جمعه , مارس 29 2024
آخرین خبرها

جزایر ناز قشم

جزایر ناز قشم

یکی از پدیده های شگفت انگیز و اعجاب آور که در جاهای دیدنی قشم وجود دارد جزایر ناز می باشد.

این جزیره که در یک کیلو متری از ساحل وسط آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است قرار دارد.

شما میتوانید بدون هراس از غرق شدن به دل دریا بزنیم و در این آب ها پیاده روی کنید.

جزایر ناز از از مهم ترین جاهای دیدنی کیش محسوب می شود که برای دیدن آنها باید صبر کنید ، آب دریا پایین بیاید و در حالت جزر قرار گیرد.

در جزایر ناز هنگامی که که بر روی سطحی صخره ای آن می ایستید ، چشم انداز متفاوتی از خلیج فارس ، تنگه هرمز ، جزیره لارک و ساحل قشم را میبینید.

در جزایر نازقشم می‌توانید طلوع و غروب متفاوتی از خورشید را تماشا کنید.

با ما همراه باشید تا شما را با جزایر ناز ، چگونگی شکل گیری و همچنین تفریحات آن بیشتر آشنا کنیم.

جزایر ناز قشم

تفریحات جزایر ناز قشم

تفریحات جزایر ناز شامل ؛ آفرود ، اسب سواری در دریا و همچنین  شتر سواری می شود.

جزایر ناز قشم

جزایر ناز کجاست؟

هنگامی که شما به جزیره قشم سفر می کنید.می‌توانید به جاهای دیدنی قشم از جمله تنگه چاهکوه قشم ، جنگل حرا ، غار خربس ، غار نمکدان ، سد گوران ، قلعه پرتغالی ها و همچنین جزایر ناز قشم بروید.

جزایر ناز قشم در جنوب شرق جزیره واقع شده است.

جزایر ناز قشم از جاذبه های شگفت انگیز و یکی از سایت های ژئوپارک قشم و همچنین یکی از عجایب هفتگانه این جزیره محسوب می شود.

فاصله جزایر نازقشم تا برخی بندرگاه ها و فرودگاه این جزیره ‌؛

فاصله این جزایر تا فرودگاه بین‌المللی قشم تقریباً ۳۷ کیلومتر است.همچنین با اسکله مسافربری شهید ذاکری تقریباً ۲۹ کیلومتر و تا بندر لافت ۶۱کیلومتر فاصله دارد.

ژئوپارک چیست؟

جزایر ناز قشم

 

ژئوپارک ها مکان هایی هستند که دارای پدیده های زمین شناسی می باشد. این مکان ها ممکن است علاوه بر پدیده های زمین شناسی دارای آثار  بومیشناسی ، باستان شناسی ، تاریخی ، طبیعی و میراث فرهنگی نیز باشند.

همچنین جالب است بدانید ژئوپارک جزیره قشم اولین و تنها ژئوپارک موجود در خاورمیانه می باشد. این ژئوپارک در سال ۱۳۸۵ ثبت در شبکه جهانی ژئوپارک ها ( GGn ) و همچنین یونسکو شده است.

ایران پس از مالزی ، ژاپن ، کره جنوبی ، چین و ویتنام در جایگاه ششم کشورهای آسیایی که ژئوپارک دارند قرار گرفته است.

ژئوپارک قشم دارای ۲۵ ژئوسایت می باشد.که از جمله آنها می توان به دره ستاره ها ، کورکورا کوه ، بام قشم ، دره تندیس ها ، دره شور ، تنگه چاهکوه ، غار نمکدان ، کریان ، موزه ژئوپارک ، پهنه های گلی ، ساحل کرق ، دره قاضی ، جزایر ناز ، خلیج دیرستان ، جنگل های حرا ، ساحل تخم گذاری لاک پشت ها ، صخره خرچنگ ها ، روستای لافت ، غار خربس ، تالاب پرندگان دوکوهک و تنگه چاهکوه اشاره کرد.

راه های دسترسی جزایر ناز  قشم

برای رسیدن به جزایر ناز شما ابتدا می بایست به جزیره قشم بروید.

شما از دو طریق می توانید به جزیره قشم بروید راه هوایی و دریایی.

اگرر می‌خواهید با هواپیما به جزیره قشم سفر کنید.می توانید در کمتر از ۲ ساعت خود را از هرکجای ایران به فرودگاه بین‌المللی دیرستان قشم برساند.

اگر می‌خواهید از طریق راه دریایی به این جزیره بروید ابتدا باید از شهر مبدا خود به بندرعباس بروید ، سپس از آنجا تا جزیره قشم را به وسیله کشتی و یا لنج طی کنید.

به عنوان مثال اگر می خواهید از تهران به بندرعباس بروید این راه به وسیله قطار زمان تقریبا حدود ۱۹ ساعت به طول می‌انجامد.

پس از اینکه به جزیره قشم رسیدید ، اگر میخواهید از فرودگاه به جزایر ناز قشم بروید ، شما می توانید به وسیله تاکسی یا اجاره اتومبیل به آنجا بروید که زمانی بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه فاصله دارد.

سفر به وسیله اتومبیل شخصی

همچنین شما می توانید با اتومبیل شخصی خود به جزیره قشم نیز سفر کنید.

برای این کار شما باید به بندرعباس بروید سپس از اتومبیل خود را به وسیله لندینگ کرافت به جزیره قشم برسانید.

ویژگی های جزایر ناز قشم

جزایر ناز تشکیل شده از دو جزیره.

وسعت این دو جزیره که فاقد ساحل شنی می باشند ، حدوداً سه هکتار می باشد.جزایر ناز به وسیله دیوار های صخره ای احاطه شده است.ارتفاع این دیوار ها بین ۵ تا ۱۰ متر میرسد.

هنگام جزر اب  منظره ای شگفت انگیز چشمان هر گردشگری را به خود خیره می کند.در این زمان چند صخره بیرون آمده در ساحل جزیره ناز باریکه ای از شن های درخشان این جزیره را جزیره قشم متصل کرده است به چشم میخورد.

به این باریکه ی کیلومتری (تامبولو) گفته می شود. هنگامی که آب دریا پایین است و در حالت جزر قرار دارد ، شما با پیمایش این فاصله میتوانید به جزایر ناز برسید. مکانی که  موج های خروشان و صخره های آن می کوبند ، که چشم اندازی متفاوت و به یاد ماندنی از خلیج فارس را به ببیننده هدیه می کند.

امکانات رفاهی

جزیره ناز قشم از امکانات رفاهی خاصی برخوردار نمی باشد.در گذشته ماهیگیران برای استراحت به این مکان  می‌آمدند ، هنگامی که وارد این جزیره می شوید میتوانید اتاقک هایی که این ماهیگیران در گذشته ساخته اند را مشاهده کنید.

جالب است بدانید جزایر ناز لوکیشن سری دوم سریال پایتخت نیست بوده است.

اگر این سریال را تماشا کرده باشید ، به خاطر می آورید که در یکی از قسمت های آن ، خانواده معمولی به دلیل بالا آمدن آب در این جزیره گیر افتادند.

دلیل نامگذاری جزایر ناز قشم؟

مردم محلی به جزایر ناز در گویش خود از واژه (دو کرده) به کار می برند معنی آن یعنی جایی که نیمی از روز به خشکی متصل می شود و نیمی دیگر را در آب قرار دارد.

مردم محلی به این دلیل به این جزیره ، جزایر ناز می گویند ؛ زیرا که در طول شبانه روز دائماً جزایر ناز و جزیره قشم به یکدیگر متصل ، و از یکدیگر جدا میشوند درست به همین دلیل است که به این جزایر ناز می گویند.گویی دریا هر روز محکوم به ناز کشیدن از این جزایر کوچک در نزدیکی ساحل است.

تفریحات جزیره ناز قشم

از تفریحات جزیره قشم می توان به پیاده روی در دریا ، عکاسی ، ماهیگیری ، شتر سواری ، اسب سواری در دریا و آفرود اشاره کرد.

در جزایر ناز شما می توانید به دور از هیاهو و شلوغی با همراه داشتن وسایل مورد نیاز ماهیگیری ، ساعت ها در آرامش به صید ماهی بپردازید.

همچنین از دیگر تبلیغات جزیره قشم میتوان به پاراگلایدر ،پاراموتور ، چتر بازی ، جت اسکی ، قایق سواری ، غواصی در ساحل ناز و … اشاره کرد.

بهترین زمان برای سفر جزیره قشم و جزایر ناز قشم

همانطور که میدانید جزیره قشم دارای آب و هوا بسیار گرم و شرجی میباشد.

متوسط دمای این جزیره در ماه های گرم مانند ماه تیر تا اوایل ماه مرداد ۳۴ درجه سانتیگراد که ممکن است تا ۳۸ درجه نیز افزایش یابد.

رطوبت و گرما این جزیره آنقدر بالا است که کسی به غیر بومیان این منطقه در این ماه ها تحمل این هوا را ندارد

با توجه به آب و هوای گرمی که این جزیره دارد شما می بایست در ماه های سرد سال مانند اواسط فصل پاییز و همچنین فصل زمستان به این جزیره سفر کنید.

درباره‌ی alipour

همچنین ببینید

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر شوشتر به عنوان پایتخت سازه های آبی جهان شناخته می‌شود. جاذبه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *