یکشنبه , آوریل 28 2024
آخرین خبرها

جاهای دیدنی شاهین شهر

جاهای دیدنی شاهین شهر

شاهین شهر مرکز شهرستان شاهین شهر و میمه می باشد. این شهرستان از توابع استان اصفهان است و در هفده کیلومتری شهر اصفهان قرار دارد. در این مقاله با جاهای دیدنی شاهین شهر آشنا می شوید.

از جاهای دیدنی شاهین شهر می توان به موزه مردم شناسی شاهین شهر، ارگ مورچه خورت، کاروان سرای مادر شاه، منطقه فسیلی سپاهان، پارک بانک استان، کارتینگ شاهین شهر، مجموعه تفریحی –گردشگری شاهین شهر، شهربازی دنیای شادی شاهین، بازارچه فلافل شاهین شهر و باشگاه سوارکاری ایران مهر اشاره کرد.

برای اجاره بهترین اقامتگاهها اینجا کلیک کنید

رستوران های شاهین شهر

همواره یکی از جذابیت های سفر، خوردن غذای خوب می باشد. از جمله رستوران های شاهین شهر می توان به رستوران عطار، رستوران گیلک، پیتزا هشتک شاهین شهر، رستوران برگر وان و … اشاره کرد.

رستوران های شاهین شهر

اجاره سوئیت در شاهین شهر

یکی از گزینه هایی که برای اقامت در این شهر می توانید انتخاب کنید اجاره سوئیت در شاهین شهر می باشد. اگر قصد سفر به شاهین شهر را دارید بهتر است از قبل برای اقامتتان برنامه ریزی کنید زیرا ممکن است در زمان ورود نتوانید اقامتگاه مناسب خود را پیدا کنید.

 هتل های شاهین شهر

اگر قصد سفر به شاهین شهر را دارید می توانید در هتل های این شهر اقامت کنید. هتل اطلس شاهین شهر ( هتل چهار ستاره ) و هتل آپارتمان ابوریحان شاهین شهر (هتل تک ستاره) از هتل های این شهر می باشند که می توانید برای اقامت رزرو نمایید.

 هتل های شاهین شهر

موزه مردم شناسی شاهین شهر

موزه مردم‌شناسی شاهین‌شهر توسط بخش خصوصی در سال ۱۳۹۰ افتتاح گردید. این موزه که در محل فرهنگسرای اشراق قرار دارد از جاهای دیدنی شاهین شهر می باد. در این موزه نواع قطعات تاریخی و مردم شناسی مربوط به دوره قاجار و تا معاصر نگهداری می شود. از جمله این قطعات می توان به سکه های تاریخی، ظروف چینی تمبر و نسخ خطی اشاره کرد.

موزه مردم شناسی شاهین شهر

آدرس: ایزان ، استان اصفهان ، شاهین شهر ، بلوار طالقانی ، بلوار امامت ، خیابان خضر نبی ، مرکز پارک شهید ردانی پور

ارگ مورچه خورت

ارگ مورچه خورت در روستایی با همین نام قرار دارد و در پنجاه کیلومتری شمال اصفهان می باشد. این ارگ بعد از ارگ بم بزرگترین ارگ مسکونی کشور می باشد و از جاهای دیدنی شاهین شهر است. ارگ مورچه خورت یک قلعه خشتی بزرگ است که قدمتی حدود دو هزار سال پیش دارد. وسعت این قلعه حدود پانزده هزار متر مربع می باشد و دارای چندین برج و بارو است. این قلعه دارای بخش های مختلفی مانند منازل مسکونی، خانه حاکم و سرباز خانه می باشد. ارگ مورچه خورت همچنین دارای سه دروازه و هشت برج دفاعی می باشد.

ارگ مورچه خورت

آدرس: ایران ، استان اصفهان ، شاهین شهر ، 50 کیلومتری شمال اصفهان ، مورچه خورت

کاروان سرای مادر شاه

قدمت کاروانسرای مادر شاه به دوره صفوی برمی گردد و از جاهای دیدنی شاهین شهر به شمار می رود. این کاروان سرا به کاروان سرای مورچه خورت و کاروان سرای عباسی شاهین شهر نیز معروف است. کاروان سرای مورچه خورت دارای ابعاد هشتاد و شش متر طول و هفتاد و پنج متر عرض می باشد. دو برج تو خالی و دو برج تو پر در چهار طرف این کاروان سرا وجود دارد. در حال حاضر این کاروان سرا به یک مجموعه فرهنگی و هنری تبدیل شده است و دارای امکاناتی مانند رستوران، پارکینگ، غرفه های مختلفی مانند سوغات و  صنایع دستی، کافی شاپ و غیره می باشد.

کاروان سرای مادر شاه

آدرس: ایران ، استان اصفهان ، شهرستان شاهین شهر و میمه ، مورچه خورت

منطقه فسیلی سپاهان

مساحت منطقه فسیلی سپاهان حدود 6.3 هکتار می باشد و از جاهای دیدنی شاهین شهر است. در این منطقه فسیل بی مهرگانی مانند اسفنج روزنه دار، جلبک و مرجان یافت می شود که قدمت برخی از آن ها به دویست میلیون سال قبل برمی گردد. منطقه فسیلی سپاهان در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و اولین اثر طبیعی ملی استان اصفهان می باشد.

منطقه فسیلی سپاهان

آدرس: ایران ، استان اصفهان ، شهرستان برخوار ، کمشچه

پارک بانک استان

بزرگترین پارک شاهین شهر، پارک بانک استان می باشد که قدمت آن حدود نیم قرن است. این پارک دارای امکانات رفاهی مانند بوفه و سرویس بهداشتی می باشد و از جاهای دیدنی شاهین شهر به شمار می رود. پارک شاهین شهر محل مناسبی برای استراحت و گذراندن وقت در کنار خانواده می باشد.

پارک بانک استان

آدرس: ایران ، استان اصفهان ، شاهین شهر ، خیابان جمهوری

کارتینگ شاهین شهر

اگر به رشته ورزشی کارتینگ علاقه دارید می توانید به کارتینگ شاهین شهر بروید. کارتینگ شاهین شهر یا کارتینگ شهر از جاهای دیدنی شاهین شهر می باشد. در کارتینگ شاهین شهر می توانید این بازی هیجان انگیز را با قیمتی مناسب انجام دهید و از آن لذت ببرید. کارتینگ یک وسیله نقلیه کوچک با سرعت بالا می باشد که برای راندن آن نیاز به گواهینامه رانندگی نمی باشد.

کارتینگ شاهین شهر

آدرس: ایران ، استان اصفهان ، شاهین شهر ، خیابان امام ، بلوار منتظری

مجموعه تفریحی –گردشگری شاهین شهر

این مجموعه یکی از جاهای دیدنی شاهین شهر و محل مناسبی برای استراحت مسافران و گردشگران می باشد. مساحت مجموعه گردشگری شاهین شهر پانزده هکتار می باشد و دارای امکانات رفاهی از جمله تعداد نود آلاچیق، بوفه، سرویس بهداشتی و نمازخانه می باشد. این مجموعه در شرق شاهین شهر قرار دارد و همواره پذیرای گردشگران بسیاری می باشد.

مجموعه تفریحی –گردشگری شاهین شهر

آدرس: ایران ، استان اصفهان ، شاهین شهر ، 15 کیلومتری جاده شرقی

شهربازی دنیای شادی شاهین

یکی از جاهایی که در سفر به شاهین شهر می توانید از آنجا بازدید کنید شهربازی دنیای شادی شاهین می باشد. شما می توانید در این شهر بازی چند ساعتی را به تفریح و خوش گذرانی سپری کنید.

شهربازی دنیای شادی شاهین

آدرس: ایران ، استان اصفهان ، شاهین شهر ،‌ خیابان جمهوری ، روبروی هتل اطلس

بازارچه فلافل شاهین شهر

این بازارچه هر شب پذیرای تعداد زیادی از علاقه مندان به فلافل می باشد. در بازارچه فلافل شاهین شهر تعداد زیادی دکه وجود دارد که فلافل سرو می کنند. پس اگر می خواهید به یکی از جاهای دیدنی و خوشمزه شاهین شهر بروید بازارچه فلافل شاهین شهر را پیشنهاد می کنیم.

بازارچه فلافل شاهین شهر

آدرس: ایران ، استان اصفهان ، شاهین شهر ، خیابان سیلابی

باشگاه سوارکاری ایران مهر

باشگاه سوارکاری ایران مهر در سال 1395 افتتاح گردید و مساحت آن شصت و سه هزار متر مربع می باشد. این باشگاه اولین باشگاه خصوصی استان اصفهان و یکی از جاهای دیدنی شاهین شهر می باشد. آموزش سوارکاری و پرورش اسب از فعالیت های این باشگاه می باشد.

باشگاه سوارکاری ایران مهر

آدرس: ایران ، استان اصفهان ، شاهین شهر ، شهرک صنعتی محمود آباد ، انتهای خیابان 35

سوغات شاهین شهر

از سوغات شاهین شهر می توان به گز، پولکی، شیرینی کرکی، کشمش و شیره انگور، گیاهان دارویی و عرقیجات اشاره کرد.

سوغات شاهین شهر

صنایع دستی شاهین شهر

قالی ‌بافی، گلیم ‌بافی، میناکاری، خاتم کاری، قلم زنی، منبت کاری، معرق کاری و سفال گری از صنایع دستی شاهین شهر به شمار می روند.

درباره‌ی هستی پورعلی

همچنین ببینید

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر شوشتر به عنوان پایتخت سازه های آبی جهان شناخته می‌شود. جاذبه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *