پنج‌شنبه , آوریل 18 2024
آخرین خبرها

پارک های مرکز تهران

پارک های مرکز تهران

در مرکزیت شهر تهران افراد زیاده همه روزه رفت و آمد می کنند و تردد بسیار زیاد است. همین امر باعث شلوغی در این بخش شده و انرژی زیادی از افراد می گیرد. در میان این شلوغی ها پارک هایی در سطح شهر وجود دارند که این فرصت را ایجاد می کند تا ساعتی را برای رفع خستگی در آن ها بگذرانید و انرژی از دست رفته به شما باز گردد. پارک های مرکز تهران پر از حس خوب هستند.  با ورود به این پارک ها ذهن انسان از شلوغی و ترافیک جدا می شود. به دلیل پوشش گیاهی این مناطق آب و هوای بسیار دلچسبی دارند و اطراف ان ها نیز به نسبت دیگپر مناطق خنک تر است

در این مقاله قصد داریم پارک های معروفی که در مرکز شهر تهران به آن دسترسی دارید را معرفی کنیم :

پارک لاله

پارک لاله یکی از پارک های بزرگ تهران است و طرفداران بسیاری دارد.این پارک با داشتن چند ورودی در ضلع های مختللف مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. در این پارک تندیس خیام قرار دارد که در سال 1351 در ایتالیا ساخته شده است و هم اکنون در پارک لاله قرار دارد. علاوه بر این این پارک دارای آب راه های در طول پارک است. حوض و آبنمایی بسیار زیبا در مرکز این پارک قرار دارد . دور تا دور حوض نیمکت هایی ست که می توان به تماشای بنما نشست. علاوه بر این پارک لاله دارای زمین بازی کودکان نیز می باشد . محل مناسبی برای دوچرخه سواری , والیبال و بدمینتون نیز دارد.

پارک لاله

دسترسی به این پارک بسیار آسان است از میدان انقلاب به سمت کارگر شمالی بروید و در تقاطع بلوار کشاورز و کارگر این پارک قرار دارد. از این پارک به فاصله 10 دقیقه پیاده روی به متروی میدان انقلاب و متروی میدان ولیعصر دسترسی دارید.قسمتی از این پارک نیز بازارچه ی لاله قرار دارد و میتوانید از آن نیز دیدن کنید.

پارک ساعی

پارک ساعی 

پارک لاله در خیابان ولیعصر قرار دارد. این پارک دارای پوشش گیاهی خاص و متنوعی است. درختان بلند قامت بسیاری در این پارک قرار دارند. این پارک به صورت پلکانی رو به پایین است و فضای داخل پارک به نسبت محیط بیرون بسیار خنک می باشد. در پایین ترین بخش پارک قسمتی برای پرندگان آبزی در نظر گرفته است. در مسیر آب موجود در این بخش لاک پشت نیز دیده می شود.  دسترسی به این پارک بسیار آسان است و با بی آر تی های موجود در خیابان ولیعصر به آسانی می توان به این پارک دسترسی داشت . از دیگر امکانات پارک ساعی می توان به زمین اسکیت اشاره کرد. علاوه بر این دارای میز تنیس , آلاچیق , زمین بازی کودکان و فضای سبز می باشد

پارک شفق

پارک شفق یکی از پارک های قدیمی تهران است و  در دوره پیش از انقلاب پادگان نظامی بوده است. بعد از انقلاب به پارکی زیبا تبدیل شده است. این پارک در  یوسف آباد کوچه شهید قنبری قرار دارد. معماری این پارک مانند پارک های فرانسوی به صورت پلکانی می باشد . این پارک در سال 1382 به عنوان آثار ملی ایران به ثبت رسیده است .

پارک شفق

از امکانات موجود در این پارک می توان به کتاب خانه ,سالن آمفی تئاتر , کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان,فرهنگسرای شفق که در ضلع شمالی پارک قرار دارد ,نماز خانه و … اشاره کرد . علاوه بر این در پارک بوفه و کافه برای تهیه خوراکی وجود دارد . بخشی از پارک نیز سفره خانه سنتی موجود است و مردم می توانند  از آن استفاده کنند.

پارک هنرمندان

پارک هنرمندان

پارک یا بوستان هنرمندان که یکی از مکان های تاریخی دوره قاجار  است در خیابان ایرانشهر قرار دارد .این پارک  دارای مجسمه های مختلفی با شیوه های گوناکون هنر های تجسمی می باشد که به زیبایی پارک می افزاید. این پارک مساحتی در اندازه 59140 متر مربع دارد. در پارک ساختمانی با عنوان خانه هنرمندان و تماشاخانه ایرانشهر قرار دارد.این ساختمان یکی از ساختمان های به جا مانده از جنگ جهانی دوم است و در قسمت جنوبی پارک قرار دارد و پس از بازسازی به خانه هنرمندان تبدیل شد و در آن کتابخانه و نگارخانه قرار دارد. از دیگر ویژگی های این پارک می توان به وجود بوفه خوراکی , رستورانی با غذاهای گیاهی , کتاب فروشی  و … اشاره کرد.

پارک دانشجو

پارک دانشجو 

یکی از پارک های بسیار زیبا و قدیمی که در سال 1346 احداث شده و  در تقاطع خیابان آزادی و ولیعصر قرار دارد پارک دانشجو است. این پارک پر از افراد هنر دوست و هنرمند است که برای استراحت و وقت گذرانی این پارک را انتخاب کرده اند. در اغلب وقت ها پارک شلوغ است و افراد زیادی در آن تردد می کنند. تئاتر شهر و کتابخانه تخصصی در این پارک قرار دارد. علاوه بر این در مجاورت  این پارک تالار وحدت در خیابان استاد شهریار و پژوهشکده فرهنگ و هنر در خیابان انقلاب قرار دارند که محل رفت و آمد اشخاصی که اهل هنر هستند می باشد. این پارک دارای زمین بازی کودکان ,سرویس بهداشتی و بوفه می باشد. پوشش گیاهی پارک نیز باعث داشتن هوایی مطبوع شده است و فضای اطراف پارک نیز به نسبت دیگر جاها آب و هوای بهتری دارد.دسترسی به پارک دانشجو نیز به راحتی امکان پذیر است. با متروی تئاتر شهر , بی آرتی های خیابان انقلاب و ولیعصر به راحتی به این پارک دسترسی دارید.

تهران پر از دیدنی های فوق العاده است و هرکدام جذابیت به خصوصی دارند. برای دیدن تمامی جاذبه های گردشگری تهران به چندین روز زمان نیاز دارید و با یک برنامه ریزی دقیق می توانید کل تهران را بگردید و از زیبایی های آن لذت ببرید.

مطالب خواندنی
اجاره خانه یک روزه تهران
اجاره آپارتمان مبله در تهران

 

 

 

 

 

درباره‌ی alipour

همچنین ببینید

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر

هتل های شوشتر شوشتر به عنوان پایتخت سازه های آبی جهان شناخته می‌شود. جاذبه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *