جمعه , اکتبر 18 2024
آخرین خبرها

جاهای دیدنی خمینی شهر

جاهای دیدنی خمینی شهر

خمینی شهر در دوازده کیلومتری شمال غربی اصفهان واقع شده است. قدمت تاریخی این منطقه به زمان ساسانیان می‌رسد. خمینی شهر در سال‌های نه چندان دور یکی از تولیدکنندگان اصلی گلابی در سطح استان و کشور بود. جنوب خمینی شهر به کوه آتشگاه و رودخانه زاینده رود محدود می شود و شمال و شمال غربی شهرستان به کوه محدود می شود. از صنایع این شهر می‌توان سنگ بری، موزائیک سازی، خاتم کاری، قلمزنی، مسگری، تولیدی ظروف ملامین، نساجی، دباغی، حوله بافی و قالی بافی را نام برد. از جاهای دیدنی خمینی شهر می توان به خانه سرتیپ سدهی، مسجد جامع خوزان، غار دستکند قهرمان، ایوان یزدگرد ، چشمه لادر ، موزه دانشگاه صنعتی اصفهان و آرامگاه ابن مردویه اشاره کرد.

برای اجاره بهترین اقامتگاهها اینجا کلیک کنید

رستوران های خمینی شهر

همواره یکی از دغدغه های سفر ، پیدا کردن مکان مناسبی برای صرف غذا  می باشد. اگر به شهر تاریخی نجف آباد سفر می کنید حتما سری به رستوران های این شهر بزنید. از جمله رستورانهای نجف آباد می توان به رستوران نارنج، رستوران چاشنی، رستوران آندلس، رستوران ته چین خمینی شهر و رستوران غذای غنچه اشاره کرد.

رستوران های خمینی شهر

اجاره سوئیت در خمینی شهر

یکی از گزینه هایی که در سفر به خمینی شهر می توانید برای محل اقامت خود در نظر بگیرید، اجاره سوئیت در خمینی شهر است. شما می توانید در سایت میزبان یاب در هر گوشه ای از این شهر، اقامتگاه مورد نظر خود را رزرو نمایید.

هتل های خمینی شهر

متاسفانه در محدوده خمینی شهر، هتل برای اقامت وجود ندارد. از نزدیکترین هتل هایی که در اطراف این شهر قرار دارند می توان به هتل باران، هتل ساسانیان کریمی و هتل هخامنشیان پارتاک اشاره کرد.

خانه سرتیپ سدهی خمینی شهر

سرتیپ محمدحسن فرمانده فوج جلالی ظل‌السلطان، حاکم وقت اصفهان بود. معماری خانه سرتیپ سدهی به صورت تلفیقی از معماری ایرانی و فرنگی است. خانه سرتیپ سدهی یکی از بناهای تاریخی دوره قاجار است که در زمان ناصرالدین شاه ساخته شد و از جاهای دیدنی خمینی شهر به شمار می رود. این خانه تاریخی، به موزه مردم‌شناسی خمینی شهر تبدیل شده است و در سال 1380 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

خانه سرتیپ سدهی خمینی شهر

آدرس: استان اصفهان ، خمینی شهر ، ابتدای خیابان توحید

مسجد جامع خوزان

مسجد جامع خوزان یکی از جاهای دیدنی خمینی شهر است که در سال 1375 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید. این مسجد در قرن هشتم هجری در زمان ایلخانان مغول ساخته شد. هرچند برخی ساخت اصل مسجد را به دوره سلجوقی نسبت می‌دهند. قبل از ساخت مسجد جامع خوزان، در این مکان آتشکده ساسانی وجود داشت که بعد از ورود اسلام به خوزان، به مسجد جامع تبدیل شد.

مسجد جامع خوزان

آدرس: استان اصفهان ، خمینی شهر ، محله فتح آباد ، خیابان شریعتی جنوبی ، انتهای پنجشنبه بازار ، ایوان یزدگرد ، چشمه لادر، موزه دانشگاه صنعتی اصفهان

غار دستکند قهرمان

غار دستکند دارای دهانه‌ای به قطر ۱۰ متر است. این غر در تمام بخش‌های مسیر خود حدود ۵ متر عرض دارد. قندیل‌هایی بسیار بزرگ بر روی سقف ایجاد شده‌اند. پس از ورود از دهانه، محوطه داخلی غار وجود دارد که بقایای دیوار سنگی در اطراف آن دیده می‌شود. در پشت دیواره‌های سنگی، آب انباری در کف غار ایجاد شده که با چند لایه ساروج، بسیار تمیز اندود کاری شده و امروزه نیز می‌توان از آن استفاده نمود. برای بازدید از این غار، حتماً باید تجهیزات کامل همراه داشته باشید.

غار دستکند قهرمان

آدرس: استان اصفهان ، 12 کیلومتری غرب شهرستان خمینی شهر

ایوان یزدگرد خمینی شهر

یزدگرد یکی از مهم‌ترین پادشاهان دوره ساسانی بود که در قرن ششم هجری بر ایران سلطنت می کرد. یکی از مهم‌ترین آثار دوران یزدگرد، ایوان یزدگرد است. این ایوان به محوطه‌ای بزرگ و باستانی تعلق دارد و از جاهای دیدنی خمینی شهر محسوب می شود.

ایوان یزدگرد خمینی شهر

آدرس: استان اصفهان ، خمینی شهر ، 3 کیلومتری شمال شهر

چشمه لادر خمینی شهر

چشمه لادر یکی از زیباترین جاهای دیدنی خمینی شهر به حساب می‌آید. این چشمه در بافت تاریخی خمینی شهر قرار دارد که قدمت آن به دوران ساسانیان برمی گردد. دسترسی به این چشمه بسیار ساده است. چشمه لادر هرساله گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند و گردشگاه آن آبشارها و چشمه‌های دیگری نیز دارد. در این منطقه کوهستانی، باغات میوه متعدد از جمله باغ انجیر و گردو به چشم می‌خورد. در اطراف چشمه لادر، سکوهایی مناسب برای نشستن و استراحت مسافران و گردشگران تعبیه شده است. از دیگر امکانات این گردشگاه می‌توان به سرویس بهداشتی، پارکینگ و جاده آسفالته اشاره کرد.

چشمه لادر خمینی شهر

آدرس: استان اصفهان ، 5 کیلومتری شهرستان خمینی شهر

موزه دانشگاه صنعتی اصفهان

موزه دانشگاه صنعتی اصفهان به داستان شکل‌گیری این موسسه آموزشی و علمی معتبر می‌پردازد. در این موزه می‌توانید عکس‌های تاریخی، اسناد قدیمی مربوط به سال‌های اولیه احداث دانشگاه، تکنولوژی‌های آموزشی گذشته، وسایل اداری قدیم، وسایل کارگاهی و آزمایشگاهی، کامپیوترهای قدیمی و سایر تجهیزات گذشته را مشاهده کنید. این دانشگاه یک سال پیش از انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۶ افتتاح شد و از جاهای دیدنی خمینی شهر به شمار می زود.

موزه دانشگاه صنعتی اصفهان

آدرس: استان اصفهان ، خمینی شهر ، دانشگاه صنعتی اصفهان ، پژوهشکده‌ی فولاد، پشت اداره کل آموزش و مرکز معارف اسلامی

آرامگاه ابن مردویه

ابن مردویه از محدثین بزرگ قرن چهارم و پنجم هجری قمری در اصفهان بوده است. وی در طول عمر خود کتابی در ذکر مناقب حضرت علی به رشته تحریر در آورد. ابن مردویه فردی بسیار بزرگ، خوش‌نام و متدین بود. این آرامگاه حدود هزار سال قدمت دارد و از جاهای دیدنی خمینی شهر است.  متأسفانه بخش‌های بسیاری از این آرامگاه آسیب دیده و به یک خرابه تبدیل شده است.

mizbanyab.com

آدرس: استان اصفهان ، خمینی شهر ، بلوار امیرکبیر ، خیابان صفا

درباره‌ی هستی پورعلی

همچنین ببینید

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر شوشتر به عنوان پایتخت سازه های آبی جهان شناخته می‌شود. جاذبه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *