جمعه , اکتبر 18 2024
آخرین خبرها

جاهای دیدنی بابل

جاهای دیدنی بابل

بابل یکی از قدیمی ترین و زیباترین شهرهای استان مازندران است که دارای جاذبه های گرشگری و طبیعی فراوانی است. شهر بابل پرجمعیت ترین شهرستان خطه شمال بعد از رشت می باشد. بهترین زمان برای سفر به بابل ماه های اردیبهشت، مهر و آبان می باشد. در ادامه با ما باشید تا با جاهای دیدنی بابل آشنا شوید.

روستای فیلبند، هفت آبشار، آبشار درازکش، پل محمد حسن خان، پارک جنگی بزچفت، سد شیاده، موزع بابل، کاخ سلطنتی بابل، بابل تعدادی از جاهای دیدنی بابل هستند که با سفر به این شهر می توانید از آنها دیدن کنید.

هتل های بابل

با توجه به طبیعت زیبای بابل و وجود جاذبه های گرشگری بسیار زیادی که در این شهر وجود دارد حتما در یکی از سفرهای خود سری به بابل بزنید و چند روزی را در این شهر اقامت کنید. از جمله هتل هایی که می توانید روزرو کنید هتل مرجان بابل (دو ستاره)، هتل نگین بابل (یک ستاره)، هتل رضا بابل (یک ستاره) وهتل باغ سرهنگ بابل اشاره کرد.

رستوران های بابل

در سفر به بابل حتما سری به رستورانهای این شهر بزنید و غذاهای محلی این شهر را امتحان کنید. چند نمونه از رستوران های بابل را در اینجا نام می بریم.

رستوران کته کبابی امیرکبیر، اکبر جوجه اچ ای جی، رستوران صفویه، رستوران کی اف سی، رستوران برگ ریزان، رستوران حاج حسن

رستوران های بابل

اجاره سوئیت در بابل

برای رسیدن به شهر بابل می توانید از جاده هزار و یا فیروزکوه راهی این شهرزیبا شوید. جاده چالوس انتخاب خوبی برای رسیدن به بابل نیست چون مسیر شما بسیار طولانی خواهد بود. حتما قبل از سفر اقامتگاه مورد نظر حود را انتخاب نمائید تا در هنگام ورود به بابل دچار سردرگمی نشوید و بتوانید از سفر خود لذت ببرید. تیم میزبان یاب مجموعه ای از سوئیت ها و اقامتگاه ها را در سایت خود قرار داده تا شما بتوانید محل مورد نظر خود را رزرو نمائید.

برای رزرو بهترین اقامتگاهها اینجا را کلیک کنید

اجاره ویلا بابل

اجاره ویلا در بابل یکی دیگر از گزینه هایی است که می توانید در سفر به بابل برای اقامت خود برگزینید. با توجه به فاصله پانزده کیلومتری شهرستان بابل با دریا می توانید ویلایی نزدیک ساحل اجاره کنید.

روستای فیلبند

یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری بابل، روستای فیلبند است. این روستا در نیمی از سال با ابرها احاطه می شود و همین موضوع باعث شده هر ساله گردشگران زیادی راهی این منطقه شوند. در گویش مازندرانی این روستا را فلبن یا فلبند می گویند. ییلاق این روستا نیز از محبوبیت زیادی برخوردار است. در فصل سرما ساکنان فیلبند به مناطق دیگر می روند و این منطقه خالی از سکنه می شود. بهترین زمان سفر به فیلبند فصل بهار و تابستان است.

روستای فیلبند

هفت آبشار سوادکوه

این آبشار که در نزدیکی بابل قرار دارد از مجموعه هفت آبشار پلکانی بزرگ و کوچک به وجود آمده است. از انجایی که این آبشار در نزدیکی روستای تیرکن قرار دارد با عنوان هفت آبشار تیرکن نیز از آن یاد می شود. برای رسیدن به اولین آبشار حدود سه کیلومتر باید در جنگل پیاده روی کرد. فصل تابستان به دلیل آب و هوای گرم و شرجی زمان مناسبی برای سفر به این منطقه نمی باشد. فصل بهار بهترین موقع برای بازدید از این آبشار زیبا است که در دل جنگل های لفور قرار دارند.

هفت آبشار سوادکوه

آبشار درازکش

این آبشار یکی دیگر از جاهای دیدنی بابل است که در جنگل واقع شده است. این آبشار شامل پنج آبشار می باشد که ارتفاع یکی از آنها به بیشترازهفت متر می رسد. از آنجایی که آب این آبشار ابتدا به یک حوضچه بزرگ می ریزد این مکان می تواند جایمناسبی برای کسانی باشد که به شنا و آب تنی علاقه دارند.

آبشار درازکش

پل محمد حسن خان

این پل شامل هفت طاق اصلی و دو طاق فرعی می باشد  و روی رودخانه بابل رود قرار دارد. این پل توسط محمد حسن خان قاجار پس از تصرف مازندران و غلبه بر کریم خان زند ساخته شد. پل محمد حسن خان در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و یکی از جاهای دیدنی بابل به حساب می آید.

پل محمد حسن خان

پارک جنگی بابلکنار

در این پارک کلبه های جنگلی و آلاچیق هایی برای استراحت مسافرین وجود دارد. همچنین امکانات رفاهی از جمله سرویس بهداشتی، رستوران، باربیکیو، مسجد و پارک بازی کودکان در پارک جنگلی بابلکنار فراهم شده است.این پارک در فاصله بیست و دو کیلومتری شرق بابل و در روستای دونکلا شرقی و بزچفت قرار دارد. گونه های مختلف گیاهی مانند شمشاد، بلوط،، راش و نارون در این پارک به چشم می خورد.

پارک جنگی بابلکنار

سد شیاده

این سد در سی و سه کیلومتری جنوب غربی بابل، بر روی رودخانه چلیم، در روستای شیاده قرار دارد. ارتفاغ این سد از زمین بیست متر است. با توجه به اینکه اطراف این سد، جنگل های زیبا و پوشش گیاهی مناسبی وجود دارد می تواند مکان بسیار مناسبی برای مسافران باشد تا علاوه بر لذت بردن از این طبیعت زیبا به ماهیگری بپردازند.

سد شیاده

موزه بابل

این موزه تنها موزه مردم شناسی استان مازندرانمی باشد و یکی از مقاصد گردشگری بابل به شمار می رود. این موزه در ساختمان شهرداری سابق بابل قرار دارد. موزه بابل در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و به دوران پهلوی تعلق دارد. این موزه شامل سه بخش باستان شناسی، مردم شناسی و یادمان های چوبی می باشد. طبقه اول موزه مربوط به بخش باستان شناسی می باشد. بخش مردم شناسی نیز در طبقه دوم قرار دارد. سالن اختصاصی هم شامل یادمان های چوبی موزه بابل می باشد.

موزه بابل

کاخ سلطنتی بابل

این کاخ که متعلق به دوره پهلوی است دارای دو طبقه می باشد که از اتاق ها و سالن های متعددی تشکیل شده است. کاخ سلطنتی بابل درون باغی قرار دارد که در حال حاضر محل دانشگاه پزشکی استان مازندران می باشد. این کاخ در جنوب شهرستان بابل قرار دارد.

کاخ سلطنتی بابل

موزه ننه مکرمه

مکرکه قنبری ملقب به ننه مکرمه متولد دری کنده بابل به خاطرنقاشی هایش که به سبک پست مدرنیسم بود شهرت جهانی یافت.ننه مکرمه نه تحصلات دانشگاهی داشت ونه سواد خواندن و نوشتن و تنها به خاطر فرار از افسردگی به دلیل فروش گاوش در سن شصت و هفت سالگی به نقاشی روی آورد.

موزه ننه مکرمه

مسجد جامع بابل

این مسجد که از آثار ملی ایران است در یکی از قدیمی ترین محله های شهر قرار دارد. قدمت مسجد جامع بابل به سال صد و شصت هجری قمری برمی گردد. مسجد دارای دو سر در شرق و غرب می باشد که به یک هشتی متصل می شوند. در فضای داخلی مسجد دو محراب با کاشی کاری جدید و یک محراب قدیمی وجود دارد. این مسجد در زمان فتحعلی شاه قاجار بر اثر زلزله تخریب و مجددا بازسازی شد.

مسجد جامع بابل

درباره‌ی هستی پورعلی

همچنین ببینید

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر شوشتر به عنوان پایتخت سازه های آبی جهان شناخته می‌شود. جاذبه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *