جمعه , اکتبر 18 2024
آخرین خبرها

جاهای دیدنی شهرکرد

جاهای دیدنی شهرکرد

شهر کرد ( سوییس ایران ) مرکز استان چهارمحال بختیاری و از مرتفع ترین شهر های ایران است. ارتفاع این این شهر نسبت به دریا به 2060 متر می رسد. شهر کرد در دشتی وسیع واقع شده است و به مرور زمان گسترش پیدا کرده است. تپه های متعدد اطراف شهر و پیدا شدن سکه های مربوط به دوران ساسانی و اشکانی نشان از مسکونی بودن این دشت وسیع در ادوار گذشته و سابقه تاریخی طولانی شهر کرد دارد. شهر کرد همواره یکی از مراکز عمده خرید و فروش فرآورده های دامی، کشاورزی و صنایع دستی بوده است.  محصولات مهم کشاورزی این شهر، گندم، جو، چغندر قند و حبوبات مختلف می باشد. در ادامه با نام بردن از جاهای دیدنی شهرکرد، به اختصار شما را با گوشه ای از زیبایی های این شهر آشنا می کنیم.

ارتفاع زیاد شهر کرد نسبت به سطح دریا این شهر را بدل به یکی از سرد ترین شهر های کشور حتی در فصل تابستان نموده است. طبیعت زیبا، سرسبزی، وجود چشمه ها و آبشار های گوناگون، صنایع دستی مختلف و سوغات خوشمزه، شهرکرد را مقصدی ایده آل برای مسافرت گردشگران کرده است.

برای اجاره بهترین اقامتگاهها اینجا کلیک کنید

البته شایان ذکر است، شهرکرد جاذبه های گردشگری سرد سیری را نیز در دل خود جای داده است. گردشگران در فصل زمستان در سفر به شهر کرد می توانند از پیست اسکی چلگرد که در هشتاد کیلومتری شهر است دیدن کنند. پیست اسکی چلگرد یکی از زیباترین پیست های اسکی کشور محسوب می شود.

شهر زیبای شهر کرد همچنین با توجه به سابقه تاریخی خود، جاذبه ها و اماکن گردشگری تاریخی زیادی را با قدمتی کهن در دل خود جای داده است. که مورد توجه گردشگران بسیاری در ایران و خارج از کشور بوده است.

رستوران های شهر کرد

جاذبه های گردشگری و دیدنی منحصر به فرد شهر کرد هرساله مسافران زیادی را به سمت خود جذب می کند. چنانچه شهرکرد را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده اید پیشنهاد می کنیم جهت صرف غذا به یکی از رستوران های این شهر دیدن فرمایید. رستوران هایی مثل رستوران سنتی فردوسی، رستوران شمال شهر، رستوران قاشق نقره، رستوران تخت جمشید. رستوران قصر، سفره خانه سنتی چلچراغ، سفره خانه چوبین، رستوران خوزستان و …

رستوران های شهر کرد

اجاره سوئیت شهر کرد

همانطور که به تفصیل گفته شد جاهای دیدنی شهرکرد بسیار است، که اگر دیدن هر کدام از آنها را از دست بدهید سفر شما به گونه ای ناقص خواهد بود. بنابر این بهتر است چند روزی را در این منطقه سپری کنید و با رزرو یک اقامتگاه مناسب برای بهره بردن هر چه بیشتر از این منطقه زیبا کمی درنگ کنید. برای انجام این کار می توانید به سایت میزبان یاب سر بزنید و از میان سوئیت هایی که در این سایت جهت رزرو و اجاره قرار داده شده اند مورد مناسب را انتخاب نمایید.

هتل های شهر کرد

یکی دیگر از راه های اقامت در شهرکرد استفاده از هتل های این شهر می باشد. سایت میزبان یاب در کنار اجاره سوئیت این امکان را دارد که به صورت مجازی از هتل های شهرکرد دیدن کنید. مورد مناسب خود را ببینید، انتخاب کنید، رزرو کنید و در زمان سفر خود به خوشحالی استفاده نمایید. در سایت میزبان یاب می توانید هر کدام از هتل های زیر را در شهر کرد انتخاب نمایید. هتل پارسیان، هتل جهانگردی، هتل دامون، هتل دیبا، هتل پارسیان آزادی، هتل کوهرنگ، هتل کینو کوهرنگ و …

هتل های شهر کرد

قلعه های چالشتر

یکی از جاهای دیدنی شهر کرد، قلعه زیبای چالشتر یا خانه ستوده چالشتر است که به نام قعله خدا رحم خان نیز شناخته می شود. قلعه مربوط به دوره مظفرالدین شاه می باشد. این قلعه بی نظیر و زیبا معماری خود را از سبک های ایرانی، اسلامی و اروپایی گرفته الهام است. هر بخش از این قلعه آیینه کاری ها و نقوش برجسته ای دارد که چشمان هر بیننده ای را محو تماشای خود خواهد کرد. بر دیواره های این قلعه نقاشی هایی از صحنه های شکار بهرام گور ساسانی، خوشه انگور و گل را در سر در ها، ورودی ها و اتاق خواب ها مشاهده خواهید کرد. معمار هنرمند این بنای زیبا، زیباترین تزئینات و گچ بری ها را در ساخت این قلعه به کار برده است و نمایی از شکوه هنر ایرانی را به ظهور گذاشته است.

قلعه های چالشتر

قلعه چالشتر شامل موزه حمام خان چالشتر و موزه مردم شناسی چالشتر است که در این موزه انواع ظروف سفالی، مجسمه های با لباس های محلی، زیور آلات و ابزار های جنگی به نمایش گذاشته شده اند. در موزه آثار سنگی چالشتر نیز مجموعه ای از سنگ قبر ها، فواره ها، حوض و سر ستون ها نگهداری شده اند.

قلعه شمس آباد شهرکرد

یکی از جاهای دیدنی شهرکرد که در زمره ابناء تاریخی این شهر گنجانده می شود، قلعه شمس آباد یا قلعه یوسف خان امیر مجاهد است. قدمت این قلعه مربوط به دوران اواخر قاجار و اوایل دوره پهلوی آورده شده است. قلعه مشتمل بر چهار برج اصلی، درشکه خانه و حمام است. اما متاسفانه در حال حاضر فقط یک برج به یادگار باقی مانده است. در این قلعه نیز ستون های با نقاشی هنرمندانه سربازان دیده می شود و جلوه هایی از هنر و معماری ایرانی را در خود به یادگار نگاه داشته است.

قلعه شمس آباد شهرکرد

قلعه دزک شهرکرد

اگر بخواهیم از یک جاذبه گردشگری با شکوه در شهرکرد نام ببریم بدون شک قلعه دزک از اولین ها خواهد بود. این قلعه که در دوره قاجار توسط امیر مفخم بختیاری ساخته شده است. دارای معماری با شکوه در درون خود است که بدو ورود چشمان شما را مجذوب خود خواهد کرد. ایوان ها، اتاق های سه دری، حوض خانه و برج ها بخشی از این خانه زیبا را تشکیل می دهند. این قلعه با شکوه همچنین دارای گچبری ها و نقاشی های شگفت انگیزی است که تمامی دیوار ها و سقف قلعه را تزئین کرده اند. امروزه موزه سنگی در طبقه اول قلعه دزک راه اندازی شده است که آثار تاریخی زیبای استان چهارمحال بختیاری را به نمایش می گذارد. همچنین در طبقه دوم این قلعه، می توانید از انواع لباس های سنتی منطقه در ادوار مختلف دیدن نمایید.

قلعه دزک شهرکرد

قلعه سورک

از دیگر جاهای دیدنی شهرکرد می توان به قلعه سورک که یکی از سردار های جنگ در دوره قاجار به نام نصیر خان دستور ساخت آن را داده است اشاره کرد. قلعه سورک معماری تماشایی دارد. این قلعه مشتمل بر دو طبقه است و شامل ستون ها و طاق هایی هلالی و حوض آب بزرگی در حیاط خود است.

قلعه سورک

قلعه جونقان

قلعه جونقان یا همان کاخ سردار اسعد بختیاری بزرگ، در دوره قاجار و توسط علی قلی خان سردار اسعد بختیاری ساخته شده است. سردار اسعد بختیاری یکی از بزرگان ایل بختیاری بود این قلعه را به نیت برپایی جلسات مهم ایل بزرگ بختیاری در این مکان ساخت. این قلعه تاریخی زیبا دارای معماری بسیار زیبایی است و از سبک معماری اروپایی الهام گرفته است. گچ بری های سر ستون ها، اتاق ها و آجرکاری این قلعه تماشایی است. یکی از موارد جالب در مورد این قلعه که شاید برایتان جالب باشد این است که قلعه جونقان تنها عمارتی بود که  در استان چهار محال بختیاری در زمان خود موتور برق داشت. اما متاسفانه همچون دیگر ابناء تاریخی این سرزمین، به علت بی توجهی ها و استفاده نادرست، این بنای کهن در حال تخریب و اضمحلال است.

قلعه جونقان

مسجد جامع شهر کرد

مسجد جامع شهر کرد که به نام مسجد خان نیز شناخته می شود به علت معماری زیبایی که دارد یکی از جاهای دیدنی شهرکرد به شمار می رود. قدمت این مسجد به صد و شصت سال قبل بر میگردد و مساحتی بسیاری وسیعی شامل چهار ایوان و دو شبستان زمستانه و تابستانه می شود.

مسجد جامع شهر کرد

حمام خان شهر کرد

بنا به مدارک تاریخی، اولین حمام ساخته شده در شهرکرد حمام خان است. در دوره قاجار ساخته شده است و دارای معماری ساده اما زیبایی است. این حمام بخش های مختلفی مثل سردر، سربینه، خان نشین و خزانه دارد. در گذشته حمام زنانه درست در کنار این حمام وجود داشته اما متاسفانه امروزه چیزی از آن باقی نمانده است. در کنار حمام خان دیگر جاهای دیدنی شهر کرد قرار گرفته اند پس حتما در سفر خود به شهر کرد به این مکان زیبا سر بزنید.

حمام خان شهر کرد

پل زمان خان شهرکرد

یکی دیگر از جاهای دیدنی شهرکرد که مربوط به دوران صفوی می باشد، پل زمان خان است. این پل دو دهنه دارد که پهنای هر کدام به هشت متر می رسد. حاج عبدالحسین قزوینی که در آن زمان صاحب روستای چم عالی بوده است، این پل را در دوره پهلوی مرمت کرده است. امروزه سکوهایی جهت اتراق مسافران و نشستن بازدید کنندگان در کنار پل ساخته شده است. امکانات رفاهی خوبی در کنار این مکان تاریخی فراهم آمده شده است و میتوانید در آرامش به تماشای زاینده رود خروشان بنشینید.

پل زمان خان شهرکرد

اتاق آیینه شهر کرد

یکی از تماشایی ترین جاهای دیدنی شهرکرد عمارت محمودیه است. این امارت که از دوره قاجار به جای مانده است قدمتی نزدیک به 150 سال دارد. دارای گچبری ها، نقاشی های دیواری و چوب کاری های سقفی شگفت انگیزی است. متاسفانه این بنای زیبا نیز به علت استفاده نا مناسب و عدم نگهداری مناسب به مرور زمان تخریب شده است و تنها بخش سالم در این عمارت اتاق آیینه است.

اتاق آیینه شهر کرد

رود خانه زاینده رود

اگر به دنبال یک تفریح ماجراجویانه و هیجان انگیز در دل طبیعت هستید، رفتینگ در رودخانه خروشان زاینده رود بدون داشتن مهارت خاصی می تواند از گزینه های پیش روی شما باشد. زاینده رود در مسیر طبیعی، زیبا و چشم نواز خود از میان باغات، مزارع, دشت ها و کوهستان های اطراف شهرکرد در انتظار شماست تا تجربه ای ناب و هیجان انگیز با قایق را برای شما به ارمغان آورد.

رود خانه زاینده رود

درباره‌ی هستی پورعلی

همچنین ببینید

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر شوشتر به عنوان پایتخت سازه های آبی جهان شناخته می‌شود. جاذبه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *