یکشنبه , می 12 2024
آخرین خبرها

جاهای دیدنی آبادان

جاهای دیدنی آبادان

آبادان یا برزیل ایران، مرکز شهرستان آبادان در استان خوزستان و در 53 کیلومتری خلیج فارس قرار دارد. این شهر همواره از زمان جنگ جهانی دوم به علت داشتن نفت و بندری بودن در اعصار و دوره های مختلف مورد توجه و از مهم ترین شهر های کشور ایران به حساب می آمده است. شهر آبادان به علت بندری بودن، صنعتی بودن و وجود رودخانه ها و خلیج فارس و همچنین وجود فرهنگ، سنت و سبک زندگی مردم از جاذبه های گردشگری فراوانی برخوردار است. در این مقاله می کوشیم تا به اختصار جاهای دیدنی آبادان را به شما معرفی کنیم.

برای اجاره بهترین اقامتگاهها اینجا کلیک کنید

رستوران های آبادان

از جذابیت های هر سفر برای کسانی که به دنبال لذت بردن از لحظه های خود در طول مسافرت، ساختن تجربه های زیبا و آشنایی با فرهنگ، سنت ها و عمق اصالت هر جامعه و شهری هستند، غذا های محلی مقصد سفرشان است.

شهر آبادان نیز از  مقاصد جذابی است که می توان به کسانی که به دنبال تجربه غذاهای خوشمزه محلی با تم دریایی هستند پیشنهاد کرد، غذاهایی همچون قلیه ماهی، فلافل، سمبوسه، کبه، امگشت، پاکوره، ماهی صبور و …

اگر دوست دارید این غذاهای خوشمزه شهر آبادان را در بهترین رستوران های این شهر تجربه کنید می توانید در سفر خود به یکی از رستوران های باباطاهر، کاج، فست فود ریحون، خانه کنتاکی آبادان، رستوران مادر من، رستوران ترنج، رستوران بانی چاو، رستوران آبشار، رستوران هزار مزه، رستوران سرو و … سر بزنید.

رستوران های آبادان

اجاره سوئیت در آبادان

همواره یکی از دغدغه های اصلی سفر برای گردشگران، انتخاب بهترین مکان از لحاظ مختلف امنیت، پاکیزگی، فضای مناسب، خدمات دهی مناسب و … است که هر شخص برای انتخاب یک مکان برای اقامت معیار های مختلفی در ذهن خود دارد و همواره در بدو سفر با آن روبرو هستیم. اجاره سوئیت در آبادان یکی از گزینه هایی است که در سفر به این شهر ساحلی می توانید برای اقامت خود و بازدید از جاهای دیدنی آبادان در نظر بگیرید. ما در میزبان یاب به شما کمک می کنیم که بهترین مکان را در شهر آبادان جهت اقامت خود انتخاب و از سفر خود بیشترین لذت ممکن را ببرید.

هتل های آبادان

چنانچه قصد سفر به شهر زیبای آبادان را داشته باشید، می توانید یکی از هتل های زیر را جهت اقامت خود را انتخاب کنید. هتل پارس کاروانسرا آبادان، هتل پارسیان آزادی آبادان، هتل نخل آبادان، هتل آزادی آبادان. هتل امیرکبیر آبادان، مهانپذیر طهران آبادان، هتل کیوان آبادان،هتل نخل آبادان و …

مسجد رنگونی ها

مسجد رنگونی از جاهای دیدنی آبادان بوده که در سال های نزدیک به 1300 هجری شمسی ساخته شده است. این مسجد که همانطور که از نام و معماری اش پیداست در آن سال ها به درخواست مهاجران مسلمان شبه قاره هند. که عمدتاً از رنگون پایتخت میانمار به آبادان مهاجرت کرده بودند در نزدیکی مرز عراق ساخته شد.

این مسجد زیبا به سبک و سیاق معماری هندی با گچبری های زیبا و برجسته، آرایه های سیمانی و منحصر به فرد و شبستان و حیاط اصلی ساخته شده است. مسجد رنگونی ها در ابتدای خیابان پزشک، روبه روی انبار پخش داروی شرکت نفت واقع شده است.

مسجد رنگونی ها

آرامگاه ارمنی های ساکن در آبادان

ارامنه ساکن آبادان در گذشته، آرامگاهی مختص خود با سنگ نوشته های به زبان ارمنی و با قالب های سیمانی داشته اند. این آرامگاه که از جاهای  آبادان محسوب می شود مساحتی قریب به 1500 متر مربع و شامل حدوداً سیصد و بیست مقبره است.

آرامگاه ارمنی های ساکن در آبادان

کلیسای سورت گاراپت

شهر آبادان به واسطه آنچه پیشتر گفته شد (بندری بودن و وجود صنعت نفت از اعصار قدیم) همواره یکی از مراکز تجمع تمدن های مختلف با فرهنگ ها و ادیان متفاوت بوده است. این موضوع را می توان با گشت و گذار کوتاهی در شهر و دیدن تعدد معابد و مساجد مختلف به جا مانده از گذشته دریافت. یکی از این عبادت گاه های به جا مانده کلیسای سورت گاراپت مقدس، یکی از سه کلیسای شهر آبادان می باشد.

کلیسای سورت گاراپت

موزه بنزین خانه آبادان

نام آبادان برای مردم ایران همواره یادآور چند چیز است، نفت، جنگ، و مردمان خون گرمش!

موزه بنزین خانه آبادان که موزه نفت آبادان نیز نامیده می شود. مجموعه ای از آثار و اشیاء مرتبط با صنعت نفت را در خود جای داده است. همچنین در این موزه جذاب روزنامه ها، مکتوبات، تصاویر و اسناد قدیمی و اسکناس های منقش به تصاویر پالایشگاه ها و تاسیسات نفتی زرا می توانید مشاهده کنید. این موزه از جاهای دیدنی آبادان به شمار می رود.

موزه بنزین خانه آبادان

زیارتگاه سید عباس

چنانچه علاقه مند هستید در طول سفر خود به شهر زیبای آبادان به مراکز مذهبی این شهر سری بزنید. امامزاده سید عباس به عنوان یکی از اماکن قدیمی و مذهبی شهر آبادان در اعیاد، مناسبت ها و نیز در روز های پنجشنبه پذیرای زائران بسیاری از دور و نزدیک می باشد.

زیارتگاه سید عباس

سیتی سنتر آبادان

یکی از جدیدترین مقاصد خرید و از جاهای دیدنی آبادان سیتی سنتر آبادان است. در ابتدای بازار معروف ته لنجی ها و مشرف به خیابان امام، در بهترین نقطه تجاری شهر فروشگاه بزرگی را مشاهده خواهید کرد. که شامل تنوع گسترده ای از فروشگاه های کالا های الکترونیک، البسه، لوازم آرایشی و بهداشتی و … می باشد.

سیتی سنتر آبادان

بازار ماهی فروشان آبادان

سفر به شهر آبادان بدون خرید و خوردن ماهی و میگو تکمیل نمی شود. یکی از مهم ترین مراکز عرضه ماهی و میگو در شهر آبادان بازار فروش ماهی و میگو می باشد که از آن به عنوان جاذبه های گردشگری بلا شک در این شهر یاد  می شود.

بازار ماهی فروشان آبادان

پل کابلی امام رضا

گذر رود خانه های بهمنشیر و اروند رو از داخل شهر آبادان منظره های چشم نوازی را ایجاد کرده است. تداخل این پتانسیل ها با سازه هایی که بر روی این رودخانه ها ساخته شده است این زیبایی این مناظر را دو چندانت کرده است. یکی از این جاهای دیدنی آبادان پل کابلی امام رضا می باشد که بر روی رودخانه بهمنشیر قرار دارد و دارای 225 متر طول، 26 متر ارتفاع و 17 متر عرض می باشد.

پل کابلی امام رضا

بازار ته لنجی آبادان

از بهترین جاهای دیدنی آبادان می توان به بازار ته لنجی ها اشاره کرد. این مکان از بهترین جاذبه های گردشگری شهر آبادان برای غرق شدن در فرهنگ مردم بومی و یک خرید لذت بخش و سرگرم کننده است. در این بازار از لوازم آرایشی و بهداشتی گرفته تا لباس و کیف و هر آنچه که فکرش را بکنید می توانید تهیه کنید. یکی از جذابیت های همیشگی این بازار به گوش رسیدن صدای موسیقی عربی از گوشه و کنار بازار برای جذب مشتری است.

بازار ته لنجی آبادان

رودخانه بهمنشیر

یکی از شاخه های رودخانه کارون که از شهر آبادان گذر می کند را بهمنشیر می نامند. رود کارون پس از رسیدن به شهر خرمشهر در همسایگی شهر آبادان به دو شاخه تقسیم می شود. پر آب ترین دهانه (بهمنشیر) در امتداد اروند رود به سمت خور بهمنشیر و سپس به خلیج فارس می ریزد و دهانه دوم به سوی اروند رود در مرز عراق و ایران سرازیر می شود. رود بهمنشیر در مسیر خود که حدود نود کیلومتر می باشد از شهر آبادان و نخلستان های متعدد عبور می کند.

رودخانه بهمنشیر

موزه آبادان

یکی دیگر از جاهای دیدنی آبادان، موزه آبادان است. این موزه با معماری منحصر به فرد خود و همچنین آثار باستانی ارزشمندی که در خود جای داده است از مقاصد گردشگران است. در این موزه همچنین می توان از صنایع دستی مردم آبادان و هنر های سنتی آنان که جهت بازدید در موزه قرار داده شده اند دیدن کنید.

موزه آبادان

 

درباره‌ی هستی پورعلی

همچنین ببینید

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر شوشتر به عنوان پایتخت سازه های آبی جهان شناخته می‌شود. جاذبه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *