جمعه , اکتبر 18 2024
آخرین خبرها

جاهای دیدنی بندر ماهشهر

جاهای دیدنی بندر ماهشهر

بندر ماهشهر مرکز شهرستان بندر ماهشهر در استان خوزستان است که قدمت آن به دوران ساسانیان می‌رسد. این شهر از شمال به اهواز، از غرب به شهر آبادان و خرمشهر، از شرق به بهبهان و هندیجان و از جنوب به خلیج‌فارس منتهی می‌شود. بندر ماهشهر تنها شهر ایران است که دارای خور (شاخه‌ای از دریا در خشکی) می‌باشد که مهم‌ترین آن‌ها خور موسی نام دارد. این شهر دارای شرجی‌های شدید و آزار دهنده در نیمه دوم تابستان، یعنی نیمه دوم مرداد تا اواخر شهریور می‌باشد. در این مقاله با تعدادی از جاهای دیدنی بندر ماهشهر آشنا می شوید.

برای اجاره بهترین اقامتگاهها اینجا کلیک کنید

از جاهای دیدنی ماهشهر می توان به جزیره دارا، خور موسی، جزیره بونه، پارک ساحلی خور، شهر باستانی آسک، تل کافرون، آرامگاه سید صالح ماهشهر، پارک ارم ماهشهر، زیارتگاه شاهزاده حمزه و بندر امام خمینی اشاره کرد.

رستوران های بندر ماهشهر

در سفر به این شهر ساحلی و زیبا حتما به رستوران های این شهر بروید و از غذاهای خوشمزه ای که در این رستوران ها سرو می شود صرف کنید. در ماهشهر غذای دریایی را از دست ندهید. از جمله رستوران های خوب ماهشهر می توان به رستوران بیستون، رستوران نخل طلایی، رستوران هتل صدف. رستوران هتل آزادی، رستوران صوفی، رستوران باغ ایرونی و رستوران هتل ایرانیان اشاره کرد.

رستوران های بندر ماهشهر

اجاره سوئیت در بندر ماهشهر

بندر ماهشهر با داشتن ساحل و اسکله، به‌ ویژه در نوروز مقصد سفر عالی به شمار می‌رود. از این رو می توانید با اجاره سوئیت در بندر ماهشهر چند روزی را ذر این شهر زیبا اقامت کنید و به تفریح و گردش بپردازید. . مجموعه میزبان یاب برای اجاره سوئیت و آپارتمان همراه مسافرین عزیز است تا اقامتگاه مورد نظر خود را به صورت آنلاین انتخاب و به آسانی رزرو کنند و از سفر خود لذت ببرند.

هتل های بندر ماهشهر

اگر می خواهید به این شهر ساحلی و زیبا سفر کنید می توانید در یکی از هتل هایی که در بندر ماهشهر وجود دارد اقامت کنید.  چنانچه قصد سفر به بندر ماهشهر را دارید بهتر است از قبل برای اقامتتان برنامه ریزی کنید زیرا ممکن است در زمان ورود نتوانید اقامتگاه مناسب خود را پیدا کنید. هتل سورن ماهشهر (سه ستاره)، هتل آزادی ماهشهر (سه ستاره)، هتل صدف ماهشهر (سه ستاره) و هتل ایرانیان ماهشهر (سه ستاره) از جمله هتل های این شهر می باشند.

جزیره دارا

جزیره دارا  یک جزیره غیر مسکونی از جزایر خور موسی در خلیج فارس می باشد که در فاصله هفتاد و دو کیلومتری از بندر ماهشهر قرار دارد. این جزیره به عنوان بخشی از پارک ملی دریایی دارا می باشد و  مکانی برای پرندگان آبزی و کنار آبزی است. جزیره دارا محل تخم گذاری پرستوهای دریایی می باشد و از جاهای دیدنی ماهشهر به شمار می رود.

جزیره دارا

آدرس: استان خوزستان ، دهانه‌ی خور موسی ، جزیره دارا

خور موسی

خور موسی با داشتن گونه‌های جانوری متفاوت از جمله دلفین‌های گوژپشت ، فلامینگو ها، پرستوهای دریایی و کاکلی، خرچنگ‌های کوچک، و انواع ماهی‌ها از جاهای دیدنی بندر ماهشهر می باشد. در دهانهٔ این خور سه جزیره بونه، دارا و قبر ناخدا قرار دارد و در درون خور موسی جزیره های کوچک غیرمسکونی زیادی وجود دارد. بسیاری از مردم بومی خور موسی از ماهیگیری زندگی خود را می‌گذرانند.

خور موسی

آدرس: استان خوزستان ، بندر ماهشهر

جزیره بونه

بونه یکی از جزیره‌های غیر مسکونی و بسیار کوچک ایران در خلیج فارس است که از جاهای دیدنی ماهشهر به حساب می آید. از پرندگان این جزیره می‌توان سلیم خرچنگ خور را نام برد. جزیرهٔ بونه به همراه دو جزیرهٔ کوچک دیگر به نام‌های دارا و قبر ناخدا در منتهی‌الیه شمال باختری خلیج فارس در دهانهٔ خور موسی در استان خوزستان واقع شده است. جزیره بونه در باختر دماغه تنوب قرار گرفته است.

جزیره بونه

آدرس: استان خوزستان ، جزیره بونه

پارک ساحلی خور

یکی از جاهای دیدنی بندر ماهشهر پارک ساحلی خور می باشد. پارک ساحلی خور علاوه بر شهربازی دارای دو دریاچه، یکی دریاچه‌ی ماسه‌ای و دیگری دریاچه‌ی تفریحی است. آلاچیق‌ها، جایگاه قایق سواری، قایق پدالی، میزهای پینگ پنگ، میز بیلیارد، بازی‌های رایانه‌ای متناسب با انواع رده‌ی سنی، میزهای فوتبال دستی، زمین والیبال، جت اسکی، زمین بازی برای خردسالان، فضای سبز، منقل برای پخت و پز، سرویس‌های بهداشتی و کافه و رستوران‌های بومی از جمله امکانات این پارک ساحلی می باشد.

در منطقه‌ی پارک ساحلی خور اسکله‌هایی وجود دارد که علاقه‌مندان به رشته‌ی ماهی گیری می‌توانند با به همراه داشتن تجهیزات لازم در آن‌جا مشغول ماهیگیری شوند. در اطراف پارک ساحلی خور سفره خانه‌های سنتی زیبا و دلنشینی با انواع غذاهای متنوع خوزستانی قرار دارد.

پارک ساحلی خور

آدرس: استان خوزستان ، بندر ماهشهر ، ابتدای ورودی جاده به بندر ماهشهر از سمت سر بندر به بندر امام خمینی (ره)

شهر باستانی آسک

شهر باستانی آسک، شهری قدیمی و متروکه است که در جنوب شرقی هندیجان و کیان کوه قرار دارد و از جاهای دیدنی ماهشهر به شمار می رود. از زمان حکومت اشکانیان و ساسانیان آثار های مختلفی بر جای مانده است که یکی از آن ها شهر تاریخی آسک است. چشمه های مختلفی در آن منطقه وجود داشت که باعث شد مردمان آسک آن محل را برای زندگی انتخاب کنند. از دیگر دلایلی که آن جا به محل سکونت زرتشتیان تبدیل شد کوه های سوخته بود زیرا زرتشتیان برای عبادت به آنجا می رفتند.

شهر باستانی آسک

آدرس: استان خوزستان ، جنوب شرقی هندیجان

تل کافرون

تل کافرون از معدود مناطق باستانی ثبت شده در میراث ملی ایران می باشد که  از مهم ترین جاهای دیدنی بندر ماهشهر است. وجود رودخانه خروشان در کافرون، فضای سبز کهنسال، گونه های جانوری کمیاب و مسیرهای کوهنوردی بخشی از جاذبه های طبیعی و گردشگری این منطقه می باشد. به گفته مورخان، قدمت بخش مسکونی در این منطقه از زمان پارت ها شروع شده است. پس از آن در دوران هخامنشیان ، ساسانیان و اشکانیان از مناطق استراتژیک ایران در بابل قدیم بوده است.

تل کافرون

آدرس: استان خوزستان ، بندر ماهشهر

آرامگاه سید صالح ماهشهر

برخی بر این باورند که این سید نوجوان، همراه کاروان امام رضا از عربستان به ایران آمده و در این منطقه شهید شده است. متاسفانه پیشینه یا اطلاعات دقیقی از این بزرگوار موجود نیست. در داخل این مقبره، دو تکه سنگ مکعب مستطیل قرار داشت که روی آن‌ها با خط کوفی توضیحاتی حک شده بود. ولی متاسفانه پس از حضور انگلیسی‌ها در ماهشهر به تاراج برده شد. آرامگاه  سید صالح از جاهای دیدنی ماهشهر می باشد.

آرامگاه سید صالح ماهشهر

آدرس: استان خوزستان ، بندر ماهشهر ، خیابان مطهری ، نزدیک بیمارستان حاجیه

پارک ارم ماهشهر

یکی از جاهی دیدنی بندر ماهشهر، پارک ارم این شهر می باشد که دارای فضای سبز به وسعت بیست هکتار با برخورداری از گل‌ها و درختان متعدد می باشد. از امکانات این پارک می‌توان به دریاچه مصنوعی جهت قایق سواری، پارک پرندگان، باغ حیوانات و سینما روباز اشاره کرد.

پارک ارم ماهشهر

آدرس: استان خوزستان ، بندر ماهشهر ، خیابان امام خمینی ، پارک ارم

زیارتگاه شاهزاده حمزه

بر اساس داستان‌ها و روایات، این امامزاده فرزند امام موسی کاظم (ع) و برادر امام رضا (ع) بود که بعد از آمدن امام رضا (ع) به ایران، پس از ایشان روانه این کشور شد. زیارتگاه شاهزاده حمزه در بیست و پنج کیلومتری جاده ماهشهر به سمت هندیجان جای گرفته است و از جاهای دیدنی بندر ماهشهر به شمار می رود.

زیارتگاه شاهزاده حمزه

آدرس: ۲۵ کیلومتری جاده ماهشهر به سمت هندیجان

بندر امام خمینی

بندر امام خمینی یکی از بزرگ‌ترین بنادر ایران است که بیشتر فعالیت‌های صادرات و واردات کشور در آن صورت می‌پذیرد. این بندر در واقع یکی از قطب‌های گردشگری بندر ماهشهر است و هر ساله در ایام تعطیلات، بازدید از بندر امام خمینی برای عموم آزاد می شود.

بندر امام خمینی

آدرس:  استان خوزستان ، بندر ماهشهر ، خور موسی

صنایع دستی ماهشهر

از صنایع دستی ماهشهر می توان به حصیر بافی، گرگور بافی، سفال، گبه ، گلیم، عبا بافی، کپو بافی و قلم نی اشاره کرد.

سوغات ماهشهر

خرمای درجه یک، حلوا شکری و انواع ماهی و میگو بهترین سوغات های بندر ماهشهر می باشند.

سوغات ماهشهر

 

درباره‌ی هستی پورعلی

همچنین ببینید

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر شوشتر به عنوان پایتخت سازه های آبی جهان شناخته می‌شود. جاذبه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *