چهارشنبه , آوریل 24 2024
آخرین خبرها

آستانه اشرفیه

آستانه اشرفیه

آستانه اشرفیه دارای خاک حاصل خیز است که توسط رودخانه سفید رود به این منطقه آورده شده است و به این دلیل که در مسیر حرکت رود آبرفت بسیار حاصلخیزی را با خود همراه کرده است .

آستانه اشرفیه همانند دیگر شهر های شمال کشور از آب و هوای معتدل و مرطوبی برخورد دار است که در تمام فصول سال بارندگی در آن رواج دارد . منظره بارانی این شهر یکی از جاذبه های گردشگری این منطقه محسوب می شود .

آستانه اشرفیه یکی از شهر های زیبا و دیدنی شمال است که باید از آن دیدن کرد و با جاذبه های گردشگری آن آشنا شد ،استان گیلان و 35 کیلومتری شهر رشت قرار دارد .

جاذبه های گردشگری آستانه اشرفیه :

از جاذبه های طبیعی آستانه اشرفی می توان رودخانه سفید رود ، دریاچه سد سفید رود ، دریاچه سد تاریک ، جنگل های عمارلو ، کوه درفک ، ییلاقات ، دشت ها ، برنج کاری ها ، گل و گیاهان وحشی ، حیات وحش ، چشمه های آب معدنی ، چشمه های آبگرم ماست خور و …… نام برد .

سفید رود :

سفید رود

سفید رود باطولی 765 کیلومتری یکی از حیرت انگیز ترین جاذبه های گردشگری آستانه اشرفیه است که دومین رود بزرگ کشور ایران و بزرگ ترین رود بخش شمال است که مطمئنا برای گردشگران جذاب به حساب می آید .

سرچشمه اصلی سفید رود در کوه چهل چشمه کردستان است که بخشی از آن در همدان و شهرستان بیجار و زنجان  قرار دارد .

یکی از تفریحاتی که در این منطقه می توانید داشته باشید قایق رانی و قایق سواری در سفید رود است . هنگام قایق سواری می تولانید از جاذبه های تاریخی ، طبیعی و گردشگری آستانه اشرفیه از شهر دید داشته باشید و تماشا کنید .

اسکله ماهی گیری کیاشهر :

اسکله ماهی گیری کیاشهر

منطقه کیاشهر یکی از جاذبه های گردشگری آستانه اشرفیه است که در حقیقت یک پارک جنگلی است اما در امتداد راه یک اسکله ورودی دارد . فرصتی مناسب برای افرادی که طرفدار غذا های دریایی هستند این افراد می توانند با شکار ماهی از اسکله یا خرید ماهی تازه غذای لذیذی را آماده کنند .

پل خشتی نیاکو :

پل خشتی نیاکو

پل خشتی نیاکو در جاده آستانه اشرفیه و لاهیجان در روستای نیاکو قرار دارد . این پل تاریخی بازمانده از دوران صفوی است در فهرست آثار ملی هم ثبت شده است .

پارک جنگلی کیاشهر :

پارک جنگلی کیاشهر

پارک جنگلی کیاشهر محدوده ای 18 هکتاری است که جاذبه گردشگری آستانه اشرفیه و کل استان گیلان به حساب می آید . پوشش این پارک درختان توسکای بود و منظره دیدنی و دلپذیری ایجاد کرده است . در کنار این پارک مرداب های طبیعی و پل چوبی ، ساحل و دریای زیبا منظره ی جذب کننده به وجود آورده است .

پارک صفرا بسته :

پارک صفرا بسته
پارک صفرا بسته

پارک جنگلی صفرا بسته در نزدیکی روستای صفرا بسته قرار دارد که تاریخی 1500 ساله در دل خود نهفته است که تفرجگاه مناسبی برای لذت بردن از طبیعت زیبا است .

بقعه آقا سید جمال اشرف

بقعه آقا سید جمال اشرف 

 

سید ابراهیم المرتضی الاصغر ملقب به سید جمال الدین اشرف یکی از جاذبه مذهبی آستانه اشرفیه است که بر اساس اطلاعات موجود فرزند امام سجاد (ع) هستند و سال ها پیش برای تبلیغ دین اسلام به ایران سفر کردند و در جنگ های آن دوران به شهادت رسیدند .

مردم شهر گیلان پیکر ایشان را در تابوتی قرار داد در منطقه آستانه اشرفیه به خاک می سپارند . این مقبره در میان مردم استان گیلان از جایگاه خاص و ویژه ای برخوردار است .

آرامگاه استاد معین :

آرامگاه استاد معین

یکی از سرشناس ترین چهره های مفاخر ایران و از اثر گذار ترین در فرهنگ زبان فارسی استاد معین است . استاد اولین فرد در کشور ایران است که موفق به اخذ مدرک دکتری در زمینه فرهنگ و ادب پارسی است . استاد معین در سال 1350 فوت کردند و آرامگاه ایشان در آستانه اشرفیه قرار دارد . وی از هم دوره ای مرحوم استاد دهخدا است و بخشی از کار و مهارت خود را از این استاد یاد گرفت . ایشان نویسنده کتاب فرهنگ معین هستند .

بازار هفتگی آستانه اشرفیه :

بازار هفتگی آستانه اشرفیه

 

در این شهر بازار هایی به صورت هفتگی در روز های دوشنبه و پنج شنبه برگزار می شود که طرفدار بسیاری دارد . محصولات موجود در این بازار از تولید به مصرف عرضه می شود و مکانی مناسب برای خرید سوغاتی خانواده و دوستان است .

برای سفری دلپذیر و لذت بخش در آستانه اشرفیه و بازدید از این جاذبه های گردشگری این شهر باید چند روزی در این شهر اقامت داشته باشید . شما می توانید برای اقامت در این شهر و اجاره اقامتگاه ( هتل ، آپارتمان مبله ، ویلا ، سوئیت ) از سایت های اینترنتی استفاده کنید .

روش اجاره اقامتگاه از طریق سایت اینترنتی میزبان یاب :

یک. شما می توانید اپلیکیشن میزبان یاب را از برنامه بازار دانلود کنید و با وارد شدن به صفحه اصلی میزبان یاب فقط کافی است مقصد و زمان اقامت را وارد کنید تا اقامتگاه های ثبت شده در این شهر برای شما نمایش داده شوند .

دو . با واردن کردن آدرس میزبان یاب در گوگل وارد سامانه شوید . آدرس اینترنتی سامانه میزبان یاب mizbanyab.com  می باشد . بعد از وارد کردن این آدرس صحفه اصلی برای شما باز می شود و قسمت مقصد ، تاریخ ورود و خروج ، تعداد نفرات و هزینه برای شما نمایش داده می شود با وارد کردن این اطلاعات اقامتگاه مورد نظر نمایان می شود .

سه . اگر که زمان شما بسیار کم است یا حوصله ی ندارید می توانید با شماره ی 02191300575 ،02166192583  تماس حاصل فرمایید که در این صورت پشتیبانی 24 ساعته میزبان یاب شما را راهنمایی می کنند و  اقامتگاه های موجود در آستانه اشرفیه را به شما پیشنهاد می دهند . بخش پشتیبانی سامانه میزبان یاب از زمانی که شما اقامتگاه را تحویل می گیرید تا زمانی که تحویل بدهید در کنار شما خواهند بود .

اگر شما تجربه ای از سفر به آستانه اشرفیه را دارید برای کامل شدن و کارامد تر شدن این مقاله نظرات و انتقادات خود را با ما و مخاطبان دیگر در میان بگذارید . ما منتظر پیشنهادات و نظرات شما مخاطبان عزیز هستیم .

 

لینک های مرتبط
زیبا کنار
جاذبه های گردشگری مازندران
جاذبه های گردشگری رشت

 

درباره‌ی alipour

همچنین ببینید

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر شوشتر به عنوان پایتخت سازه های آبی جهان شناخته می‌شود. جاذبه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *