جمعه , اکتبر 18 2024
آخرین خبرها

جاهای دیدنی شهر قدس

جاهای دیدنی شهر قدس

شهر قدس یکی از شهرستان های غربی استان تهران است که در بیست کیلومتری بزرگراه فتح قرار دارد. این شهر در سال شصت و هشت تاسیس شد و قبل از آن روستایی کوچک بود و به نام قلعه حسن خان شناخته می شد. شهر قدس از جنوب با شهرستان شهریار و باغستانف از شرق با منطقه چیتگر، از غرب با شهرک اندیشه و از شمال با ورد آورد همسایه است. این شهر به دلیل داشتن آب و هوای مناسب، باغات و مزارع زیادی دارد. همچنین در شهر قدس معادن زیادی هم وجود دارد. در ادامه با جاهای دیدنی شهر قدس آشنا خواهیم شد.

برای اجاره بهترین اقامتگاهها اینجا کلیک کنید

رستوران های شهر قدس

در صورت سفر به شهر قدس می توانید جهت صرف غذا به یکی از رستوران های : رستوران خاتون ، رستوران رضا ، رستوران شاندیز ، رستوران فاخته ، رستوران ستاره شهر ، رستوران سپیده ، سفره خانه سنتی و کافه رستوران ماندگار ، رستوران حاج بهرام ، رستوران سنتی باغ پدر ، سفره خانه سنتی ورنا ، رستوران گل یاس ، رستوران آس ، رستوران پارسیان و … سر بزنید.

هتل های شهر قدس

اجاره سوئیت در شهر قدس

همواره یکی از دغدغه های اصلی سفر برای گردشگران، انتخاب بهترین مکان از لحاظ مختلف امنیت، پاکیزگی، فضای مناسب، خدمات دهی مناسب و … است که هر شخص برای انتخاب یک مکان برای اقامت معیار های مختلفی در ذهن خود دارد و همواره در بدو سفر با آن روبرو هستیم.

از همین رو در سایت میزبان یاب به شما کمک کنیم که بهترین سوئیت ها را در شهر قدس جهت اقامت خود انتخاب و از سفر خود بیشترین لذت ممکن را ببرید.

هتل های شهر قدس

متاسفانه در شهر قدس، هتلی برای اقامت وجود ندارد. نزدیک ترین هتل ها به شهر قدس هتل دانش و هتل پژوهش تهران می باشد. چنانچه قصد سفر به شهر قدس را داشته باشید، می توانید در مجتمع نگین قدس و مجتمع شهدای فرهنگیان شهر قدس نیز اقامت کنید.

حمام قدیمی شهر قدس

اولین حمام شهر قدس در خیابان امام خمینی رو به روی کوچه میثم قرار داشته است. این حمام در آنزمان از شرایط مناسبی برخوردار نبوده و بعد ها با ورود جهانشاه خان یکی از سران خمسه و از مخالفین سر سخت رضا خان به دلیل شکست از ایشان به قلعه حسن خان و مساعدت مالی وی و همراهی مالکین، حمام جدیدی به نام خزینه ساخته شد. این حمام هم اکنون روبه روی مسجد جامع و در داخل کوچه قرار دارد. قرمت این حمام به سال های 1240 تا 1250 هجری شمسی باز می گردد و معمار ان شخصی به نام استاد کریم بوده است.

حمام قدیمی شهر قدس

آدرس: استان تهران ، شهر قدس ، خیابان امام ، روبروی مسجد جامع شهر قدس

تپه کاووسیه شهرستان قدس

تپه کاووسیه در شهرستان قدس مربوط به دوران پیش از تاریخ ایران باستان  – هزاره سوم و چهارم قبل از میلاد است.  این منطقه تاریخی به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. در حفاری های غیر مجازی که در این تپه صورت گرفته است و آثارش بعد ها هنگام خروج از کشور توقیف شده است، تابوت مردی مومیایی به دست آمده. هم اکنون مسئولین در حال بررسی تپه کاووسیه برای تبدیل به باغ موزه هستند.

تپه کاووسیه شهرستان قدس

آدرس: استان تهران ، شهر قدس ، انتهای بلوار کاووسیه ، داخل باغ ماهان

امامزاده حضرتین

امامزاده حضرتین مربوط به دوره قاجار است و در شهر قدس انتهای خیابان امامزاده و در جوار روستای زرنان واقع شده است. طبق روایاتی این امامزاده از فرزندان امام موسی کاظم هستند و بر دو تکه سنگ در کنار مرقد امامزادگان نوشته شده است مرقد مطهر سلاله عصمت و طهارت امامزاده ابوعبدالله الحسین فرزند موسی مرقد مطهر سلاله عصمت و طهارت امامزاده ابوالحسن علی فرزند محمد. بنای این امامزاده مکانی زیبا دارد با محوطه ای پر از درختان قدیمی و پارکینگ جهت حضور زائرین و مسافران. این امام زاده در سال 1382 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

امامزاده حضرتین

آدرس: استان تهران ، قدس ، شهر قدس ، انتهای خیابان امامزاده ، روستای زرنان

درباره‌ی هستی پورعلی

همچنین ببینید

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر شوشتر به عنوان پایتخت سازه های آبی جهان شناخته می‌شود. جاذبه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *