شنبه , سپتامبر 7 2024
آخرین خبرها

جاهای دیدنی قزوین

جاهای دیدنی قزوین

استان قزوین که از استان های تاریخی ایران می باشد در شمال غرب کشور واقع شده است و مرکز آن شهر قزوین می باشد.  منطقه تاریخی الموت نیز در قزوین قرار دارد. از نظر تعداد آثار تاریخی ، قزوین رتبه اول در ایران و رتبه سوم در جهان را داراست. در ادامه با جاهای دیدنی قزوین آشنا خواهیم شد.

این شهر تاریخی در قدیم نامهای مختلفی داشته است. در زمان اشکانیان این شهر را اردپا می نامیدند چون نام موسس این شهر بود. در زمان ساسانیان نیز به آن کشوین می گفتند. کشوین به معنی ” شهری که نباید از آن غافل شد” است.

مسجد جامع قزوین، قلعه الموت، حمام قجر، بازار قزوین، کاروانسرای سعدالسلطنه قزوین، عالی قاپو قزوین، کلیسای کانتور، کاخ چهل ستون قزوین، عمارت باغ سپهدار، مسجد النبی قزوین، خیابان سپه، چهلستون قزوین،  آب انبار حاج کاظم، گراند هتل قزوین، برج های خرقان، عمارت شهرداری قزوین و ده ها آثار تاریخی دیگر از جاهای دیدنی قزوین هستند که با سفر به این استان از آنها بازدید کنید.

جاهای دیدنی قزوین

 

هتل های قزوین

از آنجایی که گردشگران زیادی در فصل های مختلف سال برای بازدید از قزوین راهی این شهر و استان می شوند بهتر است از قبل اقامتگاه مورد نظر خود را رزور نمایید. قیمت هتل های قزوین در ایام مختلف سال متغیر می باشد که با توجه به ستاره های هتل و خدمات و امکانات رفاهی ان متفاوت می باشد.

ازهتل های قزوین می توان به هتل ایرانیان قزوین(چهار ستاره)، هتل بغدادی قزوین(چهار ستاره)، هتل مرمر قزوین(سه ستاره)، هتل مینو قزوی(دو ستاره)، هتل ایران قزوین(دو ستاره)، هتل البرز قزوین(دو ستاره) اشاره کرد.

برای رزرو بهترین اقامتگاهها اینجا را کلیلک کنید

رستوران های قزوین

یکی از جدابیت های سفر کردن، رفتن به رستوران های آن شهر و خوردن غذاهای محلی آن می باشد. در قزوین نیز رستوران های سنتی زیادی وجود دارد که می توانید با رفتن به انجا و خوردن یک غذای لذیذ، تجربه ای به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید.

رستوران نمونه، رستوران اقبالی، رستوران کرمانی، رستوران مدیترانه، رستوران آرمانی و رستوران شانی همگی از رستورانهای خوب شهر قزوین هستند.

رستوران های قزوین

اگر به غذای سنتی علاقه ای ندارید می توانید به رستوران  تیروژ سر بزنید و انواع غذاهای ایتالیایی، فرانسوی و مکزیکی را امتحان کنید. اگر به پیتزا و فست فود علاقه دارید میتوانید پیتزا پله را انتخاب کنید.

 

اجاره سوئیت قزوین

قزوین با آثار تاریخی بی شماری که دارد می تواند مقصد گردشگری بسیاراز مسافران باشد تا بتوانند چند روزی را در این شهر بمانند. بهترین زمان سفر به این شهر بهار و تابستان می باشد. اگرقصد سفر به قزوین را دارید می توانید با اجاره سوئیت به راحتی برای گشت و گذار در این شهر برنامه ریزی کنید.

برا ی رزرو اقامتگاه مورد نظر خود می توانید از طریق سایت میزب یاب سوئیت مورد نظر خود را انتخاب کنید. این سایت آماده ارائه خدمات به شما مسافرین عزیز می باشد تا در هر زمان و با هر بودجه ای که دارید رزرو خود را انجا دهید.

مسجد جامع قزوین

این مسجد یکی از بزرگترین و قدیمی ترین مساجد کشور است. مسجد جامع قزوین با نام های مسجد کبیر و مسجد عتیق نیز شناخته میشود. این مسجد درطول تاریخ بارها مورد هجوم قرار گرفته و دوباره مرمت شده است. ایوان جنوبی آن زیباترین و مهم ترین ایوان مسجد است.

مسجد جامع قزوین

قلعه الموت

این قلعه در شمال شرق روستای گازرخان در منطقه الموت قزوین قراردارد. مساحت قلعه الموت بیست هرارمتر مربع است.برای رسیدن به این قلعه باید مسیر پر پیچ و خمی را پشت سر بگذارید که بیشتر از یک ساعت طول می کشد.

قلعه الموت

حمام قجر

این حمام که در دوران صفویان ساخته شده است مورد استفاده بسیاری ازمردم شهر قرار می گرفته . حمام قجر به دستور شا عباس دوم و توسط امیر گرخان ساخته شد و یکی از قدیمی ترین حمام های قزوین است. نام این حمام در دوران قاجار به دلیل اینکه معمار بنا از خاندان قاجار بود به حما م قجر تغییر کرد.

حمام قجر

بازار قزوین

این بازار سه ورودی اصلی دارد و قسمتهای مختلفی از جمله مسجد النبی، سرای وزیر، سرای قیصریه، سرای سعد اسالطنه و سرای حاج رضا را شامل می شود. نجارها، بزازها، خراط ها، بلورفروش ها، پوست فروش ها و بسیاری دیگر از بازارها را میتوانید در این بازار قدیمی و زیبا ببینید.

بازار قزوین

کاروانسرای سعدالسلطنه قزوین

این کاروانسرا با مساحت بیست و شش هزار متر مربع بزرگترین کاروانسرای قزوین و بزرگترین کاروانسرای داخل شهری ایران است. قدمت این سرای تاریخی به  زمان ناصر الدین شاه قاجار برمی گردد و با نام های دیگری مانند سرای سعدیه و سرای سعدالسطنه نیز شناخته می شود.

کاروانسرای سعدالسلطنه قزوین

سردرعالی قاپو قزوین

یکی دیگر از جاهای دیدنی و تاریخی قزوین سردر عالی قاپو است. از عمارت عالی قاپوکه در زمان صفویه ساخته شده تنها سردر آن به جای مانده است. این بنا در دوران پهلوی ابتدا نظمیه و سپس شهربانی نام گرفت و اکنون در اختیار میراث فرهنگی می باشد.

سردرعالی قاپو قزوین
اماکن تفریحی قزوین,استان قزوین ,لیست جاهای دیدنی قزوین,مکان دیدنی قزوین,دیدنی های ایران,سایت توریستی قزوین,عکس توریستی,عکس مکان های دیدنی قزوین,عکس جاذبه های گردشگری ایران,jakav.com,سردر عالی قاپو,عالی قاپو قزوین,سردر عالی قاپو قزوین,عکس سردر عالی قاپو,عکس های سردر عالی قاپو قزوین,عکس آثار تاریخی,عکس بناهای تاریخی قزوین,دولتخانه صفوی قزوین,تصاویر سردر عالی قاپو قزوین

کلیسای کانتور

این کلیسا به برج ناقوس معروف است و در در جنوب پارک مشاهیر قرار دارد. قدمت این بنای تاریخی به دوران پهلوی برمی گردد. این کلیسا در جنگ جهانی دوم به دست روس ها ساخته شده است. در حیاط کلیسای کانتور دو سنگ قبر وجود دارد که یکی متعلق به خلبان روسی ودیگری متلق به مهندس روسی است.

کلیسای کانتور

کاخ چهل ستون قزوین

این کاخ که به عمارت کلاه فرنگی نیز معروف است در زمان صفویه ساخته شده و حدود پانصد متر مربع مساحت دارد. کاخ چهلستون و سردر عالی قاپو تنها بناهای باقی مانده از باغ صفوی هستند.

کاخ چهل ستون قزوین

عمارت باغ سپهدار

این عمارت تاریخی به دستور محمد ولی خان تنکابنی که از شخصیت های معروف دوره قاجار و ملقب به رئیس الوزرا بود ساخته شده است. عمارت باغ سپهدار از دو طبقه تشکیل شده که هر طبقه دارای چندین اتاق می باشد.

عمارت باغ سپهدار

 

 

 

درباره‌ی هستی پورعلی

همچنین ببینید

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر شوشتر به عنوان پایتخت سازه های آبی جهان شناخته می‌شود. جاذبه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *