جمعه , اکتبر 18 2024
آخرین خبرها

جاهای دیدنی فسا

جاهای دیدنی فسا

فسا مرکز شهرستان فسا و یکی از شهرهای استان فارس می باشد. قدمت شهر فسا دست کم به زمان هخامنشیان برمی‌گردد که در آن زمان نام این شهر پسه یا پسا بوده که به فسا تبدیل شده است. فسا از نظر آب و هوایی در منطقه نیمه خشک معتدل قرار گرفته است و به شهر گندم معروف است. شهر فسا در مسیر شیراز به بندرعباس قرار گرفته است که باعث شده این شهر از یک موقعیت راهبردی برخوردار شود. در این مقاله با جاهای دیدنی فسا آشنا می شوید.

برای اجاره بهترین اقامتگاهها اینجا کلیک کنید

از جاهای دیدنی فسا می توان تل ضحاک، کوه گچ، رصدخانه شهرداری فسا، آستان شاهزاده قاسم، بقعه سید شمس الدین فسا، بقعه زاهد کبیر، امامزاده حسن فسا، خرمن کوه و منطقه حفاظت شده میان جنگل را نام برد.

رستوران های فسا

از رستوران های فسا می توان رستوران تمشک فسا، رستوران کامیار، رستوران سنتی رایان، رستوران و بیرون بر برکه و غیره را نام برد. در سفر به این شهر حتما به رستوران های فسا سری بزنید.

هتل های فسا

اجاره سوئیت در فسا

برای اقامت در فسا می توانید با اجاره سوئیت در فسا چند روزی را به گردش و تفریح در این شهر بگذرانید. اگر قصد سفر به فسا را دارید بهتر است از قبل برای اقامتتان برنامه ریزی کنید زیرا ممکن است در زمان ورود نتوانید اقامتگاه مناسب خود را پیدا کنید.

هتل های فسا

در فسا هتل های زیادی برای اقامت وجود ندارد. از جمله هتل های فسا می توان هتل جهانگردی فسا (هتل دو ستاره) را نام برد. اقامتگاه بوم گردی آسمان آبی فسا از دیگر مراکزی  است که می توانید برای اقامت خود در فسا در نظر بگیرید.

هتل های فسا

تل ضحاک

قدمت تل ضحاک به دوره پس از اسلام برمی گردد و از جاهای دیدنی فسا می باشد. این تپه حدود بیست و پنج متر ارتفاع دارد که دور تا دور آن خندقی بزرگ و پر از آب وجود داشته است که آثاری از آن بر جای مانده است. این اثر تاریخی در سال 1310 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و در سه کیلومتری جنوب شرقی فسا در روستای خیرآباد واقع شده است.

تل ضحاک

آدرس: ایران ، استان فارس ، 3 کیلومتری جنوب شرقی فسا ، روستای خیرآباد

کوه گچ

کوه گچ از دامنه کوه تا قله کوه دارای معدن گچ است و از جاهای دیدنی فسا به شمار می رود. این کوه از برکه حاجی غنی در امتداد راه شهر بستک در بخش کوخرد شروع می شود و به گردنه دهستان هرنگ منتهی می‌شود. از گونه های جانوری که در اطراف این کوه زندگی می کرده اند می توان روباه، خوک، کفتار، شغال، جوجه‌تیغی و خرگوش را نام برد. همچنین پرندگانی مانند کبک، باد خور، قمری، تیهو، فاخته و بلبل و غیره نیز در این منطقه زندگی می کرده اند که متاسفانه نسل اکثر این حیوانات در حال انقراض می باشد.

کوه گچ

آدرس: ایران ، استان فارس ، فسا

رصدخانه شهرداری فسا

رصدخانه شهرداری فسا روی تپه‌ی کدیوری قرار دارد و در سال 1378 تاسیس شد.  این رصد خانه از جاهای دیدنی فسا می باشد و از امکانات آن می توان اتاق تلسکوپ و اتاق افلاک نما را نام برد و دارای تجهیزاتی مانند تلسکوپ شش اینچ، تلسکوپ ده اینچ، تلسکوپ چهارده اینچ، دستگاه افلاک نما و دستگاه عکس‌برداری سی سی دی است.

رصدخانه شهرداری فسا

آدرس: ایران ، استان فارس ، فسا ، تپه کدیوری

آستان شاهزاده قاسم

آستان شاهزاده قاسم دارای بخش هایی مانند کتابخانه بزرگ حرم مطهر، دارالقرآن و دفتر فرهنگی می باشد. این آستان یکی از جاهای دیدنی فسا می باشد و آرامگاه شاهزاده قاسم از نوادگان حضرت عقیل برادر حضرت علی (ع) امام اول شیعیان بوده است.

آستان شاهزاده قاسم

آدرس: ایران ، فارس ، فسا ، خیابان شاهزاده قاسم

بقعه سید شمس الدین فسا

بقعه سید شمس الدین یکی از امامزاده‌های شهر فسا می باشد. قدمت این بنا که از جاهای دیدنی فسا می باشد به دوره صفوی برمی گردد و در طی سالیان چند بار مرمت و بازسازی شده است.

بقعه سید شمس الدین فسا

آدرس: ایران ، استان فارس ، فسا ، امامزاده سید شمس الدین

بقعه زاهد کبیر

قدمت بقعه زاهد کبیر به قرن هشتم هجری و دوران سلطنت مغولان برمی گردد. این بنای تاریخی در سال 1379 با شماره ثبت 3666 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و در ورودی شمالی زاهد شهر واقع شده است.

بقعه زاهد کبیر

آدرس: ایران ، استان فارس ، فسا ، امامزاده زاهد کبیر

امامزاده حسن فسا

امامزاده حسن (ع) از نوادگان امام موسی بن جعفر (ع) بوده است و در جنوب شهر فسا قرار دارد. این امام زاده از جاهای دیدنی فسا می باشد و در کنار گلزار شهدای فسا واقع شده است.

امامزاده حسن فسا

آدرس: ایران ، استان فارس ، شهرستان فسا ، بخش مرکزی ، شهر فسا ، فلکه امامزاده حسن یا فلکه فیروزامرد

خرمن کوه

خرمن کوه  مرتفع‌ترین نقطه در شهرستان فسا و از جاهای دیدنی فسا می باشد. وجود چشمه سارهای فراوان و چشم‌اندازهای بی‌نظیر طبیعی این منطقه را به یکی از جاذبه های گردشگری تبدیل کرده است.

خرمن کوه

آدرس: ایران ، فارس ، 22 کیلومتری شمال غربی شهرستان فسا

منطقه حفاظت شده میان جنگل

منطقه حفاظت شده میان جنگل مساحتی حدود پنجاه و شش هکتار دارد. این منطقه حفاظت شده به دو قسمت غربی و شرقی تقسیم می‌شود. در قسمت شرقی تپه ها، تپه ماهورها و دشت های نسبتا کوچک قرار دارند و در قسمت غربی کوه‌ها و کوهپایه ها قرار دارند. گونه های گیاهی و جانوری متنوعی در این منطقه وجود دارند. کل و بز، قوچ و میش، گرگ، روباه، گراز و پرندگانی مانند انواع بازهای شکاری، کلاغ نوک سرخ، باقرقره شکم سیاه و هوبره در این منطقه زندگی می کنند.

منطقه حفاظت شده میان جنگل

آدرس: ایران ، استان فارس ، 50 کیلومتری شمال غربی فسا ، کنار جاده اصلی شیراز – کرمان

سوغات فسا

از سوغات فسا می توان نان کنجدی ، نان فسایی (کـماچ) ، کلوچه و مسقطی فسایی اشاره کرد.

سوغات فسا

صنایع دستی فسا

از صنایع دستی فسا می توان قالی بافی ، قالیچه ، گلیم ، گبـه ، حصیر ، رویه گیوه ، گیره و کوزه گری را نام برد.

درباره‌ی هستی پورعلی

همچنین ببینید

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر شوشتر به عنوان پایتخت سازه های آبی جهان شناخته می‌شود. جاذبه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *