شنبه , سپتامبر 7 2024
آخرین خبرها

جاهای دیدنی سنندج

جاهای دیدنی سنندج

شهر سنندج مرکز استان کردستان در غرب ایران است. جاهای دیدنی سنندج بسیار زیاد است و یکی از مقاصد گردشگری به شمار می رود. در گذشته شهر سنندج را به علت واقع شدن در دامنه کوه سنه می نامیدند.

از جاهای دیدنی سنندج می توان به کلیسای سندج، عمارت خسرو آباد، حمام شیشه، مسجد جامع  سنندج، خانه احمد زاده، پل شیخ، بازار سنندج و مسجد آویهنگ اشاره کرد.

عمارت سالار سعید، عمارت آصف وزیری، عمارت امجدالاشراف سنندج، حمام خان سنندج، مسجد ملا احمد قیامتی و راسته بازار نازک کاران تخته نرد از دیگر جاذبه های تاریخی شهر سنندج می باشد.

هتل های سنندج

جاهای دیدنی سنندج از تنوع زیادی برخوردار است و در یک روز نمی توان از همه آنها بازدید کرد. لذا بهتر است قبل از سفر محل اقامتی را برای خود در نظر بگیرید تا در طول سفر با مشکل مواجه نشوید.

از هتل های سنندج می توان به هتل شادی سنندج (چهار ستاره)، هتل جهانگردی سنندج (سه ستاره) و هتل سنگی اورامان سنندج (سه ستاره) اشاره کرد.

هتل های سنندج

 

رستوران های سنندج

در این شهر رستوران های سنتی زیادی وجود دارد که می توانید غذاهای محلی آنا را نوش جان کنید. اگر به غذای محلی علاقه ای ندارید می توانید به رستوران هایی که غذاهای امروزی دارند بروید و از خوردن غذای خود لذت ببرید.

تعدادی از بهترین رستوران های سندج عبارت است از:

رستوران جهان نما، رستوران باغ سیب، رستوران لیندو، رستوران دهکده، رستوران ضیافت، باغ رستوران لیا، رستوران فردو

اجاره سوئیت در سنندج

برای سفر به سنندج، لذت بردن از طبیعت زیبای آن و بازدید از جاذبه های گردشگری این شهر می توانید یک سوئیت در این شهر اجاره نمائید. اینگونه می توانید با خیال راحت به گشت و گذار بپردازید و نگران پیدا کردن محل اقامت بری استراحت خود نباشید.

اپلیکیشن میزبان یاب این امکان را به شما می دهد که اقامتگاه مورد نظر خود را رزرو نمائید. همچنین از طریق سایت میز بان یاب نیز می توانید محل مورد نظر خود را رزو کنید.

برای اجاره بهترین اقامتگاهها اینجا را کلیک کنید

کلیسای سندج

قدمت این بنا به اوایل دوران قاجار بر می گردد و از بخش های آن می توان به درب ورودی، دهلیز ورودی، شبستان با سقف منحنی و اتاق های نیمه دایره اشاره کرد. قبرهایی در قسمت شمالی حیاط وجود دارد که بر اساس نوشته های روی این سنگ قبرها، اکثریت آنها متعلق به مسیحیان است.

کلیسای سنندج

بازار سنندج

این بازار متعلق به دوران صفوی می باشد و توسط  سلیمان خان اردلان ساخته شده است. تنها سه دروازه قدیمی از بازار قدیمی سنندج باقی مانده است. بازار سنندج در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

بازار سنندج

عمارت خسرو آباد

قدمت این عمارت به دوران قاجار بر میگردد و به دستور امان الله خان اردلان والی ساخته شده است. قصر سلطنتی بخش اصلی این عمارت است. بخش هایی مانند حمام، اتاق دربان و خدمتکارها در فضای بیرونی عمارت قرار دارند.

عمارت خسرو آباد

حمام شیشه

این حمام دارای بخش های مختلفی از جمله هشتی، حمام گرم، سربینه، سکوها، خزینه و خلوتی می باشد. به دلیل به کار رفتن شیشه های رنگی در ساخت در و پنجره های این حمام، به حمام شیشه شهرت پیدا کرده است.

حمام شیشه

مسجد جامع  سنندج

قدمت این مسجد که به مسجد دارالاحسان معروف است به دوران قاجار بر می گردد. این مسجد داری دو ایوان است یکی رو به شرق و دیگری رو به قبله. کتیبه ای از سنگ مرمر در ایوان شرقی این مسجد وجود دارد که قصیده هایی از میرزا فتح اله خرم کردستانی بر روی آن حک شده است.

مسجد جامع سنندج

خانه احمد زاده

قدمت این خانه به دوران پهلوی بر میگردد. ساختمان این بنا دارای دو طبقه است. در ساخت این بنا از سبک معماری کردستانی الهام رفتع شده است. خانه احمد زاده از جاذبه های تاریخی سنندج به شمار می رود و در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

خانه احمد زاده

پل شیخ

این پل به پل قلیچیان معروف است و از بناهای منسوب به دوران زندیه است. پل شیخ که یکی از جاهای دیدنی سنندج به شمار می رود دارای شش دهانه است.  این پل در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

پل شیخ

مسجد آویهنگ

این مسجد که قدمت آن به دوران قاجار برمی گردد از جاذبه های تاریخی سنندج است و در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این بنا شامل دو طبقه است و هر طبقه شامل بخش های مختلفی می شود.

مسجد آویهنگ

عمارت سالار سعید (موزه سنندج)

قدمت این عمارت به دوران قاجار برمی گردد. عمارت سالار سعید در زمان ناصرالدین شاه قاجار و توسط ملا لطف الله شیخ الاسلام ساخته شده است. این مکان به نام موزه سنندج شناخته می شود و یکی از جاذبه های تاریخی سنندج به شمار می رود.

عمارت سالار سعید

 

عمارت آصف وزیری

قدمت این بنای تاریخی به دوران صفویه بر می گردد. مساحت این عمارت حدود چهار هزار و پانصد متر مربع می باشد و دارای قسمت های مختلفی از جمله سردر ورودی، تالار تشریفات، ایوان ستون دار، حمام خصوصی و حیاط مرکزی می باشد. عمارت آصف وزیری در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

عمارت آصف وزیری

حمام خان سنندج

این حمام که قدمت آن به دوران قاجار بر می گردد در ضلع شمالی بازار سرپوشیده سنندج قرار دارد. حمام خان سنندج دارای بخش های مختلفی از جمله سردر ورودی، هشتی، سربینه، میان در، بینه، خزینه، خلوتی، آب انبار و سرویس های بهداشتی اشاره کرد. منظور از سربینه حکام سرد و آبینه حمام گرم می باشد.

حمام خان سنندج

مسجد ملا احمد قیامتی

این مسجد یکی از قدیمی ترین مساجد سنندج است که با توجه به پیشینه تاریخی آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. قدمت مسجد ملا احمد قیامتی به اواخر دوره صفوی و اوایل دوره قاجار برمی گردد.

مسجد ملا احمد قیامتی

راسته بازار نازک کاران تخته نرد

نازک کاری از شغل های قدیمی است که در سنندج رواج داشته است. در این بازار حرفه ای ترین استادان صنایع دستی و چوبی مشغول کار هستند. قدمت نازک کاری در شهر سنندج به صد و پنجاه سال پیش برمی گردد.

راسته بازار نازک کاران تخته نرد

عمارت امجدالاشراف سنندج

این عمارت از جاهای دیدنی سنندج به شمار می رود و توسط استادکاران اصفهانی ساخته شده است. معماری عمارت امجدالاشرف سنندج و استفاده از گچ بری و نقش و نگارهای به کار رفته در این بنا بر جذابیت آن افزوده است.

عمارت امجد الاشرف سنندج

درباره‌ی هستی پورعلی

همچنین ببینید

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر شوشتر به عنوان پایتخت سازه های آبی جهان شناخته می‌شود. جاذبه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *