جمعه , مارس 29 2024
آخرین خبرها

جاهای دیدنی تهران

جاهای دیدنی تهران

تهران پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر کشور عزیزمان ایران است که از زمان نوسنگی محل زندگی انسان‌ها بوده‌است. این شهر قدیمی و با اهمیت، به دلیل پایتخت بودن مرکز فعالیت‌های تجاری و اداری و حتی پزشکی کشور است و به دلیل جاذبه‌های دیدنی زیادی که دارد جزو پنج مقصد برتر گردشگری ایران است. اگر قصد سفر به تهران را دارید و می‌خواهید جاهای دیدنی تهران را بهتر بشناسید، تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

تهران، صدها مکان دیدنی دارد که می‌توانید بر اساس سلیقه و ترجیحات خود از میان آن‌ها چند گزینه را انتخاب کنید. بیشتر جاهای دیدنی تهران مانند گنجینه‌ای در دل خیابان‌ها و شلوغی این شهر پنهان شده و از نگاه مسافران و حتی ساکنان دور مانده‌اند. از جمله بهترین و محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری تهران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایران مال

ایران مال که به نام بازار بزرگ ایران هم شناخته می‌شود یکی از جاهای دیدنی تهران است. این مجتمع بزرگ دارای امکانات بسیار زیادی مانند مراکز خرید، شهربازی، پردیس سینمایی، مجموعه ورزشی، هتل و…. است. ایران مال یکی از پنج مال برتر جهان و بزرگترین مجتمع تجاری-فرهنگی ایران است.

ایران مال

ایران مال در منطقه 22 تهران و مابین دو شهر تهران و کرج نزدیک دریاچه چیتگر واقع شده‌است. مساحت ایران مال یک میلیون و 669 هزار متر و 504 متر مربع است. یعنی اگر بخواهید فقط از مراکز خرید آن دیدن کنید و در هر مغازه تنها پنج دقیقه زمان بگذرانید، 72 ساعت طول می‌کشد تا به همه مراکز سر بزنید.

ایران مال علاوه بر اینکه خود جاذبه‌ی گردشگری به حساب می‌آید، مراکز تفریحی و دیدنی زیادی دارد که بسیار برای مسافران و شهروندان جذاب است. مسجد جامع ایران مال با دیزاین و طراحی زیبا و منحصر به فرد به همراه 40 نمازخانه دیگر در اختیار مسلمانان است تا در آن‌ها به عبارت مشغول شوند. باغ ایرانی، باغ دیدار، تالار آیینه، شربت خانه ایران مال، کتابخانه جندی شاپور و… تنها گوشه‌ای از مراکز دیدنی ایران مال هستند.

  • دریاچه چیتگر و بام لند تهران

دریاچه چیتگر یا دریاچه شهدای خلیج فارس، یکی از جاهای دیدنی تهران است که بزرگترین دریاچه مصنوعی ایران، در شمال غرب تهران است که  محل مناسبی برای دوچرخه سواری، پیاده روی، شب گردی و… است و تفریحات ویژه‌ای در اختیار افراد قرار می‌دهد.

دریاچه چیتگر و بام لند تهران

مساحت دریاچه 130 کیلومتر و مساحت تفریحات اطراف آن 120 کیلومتر است. ورودی و گشت و گذار در محوطه دریاچه رایگان است و اگر از تفریحات پولی آن استفاده نکنید، بازدید از دریاچه چیتگر برایتان هزینه‌ای نخواهد داشت.

شهربازی، کارتینگ، قایق سواری، دوچرخه سواری، ماهیگیری، سافاری، زیپ لاین و… از جمله تفریحاتی است که می‌توانید در دریاچه چیتگر آن‌ها را تجربه کنید.

مجموعه بام لند که در نزدیکی دریاچه چیتگر ساخته شده، مجموعه‌ای تفریحی-تجاری است که طرفداران زیادی دارد. مراکز خرید متنوع در کنار تفریحات جذاب و کافه و رستوران‌های بسیار با کیفیت در کنار منظره دریاچه چیتگر، گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

  • شهربازی‌ های تهران

تهران شهربازی‌های بزرگ زیادی دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. شهربازی‌های مدرن و با امکاناتی که در آن‌ها انواع و اقسام وسیله بازی برای سنین مختلف وجود دارد. در ادامه به معرفی تعدادی از بهترین شهربازی‌های سرپوشیده و روباز تهران می‌پردازیم:

شهربازی‌ های تهران

شهربازی سرزمین عجایب: تقریبا می‌توان گفت بهترین شهربازی سرپوشیده تهران، شهربازی سرزمین عجایب است. سرزمین عجایب در طبقه آخر مجتمع تیراژه قرار دارد که بیش از 300 نوع بازی مختلف دارد که هم مناسب کودکان است هم بزرگسالان.

شهربازی ژوپیتر: یکی دیگر از باحال‌ترین شهربازی‌های سرپوشیده تهران، شهربازی ژوپیتر در مجتمع کوروش مال است. این شهربازی همانند شهربازی سرزمین عجایب هم کودکان را سرگرم می‌کند هم بزرگسالان را.

شهربازی پارک ارم: یکی از قدیمی‌ترین شهربازی‌های روباز تهران است که در میان قدیمیان به پارک خرم شناخته می‌شد. امروز در پارک ارم با 3 لونا شهربازی مواجه هستیم که سرجمع 73 دستگاه بازی دارد و برای تمام گروه‌های سنی مناسب است.

برای رزرو بهترین اقامتگاههای تهران اینجا کلیک کنید

شهربازی برج میلاد: یکی دیگر از شهربازی‌های روباز تهران، شهربازی برج میلاد است. برج میلاد خود یک مرکز تفریحی جذاب است و یکی از بخش‌های تفریحی‌اش، شهربازی آن است. اگر به برج میلاد رفتید حتما از شهربازی آن‌هم سر بزنید.

صدها شهربازی دیگر در تهران وجود دارند که در مناطق مختلف این شهر تاسیس شده‌اند. در هر مسیر و منطقه‌ای هستید به‌راحتی می‌توانید از تفریحات یک شهربازی با امکانات و امن لذت ببرید.

  • اتاق فرار در تهران

یکی از تفریحاتی که اخیرا در سراسر جهان و ایران در میان جوانان بسیار محبوب‌ شده است، اتاق فرار یا اسکیپ روم است. اتاق فرار یک بازی از پیش برنامه ریزی شده‌ است که شما و هم تیمی‌هایتان را به سمت حل یک سری معما و باز کردن قفل‌هایی سوق می‌دهد تا بتوانید از ساختمانی که در آن گیر افتاده‌اید، نجات پیدا کنید. اتاق فرار ژانرهای مختلفی از جمله معمایی، کاراگاهی، ترسناک، دلهره‌آور، تئاتر تعاملی و…دارد که طبق سلیقه خود می‌توانید در یکی از آن‌ها سانس رزرو کنید.

 

اتاق فرار در تهران

برای رفتن به اتاق فرار از میان دوستان و خانواده‌تان، تیمی تشکیل دهید. یادتان باشد در اسکیپ روم باید با دیدن سرنخ‌های پنهان، معماهای آسان، سخت یا پیچیده‌ای را حل کنید تا بتوانید قفل‌های موجود را باز کنید و بازی را تمام کنید.

بیش از صد مجموعه اتاق فرار با سناریو‌های مختلف و متنوعی در تهران وجود دارد که می‌توانید به آن‌جا رفته و هوش و خلاقیت خود را بسنجید. از بهترین اتاق فرارهای تهران می‌توان به: راز، فراموشی، وحشت، کینه، عتیقه و… اشاره کرد.

پارک ژوراسیک تهران

پارک ژوراسیک و اسپایدر پارک با تلفیق آموزش و حس هیجان و اکتشاف، شما را در نقش یک کاشف و محقق باستانی قرار می‌دهد. در ژوراسیک پارک تهران با مجسمه‌ هایی از دایناسور‌ها در اندازه واقعی مواجه هستید که با حرکاتی مانند حرکت پلک‌ها، دست‌ها و تولید صدای دایناسور‌ها، بسیار واقعی به نظر می‌رسند.

در ضمن یک تخم بزرگ دایناسور در وسط پارک قرار دارد که طریقه به دنیا آمدن دایناسورها را نشان می‌دهد.

پارک ژوراسیک تهران

باغ پرندگان تهران، که در جنگل لویزان و در دو فاز به نام‌های دشتچر و آبچر تاسیس شده، بزرگترین و کامل‌ترین باغ پرندگان در تمام ایران است. در قسمت دشتچر پرندگانی نگه‌داری می‌شوند که توانایی پرواز ندارند اما اگر می‌خواهید در محیطی بزرگ پرواز آزادانه پرندگان را نگاه کنید، به قسمت آبچر بروید. البته نگران نباشید، قسمت پرندگان شکاری از مابقی قسمت‌ها جداست.

در این باغ پرندگان مختلف زیبایی از جمله عقاب، فلامینگو، باکلان، شترمرغ آفریقایی، طاووس، پلیکان و… وجود دارند.

با خانواده خود به باغ پرندگان در پارک جنگلی لویزان بروید و اوقات خوشی را در میان پرواز و صدای دلنشین پرندگان و برکه‌های آب سپری کنید.

باغ پرندگان تهران

  • کاخ سعد آباد

اگر جزو آن‌ دسته از افراد هستید که به تماشای ساختمان و معماری‌های باستانی علاقه دارید، یکی از صدها مکان تاریخی تهران، کاخ سعد آباد سات که سالیان طولانی، زندگی پادشاهان مختلف قاجاری و پهلوی را به خود دیده است.

محوطه کاخ سعد آباد مملو از درختان بلند و گیاهان سرسبز است که نقش یک جاذبه گردشگری طبیعی را هم ایفا می‌کند.

در این کاخ، با سبک زندگی پادشاهان گذشته ایران آشنا می‌شوید و در تک تک اتاق‌ها با وسایل و لوازم منزل آنان روبرو هستید. همچنین می‌توانید به بازدید موزه‌ها بروید و اطلاعات بیشتری کسب کنید.

کاخ سعد آباد

  • پل طبیعت

پل طبیعت، پل مواصلاتی بین دو پارک معروف طالقانی و پارک آب و آتش است. این پل که روی اتوبان مدرس تهران بنا شده، یک جاذبه گردشگری به حساب می‌آید و افراد زیادی را به خود جذب می‌کند. پل طبیعت با سازه و معماری بسیار منحصر به فرد در سه طبقه احداث شده و چشم اندازی زیبا و بی نظیر از تهران به پیاده‌روان ارائه می‌دهد.

این پل تنها مسیری برای عبور و رد شدن نیست. شما روی این پل می‌توانید استراحت کنید، غذا بخورید و یا بنشینید و از منظره لذت ببرید.

اگر به تهران سفر کنید حتما دیدن پل طبیعت را در لیست برنامه‌های خود قرار دهید.

پل طبیعت

تهران شهری بسیار بزرگ و پر از سورپرایز است. مکان‌هایی که ذکر کردیم جزو محبوب ترین و معروف‌ترین جاذبه‌های تهران بودند که نباید دیدنشان را از دست بدهید. هر چند که بازدید کامل جاذبه‌های تهران در مسافرت‌های چند روزه ممکن نیست اما سعی کنید تجربه‌های جدید و جذابی کسب کنید.

در صورتی که تصمیم دارید به تهران سفر کنید و در این شهر اقامت کنید می‌توانید از اقامتگاه‌هایی که میزبان یاب در اختیارتان قرار داده استفاده کنید. با رزرو اقامتگاه، خانه، سوئیت، هتل و… در تهران از طریق میزبانیاب، با خیال راحت و در امنیت کامل اقامت کنید. 

هتل های تهران جزو بهترین و با امکانات ترین هتل‌ها در ایران هستند. اگر می‌خواهید سفری لوکس و مرفه داشته باشید، از میان بهترین‌ هتل های تهران‌ هتل با کیفیتی را انتخاب کنید. 

می‌توانید برای رزرو هتل تهران از سایت یا اپلیکیشن میزبان یاب استفاده کنید. 

درباره‌ی هستی پورعلی

همچنین ببینید

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر شوشتر به عنوان پایتخت سازه های آبی جهان شناخته می‌شود. جاذبه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *