جمعه , اکتبر 18 2024
آخرین خبرها

جاهای دیدنی بروجرد

جاهای دیدنی بروجرد

بروجرد در استانم لرستان قرار دارد و مرکز شهرستان بروجرد می باشد. این شهر در شمال دشت حاصلخیز سیلاخور قرار دارد. و دومین شهر پرجمعیت استان لرستان می باشد. در ناحیه بروجرد به ویژه در دشت سیلاخور، تعداد زیادی تپه‌های باستانی و تاریخی وجود دارد که از دوره‌های پیش از تاریخ تا قرن معاصر آباد بوده‌اند. بیش از دویست خانه اعیانی دوران حکومت قاجار در بروجرد جای گرفته‌اند. در این مقاله با تعدادی از جاهای دیدنی بروجرد آشنا شوید.

از جاهای دیدنی بروجرد می توان به مسجد جامع بروجرد، پل قلعه حاتم، موزه اسناد مردم شناسی بروجرد، تپه فرق،مسجد امام (سلطانی)، مقبره شاهزاده ابوالحسن، بازار بروجرد، خانه مصری بروجرد، خانه مصری بروجرد و تنگه کپرگه اشاره کرد.

برای اجاره بهترین اقامتگاهها اینجا کلیک کنید

رستوران های بروجرد

بروجرد یکی از شهرهایی است که کباب های معروفی دارد و در سفر به این شهر حتما باید سری به رستوران های بروجرد بزنید. از رستوران های بروجرد می توان به رستوران هتل زاگرس بروجرد، رستوران و جوجه کبابی شفیع، چلو کبابی رضایی، رستوران سفیر و باغ رستوران برکه بروجرد اشاره کرد.

رستوران های بروجرد

اجاره سوئیت بروجرد

در سفر به شهر زیبا و تاریخی بروجرد حتما چند روزی را در این شهر بمانید و از جاهای دیدنی بروجرد که بی شمارند لذت ببرید. سایت میزبان یاب شما را همراهی می کند تا در کمترین زمان بهترین اقامتگاهها را رزرو کنید. سایت میزبان یاب این امکان را به شما می دهد که به صورت آنلاین و یا تماس مستقیم با میزبان رزرو خود را انجام دهید.

هتل های بروجرد

اگر قصد سفر به بروجرد و اقامت در این شهر تاریخی را دارید هتل های بروجرد یکی از گزینه هایی است که می توانید برای اقامت خود در نظر بگیرید. بهتر است قبل از سفر رزرو خود را انجام دهید تا در هنگام رسیدن به بروجرد دیگر نگران محل اقامت خود نباشید.

از هتل های بروجرد می توان به هتل زاگرس بروجرد (چهار ستاره)، هتل هالیس بروجرد (سه ستاره) و هتل امیرکبیر بروجرد (سه ستاره) اشاره کرد.

مسجد جامع بروجرد

این مسجد در قرن دوم  تا سوم هجری ساخنه شده و در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. مسجد جامع بروجرد از بخش‌هایی مانند حیاط مرکزی، ایوان، فضای گنبد خانه و شبستان‌های اطراف آن و شبستان زمستانی تشکیل شده است. مسجد جامع از نظر شکل از نوع مساجد تک ایوانی است و دو در ورودی در قسمت‌های شرقی و غربی دارد که به صحن اصلی باز می‌شود.

مسجد جامع بروجرد

آدرس: استان لرستان، بروجرد، محله دودانگه، خیابان جعفری

پل قلعه حاتم

پل قلعه حاتم یکی از جاهای دیدنی بروجرد به حساب می‌آید و در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این پل در شمال غربی شهر بروجرد، نزدیک روستای قلعه حاتم، روی رودخانه کوچکی بنا شده است. پل قلعه حاتم از ساخته‌های اوایل دوره قاجار به شمار می رود.

پل قلعه حاتم

آدرس: شمال غربی شهر بروجرد، نزدیک روستای قلعه حاتم

موزه اسناد مردم شناسی بروجرد

این بنا با نام خانه حاج آقا کمال‌الدین نبوی طباطبایی یا خانه فرهنگ سابق در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. قدمت این موزه به دوران قاجار برمی گردد و  از ۳ طبقه، یک حیاط بزرگ، چندین شبستان، یک شاه نشین و چند تالار تشکیل شده است. این خانه متعلق به ۱۸۰ سال پیش است که به همت حاج میرزا ابوتراب از نوادگان آیت‌الله محمد طباطبایی، برای فرزندش آقا کمال خریداری شده است. موزه مردم شناسی از جاهای دیدنی بروجرد به شمار می رود.

موزه اسناد مردم شناسی بروجرد

آدرس: استان لرستان، بروجرد، خیابان صفا

تپه فرق

تپه قرق یکی از جاهای دیدنی بروجرد به شمار می‌آید و در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. قدمت تپه به عصر مس یا همان عصر نو سنگی در هزاره‌ پنجم و چهارم قبل از میلاد بازمی‌گردد. آثار تاریخی به دست آمده از این تپه بالغ بر پنج هزار سال و تا دوره اشکانی قدمت دارند. این تپه تاریخی در روستای قرق قرار گرفته است.

تپه فرق

آدرس: شهرستان بروجرد، بخش مرکزی، دهستان شیروان، روستای قرق

مسجد امام (سلطانی)

این بنا در زمان پادشاهی فتحعلی شاه قاجار روی ویرانه‌های یک مسجد بسیار قدیمی بنا شده است. مسجد امام یا سلطانی سابق یکی از بجاهای دیدنی بروجرد در استان لرستان و یکی از بزرگترین مساجد تاریخی کشور است.. این مسجد به‌ دلیل اینکه در زمان حکومت فتحعلی شاه به پایان رسید، با نام سلطانی که لقب این شاه بود، معروف شد.

مسجد امام (سلطانی)

آدرس: بروجرد، خیابان جعفری

مقبره شاهزاده ابوالحسن

این مقبره از یک صحن کوچک و ایوانی مربع شکل تشکیل شده است و از جاهای دیدنی جاجرود به شمار می رود. قدمت ساخت این بنا را به وزیر سلسله قره قویونلوها نسبت می‌دهند.

مقبره شاهزاده ابوالحسن

آدرس: استان لرستان، بروجرد، خیابان صفا

بازار بروجرد

بازار بروجرد شامل راسته بازارها، کاروانسراها و مراکز جانبی مانند حمام و مسجد است و از جاهای دیدنی های بروجرد می باشد. این بازار، عمده‌ترین مرکز تجاری سنتی این شهر است که ساکنان محلی به آن راسا به معنی راسته بازار می‌گویند.

بازار بروجرد

آدرس: استان لرستان، بروجرد، از میدان جعفری تا بازار علاف‌ها

خانه مصری بروجرد

قدمت خانه‌ مصری به دوره قاجار برمی گردد و از جاهای دیدنی جاجرود می باشد. این بنا دارای تزئینات آجرکاری و کاشی‌کاری چوبی است. خانه مصری به سبک اکثر خانه‌های قاجاری در دو طبقه ساخته‌ شده است و دارای پلانی درون‌گرا و حیاط مرکزی است.

خانه مصری بروجرد

آدرس: بروجرد، خیابان صفا، کوچه میدان صفا، مجاور پارک صامتیه

روستای کرکیخان

روستای کرکیخان در منطقه‌ای ییلاقی و بسیار خوش آب و هوا قرار دارد و یکی از جاهای دینی بروجرد به شمار می رود. وجود سنگ‌ نبشته‌هایی که همانند موزه‌ای طبیعی و در دل رشته‌کوه زاگرس است، از آثار تاریخی و طبیعی این روستای زیبا است که به نظر می‌رسد از اولین نشانه‌های ایجاد ارتباط بین انسان‌ها از دوران مختلف مانند دوران قبل از تاریخ تا زمان کشف خط است.

روستای کرکیخان

آدرس: بروجرد، دهستان گودرزی، بخش اشترینان

تنگه کپرگه

تنگه کپرگه یکی از بهترین و زیباترین مسیرهای کوه  پیمایی برای کوه  نوردان است که از دو چشمه آب گرم، پل سنگی و یک غار تشکیل می‌شود. این تنگه در شمال غربی شهر بروجرد در انتهای جاده گلدشت در استان لرستان واقع شده است. این تنگه از یک رودخانه دائمی  بهره‌مند است که فقط پیاده یا با دوچرخه می‌توان از آن عبور کرد.

تنگه کپرگه

آدرس: شمال غربی بروجرد، انتهای جاده گلدشت

درباره‌ی هستی پورعلی

همچنین ببینید

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر شوشتر به عنوان پایتخت سازه های آبی جهان شناخته می‌شود. جاذبه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *