جمعه , اکتبر 18 2024
آخرین خبرها

جاهای دیدنی ماسوله

جاهای دیدنی ماسوله

ایران پر از جاذبه های طبیعی و بکر است که شمال قطعه سرسبز با زیبایی وصف ناپذیر یکی از منطقه های پر بازدید ایران است. روستای زیبای ماسوله یکی از شاعرانه ترین مناطق شمال است. شیوه ی معشیت مردمان این روستا به دلیل تعامل با گردشگران به شیوه شهر نشینی شباهت زیادی پیدا کرده است. جاهای دیدنی ماسوله آن را به یک روستای توریستی تبدیل کرده است.

ماسوله در 65 کیلومتری شهر رشت و 35 کیلومتری فومن قرار گرفته است . فاصله مابین روستای ماسوله و ماسال (48 کیلومتر ) و از نظر زمانی 29 دقیقه است. معماری شگفت انگیز ماسوله جذابیت آن را افزایش داده و باعث شده که مردمان این روستا به صورت ناخودآگاه صمیمیتی بیش از دیگر مردمان داشته باشند.

یکی از جاهای دیدنی ماسوله خانه های ماسوله است. خانه های ماسوله به صورت زنجیره وار روی کوه پایه بنا شده اند و پشت بام هر خانه حیاط خانه دیگری محسوب می شود. معماری خاص و پلکانی این روستا به همراه طبیعت بهشتی اش قابی زیبا و بی نظیری از سرزمین شمالی ایران به وجود آورده است.

برای بازدید و تماشا این طبیعت ناب با ما همراه شوید تا با هم جاذبه های این روستا را کشف کنیم .

 تعدادی از جاهای دیدنی ماسوله :

جاهای دیدنی ماسوله

موزه مردم شناسی :

موزه مردم شناسی یکی از جاهای دیدنی ماسوله است. این موزه را فرهنگ پژوهی به نام فرهاد شرفی ماسوله ای بنا کرده است که در آن فرهنگ و تاریخ سه دوره ی زمانی دیده می شود. بخشی از این موزه به کتیبه ها ، وسایل زندگی و معیشتی دوره معاصر اختصاص داده شده است. بخش دیگر مربوط به اسناد یافته شده در ماسال و حومه طی دو قرن گذشته است. بخش سوم این موزه تاریخ و قدمت سرزمین گیلان را در چهار قرن گذشته نمایان می کند.

موزه مردم شناسی چکیده ای از تاریخ زندگی روستایی، شیوه زندگی و روش های زراعتی مردم از قرن های گذشته تا دوره معاصر است. در موزه کتیبه، کوزه، گهواره، هاون، ترازو های قدیمی، انواع داس ها، کفش های سنتی، پول های قدیمی، چینه های گلی و … وجود دارد.

موزه مردم شناسی

پارک جنگلی از جاهای دیدنی ماسوله است.

در این جنگل با تنوعی از درختان، گیاهان دارویی و سبزینگی رو به رو می شوید. انواع درختان نظیر : راش ، توسکا ، فندق و … وجود دارد که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. پارک جنگلی با آب و هوایی خوش در ماسوله فرصتی مناسبی است که در دل سرسبزی آرامش را تجربه کنید.

تجربه یک سفر رویایی با میزبان یاب

بقعه عون بن علی :

بخش جاذبه های مذهبی ماسوله مربوط به بقعه عون بن محمد حنیفه بن علی (ع) است که به این روستا رنگ و بوی عرفانی بخشیده است. معماری این امام زاده هشت ضلعی با کنده کاری زیبا در آبنوس چله خانه اش فضای روح بخشی به وجود آورده است.

بقعه عون بن علی

قله شاه معلم :

از نقاط مرتفع گیلان متعلق به ماسوله است که قله شاه معلم نام دارد. این قله در مناطق کوهستانی قرار دارد که محبوب کوهنوردان فعال و ورزشکار است. ارتفاع این قله حدود سه هزار متر است. در هر ارتفاع از این قله زیبایی حیرت آوری نمایان می شود که شما را شگفت زده می کند .

ییلاق کوربار :

این ییلاق سرزمینی دنج و آرام است که برای رهایی از شلوغی و هرج و مرج زندگی شهری مناسب است. چشم انداز فوق العاده ییلاق کوربار این منطقه را به جاهای دیدنی خواستنی تبدیل کرده است.

آبشار رودخان :

آبشار رودخان یکی از رود های پر از آب ماسوله است که در میانه رود قرار دارد و جزو جاذبه هایی است که گردشگران بسیاری جذب آن شده اند. این آبشار با آب و هوای خنک و دلچسب یکی از گزینه های پیشنهادی برای گشت و گذار در تابستان می باشد.

آبشار رودخان

آبشار کوشم :

این آبشار در پناه صخره های سنگی و ارتفاعات طبیعت جنگلی و کوهستانی واقع شده و مسیر منتهی به آن مناسب برای استراحتگاه می باشد .

آبشار خرم بو :

یکی از زیبا ترین آبشار های این منطقه در کنار جنگل های اطراف آبشار خرم بو است که به زبان تالشی خربو تلفظ می شود. پس از عبور از بازار ماسوله حدود دو کیلومتر در کوه های ماسوله کوهپیمایی کنید و تا به این آبشار دسترسی داشته باشید.

آب این ابشار از ارتفاع 20 متری پایین می ریزد و عدم وجود جاده در اطراف آبشار خربو باعث شده طبیعت دست نخورده و بکر باقی بماند. برای تماشای این آبشار باید از راهنما های محلی کمک بگیری .

بشار خرم بو از جاذبه های دیدنی ماسوله

بازار محلی یکی دیگر از جاهای دیدنی ماسوله است.

بازار محلی ماسوله پر از خوراکی های متنوع و ارگانیک و صنایع دستی های سنتی است . در این بازار مغازه ها با نمای چوبی و پراز گلدان و گل های رنگارنگ وجود دارد که می توانید علاوه بر خرید سوغاتی و مایحتاج از تماشای این مغازه لذت ببرید.

در بازار محلی سوغاتی های خوشمزه و بی نظیری همچون انواع مربا های محلی ، نان های سنتی ، ترشیجات خانگی و … دارد که بخش خوشمزه این بازار است. بخش دستی و سنتی گیلان هم در این بازار وجود دارد. گردشگران می توانند بافتنی ، گلیم ، کیف های جاجیمی و دست ساز ها با رنگ و بوی شمال را  خریداری کنند.

اجاره ویلا ورزرو هتل میزبان یاب

برای سفری دلپذیر و لذت بخش در روستای ماسوله و بازدید از این جاذبه های گردشگری آن باید چند روزی در این روستا اقامت داشته باشید. شما می توانید برای اقامت در این شهر و اجاره اقامتگاه ( هتل ، آپارتمان مبله ، ویلا ، خانه ، سوئیت ) از سایت های اینترنتی استفاده کنید.

اگر شما تجربه ای از سفر به ماسوله را دارید برای کامل شدن و کارامد تر شدن این مقاله نظرات و انتقادات خود را با ما و مخاطبان دیگر در میان بگذارید. ما منتظر پیشنهادات و نظرات شما مخاطبان عزیز هستیم.

درباره‌ی alipour

همچنین ببینید

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر شوشتر به عنوان پایتخت سازه های آبی جهان شناخته می‌شود. جاذبه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *