سه‌شنبه , آوریل 23 2024
آخرین خبرها

جاذبه های گردشگری نوشهر

جاذبه های گردشگری نوشهر

جاذبه های گردشگری نوشهر و نزدیکی به پایتخت باعث شده که  این شهر طرفداران زیادی برای سفر پیدا کند و یکی از شهرهایی باشد که ساکنین تهران و کرج برای تعطیلات رهسپار آن می شوند. از شهرهای پر طرفدار برای سفر  استان مازندران و استان گیلان هستند که   در تمام طول سال میزبان توریست های زیادی به خود جذب می کنند و نوشهر نیز یکی از شهرهای محبوب در میان مسافران می باشد .

این شهر که می توان گفت مهم ترین شهر غرب استان مازندران است از سمت جنوب به بخش بلده از شهرستان نور و رشته کوه های البرز، از شمال به دریای خزیر، از غرب به شهرستان چالوس و از شرق به شهرستان نور منتهی می شود. این شهر 20 متر پایین تر از سطح دریا واقع شده. برای رفتن از تهران به نوشهر بهترین راهی که می توان انتخاب کرد جاده زیبای چالوس است. البته از جاده هراز و فیروزکوه هم می توان عازم این شهر شد ولی جاده چالوس هم از نظر زمانی و هم مسافت نزدیک تر می باشد. ضمنا زیبایی، خاطره انگیز بودن و جاذبه های گردشگری جاده چالوس دلیل دیگری است برای انتخاب این جاده.

 

آب و هوا

اگر علاقه چندانی به سفرهای زمینی و بودن در ماشین ندارید اصلا نگران نباشید. برای سفر به این شهر زیبا می توانید سفر هوایی را هم انتخاب کنید. نوشهر از جمله شهرهای شمالی است که دارای فرودگاه می باشد. نوشهر به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی دریا معمولا در تمام سال بارش های سل آسای باران را شاهد می باشد و هوای شرجی دارد. بهترین زمان سفربه این شهر در فصل بهار و پاییز  می باشد که هوای معتدلی دارد.

از روستاهای معروف و ویلایی نشین این شهر که اکثر ویلاها در آن قرار دارد می توان به لتینگان، مزگاه، صلاح الدین کلا، چلک علیا، بند پی، کشک سرا و کجور اشاره کرد. در ادامه به بررسی برخی از جاذبه های گردشگری نوشهر می پردازیم.

 

 

 

جاذبه های گردشگری نوشهر

 

تنگه دار

 

 

تنگه دار

 

برای داشتن روزی هیجان انگیز در طول سفر به نوشهر حتما سری به تنگه دار بزنید. یکی از بهترین جاذبه های گردشگری نوشهر بدون شک تنگه دار است. تنگه ای سر سبز با داشتن صخره های خزه بسته که در تمام طول سال در آن آب رودخانه جریان دارد. این تنگه یکی از مکان های بکر گردشگری می باشد. در بیشتر طول مسیر عمق آب در تنگه دار زیاد نمی باشد و به راحتی می توان قدم زنان مسیر را طی کرد. فقط مسیری کوتاه دارای عمق زیاد می باشد که برای عبور از آن هم لازم نیست شناگر باشیم. این تنگه ترسناک آماده ساختن روزی خاطره انگیز برای شماست.

مسیر دسترسی به تنگه

برای رسیدن به تنگه دار باید به روستای کشک سرا در 8 کیلومتری شهر نوشهر رفت. از جاده چالوس که وارد استان مازندران شوید، در دو راهی چالوس و مازندران باید به سمت نوشهر و روستای کشک سرا یا کوشک سرا بروید.

 

 

 

جنگل سیسنگان

 

جنگل سیسنگان

 

بی شک یکی از شناخته شده ترین جاذبه های گردشگری نوشهر پارک جنگلی سیسنگان است. جنگل سیسنگان با داشتن درختان سرسبز و سر به فلک کشیده مکان مناسبی برای گردشگران می باشد تا یک روز مفرح و شاد را در کنار همسفران خود تجربه کنند. برای پیک نیک می توان به این پارک جنگلی رفت. به دلیل نزدیکی این جنگل به دریا و ساحل سیسنگان شما می توانید از تفریحات آبی و ساحلی هم لذت ببرید. این پارک در 27 کیلومتری مسیر نوشهر به نور قرار دارد.

 

دریاچه ارواح

 

دریاچه ارواح

 

اگر می خواهید در لوکیشن فیلم برداری فیلم های ترسناک قرار بگیرید و یا روزی  سراسر هیجان سپری کنید و آدرنالین بالایی ترشح کنید حتما رفتن به دریاچه ارواح را در برنامه سفر خود قرار دهید. در این دریاچه خبری از ارواح نیست ولی درختانی که در دل دریاچه به صورت برعکس روییده اند چهره ای خوفناک به این منطقه بخشیده است. دریاچه ارواح از مناطق بکر، زیبا و خوش آب و هوای نوشهر است که دیدن آن را به هر گردشگری توصیه می کنیم. حتی مسیر دسترسی به آن که از دل جنگل میگذرد با هیجان و به خوشی سپری می شود.می توان گفت یکی از هیجان انگیزترین جاذبه های گردشگری نوشهر همین دریاچه ارواح است.

مسیر دسترسی

برای رسیدن به این دریاچه باید از نوشهر 32 کیلومتر به سمت نور بروید و از راه فرعی که به سمت دریاچه می رود حدود 10 گیلومتر رانندگی کنید. مسیر فرعی به دلیل خاکی بودن حدودا 1 ساعت زمان می برد ولی با گذر از وسط جنگل و شنیدن جزیان صدای رود متوجه گذر زمان نمی شوید.

 

سیترا

 

سیترا

 

منطقه نمونه گردشگری سیترا که بومی های نوشهر آن را با نام پلاژ حسینی می شناسند، یکی از مجهزترین و بزرگترین پلاژهای استان می باشد. به عشاق تفریحات آبی و دریایی توصیه میکنیم حتما در طول سفر خود سری به این پلاژ بزنند. این پلاژ که از جاذبه های گردشگری نوشهر است دارای تفریحاتی همچون شاتل، بنانا، پاراسل، قایق سواری، اسب سواری، پیست دوچرخه سواریف اسکله تفریحی، طرح سالم سازی شنا برای آقایان و بانوان و شهربازی می باشد. از دیگر نکات مثبت این منطقه گردشگری و تفریحی وجود رستوران و کافی شاپ است.

 

 

بازار روز نوشهر

 

بازار نوشهر

 

بی برو برگرد یکی از جاذبه های گردشگری نوشهر بازار روز آن می باشد. باید گفت این بازار بین بازارهای محلی استان مازندران از معروف ترین آنها می باشد. با رفتن به بازار نوشهر ابتدا به میدان اصلی این بازار می رسید که دور تا دور آن مغازه می باشد و در وسط آن محلی ها اعم از پیر و جوان بساط کرده و اجناس خود را به فروش می رسانند.

جذاب ترین قسمت بازار نوشهر بازار روز آن می باشد که انواع و اقسام میوه ها، سبزیجات، سیر ترشی، لواشک و خوراکی های محلی به فروش می رشد. این قسمت بازار با توجه به فروش لباس مانند رنگین کمانی است از طبیعت. قسمت بعدی بازار ماهی فروشان می باشد که همه روزه مشغول فروش انواع ماهی دریایی و پرورشی شمال هستند و گاهی اوقات ماهی به صورت مزایده ای به فروش می رسد. بازار روز نوشهر در مرکز این شهر واقع شده است.

روستای کندلوس

روستای کندلوس

 

می گویند پاک ترین و تمیزترین روستای کشور، روستای کندلوس می باشد که در بخش کجور نوشهر در استان مازندران قرار گرفته است. این روستای ییلاقی که در رشته کوه های البرز قرار گرفته است یکی از بهترین جاذبه های گردشگری نوشهر است. این روستای زیبا قدمتی 4000 ساله دارد.

اگر قصد سفر به نوشهر را دارید به هیچ وجه دیدن این روستای زیبا را از دست ندهید. در سفر به این روستا حتما سری هم به موزه مردم شناسی و موزه گیاهان دارویی هم بزنید. کمال الملک در سفری که به این روستا داشته تابلویی از این روستا نقاشی کرده که در حال حاضر در کاخ موزه صاحبقرنیه نیاوران از موزه های تهران قرار دارد.

مسیر روستا

برای رفتن به این روستا از چالوس به سمت استان مازندران حرکت کنید، بعد از مرزن آباد تابلوی کجور را وارد شوید و از آنجا روانه روستای کندلوس شوید.

 

 

دریاچه فراخین

 

دریاچه فراخین

 

از جاذبه های گردشگری نوشهر که کمتر شناخته شده است باید به دریاچه زیبای فراخین اشاره کرد. دریاچه ای که در میان درختان سرسبز احاطه شده است. این دریاچه در دل جنگل قرار گرفته. برای داشتن روزی شاد و تازه شدن روحتان حتما به این دریاچه سری بزنید. برای رفتن به دریاچه فراخین از بردن وسایل پیک نیک و تفریحی غافل نشوید.

مسیریابی

این دریاچه در نزدیکی روستای ویسر قرار گرفته است. برای رفتن به این دریاچه از جاده چالوس به سمت نوشهر که حرکت می کنید، 7 کیلومتر پس از مرزن آباد باید تابلوی کجور را وارد شوید و پس از طی مسافت 35 کیلومتر به روستای ویسر و دریاچه فراخین بروید.

 

باغ گیاه شناسی نوشهر

باغ گیاه شناسی نوشهر

 

باغ گیاه شناسی از دیگر جاذبه های گردشگری نوشهر است که در زمان محمدرضا شاه پهلوی احداث شد. این باغ جزو آثار ملی ایران می باشد. باغ گیاه شناسی نوشهر در زمینی به وسعت 35 هکتار بنا واقع شده. در این باغ 650 نوع گونه مختلف کاشته شده است. این باغ یکی از زیباترین  باغ های گیاه شناسی نوشهر است. اگر از مرکز شهر نوشهر به سمت شرق حرکت کنید، نرسیده به پل ماشلک می توانید باغ گیاه شناسی را ببینید.

 

دریاچه آویدر

دریاچه آویدر

 

اگر جزو آن دسته از افراد هستید که با دیدن طبیعت روحتان به پرواز در می آید  و آرامش می گیرید حتما از دریاچه آویدر دیدن کنید. دریاچه آویدر یا آبیدر که به دریاچه صلاح الدین کلا نیز معروف می باشد و در 30 کیلومتری شرق نوشهر قرار دارد در سال 1372 احداث شد. سد آویدر برای آبرسانی زمین های کشاورزی منطقه به بهره برداری رسید.

این منطقه یکی از بکرترین جاذبه های گردشگری نوشهر است. به دلیل فاصله 5 کیلومتری از دریا و ارتفاع آن که 125 متر بالاتر از سطح دریا می باشد هوای نسبتا خنک تری در مقابل نوشهر دارد.از زیبایی های این منطقه سرسبز این است که در وسط دریاچه تپه ای پوشیده از درخت مانند جزیره ای در وسط دریاچه قرار گرفته.

دسترسی به دریاچه

برای رفتن به دریاچه آویدر باید از سمت  نوشهر به نور حرکت کنید و 10 کیلومتر پس از پارک جنگلی سیسنگان تابلوی دریاچه به چشم می خورد. از خروجی که بپیچید پس از 5 کیلومتر و با پشت سر گذاشتن روستاهای صلاح الدین کلا، تاج الدین کلا و ملا کلا به این منطقه زیبا می رسید.

 

اقامت در نوشهر

برای شروع هر سفری قسمت مهم و شاید پر هزینه ترین بخش سفر اجاره اقامتگاه می باشد. برای اینکه در هزینه سفر خود صرفه جویی کنید می توانید از طریق سایت های معتبر اقدام به رزرو اقامتگاه نمایید.

در شمال کشور مرسوم ترین نوع اقامتگاه اجاره ویلا می باشد. شما با اجاره ویلا در نوشهر می توانید سفری به دور از زندگی آپارتمان نشینی  داشته باشید. همچنین اگر می خواهید سفری لاکچری را تجربه کنید می توانید، اجاره ویلا استخردار را انتخاب کنید. اگر تا به حال به نوشهر سفر نکردید، حتما برنامه ای بریزید تا در اولین فرصت به این شهر سفر کنید و از جاذبه های گردشگری نوشهر لذت ببرید.

 

درباره‌ی alipour

همچنین ببینید

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر شوشتر به عنوان پایتخت سازه های آبی جهان شناخته می‌شود. جاذبه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *