پنج‌شنبه , آوریل 25 2024
آخرین خبرها

اجاره کلبه

اجاره کلبه

شاید با شنیدن نام کلبه به یاد کارتون های زمان کودکی مانند تام سایر و هاکلبری فین بیفتید و یا تصور یک اقامتگاه نه چندان مناسب و با ظاهری بد در ذهن شما نقش ببندد. اگر از اجاره کلبه همچبن تصوری دارید، باید بگیم که سخت در اشتباهید. شما می توانید هم کلبه ای ساده و مقرون به صرفه و هم کلبه ای لاکچری اجاره کنید، حتی می توانید کلبه ای که دارای استخر باشد رزرو کنید. اجاره کلبه از نوستالژیک ترین انواع اقامتگاه برای گذراندن سفر می باشد.

با اجاره کلبه می توانید سفری کاملا متفاوت و خاص را تجربه کنید. شاید کلبه یادآور کوه های سبز رنگ و طبیعتی زیبا در کشوری همچون سوئیس باشد که بیشتر در فیلم ها و یا تصاویری در اینترنت و اینستاگرام با آن برخورد کردیم. ما در مورد طبیعت و جاذبه های گردشگری کشور خودمون نسبت به دیگر کشورها کم لطفی می کنیم. برای مثال در شمال کشور کلبه های بسیار زیبایی با طبیعتی بکر و جذاب هستند که از اقامت در آنها سیر نمیشیم.

با دیدن فیلم های زیبا از کلبه های اروپایی نباید حسرت بخوریم. در عوض باید برامون انگیزه ای باشه که به جستجو در کشور خودمون مشغول شیم. باید علاقمند به ایران گردی شویم و ببینیم که در کشور خودمون طبیعت های بکر و جذاب و همچنین جاذبه های گردشگری فراوانی از جمله جاذبه های تاریخی، تفریحی، توریستی و غیره وجود دارد. برای دیدن این جاذبه های گردشگری باید برنامه ریزی کرد. یکی از بهترین و خاص ترین اقامتگاه ها برای سفر بی شک اجاره کلبه می باشد. در ادامه به بعضی مزایای این اقامتگاه می پردازیم.

اقامت در کلبه

حس و حال اقامت در کلبه های چوبی در فضایی دنج و کوهستانی را با کلمات نمی توان توصیف کرد. برای تجربه این حس زیبا باید دست به کار شد و برنامه ریزی برای سفر و اجاره کلبه را شروع کرد. با زندگی شهرنشینی و فاصله گرفتن مردم با روستاها شاید چند روزی اقامت در یک کلبه شیک و زیبا حس و حال قدیم و زندگی پیشینیان را بتواند برایمان تا حدودی زنده کند.

از زیبایی های اقامت در کلبه باید به چوبی بودن محیطی که در آن زندگی میکنیم اشاره کنیم که حسی لذت بخش با خود به همراه دارد. از دیگر ویژگی های آن می توان به دوری از زندگی آپارتمان نشینی و آشتی با طبیعت نام برد.

کلبه علاوه بر حس نوستالژیک که منتقل می کند، لوکیشنی مناسب برای عکس برداری می باشد و عاشقان عکس با اجاره کلبه می توانند عکس  هایی زیبا و با کیفیت در آلبوم خود داشته باشند. تصور بیدار شدن در کلبه ای چوبی در طبیعتی  بکر و دلچسب به همراه صدای طبیعت و زنگوله گاو، هوایی خنک و دلپذیر، دیدن مه از پنجره کلبه حسی بی نظیر درون آدم ایجاد می کند.

اجاره کلبه

نظافت

در دورانی که در آن زندگی می کنیم و فراوانی بیماری های مختلف، همه گیر شدن ویروس کرونا و ویروس های جدید دیگر لزوم نظافتی دقیق و ضدعفونی اقامتگاه بیش از پیش احساس می شود. برای اجاره کلبه باید این کار را از طریق سایت ها و یا افراد مورد اعتماد انجام داد. یکی از سامانه های مورد اعتماد که سابقه طولانی در کار اجاره اقامتگاه مبله دارد سایت میزبان یاب است.

این سامانه تضمین می کند که تمام اقامتگاه های ثبت شده در سایت پس از هر مسافر به صورت کامل و دقیق نظافت می شود. همچنین ملحفه ها و رو بالشتی ها در تمام اقامتگاه ها تعویض می شود. و در آخر باید ذکر کنیم که در اقامتگاه های این سایت تمامی پروتکل های بهداشتی و ضدعفونی کلبه ها و دیگر اقامتگاه ها انجام می شود. پس با خیال راحت می توانید از طریق سایت میزبان یاب اقدام به اجاره کلبه  نمایید.

اجاره کلبه شمال

قیمت کلبه

به جز حال و هوای متفاوتی که در اقامت در کلبه تجربه می کنیم باید به صرفه اقتصادی آن هم اشاره کرد. اجاره کلبه در مقایسه با اجاره انواع دیگر اقامتگاه قیمت پایین تری دارد. شما می توانید با قیمتی بسیار پایین تر از انواع اقامتگاه های دیگر کلبه ای در دل طبیعت اجاره کنید و لذتی بیشتر ببرید. برای مثال اجاره کلبه نسبت به اجاره ویلایی مشابه با آن بسیار پایین تر است. از طرفی از نظر امکانات رفاهی و لوکس بودن نسبت به ویلا و اقامتگاه های دیگر تفاوتی ندارد.

شما می توانید کلبه استخردار اجاره کنید که در مقایسه با ویلا استخردار صرفه اقتصادی بیشتری دارد و حتی ممکن است اوقات و سفر بهتری را با توجه به متفاوت بودن نوع اقامتگاه تجربه کنید. کلبه ها با توجه به فاکتورهای مختلف قیمت های متفاوتی دارند. نوع امکانات، لوکس بودن، استخردار یا بدون استخر بودن، موقیت ساحلی یا جنگلی داشتن و غیره دارای قیمت های متفاوتی هست. به همین دلیل نمی توان قیمت مشخصی برای اجاره کلبه تعیین کرد. مثلا در شهرهای شمالی مانند رامسر، سوادکوه، ماسال و غیره می توانید کلبه هایی پیدا کنید که دارای استخر باشند و موقعیت ساحلی داشته باشند که نسبت به کلبه ای که استخر ندارد و موقعیت جنگلی دارد قیمت بالاتری دارد.

اجاره کلبه جنگلی

 

یکی از مهم ترین و شاید پر خرج ترین بخش های یک سفر اجاره اقامتگاه می باشد. به جز اجاره کلبه می توانید از اقامتگاه های بوم گردی یا ویلاهایی که به سبک کلبه و به صورت چوبی ساخته شده است استفاده کنید و سفری دل انگیز برای خود بسازید

 

مطالب خواندنی
جاذبه های گردشگری ماسال
هتل های رامسر
قیمت اجاره آپارتمان مبله در کیش

 

درباره‌ی alipour

همچنین ببینید

جاهای دیدنی میاندوآب

جاهای دیدنی میاندوآب

جاهای دیدنی میاندوآب این شهر مرکز شهرستان میاندوآب می باشد و در جنوب استان آذربایجان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *