جمعه , مارس 29 2024
آخرین خبرها

جاذبه های گردشگری مازندران

جاذبه های گردشگری مازندران

بی شک یکی ازبهترین و جذاب ترین مقاصد برای سفر شهرهای استان مازندران می باشند بعلت متعدد بودن جاذبه های گردشگری مازندران این استان یکی از پر بازدید ترین استان های کشور محسوب می شود ،که دارای طبیعتی بکر و زیبا است.این استان با استان های گیلان، گلستان، تهران، البرز، قزوین و سمنان هم مرز و مرکز آن شهر ساری می باشد که فاصله آن از سطح دریا 54 متر است.

این استان از سمت شمال به دریای خزر و از جنوب به رشته کوه های البرز منتهی می شود، شایان ذکر است که بلندترین قله ایران یعنی دماوند در این استان و شهرستان آمل واقع شده است. زبان اکثر مردم این استان مازندرانی(تبری) می باشد. این استان با احاطه شدن توسط دریای کاسپین و رشته کوه های البرز با آب و هوایی معتدل و مرطوب در تمام فصول سال پذیرای مهمانان بسیاری از سراسر کشور می باشد و مقام اول گردشگری را در اختیار دارد. این استان به مساحت 23756 کیلومتر مربع  از 22 شهرستان تشکیل شده است و طبق آخرین سرشماری در سال 1395 حدود 3280582 نفر جمعیت دارد.

برای رفتن به این استان 3 جاده چالوس، هراز و فیروزکوه پیش روی شما می باشند که هریک از این راه ها با شکافتن کوه ها و گذر از طبیعتی سرسبز می توانند مسیری لذت بخش را به ارمغان آورند. جاده چالوس به طول 163 کیلومتر و به شهر چالوس، هراز به طول 183 کیلومتر و به شهر آمل و فیروزکوه به طول 252 کیلومتر و به شهر قائمشهر منتهی می شوند. به تازگی با افتتاح فاز 1 و 4 آزادراه تهران شمال راه دسترسی از جاده چالوس به این استان کوتاه تر شده است. اگر بخواهیم بین این مسیرها یک مسیر را پیشنهاد کنیم، بی شک جاده چالوس که برای بسیاری از هموطنان عزیز جاده ایست خاطره انگیز انتخاب ما می باشد. ما می خواهیم در این مقاله به  بررسی برخی از اماکن گردشگری و توریستی این استان زیبا بپردازیم، در این راه با ما همراه شوید.

 

دریاچه ارواح

دریاچه ارواح
دریاچه ارواح

اگر به دنبال گذراندن روزی هیجان انگیز و وهم آلود هستید، یک روز از سفر خود را به گردش در این تالاب و جنگل اختصاص دهید. دریاچه ممرز که بیشتر به نام دریاچه ارواح شناخته می شود یکی از جاذبه های هیجان انگیز این استان در 32 کیلومتری شهر نوشهر و 5 کیلومتری چلندر در روستای صلاح الدین کلا می باشد. برای رسیدن به این دریاچه باید مسیری را که رفت و آمد در آن آسان نمی باشد، به مدت 1 الی 2 ساعت از درون جنگلی زیبا  با ماشین طی شود. این دریاچه در جنگلی بکر که در آن رودی جاریست واقع و به دلیل شکل ظاهری وحشتناک خود به این اسم نامگذاری شده است. دریاچه ای راز آلود در میان جنگلی انبوه از درختان، در وسط دریاچه نیز درختانی که به نظر برعکس رشد کرده اند روییده است، آب زلال این دریاچه مانند آینه ایست که تصاویر این درختان در آن منعکس می شود و همچنین وجود مه در تقریبا تمام فصول سال، تمام این موارد دست به دست هم داده اند که این مکان را به مکانی زیبا و وهم انگیز تبدیل کنند.

 

پارک جنگلی سیسنگان

پارک جنگلی سیسنگان
پارک جنگلی سیسنگان

این پارک جنگلی با قدمت 56 سال در 27 کیلومتر جاده نوشهر به نور در جنوب دریاچه خزر و شمال رشته کوه های البرز قرار دارد. این جنگل با داشتن درختانی سر به فلک کشیده برای گذراندن روزی مفرح در دل طبیعت مناسب می باشد که از جمله تفریح های در دسترس می توان به پیست اسب سواری، محوطه اردو، پارک کودک، پارک بادی همچنین تفریح های ساحلی مانند جت اسکی، قایق سواری، زمین ورزش های ساحلی همچون والیبال و فوتبال، رستوران، کافی شاپ، سفره خانه و کلوپ بازی های کامپیوتری  اشاره کرد.

مشاهده و رزرو ویلا و هتل های نوشهر

باداب سورت

باداب سورت
باداب سورت

چشمه باداب سورت چشمه ی پلکانی تراورتنی واقع در روستای ارست شهرستان ساری می باشد. این چشمه در ارتفاع 1841 متری از دریا است که اطراف آن پوشیده از درختچه های زرشک می باشد. باداب سورت شامل چند چشمه با ویژگی های متفاوت از نظر رنگ، بو، حجم و مزه می باشد که دارای آب های شورو ترش مزه، به رنگ قرمز، نارنجی و زرد است.

 

نمک آبرود

نمک آبرود
نمک آبرود

 

نمک آبرود شهرکی گردشگری و ویلایی که حد فاصل شهرهای چالوس و تنکابن واقع شده است. این شهرک دارای 8 محله  به صورت ویلایی و آپارتمانی می باشد که تا 1000 نفر گنجایش دارد. از جاذبه های توریستی و تفریحی این شهرک زیبا می توان به 2 خط تله کابین، سورتمه، کارتینگ، شهربازی، زیپ لاین، شهربازی، باشگاه تیردازی و غیره اشاره کرد. از معروف ترین جاذبه های ان می توان به تله کابین نمک آبرود اشاره کرد که دو خط مختلف دارد و یکی تا ارتفاع 1050 متری در قله مدوبن و دیگری تا ارتفاع 700 متری در قله دیوحمام بالا می رود. در طی مسیر رسیدن به ارتفاعات نمک آبرود و در کابین می توانید از زیبایی های اطراف و طبیعت لذت ببرید. با رسیدن به هر یک از قله ها می توانید ساعتی را به گردش، میل آش، عکاسی و غیره بپردازید. معمولا در تمامی فصول سال در این ارتفاعات مه و بارندگی می باشد که باعث رقم زدن اوقاتی خوش می شود. شهر رامسر هم دیگر شهر این استان است که دارای تله کابین می باشد.

 

بازار روز نوشهر

بازار روز نوشهر
بازار روز نوشهر

از زیبایی های استان مازندران می توان به بازارهای روز این استان اشاره کرد که سرآمد آن ها بازار روز نوشهر است. بازار روز نوشهر با داشتن سبکی کاملا محلی و فروش خوراکی های خوشمزه استان رنگ و بویی زیبا و دوست داشتنی در میدان اصلی شهر به ارمغان آورده است. این بازار از قسمت بازار ماهی فروشان و خوراکی های محلی تشکیل شده است که در این قسمت با بازاری سر زنده و پر از رنگ های دلنشین که جذابیت بصری دارند، مواجه هستیم.

 

 

روستای فیلبند
روستای فیلبند

با گذراندن مدتی از سفر خود در این روستای شهر بابل می توانید بودن در بهشت را تجربه کنید. این روستا با داشتن طبیعتی بکر و آب و هوایی مطبوع مکانی بسیار مناسب برای تفریح و تجربه اوقاتی خوش و متفاوت برای گردشگران گرامی می باشد. در این مکان امکان این را دارید که در میان ابرها قدم بردارید و لذت لمس ابر را تجربه کنید، در این منطقه به خاطر شرایط خاص آب و هوایی در بیشتر سال شاهد تشکیل دریایی از ابر خواهیم بود. آسان ترین راه دسترسی به فیلبند از طریق جاده هراز و سنگچال آمل می باشد چون مسیر بابل آسفالت نمی باشد و دارای پیچ و خم های زیادی است.

 

اگر قصد سفر به استان مازندران و اقامت در یکی از شهرهای آن را دارید پیشنهاد ما به شما اجاره ویلا می باشد. با اجاره روزانه ویلا می توانید چند روزی از هیاهو و استرس زندگی شهری و آپارتمانی به دور باشید، همچنین اجاره ویلا شمال به شما این امکان را می دهد که با آرامش و راحتی کامل اوقات خوشی را در واحد اقامتی خود که به صورت دربست در اختیار شما می باشد، داشته باشید

 

 

 

 

 

 

درباره‌ی alipour

همچنین ببینید

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر شوشتر به عنوان پایتخت سازه های آبی جهان شناخته می‌شود. جاذبه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *