شنبه , سپتامبر 7 2024
آخرین خبرها

جاهای دیدنی خرم آباد

جاهای دیدنی خرم آباد

خرم آباد مرکز استان لرستان و یکی از شهرهای لرنشین ایران است. جاذبه های تاریخی و طبیعی زیبایی در خرم آباد وجو دارد که باعث شده مقصد گردشگری بسیاری از مسافران باشد. شهر خرم آباد دارای آب و هوای مدیترانه ای است و یکی از شهرهای پربارش ایران به حساب می آید. برخی از جاهای دیدنی خرم آباد شهرت جهانی دارند.

قلعه فلک الافلاک، خانه آخوند آبو (خانه جانگردی لرستان)، آبشار نوژیان، دریاچه گهر، پارک جنگلی شوراب، آبشار بیشه، آبشار آب سفید بخشی از جاهای دیدنی خرم آباد است. از دیگر جاذبه های گردشگری این شهر می توان به دره خزینه،تنگه هلت، آسیاب گبری، مناره آجری خرم آباد، پل صفوی خرم آباد و سنگ نبشته اشاره کرد.

هتل های خرم آباد

در خرم اباد مجموعه ای جاذبه های طبیعی و تاریخی وجود دارد که این شهر را به یکی از مقاصد گردشگری ایران تبدیل کرده است. هتل های خوب و با کیفتی در این شهر وجود دارند که اماده ارائه خدمات به گردشگران و مسافران است.

هتل شاپور خواست خرم آباد (پنج ستاره)، هتل رنگین کمان خرم آباد (چهار ستاره)، هتل رصد خانه کاسین (سه ستاره)، هتل سالیز خرم آباد (سه ستاره) بخشی از هتل های شهر خرم آباد هستند که می توانید برای اقامت انتخاب کنید.

هتل های خرم اباد

رستوران های خرم آباد

در سفر به خرم آباد و بازدید از جاهای دیدنی آن حتما سری به رستوران های این شهر بزنید و غذاهای محلی آن را امتحان کنید. کسانی که کباب دوست هستند حتما از خورن یک کباب با کیفیت در این شهر لذت خواهند برد. از جمله رستوران های خرم آباد می توان به رستوران زعفران  طلایی، رستوران شمشاد نمونه، رستوران یلدا و رستوران گردان رنگین کمان اشاره کرد.

 

اجاره سوئیت در خرم آباد

اگر قصد ماندن در هتل را ندارید می توانید با اجاره سوئیت در یکی از قسمت های مختلف شهر چند روزی را به تفریح و گردش در این شهر تاریخی بگذرانید. سایت میزبان یاب همراه شماست ت بتوانید اقامتگاه خود را بدون نگرانی رزرو نمایید و از سفر خود لذت ببرید.

برای اجاره بهترین اقامتگاهها اینجا را کلیک کنید

قلعه فلک الافلاک

این قلعه که یکی از جاهای دیدنی و تاریخی خرم آباد است بر روی تپه ای باستانی واقع در مرکز خرم آباد قرار دارد. این قلعه که در گذشته به عنوان پادگان نظامی بوده است در حال حاضر دارای بخشهای مختلفی از جمله موزه مردم شناسی، موزه باستان شناسی، ازمایشگاه مرمت اشیا و چایخانه سنتی می باشد.

قلعه فلک الافلاک

خانه آخوند آبو (خانه جانگردی لرستان)

این خانه مربوط بهاوایل دوره پهلوی است و دارای دو بخش زمستانه و تابستانه می باشد. خانه آخوند آبو در لع غربی قلعه فلک الافلاک قرار دارد و از جاهای دیدنی خرم آباد می باشد.

خانه اخوند ابو

آبشار نوژیان

این آبشار در چهل کیلومتری جاده کمربندی خرم آباد قرار دارد و بلندترین آبشار استان است. ارتفاع این ابشار نود و پنج متر است و در وسط جنگل نوژیان قرار دارد. آبشار نوژیان در فهرست میراث طبیعی ایران قرار دارد و از آبشار های زیبای لرستان به شمار می رود.

آبشار نوژیان

دریاچه گهر

این دریاچه به نگین فیروزه ای زاگرس شهرت دارد و دارای دو بخش گهر بزرگ و گهر کوچک می باشد. در این منطقه پوشش گیاهی متنوعی وجود داردو اگر به ماهیگیری علاقه دارید این دریاچه می تواند محل مناشبی برای صید ماهی و گذراندن وقت در کنار عزیزانتان باشد. دریاچه گهر در سی و پنج کیلومتری شهرستان درود لرستان قرار دارد.

دریاچه گهر

پارک جنگلی شوراب

این پارک زیبا از پارک های طبیعی خرم آباد می باشد و مساحت آن حدود پانصد و هفتاد هکتار می باشد. اکثر درختان این پارک را بلوط و کنار تشکیل داده است. پارک جنگلی شوراب در کیلومتر بیست و پنج جاده خرم آباد به پل دختر رار دارد.

پارک جنگلی شوراب

آبشار بیشه

طول این آبشار حدود چهل و هشت متر است و در وسط جنگل های بلوط قرار دارد. آبشار بیشه در نزدیکی روستایی با همین نام قرار دارد. بهترین زمان سفر بهاین منطقه بهار و تابستان است. این آبشار که در ادامه به رودخانه سزار می رسد  محیطی مناسب برای برای طبیعت گردی و خوشگذرانی است.

آبشار بیشه

آبشار آب سفید

این آبشار که بهعروس آبشارهای ایران معروف است در مجاورت کوه قالی کوه قرار دارد و یکی از زیباترین آبشارهای خرم آباد است. آب آبشار در اثر مخلوط شدن با هوا و برخورد با صخره ها حباب های سفیدی را به وجود می اورد که باعث می شود که آبشار به رنگ سفید دیده شود.

آبشار آب سفید

دره خزینه خرم آباد

در طی فرسایش و تغییرات زمین درطی میلیون ها سال دره ای به وجود آمده که یکی از زیبایی های خیره کننده خرم آباد را به پدید آورده است. صخرهای عظیم که توسط قسمتی از رود کرخه احاطه شده است. دره خزینه شباهت بسیار زادی به دره گرند کانیون آمریکا دارد.

 

دره خزینه خرم آباد

تنگه هلت

اگر به رودخانه نوردی علاقه دارید عبور از تنگه هلت با دیواره های سنگی صیقل خورده می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. طول این تنگه چهار کیلومتر است و آب رودخانه زال از این تنگه عبور می کند.

تنگه هلت

آسیاب گبری

این آسیاب که در فهرست آثار ملی به ثبت رسده در دیم برای خرد کردن دانههایی مان گندم وجو استفاده می شده است. قدمت آسیاب گبری به دوره ساسانی بر می گردد. مصالح به کار رفته در این آسیاب سنگ و ملات ساروج است. آسیاب گبری در قسمت جنوبی شهر و در محله حسین آباد قرار دارد.

آسیاب گبری

مناره آجری خرم آباد

در جنوب شهرستان خرم اباد و در پارک شقایق سازه ای استوان ای شکل قرار دارد که به آن مناره آجری می گویند. کاربرد این مناره برای راهنمایی کاروان هایی بوده که از این شهر عبور می کردند. همچنین برای نگهداری از شهر نیز استفاده می شده است.

مناره آجری خرم آباد

پل صفوی خرم آباد

قدمت این پل به دوران صفویان برمی گردد و در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. پل صفوی به پل گپ نیز شهرت دارد و بر روی رودخانه خرم آباد قرار دارد.

پل صفوی خرم آباد

سنگ نبشته خرم آباد

ارتفاع سنگ نبشته حدود سه و نیم متر است و قدمت آن به دوران سلجوقیان برمی گردد. نوشتههایی به خط کوفی بر روی این سنگ نوشته وجود دارد. این سنگ نبشته در کنار خیابان شریعتی خرم آباد قرار دارد.

سنگ نبشته خرم آباد

بقعه باباطاهر خرم آباد

در ضلع غربی قلعه فلک الافلاک بقعه ای وجود دارد که اهالی خرم اباد آن را متعلق به باباطاهر می دانند. ساختمان اصلی این بقعه به شکل هشت ضلعی است و ارتفاع گنبد تا سطح زمین شش متر می باشد.

بقعه باباطاهر خرم آباد

درباره‌ی هستی پورعلی

همچنین ببینید

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر شوشتر به عنوان پایتخت سازه های آبی جهان شناخته می‌شود. جاذبه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *