شنبه , آوریل 20 2024
آخرین خبرها

جاهای دیدنی قشم

جاهای دیدنی قشم

حال وقت آن رسیده است که با یکدیگر  جزیره زیبای قشم را کشف کنیم.با ما  در ادامه همراه باشید تا جاهای دیدنی قشم را با یکدیگر کشف کنیم.

جاهای دیدنی قشم از جمله طبیعت بکر ، امکانات تفریحی و آثار تاریخی و مراکز خرید می باشد اگر تا به حال به جزیره زیبای قشم سفر نکرده اید حال وقت آن رسیده تا در اولین فرصت  ترتیب  یک  سفر را  به این جزیره زیبا بدهید.

ما در این مقاله قصد این را داریم تا شما را پیش از اینکه به جزیره قشم سفر کنید با جاهای دیدنی قشم آشنا کنیم.

 

جاهای دیدنی قشم که ما قصد توصیف آنها را برای شما در این مقاله داریم  ۸ مورد میباشد مطمئن باشید خواندن این مقاله بیشتر از ۱۰ دقیقه وقت شما را نمیگیرد.

پس با ما همراه باشید.

در ابتدا قبل از اینکه به شرح و تفسیر برای شما بخواهیم جاهای دیدنی قشم را توصیف کنیم لیست کاملی از آنها ارائه می‌کنیم که :

۱-دره ستارگان قشم

۲-جزیره ناز قشم

۳-تنگه چاهکوه قشم

۴-جنگل حرا قشم

۵-غار خربس قشم

۶-غار نمکدان قشم

۷-سد گوران قشم

۸-قلعه پرتغالی ها

پدیده های طبیعی

باید بدانید که بیشتر جاهای دیدنی قشم پدیده های طبیعی هستند.طبیعت غنی جزیره زیبای قشم متفاوت تر از بسیاری از سفر هایی است که شما تاکنون به نقاط مختلف کشور داشته اید.

زمانی که شما جزیره زیبای قشم سفر می کنید محال است که جزایر همسایه آن یعنی جزیره هرمز و جزیره هنگام سر نزنید این دو جزیره همانند جزیره زیبای قشم از طبیعت خاصی برخوردارند.

جاهای دیدنی قشم

یکی از بزرگترین جزایر کشور جزیره قشم می باشد شاید برایتان جالب باشد که مساحت جزیره قشم ده برابر بزرگتر است از جزیره کیش.در جزیره قشم دشت های وسیع و فضاهای پهناور را به وفور میتوانید ببینید .وسعت زیاد جزیره قشم باعث آن شده تا مکان های دیدنی از یکدیگر فاصله زیادی داشته باشند.

۱-دره ستارگان قشم

 

یکی از بی نظیر ترین جاهای دیدنی قشم،دره ستارگان می باشد.این دره مجموعه از صخره ها دره ها و کوه ها می باشد.

تغییرات آب و هوایی مانند بارش باران وزش باد و… در طول زمان باعث به وجود آمدن شکل ها و صور مختلف در بین این دره ها و صخره ها شده است.

اگر کمی خیال پرداز  باشید می توانید صورت حیوانات،موجودات عجیب و غریب و بسیاری چیزهای دیگر با توجه به قوه تخیل خود در این صخره ها پیدا کنید.

اما دلیل نامگذاری این مکان به این نام چیست؟

مردم محلی بر این باورند که این صورت های مختلف بر اثر برخورد ستاره ای به یک کوه که در این محل وجود داشته،ایجاد شده است به همین دلیل است به آن دره ستارگان میگویند.

 ۲-جزیره ناز قشم

 

جزایر ناز یا جزیره نازه قشم یکی دیگر از زیباترین جاهای دیدنی قشم می باشد.این جزیر ها در واقع سه کوه هستند.که از میان دریای زیبای خلیج فارس سر از آب بیرون آورده اند. هنگام جزر آب راهی از ساحل به این کوه ها باز می شود که شما می توانید با پای پیاده به آنجا بروید.

تماشای غروب خورشید و همچنین برخورد موج های خروشان با صخره های این مکان بسیار دیدنی می باشد.

جذابیت های جزیره ناز در اینجا به پایان نمی رسد هنگامی که آب دریا به دلیل مد بالا رفته است مردم محلی در کنار ساحل جزیره ناز فعالیتهای همچون فروش صنایع دستی طراحی با حنا روی دست و همچنین فروش میوه های گرمسیری را انجام می دهند

۳-تنگه چاهکوه

همانطور که از نام این منطقه پیدا است منطقه ای است که از کوه ها و صخره ها و چاه های با عمق های متفاوت در میان آن ها تشکیل شده است.برای کسانی که برای اولین بار به این منطقه سفر می کنند و از آن دیدن می کنند بسیار جذاب است وجود چاه ها با عمق متفاوت بر روی صخره ها و کوه ها علاوه بر این هر چه جلوتر می روید کوه ها صخره ها از یکدیگر کم می شود و این خود بسیار هیجان انگیز است.

۴-جنگل های حرا

خاص ترین پدیده های طبیعی نه تنها  در جزیره قشم بلکه در تمام کشور جنگل های حرا هستند.این جنگل ها از پرطرفدارترین جاهای دیدنی به حساب می آید در این جنگلها درختانی در آبهای شور دریا رشد کرده اند.در هم تنیده شدن ریشه های این درختان باعث حیرت  مسافران میشود.جالب است بدانید این درختان به شوری آب دریا مقاوم هستند و نمک های آب را با استفاده از برگ های خود خارج میکنند.

جالب تر از آن این است است که زمانی که آب دریا دچار جزر و مد می شود این درختان به زیر آب رفته و سپس به بیرون می آیند زمانی که این درختان زیر آب هستند برای تماشای آن ها باید با قایق به آنجا بروید و زمانیکه سر از آب بیرون می آورند مکان امنی برای انواع پرندگان از جمله فلامینگو،پلیکان،مرغ ماهی خوار و … می باشد که بین درختان رفت آمد و زندگی می کنند.

۵-غار خربس

جزیره قشم به دلیل موقعیت مکانی که دارد،دارای غار های متعددی می باشد یکی از این غارها،غار خربس می باشد،این غار مجموعه ای از حفره ها می باشد و اطراف این حفره ها پوشش گیاهی وجود ندارد و شما یک دشت می بینید بنابراین اگر قصد دیدن از این مکان زیبا را دارید پیشنهاد می کنیم تا در اوایل روز و یا غروب خورشید به این مکان بروید تا از از گزند تابش خورشید به دور باشید.

جالب است بدانید غار خربس در یک دوره زمانی پناهگاه امنی برای مردم بومی بوده است زمان بازدید از آن مسئله برای شما کاملاً مشهود خواهد بود .

۶-غار نمکدان قشم

یکی دیگر از جاهای دیدنی قشم این غار شگفت انگیز و زیبا می باشد.در ابتدایی که وارد این غار می شوید با دیدن قندیل‌های بسیار بزرگ نمکی و لایه هایی از نمک که سطح این غار را پوشانده‌اند،شگفت زده خواهید شد.

موقعیت مکانی این غار در ۹۰ کیلومتری مرکز شهر و در جنوب غربی قشم واقع شده است.این نکته قابل بیان است که برای رسیدن به این غار شما باید مقداری راه را پیاده روی کنید،پس قبل از حرکت به سمت این غار زیبا مطمئن شوید که کفش های تان برای این کار مناسب است.

۷-سد گوران قشم

در غرب جزیره قشم روستای زیبا به نام گوران وجود دارد که مردم بومی در آن زندگی می کنند.تاریخ این روستا بیانگر آن است که در گذشته زرتشتیان در آن زندگی می کردند و در آن دوره به گبران معروف بوده است اما بعد ها به گوران تغییر کرده است.

در این روستا سدی وجود دارد به نام سد گوران.موضوعی که هر شنونده ای را به حیرت می‌آورد درباره این سد،مدت زمان ساخت این سد است.

این سد از زمان هخامنشیان شروع شده و تا زمان ساسانیان ادامه داشته و زمان اتمام آن به دوره پهلوی برمیگردد.

۸-قلعه پرتغالی ها

قلعه پرتغالی ها از جاهای دیدنی قشم و هرمز می باشد که متاسفانه در لیست مکان های طبیعی قرار نگرفته است.

اما جای هیچ نگرانی نیست زیرا این مکان آنقدر دیدنی و تماشایی است که ذوق طبیعی و هنری شما را به وجد می آورد.اگر به تاریخ این قلعه فکر کنیم متوجه آن می‌شویم

که این قلعه را پرتغالی ها زمانی که در جزیره هرمز حضور داشتند با خاک سرخ جزیره ساخته اند.علاوه بر آن با توجه به معماری که در این قلعه مشاهده می کنید در می‌یابید که پرتغالی ها از معماری سنتی ایرانی در ساخت این بنا استفاده کردند.این قلعه در ساحل و نزدیک دریا ساخته شده است.

 

گفتار پایانی نویسنده :

در انتها باید بگوییم که اگر تا الان به  جزیره قشم سفر نکرده‌اید حتماً این سفر دلچسب را در برنامه‌های خود قرار دهید.

پیشنهاد ما به شما برای رفتن به جزیره قشم در فصل های خنک و سرد سال است،زیرا در دیگر فصول سال ممکن است هوا گرم باشد و آن طور که باید و شاید شما نتوانید از جاهای دیدنی قشم استفاده و دیدن کنید.

درباره‌ی alipour

همچنین ببینید

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر شوشتر به عنوان پایتخت سازه های آبی جهان شناخته می‌شود. جاذبه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *