شنبه , سپتامبر 7 2024
آخرین خبرها

جاهای دیدنی نیشابور

جاهای دیدنی نیشابور

نیشابور از بزرگترین شهرهای شمال شرق ایران است و دارای مراکز مهم تاریخی و گردشگری می باشد. هر ساله گردشگران زیادی از این شهر دیدن می کنند. در ادامه جاهای دیدنی نیشابور را بررسی خواهیم رد.

آرامگاه عمرخیام، آرامگاه عطار نیشابوری،مسجد جامع نیشابور، بازار سرپوشیده نیشابور، قلعه لک لک آشیان، شهر تاریخی شاد یاخ، آرامگاه بی بی شطیطه و مقبره کمال الملک از جاهای دیدنی و تاریخی نیشابور است.

آبشار بوژان، دره هفت غار نیشابور، درخت چنار کهنسال روستای درخت جوز، آبشار گرینه نیشابور، غار سرنی نیشابور و گنبد های شه میر از دیگر جاذبه های طبیعی و تاریخی نیشابور می باشد.

هتل های نیشابور

در سفر به این شهر تاریخی می توانید به یکی از هتل هایی که در نیشابور قرار دارد بروید و ساعاتی را به استراحت بگذرانید. از جمله هتل های نیشابور می توان به هتل امیران نیشابور (چهار ستاره) و هتل جهانگردی نیشابور (دو ستاره) اشاره کرد.

هتل های نیشابور

رستوران های نیشابور

رستورانهای سنتی نیشابور محل مناسبی برای خوردن یک غذای خوشمزه است. رستوران سنتی شاهکار، رستوران ملت، رستوران سنتی عمارت نیشابور، رستوران سنتی عمارت و رستوران اعیانی تعدادی از رستوران های نیشابور هستند که می توانید برای صرف غذا به آنجا بروید.

رستوران های نیشابور

اجاره سوئیت در نیشابور

اگر قصد دارید چند روزی را در نیشابور بمانید سوئیت یکی از اقامتگاه هایی است که می توانید اجاره نمائید و اوقات خوشی را در کنار خانواده بگذرانید. تیم میزبان یاب مجموعه ای از بهترین سوئیت ها را در سایت خود قرار داده تا بتوانید به راحتی سوئیت مورد نظر خود را اجاره نمائید.

اجاره آپارتمان مبله در نیشابور

آپارتمان مبله هم یکی دیگر از گزینه های انتخابی مسافران در سفر می باشد. بهتر است قبل از سفر اقامتگاه مورد نظر خود را رزرو نمائید تا در مدت سفر دغدغه پیداکردن مکان مناسب را جهت اقامت نداشته باشید. با نصب اپلیکیشن میزبان یاب بر روی تلفن همراه خود می توانید با اطمینان آپارتمان مورد نظر خود را رزرو نمائید.

برای رزرو بهترین اقامتگاهها اینجا را کلیک کنید.

اقامتگاه های بوم گردی نیشابور

تعدادی زیادی اقامتگاه بوم گردی در شهر نیشابور قرار دارد که پذیرای مسافران می باشد. اقامتگاه بوم گردی دره پرستوها، اقامتگاه بوم گردی شادمهر، اقامتگاه بوم گردی جوری، اقامتگاه بوم گردی دنیای قدیم، اقامتگاه بوم گردی بام بوژان،  اقامتگاه بوم گردی حاج کاظم و … از جملمه اقامتگاههای بوم گردی نیشابور هستند.

آرامگاه عمرخیام

خیام نیشابوری ریاضیدان، شاعر، منجم و دانشمند قرن پنجم هجری می باشد. آرامگاه حیام نیشابوری در جنوب شرقی شهر نیشابور قرار دارد. مسافران زیادی از نقاط دور و کشور برای بازدید از این آرامگاه که یکی از جاهای دیدنی نیشابور است راهی این شهر می شوند.

آزامگاه عمر خیام

آرامگاه عطار نیشابوری

عطار نیشابوری از شاعران قرن ششم هجری است. وی در روستای کد کن که یکی از روستاهای نیشابور بود به دنیا آمد و بعد از مرگ پدرش در مغازه عطاری او مشغول به کار شد. این آرامگاه یکی از جاذبه های گردشگری نیشابور می باشد. در مورد عطار نیشابوری داستان هایی وجود دارد مبنی بر اینکه بعد از ملاقات با درویشی دچار تحولات روحی شده و مسیر زندگی خود را تغییر داده است.

آرامگاه عطار نیشابوری

مسجد جامع نیشابور

در این مسجد چند کتیبه وجود دارد که شامل اطلاعاتی در مورد تاریخچه مسجد می باشد. این مسجد چهار ایوان دارد که مرتفع ترین آن ایوان جنوبی است. مسجد جامع نیشابور بزرگ ترین مسجد این شهر است و در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسده است.

مسجد جامع نیشابور

بازار سرپوشیده نیشابور

این بازار حدود یک کیلومتر طول دارد و به بازار سرپوش معروف است. قدمت بخش های مختلف بازار به دوران صفویه، زندیه و پهلوی برمی گردد. از بخش های مختلف بازار می توان به سرای زاهدی، سرای فرخ آبادی، سرای مستوفی، حمام گلشن و حمام مرمر اشاره کرد.

بازار سرپوشیده نیشابور

قلعه لک لک آشیان

قدمت این قلعه به دوران قاجار برمی گردد و در روستایی با همین نام قرار دارد. قلعه لک لک آشیان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

قلعه لک لک آشیان

شهر تاریخی شاد یاخ

این محله در گذشته یک از محله های اشراف نشین نیشابور بوده است و به دلیل کاخی که عبدالله بن طاهر به نام شادیاخ در آن ساخت به این اسم شهرت یافته است. این مکان در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و یکی از مراکز باستان شناسی نیشابور به شمار می رود.

شهر تاریخی شاد یاخ

آرامگاه بی بی شطیطه

بی بی شطیطه در قرن دوم هجری زندگی می کرده است و طبق روایاتی مورد توجه امام موسی کاظم (ع) بوده است. آرامگاه بی بی شطیطه در شمال غرب نیشابور قرار دارد.

آرامگاه بی بی شطیطه

مقبره کمال الملک

آرامگاه محمد غفاری معروف به کمال الملک در کنار آزامگاهعطار نیشابوری قرار دارد. او از مشهورترین و بانفوذترین شخصیت های تاریخ هنر معاصر ایران می باشد. فعالیت او در دوران قاجار و اوایل دوران پهلوی بود.

مقبره کمال الملک

آبشار بوژان

این آبشار در روستای بوژان قرار دارد و برای رسیدن به آن حدود دو ساعت پیاده روی لازم است. این آبشار از جاهای دیدنی و طبیعی نیشابور می باشد و محل بسیار مناسبی برای تفریح و گشت و گذار می باشد.

آبشار بوژان

دره هفت غار نیشابور

خاک این دره به رنگ سرخ است و از مناطق ییلاقی نیشابور به شمار می رود. این دره در شمال نیشابور قرار داردو منظور از هفت غار، هفت تنگه است. شیب تند این منطقه باعث شده تا هر سال بعد از بارش باران ظاهر جدیدی پیدا کند.

دره هفت غار نیشابور

درخت چنار کهنسال روستای درخت جوز

این درخت که در روستای درخت جوز می باشد در شمال غرب نیشابور قرار گرفته است. عمر این چنار کهنسال بیش از چهار صد سال تخمین زده شده است.

درخت چنار کهنسال روستای درخت جوز

آبشار گرینه نیشابور

این آبشار یکی از جاهای دیدنی نیشابور به شمار می رود و در روستایی با همین نام قرار دارد. آبشار گرینه در چهل کیلومتری شمال شرقی نیشابور می باشد.

آبشار گرینه نیشابور

غار سرنی نیشابور

این غار در شمال غربی نیشابور قرار دارد. تنها قسمت ابتدایی غار سرنی نیشابورقابل بازدید است زیرا حوضچه آبی داخل غار اجازه ادامه حرکت را به شما نمیدهد.

غار سرنی نیشابور

گنبدهای شه میر

این گنبدها به نام های شهمیر، مهراوا و مهرآباد شهرت دارند.  گنبد بزرگتر شه میر در دوران سلجوقی و گنبد کوچکتر در دوران ایلخانی ساخته شده است. گنبدهای شه میر در ده کیلومتری جنوب نیشابور قرار دارند.

گنبدهای شه میر

درباره‌ی هستی پورعلی

همچنین ببینید

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر شوشتر به عنوان پایتخت سازه های آبی جهان شناخته می‌شود. جاذبه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *