چهارشنبه , آوریل 24 2024
آخرین خبرها

رستوران های مرودشت

رستوران های مرودشت

مرودشت مرکز شهرستان مرودشت می باشد و در شمال استان فارس قرار دارد. نام این شهرستان احتمالاً برگرفته از دشت‌ها و مرغزارهای سرسبز آن بوده است و یکی از باستانی ترین مناطق ایران است. وجود صد و پنجاه اثر گرانبهای باستانی و تاریخی در این شهر، به خصوص آثار برجای مانده تخت جمشید، نقش رستم، نقش رجب و پاسارگاد که جزء آثار ثبت شده جهانی هستند باعث شده تا مرودشت مکان مناسبی برای بازدید گردشگران داخلی و خارجی باشد. وقتی به شهر تاریخی مرودشت سفر می کنید  علاوه بر بازدید از جاهای دیدنی این شهر حتما سری به رستوران های مرودشت نیز بزنید و لذت خوردن یک غذای خوب را تجربه کنید.

برای اجاره بهترین اقامتگاهها اینجا کلیک کنید

رستوران کارن مرودشت

نام رستوران کارن که یکی از رستوران های مرودشت می باشد برگرفته از نام یکی از افسران اشکانی است که در زمان خود فردی درستکار بود و نقش مهمی در حفظ شکوه ایران داشت. مجموعه غذایی کارن مرودشت در سال 1391 شروع به فعالیت نمود. این رستوران در سه فضای رستوران، کافی شاپ و فست فود در دو طبقه با مساحت چهار صد و پنجاه مترمربع آماده پذیرایی از میهمانان است.

رستوران کارن یکی از رستوران های خوب مرودشت می باشد چرا که هم غذاهای خوبش باب طبع میهمانان است و هم فضای دلپذیر و پرسنلی میهمان نواز و حرفه‌ای دارد. از دیگر دلایلی که مردم در سفر به مرودشت این رستوران را انتخاب می‌کنند، نزدیکی به مجموعه بزرگ تخت جمشید است. بسیاری از مسافران تور شیراز و دیگر میهمانان این شهر، با انتخاب آن در وقت خود صرفه‌جویی می‌کنند و غذایی باکیفیت میل می کنند.

رستوران کارن مرودشت

منوی غذایی رستوران کارن مرودشت شامل انواع غذاهای ایرانی و فست فود می باشد. همچنین غذاهای سنتی شیراز نیز در منوی این رستوران به چشم می خورد. انواع فست فود شامل پیتزا، ساندویچ، برگر و سالاد نیز در منوی فست فود این رستوران قابل سفارش است. در این رستوران موسیقی زنده اجرا می شود که خوردن غذا را دلچسب تر می کند.

آدرس: استان فارس، مرودشت، کیلومتر 5 جاده تخت جمشید، روبروی دانشگاه آزاد

رستوران لانه طاووس مرودشت

رستوران لانه طاووس یک باغ رستوران محسوب می‌شود و از رستوران های مرودشت می باشد. در وسط حیاط رستوران ‏آب‌نما و حوض و فواره‌های زیبایی درست کرده‌اند که غاز و اردک نیز در آن شنا می کند. البته در ‏وسط همین حوض یک آلاچیق قشنگ ساخته‌اند که می‌توانید برای صرف غذا فضای آلاچیق را انتخاب ‏کنید. معماری این رستوران به سبک کاخ‌های هخامنشی است و مجسمه‌هایی به سبک سربازهای هخامنشی ‏در دو سمت فضای ورودی و سردر لانه طاووس وجود دارد.

رستوران لانه طاووس مرودشت

رستوران لانه طاووس یک محیط بین‌المللی است و همیشه مملو از ‏توریست‌های خارجی می باشد به همین دلیل کیفیت غذا در این رستوران بسیار بالاست. یکی از دلایلی که بیشتر توریست‌ها برای صرف غذا این رستوران را انتخاب می‌کنند نزدیکی به ‏تخت جمشید است. محیط رستوران لانه طاووس بسیار زیباست و مکان مناسبی برای دور همی های خانوادگی می باشد. از غذاهای معروف این رستوران می توان به جوجه کباب بدون استخوان ، کباب کوبیده ، کباب برگ ، خورش قیمه بادمجان و کباب بختیاری اشاره کرد.

آدرس : استان فارس، دو راهی تخت جمشید، نقش رجب

رستوران پارسیان تخت جمشید

یکی دیگر از رستوران های مرودشت رستوران پارسیان تخت جمشید می باشد. سبک آشپزی در این رستوران به صورت ایرانی می باشد. امکانات این رستوران شامل صندلی،پارکینگ خیابانی رایگان و پرداخت الکترونیک می باشد. از جاذبه های تاریخی و گردشگری که در اطراف این رستوران قرار دارد می توان به کاخ اچ (کاخ اردشیر یکم)، کاخ تچر (کاخ اختصاصی داریوش، تالار آینه)، تخت جمشید (پرسپولیس) و تل آجری اشاره کرد. همچنین مهمانخانه درویش مرودشت و هتل آپادانا تخت جمشید مرودشت در نزدیکی این رستوران قرار دارند.

رستوران پارسیان تخت جمشید

آدرس: ایران، استان فارس ، مرودشت، جاده اختصاصی تخت جمشید، جنب پاسگاه تخت جمشید

رستوران سپید مرودشت

یکی دیگر از رستوران های مرودشت، رستوران سپید مرودشت می باشد که خیابان انقلاب و روبروی کلانتری یازده قرار دارد. اگر به مرودشت سفر کردید می توانید به این رستوران بروید و از غذاهای خوشمزه ای که در آن جا رو می شود میل کنید.

رستوران سپید مرودشت

آدرس : ایران، استان فارس، مرودشت، خیابان انقلاب، مقابل کلانتری11

رستوران حاتم

رستوران حاتم در میدان معلم، نبش خیابان اندیشه قرار گرفته و از رستوران های مرودشت می باشد. سبک آشپزی در این رستوران به صورت ایرانی می باشد.

رستوران حاتم

آدرس: استان فارس، مرودشت، میدان معلم، نبش خیابان اندیشه

درباره‌ی هستی پورعلی

همچنین ببینید

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر شوشتر به عنوان پایتخت سازه های آبی جهان شناخته می‌شود. جاذبه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *