که در فاصله بیست و پنج کیلومتری شهر شازند و پنجاه و پنج کیلومتری شهر اراک  قرار دارد مهم ترین پیست اسکی استان مازندران به حساب می آید. هر ساله تعداد زیادی از ورزشکاران به این پیست می آیند. این پیست دارای امکانات رفاهی و خدماتی جهت ارائه به بازدیدکنندگان می باشد.

پیست اسکی پاکل شازند

تالاب میقان

این تالاب زیبا که وسعت آن بیست و پنج هزارهکتار است شامل سه جزیره و یک دریاچه می باشد. تالاب میقان در هفده کیلومتری شمال شرقی اراک قرار دارد و به دلیل آب و هوای معتدل در زمستان زیستگاه خوبی برای پرندگان می باشد.

تالاب میقان

چشمه چپقلی

این چشمه در بیست و هشت کیلومتری شهر اراک و در نزدیکی روستای رباط میل قرار دارد. آب این چشمه خاصیت درمانی دارد و در درمان  بیماری های پوستی، ورم های کبدی، سوء هاضمه و امراض کلیوی موثر است.

چشمه چپقلی

روستای هزاوه

در هجده کیلومتری شمال غربی شهر اراک منطقه هزاوه قرار دارد که مساحت آن سی هکتار است. روستای هزاوه یکی از مراکز تولید انگور در استان مزکزی است. مردان بزرگی همچون امیر کبیر و میرزا قائم مقام فراهانی زاده این روستا بوده اند.

روستای هزاوه

روستای تاریخی انجدان

این روستا در سی و یک کیلومتری شهر اراک قرار دارد و قدمت آن به هزار سال پیش برمی گردد. در این روستا قلعه ها و کاروانسراهای زیادی وجود داشته که اکثر آن ها از بین رفته اند. یکی دیگر از جاذبه های طبیعی این روستا چشمه آبسرد است که در دره ای با همین نام قرار دارد.

روستای تاریخی انجدان

خانه حسن پور

این خانه که در دوران اجمد شاه قاجار ساخته شده قدمتی حدود صد سال دارد. طبق تحقیقاتی که انجام شده این خانه به یکی از بازرگانان بزرگ فرش در اراک تعلق داشته است. پس از فراز و نشیب های زیاد در نهایت فردی به نام جواد حسن پور این خانه را خریداری کرده است.

خانه حسن پور اراک

 

درباره‌ی هستی پورعلی

همچنین ببینید

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر شوشتر به عنوان پایتخت سازه های آبی جهان شناخته می‌شود. جاذبه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *