جمعه , اکتبر 18 2024
آخرین خبرها

جاهای دیدنی فردیس

جاهای دیدنی فردیس

شهر فردیس مرکز شهرستان فردیس در استان البرز می‌باشد. فردیس از شمال با کرج، از جنوب با ملارد، از شرق با اندیشه و از غرب با مشکین دشت همجوار است. شهرستان فردیس پس از استقلال از کرج در سال 1392 تاسیس شد و شامل دو بخش مرکزی و مشکین دشت می شود. در این مقاله به جاهای دیدنی فردیس می پردازیم. فردیس از شهرک‌های بسیاری تشکیل شده که از جمله می‌توان به شهرک ناز، شهرک طالقانی در شمال و شهرک دهکده (خانه) در غرب آن اشاره کرد. مهمترین قسمت فردیس خیابان اصلی آن و بلوار قریشی شمالی است که مرکز تجاری بزرگی محسوب می‌شود. محله فردیس با مصوبه دولت موقعیت مناسبی از لحاظ شهر و شهرستان به دست آورده است.

برای اجاره بهترین اقامتگاهها اینجا کلیک کنید

از جاهای دیدنی فردیس می توان به روستای فرخ آباد فردیس، بوستان تندرستی فردیس و گورستان رزکان نو ، تپه فرخ آباد و تپه زال اشاره کرد.

رستوران های فردیس

اگر به شهر فردیس کرج سفر کردید می توانید به رستوران های این شهر بروید و از خوردن یک غدای خوب لذت ببرید. از جمله رستوران های فردیس می توان به رستوران مجلسی، کافه رستوران هرما، رستوران مهماندوست، کافه رستوران برکه، رستوران سنتی آلاچیق و رستوران و سفره خانه اعیانی اشاره کرد.

رستوران های فردیس

اجاره سوئیت در فردیس

اجاره سوئیت در فردیس یکی از گزینه هایی است که می توانید برای اقامت در این شهر انتخاب کنید. شما می توانید در سایت میزبان یاب به راحتی در هر نقطه ای از فردیس سوئیت مورد نظر خود را اجاره نمایید. سایت میزبان یاب این امکان را به شما می دهد که به صورت آنلاین و یا تماس مستقیم با میزبان رزرو خود را انجام دهید.

هتل های فردیس

یکی دیگر از گزینه هایی که برای اقامت در این شهر می توانید انتخاب کنید هتل های فردیس می باشد. از جمله هتل هایی که در اطراف شهر فردیس می باشد می توان به هتل سامان کرج (هتل دو ستاره)، هتل پردیس کرج (هتل سه ستاره) و هتل امیرکبیر کرج  (هتل دو ستاره) اشاره کرد.

روستای فرخ آباد فردیس

روستای فرخ آباد و زیبادشت در جنوبی ترین قسمت و از جاهای دیدنی فردیس ، در مسیر جاده شهر ماهدشت و مرز بین کرج و صفادشت از توابع استان تهران و در حوزه استحفاظی شهرستان فردیس قرار دارد. با توجه به زمین های زراعی و باغهای اطراف روستا شغل اصلی مردم روستا کشاورزی است و مهمترین محصولات باغات آن گیلاس، زردآلو، گوجه سبز، سیب، گلابی و محصولات صیفی نیز گوجه، خیار، انواع کلم می باشد.

روستای فرخ آباد فردیس

قدمت این روستا به دوران باستان و پیش از تاریخ باز می گردد. اين روستا با داشتن تپه هاي باستانی از جمله تپه هاي فرخ آباد و مرد آباد كه مربوط به هزاره پنجم تا سوم قبل از ميلاد هستند، از جاهای دیدنی فردیس کرج به شمار می رود. روستای فرخ آباد و زیبادشت از جنوب به روستای یوسف آباد قوام از توابع شهر صفادشت و از شمال به شهر مشکین دشت و محمد شهر از غرب به منطقه عباس آباد از توابع محمد شهر و از شرق به منطقه خوشنام و پایگاه هوایی فتح محدود می شود.

آدرس: این روستا در قسمت جنوبی استان البرز قرار دارد و فاصله آن از شهر فردیس حدود 10 کیلومتر است.

تپه فرخ آباد

تپه فرخ آباد که در بین باغ ها و مزرعه های کشاورزی قرار دارد، دارای مساحتی حدود دو هکتار می باشد. ارتفاع تپه در بلند ترین نقطه نسبت به سطح زمین های کشاورزی اطراف حدود یک و نیم متر الی دو متر است. تنها سازه معماری که بر روی این تپه وجود دارد دیواری است که در جهت شمال به جنوب کشیده شده است و دو متر طول دارد و آن را از خشت و گل ساخته اند. این دیواره سطح تپه را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم کرده است. با توجه به سفال هایی که بر روی این تپه یافته اند قدمت آن را به هزاره پنجم قبل از میلاد نسبت داده اند.

تپه فرخ آباد

تپه زال

تاریخ این تپه را، بر اساس شواهد یافت شده در آن، به دوران قبل از اسلام و زمان سلجوقیان نسبت می دهند. زال تپه با وسعت دو هكتار در جنوب روستاي فرخ آباد از توابع شهرستان فرديس در استان البرز قرار دارد.

بوستان تندرستی فردیس

پارک تندرستی فردیس کرج، یکی از بزرگترین بوستان‌های شهر و از جاهای دیدنی فردیس کرج می باشد. این پارک در فلکه پنجم به سمت شهرک ناز در بلوار چهل و پنج متری امام خمینی (ره) قرار دارد. بوستان تندرستی در مساحتی بالغ بر چهارده هزار هکتار یکی از بزرگترین پارک های شهرستان کرج می‌باشد. این بوستان، تنها بوستانی در شهرستان فردیس است که دریاچه‌ای بزرگ در وسط آن قرار دارد و این دریاچه یکی از جاذبه‌های بوستان تندرستی است. دورتادور دریاچه با حصار پوشیده شده است و با توجه به عمیق بودن آن، شنا در آن اکیدا ممنوع است. فاز اول پارک تندرستی که بزرگترین پارک تفریحی شهرستان کرج است به مساحت هفت هکتار در سال 1388 در محل این پارک افتتاح گردیده است. در فاز دوم این پاک، شهربازی پیشرفته و نیز دریاچه ای در وسط پارک می‌باشد.

بوستان تندرستی فردیس

گونه‌های مختلف گیاهی اعم از گل و درخت در پارک تندرستی کرج وجود دارد. از جمله زمین های ورزشی بوستان تندرستی می توان به پیست اسکیت به مساحت هزار و هفتصد متر مربع، زمین فوتبال به مساحت ششصد و پنجاه و شش متر مربع، زمین بسکتبال و والیبال به مساحت چهارصد و چهل و هشت متر مربع اشاره کرد. در این بوستان فضای بازی برای کودکان در نظر گرفته شده است. کف این محوطه با فوم پلاستیکی نرم پوشیده شده است تا کودکان با امنیت بیشتری به بازی بپردازند.

بوستان تندرستی فردیس

آدرس : شهرستان فردیس ، فلکه پنجم به سمت شهرک ناز ، بلوار ۴۵ متری امام خمینی(ره) ، ضلع چپ بلوار بوستان و مجموعه ورزشی تندرستی

گورستان رزکان نو

گورستان تاریخی رزکان نو از جاهای دیدنی فردیس کرج است که در آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده است. بر اساس تحقیقاتی که کارشناسان میان اشياء و گورهاي بدست آمده در گورستان تاريخی رزکان نو با محوطه‌ های تاریخی فلات مرکزی انجام داده اند، قدمت اين گورستان را به دوره هزاره اول پيش از ميلاد و به طور مشخص عصر آهن نسبت داده اند. اشياء تاريخی کشف شده در این منطقه از قبيل ظروف سفالی مانند کوزه ،پياله های آبخوری، ظرفهای خمره ای ، تزئينات فلزی از جنس مس و زيور آلات از جمله مهره ، دستبند و حلقه های النگو به رنگهای خاکستری ، نخودی و قرمز، مهره های تزیینی فلزی ، سنگی و استخوانی می باشد.

گورستان رزکان نو

آدرس: گورستان باستانی رزکان نو در شهرستان فردیس و شمال کارخانه لوکوموتیو سازی ایران قرار گرفته است.

مراکز خرید فردیس

از پاساژهای مهم فردیس می‌توان به پاساژ کویتی (فلکهٔ دوم) ، پاساژ طلای قائم (فلکهٔ دوم) ، پاساژ طلای پرنس (فلکهٔ دوم) ، پاساژ نظری (کانال) پاساژ و مرکز کامپیوتر بعثت (فلکهٔ سوم)  ، پاساژ آویژه (بین فلکهٔ اول و دوم) و پاساژ طلای البرز (فلکهٔ پنجم) اشاره کرد.

از جمله استخرهای شهر فردیس کرج می توان به استخر دلفین ، نشاط ، نمازی، شهدا و آریا موج اشاره کرد.

 

درباره‌ی هستی پورعلی

همچنین ببینید

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر شوشتر به عنوان پایتخت سازه های آبی جهان شناخته می‌شود. جاذبه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *