جمعه , اکتبر 18 2024
آخرین خبرها

جاهای دیدنی قائم شهر

جاهای دیدنی قائم شهر

اگر قصد سفر به خطه شمالی ایران زمین را دارید، یکی از شهرهایی که حتماً به شما پیشنهاد می گردد شهر زیبای قائم شهر می باشد. قائم شهر از بزرگ ترین و پر جمعیت ترین شهر های استان مازندران و مرکز شهرستان قائم شهر می باشد. در گذشته این شهر را به نام شاهی می شناختند و نام قائم شهر پس از انقلاب برای این شهر انتخاب شد. در ادامه با معرفی برخی از جاهای دیدنی قائم شهر، به شما کمک خواهیم کرد تا در سفر خود از جاهای دیدنی قائم شهر دیدن فرمایید.

قائم شهر قطب صنعت، و صادرات مازندران و از شهر های مهم ترابری، کشاورزی، گردشگری، معدنی و صنعتی ایران است. این شهر در اکثر فصول سال پر بارش است و تا ارتفاع دو هزار متری که نفوذ رطوبت دریای خزر وجود دارد، دارای پوشش گیاهی جنگلی است.

برای اجاره بهترین اقامتگاهها اینجا کلیک کنید

برای رسیدن به قائم شهر از تهران می بایست مسافتی قریب به 218 کیلومتر را طی کنید که حدود 3 ساعت و نیم در مسیری زیبا خواهید بود. قائم شهر با توجه به شرایط آب و هوایی مناسبی که دارد در تمام فصول سال از زیبایی و جذابیت های مختلفی بهره مند است. اما بیشتر گردشگران قائم شهر را در پاییز به علت طبیعت زیبا و مناظر چشم نوازش و همچنین خلوت بودن بیشتر دوست دارند. قائم شهر به علت داشتن مناطق گردشگری گوناگون در درون خود و همچنین عبور قطار توانسته است عده زیادی از گردشگران را به خود جذب نماید.

رستوران های قائم شهر

چنانچه قصد سفر به قائم شهر را دارید و یا هم اکنون که این مطلب را مطالعه می کنید در مسیر این شهر زیبا هستید، پیشنهاد می کنیم در سفرتان از رستوران های این شهر نیز استفاده کنید. همچنین غذا های محلی و ایرانی مد نظرتان را میل فرمایید. حتماً نام و آوازه غذا ها و دست پخت های شمالی به گوش شما هم خورده است. برای چشیدن و تجربه طعم این غذا ها می توانید به یکی از رستوران های زیر در قائم شهر سر بزنید. رستوران مادربزرگ، رستوران سنتی ملل، رستوران آوینا، رستوران اکبر جوجه، رستوران خاطره، کافه رستوران کاپیتان قائم شهر. رستوران مازرون، کافه رستوران عمارت دیدار، پیاله کترینگ، رستوران آرین، رستوران بلوط، سرای سنتی هدیش، رستوران اصغر جوجه و …

رستوران های قائم شهر

اجاره سوئیت در قائم شهر

همانطور که به تفصیل گفته شد قائم شهر دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است، که اگر دیدن هر کدام از آنها را از دست بدهید سفر شما به گونه ای ناقص خواهد بود. بنابر این بهتر است چند روزی را در این منطقه سپری کنید. با رزرو یک اقامتگاه مناسب برای بهره بردن هر چه بیشتر از این منطقه زیبا کمی درنگ کنید.

برای پیدا کردن سوئیت مناسب می توانید با مراجعه به سایت  میزبان یاب و ملاحظه تمام گزینه های پیش رو که از میان بهترین سوئیت های قائم شهر انتخاب و به بهترین شکل در معرض نمایش قرار داده شده اند، دیدن فرمایید. چنانچه برنامه سفر شما به قائم شهر در زمان های شلوغ زمانبندی شده است، بهتر است یک یا دو هفته زودتر جهت رزرو سوئیت خود اقدام نمایید.

هتل های قائم شهر

یکی دیگر از راه های اقامت در قائم شهر استفاده از هتل های این شهر می باشد. سایت میزبان یاب در کنار اجاره سوئیت این امکان را دارد که به صورت مجازی از هتل های قائم شهر دیدن کنید. مورد مناسب خود را ببینید، انتخاب کنید، رزرو کنید و در زمان سفر خود به خوشحالی استفاده نمایید. در سایت میزبان یاب می توانید هر کدام از هتل های زیر را در قائم شهر انتخاب نمایید. هتل ماسوله قائم شهر، هتل مازرون ، هتل تلار ، هتل میلاد ، هتل اسپهبدان قائم شهر و…

هتل های قائم شهر

پارک جنگلی تلار

در انتهای جاده نظامی قائم شهر به پارک جنگلی زیبای تلار خواهید رسید. این پارک در امتداد رودخانه تلار بوده و در درون خود یک دریاچه طبیعی دارد که از زیبایی منحصر به فردی برخوردار است. دریاچه پارک جنگلی تلار که تقریبا در کنار جاده می باشد منظره های بسیار زیبایی را خلق کرده است. که در سفر به قائم شهر بهتر است حتما از این مکان دیدن فرمایید. پارک جنگلی تلار فاصله نزدیکی با منطقه شهری داشته و افراد زیادی جهت استراحت، ورزش و یا گذران وقت به این پارک سر می زنند.  توجه به پیست دوچرخه سواری و موتور های چهار چرخ برقی که جهت ورزش و سرگرمی در این محل وجود دارد، مقصد مناسبی برای سفر شما خواهد بود.

پارک جنگلی تلار

جنگل خیبوس

یکی دیگر از جاهای دیدنی قائم شهر که در استان مازندران می درخشد، منطقه حفاظت شده جنگلی و کوهستانی خیبوس است. زیبایی فوق العاده منطقه حفاظت شده خیبوس به دلیل جنگل های هیرکانی و شمشاد های خاصی است که پوشش گیاهی این منطقه را تشکیل می دهند. در این جنگل ها انواع گونه های گیاهی و جانوری وجود داشته و در حال زیست هستند. که از میان آنها می توان به پلنگ، شوکا، مار آبی، لوس مار، خرس قهوه ای، شغال، توکای گلو سیاه، توکای پشت بلوطی، و … اشاره نمود. اگر به قائم شهر سفر کردید دیدن این منطقه زیبا را حتما تجربه کنید.

جنگل خیبوس

تالاب قادیکلا

در شهرستان مازندران به فاصله نزدیکی با شهر قائم شهر روستایی به نام قادیکلا وجود دارد. در این روستا تالابی به همین نام به صورت طبیعی شکل گرفته است. که توانسته به دلیل مناظر زیبایی که دارد در طول سال ها گردشگران زیادی را به خود جذب نماید. این روستا یکی از مهم ترین جاهای دیدنی قائم شهر بوده و بهتر است برنامه سفر خود را جوری بچینید که حتما از جنگل قادیکلا و مرداب درون آن دیدن نمایید. تالاب قادیکلا به طول دویست متر و عرض صد و پنجاه متر می باشد. اطراف آن درختان کهن سالی که بخشی از تنه و ریشه آن ها درون آب می باشد فرا گرفته است. همچنین رنگ همیشه سبز تالاب همگی مناظری بی بدیل را خلق کرده اند.

تالاب قادیکلا

 دریاچه گل پل

در دل جنگل های سر به فلک کشیده خطه شمالی ایران زمین، در کنار شهر قائم شهر، آب ریز باران های شمالی طی مسیر کرده ، خاک حاصلخیر سینه خود را شکافته و دریاچه ای آبی گون در میان سبز رنگ چشم نواز جنگل پدید آمد ه است. این دریاچه زیبا با وسعت دو و نیم هکتار و عمق بین یک تا 5 متر خود، به دلیل شیرین بودن آبش به محل زندکی آبزیان و پرنده های بسیاری مبدل شده است. این مکان زیبا با چشم انداز فوق العاده به علت داشتن محوطه های اطراق مناسب در اطراف خود، امکان شنا و ماهیگیری از جاهای دیدنی قائم شهر است که طرفداران زیادی دارد.

 دریاچه گل پل

آبشار شیرگاه

آبشار پلنگ دره شیرگاه یکی از زیباترین آبشار های مازندران با ارتفاع هشت متر می باشد. برای رسیدن به این منظره طبیعی زیبا به استقامت بدنی بالا و عبور از عرض شانزده متری رودخانه پلنگ دره نیاز است. در سفر خود به قائم شهر حتما از این آبشار زیبا دیدن فرمایید.

آبشار شیرگاه

پل آجری خرما کلا

یکی از بناهای تاریخی قائم شهر، پل خرما کلا با قدمتی کهن مربوط به دوره صفوی می باشد. این بنای تاریخی در بخش مرکزی شهرستان قائم شهر، در روستایی به همین نام می باشد.

پل آجری خرما کلا

تپه باستانی گرد کوه

تپه گرد کوه جمنان با ارتفاع 26 متر، از جاهای دیدنی قائم شهر در منطقه جمنان در جنوب شرقی شهر قائم شهر است. که در سال 1382 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید. ایرانیان در دوره پارت و ساسانی در این تپه سکونت داشتند. به همین دلیل بقایایی از ظروف پارتی و اشکانی در این منطقه کشف شده است.

تپه باستانی گرد کوه

 

درباره‌ی هستی پورعلی

همچنین ببینید

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر شوشتر به عنوان پایتخت سازه های آبی جهان شناخته می‌شود. جاذبه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *