جمعه , اکتبر 18 2024
آخرین خبرها

جاهای دیدنی فلاورجان

جاهای دیدنی فلاورجان

شهرستان فلاورجان یکی از شهرستان های استان اصفهان است که مرکز آن، شهر فلاورجان است. فلاورجان با شهر اصفهان پنج کیلومتر فاصله دارد و نزدیکترین شهرستان به مرکز استان اصفهان می باشد. شهرستان فلاورجان یکی از شهرستان‌های تاریخی استان اصفهان است. این شهرستان از شرق به شهرستان اصفهان، از شمال به شهرستان خمینی شهر، از جنوب به شهرستان مبارکه، از شمال غرب به شهرستان نجف‌آباد و از غرب به شهرستان لنجان محدود می‌گردد. تاریخ سکونت در فلاورجان به شش هزار سال پیش برمی گردد و جاذبه های تاریخی و طبیعی زیادی در این شهرستان وجود دارد. هر ساله گردشگران زیادی برای بازدید از جاهای دیدنی فلاورجان راهی این شهرستان می شوند.

برای اجاره بهترین اقامتگاهها اینجا کلیک کنید

از جاهای دیدنی فلاورجان می توان به مسجد جامع اشترجان، پارک ساحلی کلیشاد، مجموعه استراخاتون، پل فلاورجان، پل بابا محمود، بقعه پیربکران، خانه مؤیدی زفره، کبوترخانه‌های شهر، کبوتر خانه چهار برج، برج کبوتر خانه نرگان و چهل برج کلیسان اشاره کرد.

رستوران های فلاورجان

در سفر به این شهر تاریخی می توانید به رستوران های این شهر بروید. از رستوران های فلاورجان می توان رستوران مهران، رستوران برکت، رستوران نارنج، باغ رستوران سنتی دور همی و … را نام برد.

رستوران های فلاورجان

اجاره سوئیت در فلاورجان

اگر قصد سفر به فلاورجان، شهر تاریخ و طبیعت را دارید حتما زمان زیادی را برای بازدید از جاهای دیدنی فلاورجان صرف خواهید کرد که این نیازمند مکان اقامتی مناسب و راحت در فلاورجان است. مجموعه میزبان یاب برای اجاره سوئیت و آپارتمان در فلاورجان همراه مسافرین عزیز است تا اقامتگاه مورد نظر خود را به صورت آنلاین انتخاب و به آسانی رزرو کنند و از سفر خود لذت ببرند.

هتل های فلاورجان

در این شهرستان هتلی وجود ندارد و به دلیل فاصله کم با شهر اصفهان، گردشگران در هتل های اصفهان اقامت می کنند. از مراکز اقامتی در فلاورجان می توان به اقامتگاه بوم گردی برج کبوتر اشاره کرد. از نزدیکترین هتل ها به فلاورجان می توان به هتل پل و پارک، هتل اصفهان و هتل ملل اشاره کرد.

هتل های فلاورجان

مسجد جامع اشترجان

قدمت مسجد اشترجان به هفتصد سال پیش برمی گردد. معماری مسجد جامع اشترجان مربوط به دوره ایلخانی می باشد و از جاهای دیدنی فلاورجان است. مصالح به کار رفته در ساخت این بنا خشت و آجر می باشد. مسجد دارای دو ورودی می باشد. ورودی اصلی در شمال بنا و ورودی دیگر در شرق آن قرار گرفته است. در حال حاضر این مسجد، مصلی نماز جمعه شهر ایمان شهر می باشد. این بنای تاریخی در سال 1315 با شماره ثبت 263 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مسجد جامع اشترجان

پارک ساحلی کلیشاد

کلیشاد از شهرهای باستانی فلاورجان است. عبور زاینده رود از کلیشاد باعث ایجاد طبیعتی چشم‌نواز شده است. طبیعت زیبا، آب و هوای معتدل و ساحل زاینده‌رود از جاذبه‌های پارک ساحلی کلیشاد هستند.

پارک ساحلی کلیشاد

مجموعه استراخاتون

مجموعه استراخاتون در شهرستان فلاورجان اصفهان قرار دارد و از جاهای دیدنی فلاورجان می باشد. این مجموعه که شامل بقعه و گورستان کلیمیان است دارای قدمتی دو هزار ساله می باشد که به مقبره دخت یزدگرد نیز معروف است. دو سنگ ‌قبر یافته شده از این مجموعه که به زبان عبری نوشته شده است 1200 سال قبل را نشان می ‌دهد و سنگ دیگری که امروزه بر دیوار اتاق محراب نصب ‌شده و توسط باستان شناسان کشف ‌شده، 1829 سال قبل را نمایش می دهد.

مجموعه استراخاتون

پل فلاورجان

قدمت پل فلاورجان به دوران صفویه برمی گردد و از جاهای دیدنی فلاورجان می باشد. این پل تنها پل دو قوسی ساخته شده بر روی رودخانه زاینده‌رود است که در شهر فلاورجان با نام قدیمی ورگان احداث شده است. طول این پل نزدیک به صد و پنجاه متر می باشد و هجده دهانه کوچک و بزرگ دارد. از جمله مصالح به کار رفته در ساخت این پل، سنگ و آجر و گچ و ساروج می باشد و قدمت آن بیش از چهارصد سال می باشد.

پل فلاورجان

پل بابا محمود

پل بابا محمود از جاهای دیدنی فلاورجان می باشد و دارای شانزده دهانه منحنی، صد و پنجاه متر طول و چهار متر عرض است. محققان قدمت این پل را تا 800 سال پیش از این و و دوره مغول گفته‌اند. مصالح به کار رفته در ساخت پل بابا محمود، سنگ و ملات ساروج می باشد و ساختار آجری دارد. گفته شده این پل توسط حاکم محلی به نام بابا محمود که دست نشانده ایلخان مغول بود ساخته شده است.

پل بابا محمود

بقعه پیربکران

مقبره پیر بکران مربوط به ایلخانان است و محل دفن محمد بن بکران است. وی در قرن هفتم هجری زندگی می‌کرد و یکی از رجال مشهور و از مدرسین، زهاد و عرفای شیعه بود. پس از فوت محمد بن بیکران، وی در ایوان محل تدریس خود به خاک سپرده شد. بقعه پیربکران شامل چهار قسمت رواق، ایوان، آرامگاه و اتاق چله‌خانه است. خشت، آجر و سنگ از مصالح به کار رفته در ساخت این بنای تاریخی می باشد. این اثر تاریخی در سال 1310 با شماره ثبت 101 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

بقعه پیربکران

خانه مویدی زفره

قدمت این خانه به دوران صفویه برمی گردد و از جاهای دیدنی فلاورجان می باشد. در دوران قاجار، بخش‌های دیگری را به این خانه اضافه شده است. این خانه بیشتر به خانه‌های قدیمی اروپای شرقی شبیه می باشد و به سبک گوتیک ساخته شده است. خانه تاریخی مویدی زفره در سال 1385 با شماره ثبت 18765 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

خانه مویدی زفره

کبوترخانه‌های فلاورجان

شهرستان فلاورجان بیش از ۱۰۰ برج کبوتر خانه دارد که از جاهای دیدنی فلاورجان به شمار می روند. کبوتر خانه حاج رضا قلی، کبوتر خانه حکیمی، کبوتر خانه چهل برج کلیسان، کبوتر خانه حاج محمد رضا فروتن، کبوتر خانه نرگان و کبوتر خانه چهار برج مربوط به دوران قاجار و از کبوترخانه های فلاورجان می باشند. قدمت اکثر کبوتر خانه های معروف فلاورجان، حدود چهارصد سال و یا بیشتر می باشد.

کبوتر خانه چهار برج

کبوتر خانه چهار برج هجده متر ارتفاع دارد و مساحت آن بیش از هزار متر مربع می باشد. این کبوتر خانه دارای دو طبقه تو در تو و سی و چهار حجره است و از جاهای دیدنی فلاورجان می باشد. کبوتر خانه چهار برج یکی از بزرگترین برج های کبوتر خانه اصفهان به شمار می رود که گنجایش ده هزار لانه کبوتر را داشت. این کبوتر خانه در روستای چهار برج از توابع بخش پیر بکران قرار دارد. این کبوتر خانه در حال حاضر در حال تبدیل شدن به یک سفره خانه می باشد.

کبوتر خانه چهار برج

برج کبوتر خانه نرگان

برج کبوتر خانه نرگان دارای سه طبقه و ارتفاع متر هجده می باشد. قدمت این برج بیش از چهارصد سال می باشد و در روستای نرگان قرار دارد. این برج کبوتر خانه به طور کامل مرمت شده و آماده پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی می باشد.

برج کبوتر خانه نرگان

چهل برج کلیسان

چهل برج کلیسان از سی و دو  برج استوانه ای شکل تو در تو ساخته شده است که در اصطلاح مردم محلی، به چهل برج معروف شده است. این برج در روستای کلیسان و در نزدیکی فلاورجان قرار دارد و از جاهای دیدنی فلاورجان می باشد. چهل برج کلیسان از بزرگ ترین و کمیاب ترین نمونه های برج های کبوتر خانه به شمار می رود و هر ساله گردشگران زیادی برای بازدید از آن راهی شهر فلاورجان می شوند.

چهل برج کلیسان

سوغات فلاورجان

از سوغات فلاورجان می توان به برنج، قالی، گیوه و صنایع‌دستی اشاره کرد.

سوغات فلاورجان

صنایع دستی فلاورجان

از صنایع دستی شهرستان فلاورجان به منبت کاری، خاتم کاری، قالی دستباف و سرمه دوزی اشاره کرد.

درباره‌ی هستی پورعلی

همچنین ببینید

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر شوشتر به عنوان پایتخت سازه های آبی جهان شناخته می‌شود. جاذبه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *