چهارشنبه , مارس 27 2024
آخرین خبرها

جاذبه های گردشگری متل قو

جاذبه های گردشگری متل قو

همانطور که مشخص است در این مقاله می خواهیم به تشریح جاذبه های گردشگری متل قو بپردازیم اما قبل از تشریح جاذبه های گردشگری متل قو بهتر است به معرفی اجمالی این شهر بپردازیم پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

چند سالی است که با شنیدن سفر به شمال کشور ناخودآگاه نام شهر متل قو در ذهن افراد تداعی می گردد. در سال های اخیر این شهر از نظر گردشگری رشد چشمگیری داشته است و در طول سال به خصوص اواخر هفته و روزهای تعطیل سال شاهد حضور مسافران زیادی می باشد که حتی می توان گفت تعداد مسافران از گنجایش این شهر بالاتر است. شهری زیبا و کوچک در استان مازندران با نام فعلی سلمانشهر به مساحت 750 هکتار که بر اساس آخرین سرشماری در سال 95 دارای  9656 نفر جمعیت است. متل قو در 8 کیلومتری شرق شهر عباس آباد و 5 کیلومتری غرب کلارآباد قرار دارد. این شهر قبل از سال 57 ساقی کلایه نام داشته است ولی به علت وجود متلی به نام متل قو در این شهر به این نام شهرت یافته بود. متل قو شهری است در خط ساحلی دریای خزر که از شمال این دریا و از جنوب رشته کوه های البرز آن را احاطه کرده است. قرار گرفتن این شهر بین کوه و دریا باعث شده است که این شهر آب و هوایی معتدل و مرطوب داشته باشد. نام متل قو با برج های دو قلوی عظیم زاده عجین شده است، همچنین از دریاگوشه می توان به عنوان معروف ترین منطقه این شهر یاد کرد. برای رسیدن به متل قو از تهران می توانید از جاده های چالوس و هراز به این شهر عزیمت کنید. مسیر جاده چالوس از تهران به سمت متل قو فاصله 220 کیلومتری و 4 ساعت و 15 دقیقه ای دارد که نسبت به جاده هراز نزدیک تر می باشد.   برای اقامت در این شهر می توانید با اجاره روزانه اقامتگاه های مبله سفری خوش را داشته باشید. در زیر با هم به بررسی و جمع بندی در مورد جاذبه های گردشگری، تفریحی و طبیعی این شهر پر طرفدار می پردازیم.

جاذبه های گردشگری متل قو

 

برج های الماس قو

برج های الماس قو

کمتر کسی می باشد که به شهر متل قو سفر کرده باشد و وارد برج های دوقلو نشده باشد. با وارد شدن به متل قو و در هر نقطه ای از این شهر برج های دوقلوی بسیار لوکسی به چشم می خورد. این برج های مجلل که با نام برج های الماس قو، برج های عظیم زاده و همچنین مجموعه قو الماس خاورمیانه شناخته می شود به نماد این شهر گردشگری تبدیل شده است. برج های الماس قو شامل 3 برج می باشد که 2 برج آن کاربری اداری و تجاری دارند و برج دیگر در 38 طبقه هتلی مجلل برای پذیرایی از مسافران می باشد. همچنین برج های مسکونی در 21 طبقه دارای  297 واحد مسکونی می باشد که 5 واحد آن پنت هاوس های بسیار شیک و مجلل است. طبقات زیرین برج های مسکونی شامل مرکز خرید لوکس و زیبایی، مجموعه های تفریحی، فود کورت، بانک و غیره در 3 طبقه می باشد؛ که اکثر مسافران برای گشت و گذار و تفریح در آنجا اوقاتی خوش را سپری می کنند. این مرکز خرید دارای 486 واحد تجاری است که در نوع خود در شمال کشور مرکزی بی مانند است.

ساحل پردیس متل قو

ساحل پردیس متل قو

به جرات می توان گفت یکی  از توریستی ترین ساحل های شمال کشور ساحل پردیس متل قو می باشد که در تمام مدت سال شاهد حضور مسافران زیادی می باشد؛ حتی مسافرانی که در شهرهای اطراف اقامت دارند برای گذراندن لحظاتی مفرح و هیجان انگیز این ساحل را انتخاب می کنند. در ساحل قو می توانید اناع مختلف تفریح های دریایی و ساحلی از جمله جت اسکی، شاتل، قایق سواری، موتور چهار چرخ و غیره را تجربه کنید. همچنین با وجود دکه های فروش غذا، کافه ها و آلاچیق ها برای پذیرایی از گردشگران می توانند گزینه های مناسبی برای خوردن غذا، نوشیدنی و غیره باشد.

از جذابیت های دیگری که پس از گشت و گذار در این ساحل می توان به آن پرداخت، شکم گردی می باشد. در فاصله اندکی از این ساحل رستوران ها و فست فودهای متنوع با کیفیت غذای مناسب به چشم می خورند. این رستوران ها و کافه ها که اکثرا به سبک کافه های فرانسوی ساخته شده اند معمولا صندلی هایی در جلوی آن ها و در پیاده رو برای صرف غذا چیده شده اند که جذابیت این شکم گردی را افزایش می دهد.

غار دانیال

غار دانیال

بیشتر مسافران متل قو را با برج های دو قلو و ساحل آن می شناسند، ولی غار آبی دانیال که از جذاب ترین، زیباترین و بزرگترین غارهای آبی کشور می باشد در 5 کیلومتری این شهر و 2 کیلومتری روستایی به نام دانیال قرار دارد که به تازگی مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. این غار که در رشته کوه های البرز قرار گرفته است دارای یک دهانه، طول 2158 متر، عمق 74.2 متر و ارتفاع دهانه آن از سطح زمین 160 متر می باشد. این غار دومین غار رودخانه ای بزرگ کشور می باشد. جریان رودخانه از ابتدا تا انتهای غار وجود دارد که از به هم پیوستن چند چشمه و جوی تشکیل شده است که عمق آن از 1 متر تجاوز نمی کند و همچنین کاملا زلال و قابل شرب می باشد. دمای این غار معمولا در تمام طول سال یکسان می باشد که دمای داخل غار حدود 23 درجه سانتیگراد و دمای آب حدودا 17 درجه سانتیگراد است. مدت زمان لازم برای پیمودن این غار بین 3 تا 7 ساعت می باشد

جنگل تیلا کنار

جنگل تیلا کنار

یکی از زیباترین جنگل های مازندران در نزدیکی متل قو می باشد. جنگل تیلا کنار با آب و هوایی معتدل در 3 کیلومتری سلمانشهر واقع شده است. این جنگل در روستایی به همین اسم در جنوب سلمانشهر قرار دارد که دسترسی به آن از سمت دریاگوشه و اندکی رانندگی می باشد. این جنگل از رشته کوه های البرز با داشتن هوایی مطبوع و گذر رودخانه در داخل آن لذت جنگل نوردی را چند برابر می کند. لازم به ذکر است که رسیدن به رودخانه با استفاده از ماشین امکان پذیر نمی باشد.

 

بهترین زمان سفر به متل قو در فصول بهار و پاییز می باشد. سفر به این شهر در تعطیلات و تابستان را به دلیل ازدحام مسافر توصیه نمی کنیم. رایج ترین گزینه برای اقامت در شهرهای شمال کشور اجاره ویلا می باشد. شما می توانید با اجاره ویلا در متل قو اقامتی خوش و دلنشین به دور از دغدغه را تجربه کنید.

برای مسافرت از سلمانشهر به رشت شما میتوانید از 1 مسیر استفاده نمایید.

مسافت سلمان شهر تا رشت
مسیر 1 174 کیلومتر 3 ساعت و 22 دقیقه

برای مسافرت از سلمانشر به رامسر شما می توانید از 1 مسیر استفاده کنید

مسافت سلمان شهر تا رامسر
مسیر 1 61 کیلومتر 1 ساعت و 26 دقیقه

برای مسافرت از سلمانشر به چالوس شما می توانید از 1 مسیر استفاده کنید

مسافت سلمان شهر تا چالوس
مسیر 1 24کیلومتر 32 دقیقه

برای مسافرت از سلمانشر به تالش شما می توانید از 3 مسیر استفاده کنید

مسافت سلمان شهر تا تالش
مسیر 1 271کیلومتر 4ساعت 50 دقیقه
مسیر 2 281کیلومتر 4ساعت 50 دقیقه
مسیر 3 275کیلومتر 5ساعت 4 دقیقه

برای مسافرت از سلمانشر به سیاهکل شما می توانید از 1 مسیر استفاده کنید

مسافت سلمان شهر تا سیاهکل
مسیر 1 145کیلومتر 2ساعت40 دقیقه

درباره‌ی alipour

همچنین ببینید

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر شوشتر به عنوان پایتخت سازه های آبی جهان شناخته می‌شود. جاذبه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *