جمعه , اکتبر 18 2024
آخرین خبرها

جاهای دیدنی میناب

جاهای دیدنی میناب

میناب یکی از شهرهای استان هرمزگان در جنوب ایران و مرکز شهرستان میناب است. شهر میناب به عنوان دومین شهر بزرگ استان هرمزگان می باشد و از شمال به رودان، از غرب به بندرعباس و خلیج‌فارس، از شرق به استان کرمان و از جنوب به جاسک و تنگه هرمز متصل است. از نام های قدیمی شهر میناب می توان به مینو، هرمز و هارموز اشاره کرد. با ما همراه باشید تا با جاهای دیدنی میناب آشنا شوید.

برای اجاره بهترین اقامتگاهها اینجا کلیک کنید

از جاهای دیدنی میناب می توان به قلعه هزاره، قلعه کردر یا کلات نادرشاهی، قلعه سیریک یا کلات میرحاجی، قلعه گرازو، قلعه شاداب، قلعه گوربند، معبد عشاق (حریره) ، امامزاده حسن مجتبی (علیه اسلام)، امامزاده شاه مرعش، حضرت شاه ابوالفضل مرادی، رودخانه میناب، سد میناب، سواحل میناب، تالاب تیاب و پنج شنبه بازار میناب اشاره کرد.

رستوران های میناب

صرف یک غذای خوب از بخش های مهم سفر می باشد که حتما باید به آن اهمیت داد. در سفر به میناب می توانید به رستوران های این شهر بروید از از خوردن غذا لذت ببرید. رستوران پدیده میناب، رستوران استقلال، رستوران فرشاد، رستوران گلپایگانی، رستوران هفت خان و … از رستوران های خوب میناب می باشد که می توانید برای صرف غذا به این رستوران ها بروید.

رستوران های میناب

اجاره سوئیت در میناب

برای اقامت در شهر میناب می توانید سوئیت اجاره کنید و به بازدید از جاهایی دیدنی میناب بپردازید. مجموعه میزبان یاب برای اجاره سوئیت در میناب همراه مسافرین عزیز است تا اقامتگاه مورد نظر خود را به صورت آنلاین انتخاب و به آسانی رزرو کنند و از سفر خود لذت ببرند.

هتل های میناب

یکی از گزینه هایی که  در سفر به شهر میناب می توانید برای اقامت خود در نظر بگیرید هتل های این شهر می باشد. هتل جهانگردی میناب (هتل دو ستاره) و هتل صدف (هتل تک ستاره)، هتل های میناب می باشند که می توانید برای اقامت رزرو کنید و از جاهای دیدنی میناب لذت ببرید. اقامتگاه بوم گردی باغ مرادی میناب و اقامتگاه بوم گردی هرموزیا نیز مکان مناسبی برای اقامت در این شهر می باشند.

هتل های میناب

قلعه های میناب

قلعه هزاره از جاهای دیدنی میناب می باشد که از زمان هخامنشیان تا اواخر دوره قاجار، مرکز حکومت محلی بوده است. این قلعه در بخش مرکزی میناب قرار دارد. قلعه کردر یا کلات نادرشاهی دارای چندین برج می باشد که در میان نخلستان بزرگی در سیزده کیلومتری جنوب میناب قرار دارد. قلعه سیریک یا کلات میرحاجی در قرن هشتم تا دهم هجری مورد استفاده قرار می گرفته و در بخش سیریک واقع شده است.

قلعه های میناب

یکی دیگر از جاهای دیدنی میناب، قلعه شاداب می باشد که بر بلندی صخره‌هایی در روستای کنارجو قرار دارد. این قلعه در در شصت و هشت کیلومتری جنوب غربی میناب قرار دارد. قلعه گوربند در گذشته دارای چهار برج دیده بانی داشته که اکنون تخریب شده اند. این قلعه در روستای گوربند حدود سی کیلومتری میناب واقع شده است. قلعه گرازو که ‌اکنون تنها خرابه ای از آن به جا مانده در روستای گرازوئیه قرار داشته است.

معبد عشاق (حریره)

یکی از جاهای دیدنی میناب معبد عشاق (حریره) می باشد که در روستای کروک واقع در بخش بیابان میناب قرار دارد. در مورد این مکان افسانه ای وجود دارد. در این افسانه آمده است حدود چهارصد سال پیش، دو جوان از دو طایفه که دشمن هم بودند عاشق هم می شوند و برای ازدواج، با مخالفت شدید قبایل روبه‌رو می‌شوند. درگیری بین دو طایفه منجر به مرگ این دو جوان می شود. سپس جسد آن دو نفر را روی شتر قرار می‌دهند و به سمت مقصد نامعلومی روانه می‌کنند. همان زمان بنای یادبودی در محل زمین گذاشتن بدن‌های این دو جوان ساختند که به علت کمبود آب، در ساخت این بنا از شیر شتر استفاده شده است.

معبد عشاق (حریره)

امام زاده های میناب

امامزاده حسن مجتبی (علیه اسلام) در بخش بیابان میناب و در روستای بصره قرار دارد. امامزاده شاه مرعش در روستای جلو گاومیشی (بخش مرکزی) قرار دارد. حضرت شاه ابوالفضل مرادی که در روستای تیاب قرار دارد از جاهای دیدنی میناب به شمار می روند.

امام زاده ها

رودخانه میناب

رودخانه میناب از پیوستن دو رود رودان و جغین تشکیل شده است و از جاهای دیدنی میناب می باشد. این رود از رودهای پر آب جنوب ایران می باشد و نخلستان هایی که در اطراف این رودخانه قرار دارند زیبایی خاصی را به وجود آورده است.

رودخانه میناب

سد میناب

این سد در سال 1362 به بهره برداری رسید و از جاهای دیدنی میناب می باشد. سد میناب در فاصله دو کیلومتری شرق میناب قرار دارد. بخش زیادی از آب این سد برای آشامیدن و صنایع شهر بندر عباس به مصرف می رسد و بقیه آن به مصرف زمین‌های کشاورزی و باغات شهرستان میناب می‌رسد.

سد میناب

سواحل میناب

سواحل میناب در بیست کیلومتری مرکز شهر میناب قرار دارد. یکی از سواحل زیبای میناب، ساحل کوهستانک می باشد که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کندو دارای امکانات اقامتی و رفاهی می باشد.

سواحل میناب

تالاب تیاب

تالاب بین‌المللی تیاب یکی از جاهای دیدنی میناب می باشد که از دارای پوشش گیاهی نادری می باشد. درختان حرا و مانگرو  زیبایی خاصی به این منطقه داده است. تالاب تیاب زیستگاه  بسیاری از پرندگان مهاجر است.

تالاب تیاب

پنج شنبه بازار میناب

پنج شنبه بازار میناب یکی از جاهای دیدنی میناب می باشد که در مرکز شهر قرار گرفته است. در این بازار می توان صنایع دستی و تولیدات سنتی و خانگی نظیر سفال، حصیر، ماهی، غذای محلی و لباس دست‌دوز را پیدا کرد.

پنج شنبه بازار

غذاهای میناب

از غذاهای محلی می ناب می توان به قلیه ماهی، مهیاوه، کتلت ماهی، ماهی شوری، هواری ماهی (پلو ماهی)، خوراک کموک و سوراغ اشاره کرد.

غذاهای میناب

سوغات میناب

لیموترش، انبه، خرما، ماهی، میگو، عسل خرما، شیره خرما، چیپس خرما، نارنگی، پرتقال، گریپ‌فروت، لیمو لیسبون و لیمو شیرین از سوغات شهر میناب می باشند.

صنایع دستی میناب

سفال‌گری رقع، گلابتون، خوس دوزی، رودوزی، سوزن‌دوزی و حصیر بافی از صنایع دستی میناب به شمار می رود.

صنایع دستی میناب

درباره‌ی هستی پورعلی

همچنین ببینید

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر شوشتر به عنوان پایتخت سازه های آبی جهان شناخته می‌شود. جاذبه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *