شنبه , سپتامبر 7 2024
آخرین خبرها

جاهای دیدنی بهارستان

جاهای دیدنی بهارستان

شهرستان بهارستان در جنوب غربی استان تهران واقع شده است. در تاریخ چهار اسفند سال 1389 بخش های گلستان و بوستان از شهرستان رباط کریم جدا و با نام شهرستان بهارستان به شهرستان مستقل تبدیل شد. تا کنون بیش از سی اثر تاریخی، فرهنگی و جاهای دیدنی بهارستان شناسایی شده که تعدادی از آن ها به ثبت آثار ملی رسیده است.

قدمت تاریخی بهارستان را باید همزمان با ری باستان دانست. این منطقه در گذشته بر سر راه جاده ابریشم و راه زیارتی خراسان به بغداد قرار داشته است. وجود مقبریه امام زادگان و بقعه متبرکه در این منطقه حاکی از جایگاه مسکونی و اجتماعی این منطقه در دوران اسلامی می باشد.

 

از جاهای دیدنی بهارستان می توان به امام زاده ابوطالب (ع)، امام زاده باقر (ع)، امام زاده حسن (ع)، تپه قلعه حصارک بالا، تپه باستانی میمنت آباد، محوطه باستانی تپه گلستان، قلعه آدران،تپه تاریخی وجه آباد و درخت کهنسال وجه آباد اشاره کرد.

جاهای دیدنی بهارستان

هتل های بهارستان تهران

اگر قصد سفر به بهارستان تهران را دارید و می خواهید در هتل اقانت داشته باشید می توانید قبل از مسافرت رزرو خود را انجام دهید.  سایت میزبان یاب این امکان را فراهم ساخت تا بتوانید اقامتگاه مورد نظر خود را در هر نقطه ای از ایزان به راحتی رزرو نمایید.

هتل اطلس تهران (سه ستاره)،هتل آپارتمان خلیج تهران (تک ستاره)،هتل رمیس تهران (چهارستاره)، هتل رکسان تهران (پنج ستاره)، هتل باغ گیلاس (تک ستاره) و هتل آپارتمان پرند (تک ستاره) از جمله هتل های اطراف شهرستان بهارستان هستندکه می توانید برای اقامت رزرو نمایید.

رستوران های بهارستان تهران

از جمله رستوران هایی که با سفر به بهارستان می توانید به آنجا بروید می توان به  رستوران نسترن، رستوران حیدربابا، رستوران عمو عباس، رستوران لوکس طلایی بهارستان، رستوران آفتاب، رستوران ممتاز، رستوران ریحون،بناب سرای آذربایجان، رستوران ستاره شهر، رستوران نادری و … اشاره کرد.

رستوران های بهارستان تهران

اجاره سوئیت در بهارستان تهران

همیشه بهتر است قبل از سفر محل اقامت خود را تعیین کنید تا دغدغه این را نداشته باشد که در زمان رسیدن به مقصد آیا مکان مناسب خود را پیدا می کنید یا نه.

در سایت میزبان یاب شما می توانید اقامتگاه مورد نظر خود را انتخاب نموده و با اطمینان از سفر خود لذت ببرید. همچنین با نصب اپلیکیشن میزبان یاب بر روی تلفن همراه خود دسترسی به این  سایت برای شما امکان پذیر خواهد بود.

برای اجاره بهترین اقامتگاهها اینجا را کلیک کنید

در اینجا به بررسی و توضیح مختصری در مورد جاهای دیدنی شهرستان بهارستان می پردازیم.

امامزاده ابوطالب (ع)

قدمت این امام زاده به دوران قاجار برمی گردد. امام زاده ابوطالب در روستای آدران قرار دارد و از جاهای دیدنی بهارستان می باشد. این بقعه شامل قسمت های مختلفی از جمله ورودی، سردر، دوطاق نما در دو طرف سردر، صحن، رواق،ایوان ورودی و گنبد خانه می باشد.

امام زاده باقر (ع)

این بنا در روستایی با همین نام قرار دارد و در زمان قاجار ساخته شده است. در این آزامگاه یک فضای مرکزی با پلان چهار طاقی و سقف گنبدی وجود دارد. معماری این بنا دارای الگویی خاص می باشد. با توجه به مطالبی که در کتاب بحر النساب نوشته شده است این امام زاده از نوادگان امام هفتم شیعیان امام موسی کاظم (ع)می باشد.

 

امام زاده حسن (ع)

امام زاده حسن یکی از جاهای دیدنی بهارستان است که در ابتدای شهر نسیم و در جنوب روستای اسماعیل آباد فاتح قرار دارد. بنای اولیه این امام زاده دارای پلان مدور با پوشش گنبدی از مصالح آجر و خشت بوده است. همچنین ضلع شرقی آن شامل یک شبستان با پلان مستطیل و یک ایوان ستون دار می باشد. این امام زاده از فرزندان امام سجاد (ع) می باشد.

محوطه باستانی تپه گلستان

این محوطه باستانی شامل آثاری از هزاره اول پیش از میلاد و اقوام مهاجری است که به این منطقه و فلات مرکزی ایران وارد شده اند. تعداد زیادی ظروف و سفال های خاکستری از این منطقه به دست آمده است. ابعاد این محوه باستانی 200*300 متر می باشد.تپه باستانی گلستان در انتهای شهرک سبز دشت و در مجاورت شهرک گلستان واقع شده است.

محوطه باستانی تپه گلستان

تپه باستانی میمنت آباد

این تپه در شرق روستای ریه و جنوب روستای میمنت آباد قرار دارد. تپه میمنت آباد یکی از جاذبه های تاریخی و فرهنگی شهرستانبهارستان محسوب می شود. ابعد این تپه باستانی حدود 100*150 متر می باشد.طبق بررسی های باستان شناسان این منطقه تاریخی شامل آثاری از اقوام و فرهنگ های هزاره سوم و چهارم پیش از میلاد است.

قلعه آدران

این قلعه که قدمت آن به دوران قاجار برمی گردد از جاذبه های تاریخی بهارستان می باشد. ارتفاع دیوارهای این قلعه حدود شش متر می باشد. اکثر مصالح به کار رفته در این قلعه خشت و گل بوده است. علاوه بر معماری قلعه که شامل تعدادی خانه می باشد فضاهای سرپوشیده دیگری مانند استبل و فضای روباز مانند میانسرا را نیز دربر می گیرد.

قلعه آدران

تپه تاریخی وجه آباد

این اثر باستانی که مربوط به دوران تاریخ پس از اسلام است به ثبت آثار ملی ایران رسیده است. تپه تاریخی وجه آباد در شهرستان بهارستان تهران، بخش گلستان، روستای وجه آباد قرار دارد.

درخت کهنسال وجه آباد

این درخت که دور تنه آن بیش از پنج متر می باشد از نوع چنار است و دارای عمری معادل هفتاد سال است. عظمت و تنومندی این درخت به قدمت این منطقه اشاره دارد. درخت کهنسال وجه آباد در مجاورت نسیم شهر و در روستای وجه آباد شهرستان بهارستان تهران قرار دارد.

درخت کهنسال وجه آباد

تپه قلعه حصارک بالا

بخش زیادی ازاین تپه به مرور زمان به واسطه عوامل طبیعی و انسانی از بین رفته و تنها بخش اندکی از یک قلعه خشتی و گلی باقی مانده است. تپه قلعه حصارک بالا در ابتدای جاده پایانه نسیم شهر و غرب قبرستان باغ بهشت واقع شده است. ارتفاع قلعه به هشت متر می رسد. ابعاد آن نیز 20*30 متر می باشد.

 

هماان طور که گفته شد بهارستان یکی از شهرهای جدید استان تهران می باشد. محور خط راه آهن سراسری و آزاد راه تهران – ساوه از حاشیه شمالی این شهر عبور می کند. شهرستان بهارستان تقریبا خالی از هر گونه عوارض و ناهمواری های خاص می باشد. یکی از نکات قابل توجه در شهرستان بهارستان تهران، تراکم بالای جمعیت این منطقه است. آبراه های عبوری از این شهرستان غالبا انشعابات و مسیلهای منشعب از رودخانه کرج می باشد.

در حال حاضر ورود جاده ترانزیتی تهران- ساوه به عنوان عامل اصلی شکل گیری سکونت در این منطقه می باشد.

 

 

درباره‌ی هستی پورعلی

همچنین ببینید

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر شوشتر به عنوان پایتخت سازه های آبی جهان شناخته می‌شود. جاذبه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *